Tervemenoa paska Suomi, meidän perhe muuttaa ulkomaille!
Ei tule ikävä tätä paskamaan verotusta ja kansalaisten riistoa.
Kommentit (375)
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:02"]
Minkä ikäiset lapset teillä on? Voi tulla piankin Suomen päivähoitoa ja koulua ikävä...
[/quote]
Ei sitä välttämättä tule ikävä, koulua ainakaan. Ei meillä, oikein tyytyväisiä oltiin näihinkin uudessa maassa.
Tähän tilanne tulee menemään, ne jotka pääsee pois lähtee ja jättää muut ihmettelemään kenen ansaitsemia rahoja jatkossa jaetaan avokätisesti kaikille joita ei työnteko kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 07:57"]
Ja minä palaan Suomeen. Asun EU-maassa ja sain ensimäisen lapsei. Mitä tukia sain/saan? 0€. Kertokaa minulle maa , jossa kaikki toimii.
[/quote]
Miksi sun pitäisi saada jotain tukia?
Ja minä palaan Suomeen. Asun EU-maassa ja sain ensimäisen lapsei. Mitä tukia sain/saan? 0€. Kertokaa minulle maa , jossa kaikki toimii.
[/quote]
Kerro missä maassa olet asunut, jos et edes lapsilisiä tai verrattavaa saanut.
Juu ei tyle ikävä ylisuuria luokkia ja päiväkotia jossa pari harjottelijaa hoitaa lapsilaumoja.
Mä taidan olla se ainoa palstalainen, joka on ihan tyytyväinen Suomeen.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:17"]
[/quote]
[/quote]
Enpä tiedä, ättädädää. Oisko siksi saatava jotain tukia, kun palkkatulot katkeaa äitiysloman ajaksi? V..., mitä porukkaa!:D
Kyllä mäkin olen! Tosin voisimme vuodeksi pariksi muuttaa muualle, ihan kielitaidon ja kokemusten takia. Ja toki talveksi vaikka pariksi pahimmaksi kuuksi reissata. Mutta kyllä täällä on moni asia hyvin, vaikka kallista on. Meilläkin aivan huippu päiväkoti ja lapsilisät juoksee.
Ap on varmaan toi "Kävin jenkeissä ja huh mitä läskejä siellä oli".
Mukavaa uutta maata, tolla mukavalla asenteella pärjää aina.
Sellasta paikkaa nyt ei vain ole, jossa A) olisi korkea palkkataso ilman että myös elinkustannukset ko. paikassa ei olisi korkeat ja B) verotus olisi tosi matala ilman että palvelut ja tietyissä elämäntilanteissa tarvittava sosiaaliturva ei olisi lähes olemattomia.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:23"]
Kyllä mäkin olen! Tosin voisimme vuodeksi pariksi muuttaa muualle, ihan kielitaidon ja kokemusten takia. Ja toki talveksi vaikka pariksi pahimmaksi kuuksi reissata. Mutta kyllä täällä on moni asia hyvin, vaikka kallista on. Meilläkin aivan huippu päiväkoti ja lapsilisät juoksee.
[/quote]
Mä oon asunut kahdesti ulkomailla, ja periaatteessa huvittaisi lähteä vieläkin, mutta se ei ole niin helppoa lasten kanssa: on niin kätevää, kun täällä on tukiverkostot. Töiden puolesta onnistuisi kyllä, mulla ja miehellä on sellaiset ammatit, että ei ole väliä, missä asumme, kunhan on toimiva nettiyhteys.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 07:50"]
Ei tule ikävä tätä paskamaan verotusta ja kansalaisten riistoa.
[/quote]
Onnea! Minäkin voisin lähteä, mutta mun ukkokultaa saa täältä pois kuin max. kolmeksi viikoksi kesälomareissuun :)
Juuri tänä aamuna manasin eilisen kehysriihen tuloksia ja sitä, että "Suomi, hyvinvointivaltio" on ihan huuhaata! Muka ilmaista terveydenhuoltoa jne...ei ole ilmaista, jos joka kerta terveysasemalla tai sairaalassa käynnistä joutuu maksamaan useamman kymmenen euroa! Eräissä maissa kun se on oikeasti ilmaista...!!!!
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:21"]
[/quote]
[/quote]
Enpä tiedä, ättädädää. Oisko siksi saatava jotain tukia, kun palkkatulot katkeaa äitiysloman ajaksi? V..., mitä porukkaa!:D
[/quote]
Niin, olisko ehkä kannattanut järjestää asiat vähän paremmin ensin ja sitten alkaa niitä lapsia pykäämään? Nyt sitten itketään kun isäntämaa ei halua maksaa tukia siihen että voisi kotona vetää lonkkaa! :)
Nii-in.. kukahan sitä v***n porukkaa on? ;)
Meillä on myös suunnitelma muuttaa muualle, Saksaan. Itse olen siellä asunutkin. Laitan miehen kesäkuussa yliopiston supertehokkaalle kuukauden saksankielen kurssille. Syksyllä menemme Saksaan kuukauden laadukkaalle kielikurssille, opiskelua 40 tuntia/vko pienryhmässä. Sen jälkeen suoritamme virallisen kielikokeen.
Sitten mies alkaa rakentaa nykyisen työpaikkansa tuotteiden vientiä Saksaan.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:29"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:21"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin, olisko ehkä kannattanut järjestää asiat vähän paremmin ensin ja sitten alkaa niitä lapsia pykäämään? Nyt sitten itketään kun isäntämaa ei halua maksaa tukia siihen että voisi kotona vetää lonkkaa! :)
Nii-in.. kukahan sitä v***n porukkaa on? ;)
[/quote]
Ensinnäkin vituttaa tuo asenne, että lasten hoitoa verrataan "lonkan vetämiseen kotona". Kun naiset suhtautuu toisiin naisiin noin, niin tää maailma tulee ikuisesti olemaan "miesten maailma". Opettelisitte arvostamaan sitä lasten- ja kodinhoitoa - se on tärkeää työtä. Toisekseen, voitko väittää ettet sinä ota ihan mieluusti vastaan sen ä-päivärahan ja hoitotuen ä-loman aikana? Väitätkö että voisit jupinoitta luopua niistä?
Voin laittaa tilinron, jos haluat siirtää sulle tarpeettomat rahat parempaan käyttöön :D
Ja sinä jäät Saksassa Hausfrauksi hoitamaan lapsia, vai?
"Tervemenoa" sanotaan vain sille joka lähtee... "Tervemenoa Suomi" tarkoittaa siis suunnilleen sitä että "sen kuin lähdet, Suomi"... Iso pieni juttu, joka kuitenkin tekee koomisen vaikutelman.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:31"]
Meillä on myös suunnitelma muuttaa muualle, Saksaan. Itse olen siellä asunutkin. Laitan miehen kesäkuussa yliopiston supertehokkaalle kuukauden saksankielen kurssille.
Hei!
Paatko linkin tähän yliopiston kurssiin, kiinnostaa!
Me ei lähdetty huonojen tukien vuoksi, vaan parempien palkkojen ja olemattoman verotuksen. On ihan tervettä että Suomen ruhtinaallista sosiaaliturvaa leikataan lopultakin.