Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tervemenoa paska Suomi, meidän perhe muuttaa ulkomaille!

Vierailija
26.03.2014 |

Ei tule ikävä tätä paskamaan verotusta ja kansalaisten riistoa.

Kommentit (375)

Vierailija
221/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees jees, tervemenoa. 

Kyllä se routa sitten porsaan kotiin ajaa kun muu maa onkin yllättäen mustikka.

Vierailija
222/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:02"]

Minkä ikäiset lapset teillä on? Voi tulla piankin Suomen päivähoitoa ja koulua ikävä...

[/quote]

Haloo! Eihän Suomeen enää jää mitään syytä jäädä, kun lapsilisät viedään ja koulujenkin taso alkaa oleen tuubaa. Ulkomailla jää sentään enemmän rahaa palkasta käteen ostaa itse palvelunsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:28"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 07:50"]

Ei tule ikävä tätä paskamaan verotusta ja kansalaisten riistoa.

[/quote]

Onnea! Minäkin voisin lähteä, mutta mun ukkokultaa saa täältä pois kuin max. kolmeksi viikoksi kesälomareissuun :)

Juuri tänä aamuna manasin eilisen kehysriihen tuloksia ja sitä, että "Suomi, hyvinvointivaltio" on ihan huuhaata! Muka ilmaista terveydenhuoltoa jne...ei ole ilmaista, jos joka kerta terveysasemalla tai sairaalassa käynnistä joutuu maksamaan useamman kymmenen euroa! Eräissä maissa kun se on oikeasti ilmaista...!!!!

[/quote]

No esimerkiksi meillä (EU-maa) se on "ilmaista", mukaan lukien erikoislääkärit. Eikä terveyskeskusjärjestelmää edes ole, voi lampsia suoraan haluamansa lääkärin vastaanotolle tai varata ajan. Jonotusta vastaanotoille ei käytännössä ole. Mutta mikä on "ilmaista"? Maksetaanhan me nämä palvelut lakisääteisessä sairausvakuutuksessa ja kuten omalla kohdallani, myös ne muiden lääkärikäynnit, vaikka itse ei onneksi juuri lääkäriä tarvitse. Eli ei se systeemi ilman rahaa toimi ulkomaillakaan.

Vierailija
224/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa muissa maissa on myös se etu, että siellä iäkkäämmätkin ihmiset ovat arvostettua ja kelvollista työvoimaa. Suomessa jo 40-vuotias on työpaikkojen silmissä ikäloppu kehäraakki. Missä muualla on tällainen asenne?

Muistan, kun yliopistolla proffamme aikoinaan itki, kun hänen oli pakko jäädä 68-vuotiaana eläkkeelle. Kertoili, miten alan konferensseissa muissa maissa oli professoreja, jotka oli yli 80-vuotiaitakin, täydessä vireessä ja kummastelivat, miksi sinä, nuori mies, jäät eläkkeelle. Älä horise! Nythän sulla vasta alkaa olla alalta sellainen tieto, että sinulla on opiskelijoille ja tieteelle jotain annettavaa.

Mutta kun Suomessa on se virallinen eläkeikä ja piste.

Vierailija
225/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:33"]

Ja sinä jäät Saksassa Hausfrauksi hoitamaan lapsia, vai? 

[/quote]

Miksi jäisin? Minulla on ammatti, jolla kyllä saan töitä Saksasta. Tai sitten miehen työpaikka voi palkata minutkin, minulla on 5 vuoden kokemus tuotteiden markkinoinnista Saksassa, messuista, jne.

Vierailija
226/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mikä lasten hoitamisessa on vikana? Ai, Suomessa on.

Vierailija
227/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:36"]

Jees jees, tervemenoa. 

Kyllä se routa sitten porsaan kotiin ajaa kun muu maa onkin yllättäen mustikka.

[/quote]

Kummallista, ei ole vielä 7 vuoden jälkeen ajanut.

Vierailija
228/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:29"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:21"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:17"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 07:57"]

Ja minä palaan Suomeen. Asun EU-maassa ja sain ensimäisen lapsei. Mitä tukia sain/saan? 0€. Kertokaa minulle maa , jossa kaikki toimii.

[/quote]

Miksi sun pitäisi saada jotain tukia?

[/quote]

Enpä tiedä, ättädädää. Oisko siksi saatava jotain tukia, kun palkkatulot katkeaa äitiysloman ajaksi? V..., mitä porukkaa!:D

[/quote]

Niin, olisko ehkä kannattanut järjestää asiat vähän paremmin ensin ja sitten alkaa niitä lapsia pykäämään? Nyt sitten itketään kun isäntämaa ei halua maksaa tukia siihen että voisi kotona vetää lonkkaa! :)

Nii-in.. kukahan sitä v***n porukkaa on? ;)

[/quote]

Ensinnäkin vituttaa tuo asenne, että lasten hoitoa verrataan "lonkan vetämiseen kotona". Kun naiset suhtautuu toisiin naisiin noin, niin tää maailma tulee ikuisesti olemaan "miesten maailma". Opettelisitte arvostamaan sitä lasten- ja kodinhoitoa - se on tärkeää työtä. Toisekseen, voitko väittää ettet sinä ota ihan mieluusti vastaan sen ä-päivärahan ja hoitotuen ä-loman aikana? Väitätkö että voisit jupinoitta luopua niistä?

Voin laittaa tilinron, jos haluat siirtää sulle tarpeettomat rahat parempaan käyttöön :D

[/quote]

En sanonut, että lasten hoitaminen ei ole tärkeää työtä. Minua ärsyttää se asenne että lapsia halutaan tehdä, mutta oletetaan että tukia saadaan. Ei sen isäntämaan velvollisuus ole maksaa siitä, että joku ulkomaalainen haluaa alkaa tekemään lapsia. Suomalaiset ovat oppineet näissä tukijutuissa tosi hyvälle.

Kannattaisi oppia varmistamaan se oma selusta, varsinkin jos on toisessa maassa ulkosuomalaisena.

Ei mulle ole koskaan tullut moisia tukia :) Terveisin ulkomamma!

Vierailija
229/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule ap kirjoittamaan tuntemuksistasi parin vuoden jälkeen, kun olet toivon mukaan integroitunut tänne Saksaan. Nyt olet vasta lähtöhuumassa, ja uudessa maassa on ihan kaikki hyvää ja hienoa :)

Vierailija
230/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:31"]

Meillä on myös suunnitelma muuttaa muualle, Saksaan. Itse olen siellä asunutkin. Laitan miehen kesäkuussa yliopiston supertehokkaalle kuukauden saksankielen kurssille. Syksyllä menemme Saksaan kuukauden laadukkaalle kielikurssille, opiskelua 40 tuntia/vko pienryhmässä. Sen jälkeen suoritamme virallisen kielikokeen.

Sitten mies alkaa rakentaa nykyisen työpaikkansa tuotteiden vientiä Saksaan.

[/quote]

Anteeksi nyt, mutta miten joku voi alapeukuttaa tätä? Miehen työpaikka valmistaa Suomessa suunniteltuja tuotteita Suomessa. Vientiä on jo pariin maahan, muttei Saksaan. Suomalaisten tuotteiden vientihän tuo lisää rahaa Suomelle!

Vierailija
231/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksaan muuttaja, onko teillä lapsia? Olin itse Saksassa au pairina, sillä lastenhoito vaati aikaa. Kindergarten kesti maksimissaan 3 h, eli sen ajatellaan olevan opetusta, ei päivähoitoa. Lapset tuli kotiin lounaalle, ne piti hakea ja viedä taas kouluun. Kotitehtäviä oli paljon, ja niiden valvominen kuuluu vanhemille.Lasten piti myös harrastaa ainkin jotain tai tehdä vapaaehtoistyötä, ja sinnekin kuljetukset oli omalla vastuulla (tämä siis käytännössä pakollista, niistä sai jatkoopiskeluja varten tärkeitä opintopisteitä jo yläkoulussa). Eikä lapsen sairastuttua vanhempi voinut jäädä palkallisesti kotiin.Tämä oli Etelä-Saksassa, voihan olla että muualla ( toisessa osavaltiossa)  on helpompaa. 

Vierailija
232/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tehdään outoja oletuksia meistä. Emme ole ensimmäistä kertaa ulkomaille muuttamassa, joten ei se yllätä, että jossain vaiheessa voi rakkaita ihmisiä tulla ikäväkin. Suomea itsessään en oo koskaan kauheasti ikävöinyt.

Ja tukiaisten perässä emme muuta vaan haluamme että työnteko kannattaa. Ihan mielellämme maksamme sairaanhoitovakuutusta, jolla saamme myös ilmaiset silmälasit jne. Vakuutukset koko perheelle noin 1000 e/vuosi.

- ap -

Vierailija
233/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomessa professori voi jatkaa luennointia vielä sen yli 68 v iän. Hallinnollista vastuuta ( ja kunniaa) ei kenties saa, mutta kyllä opetusta voi hyvin jatkaa. Minä kävin monen 70-80-v. emeritusprofessorin luennoilla. Ja voi auttaa tutkinto-opiskelijoita, vaikka virallinen vastuu olisikin jollain muulla. 

Vierailija
234/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:45"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:29"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:21"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:17"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 07:57"]

Ja minä palaan Suomeen. Asun EU-maassa ja sain ensimäisen lapsei. Mitä tukia sain/saan? 0€. Kertokaa minulle maa , jossa kaikki toimii.

[/quote]

Miksi sun pitäisi saada jotain tukia?

[/quote]

Enpä tiedä, ättädädää. Oisko siksi saatava jotain tukia, kun palkkatulot katkeaa äitiysloman ajaksi? V..., mitä porukkaa!:D

[/quote]

Niin, olisko ehkä kannattanut järjestää asiat vähän paremmin ensin ja sitten alkaa niitä lapsia pykäämään? Nyt sitten itketään kun isäntämaa ei halua maksaa tukia siihen että voisi kotona vetää lonkkaa! :)

Nii-in.. kukahan sitä v***n porukkaa on? ;)

[/quote]

Ensinnäkin vituttaa tuo asenne, että lasten hoitoa verrataan "lonkan vetämiseen kotona". Kun naiset suhtautuu toisiin naisiin noin, niin tää maailma tulee ikuisesti olemaan "miesten maailma". Opettelisitte arvostamaan sitä lasten- ja kodinhoitoa - se on tärkeää työtä. Toisekseen, voitko väittää ettet sinä ota ihan mieluusti vastaan sen ä-päivärahan ja hoitotuen ä-loman aikana? Väitätkö että voisit jupinoitta luopua niistä?

Voin laittaa tilinron, jos haluat siirtää sulle tarpeettomat rahat parempaan käyttöön :D

[/quote]

En sanonut, että lasten hoitaminen ei ole tärkeää työtä. Minua ärsyttää se asenne että lapsia halutaan tehdä, mutta oletetaan että tukia saadaan. Ei sen isäntämaan velvollisuus ole maksaa siitä, että joku ulkomaalainen haluaa alkaa tekemään lapsia. Suomalaiset ovat oppineet näissä tukijutuissa tosi hyvälle.

Kannattaisi oppia varmistamaan se oma selusta, varsinkin jos on toisessa maassa ulkosuomalaisena.

Ei mulle ole koskaan tullut moisia tukia :) Terveisin ulkomamma!

[/quote]

Mulle tulee ne tuet, koska asun Suomessa. En ollut tuo joka kertoi saaneensa juuri ensimmäisen lapsen. Kunhan halusin puuttua keskusteluun. Selusta on siis varmistettu, don't worry! On säästöjä, mies käy töissä ja saan sen päivärahankin. Hyvää jatkoa sulle :)

Vierailija
235/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa vaan! Älä itke sitten, jos unelmamaasi ei vastaakaan kuvitelmiasi.Törkeää haukkua omaa kotimaataan tuolla tavalla.

Vierailija
236/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanonut missään vaiheessa, että muuttaisimme Saksaan. :) Saksa on tosin kiva maa, olen asunut siellä.

En ole Amerikka-aiheisen topicin ap.

- ap -

Vierailija
237/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:39"]

[/quote]

Miksi jäisin? Minulla on ammatti, jolla kyllä saan töitä Saksasta. Tai sitten miehen työpaikka voi palkata minutkin, minulla on 5 vuoden kokemus tuotteiden markkinoinnista Saksassa, messuista, jne.

[/quote]

Jos olet sen edellisen Saksan keikkasi jälkeen tehnyt lapsia, jotka vaativat päivähoitoa ja/tai koulukyyditystä, niin sinne töihin ei ehkä sitten niin vain "mennäkkään". Saati sitten, että työnantajien asenteet äidin palkkaamiseen voivat olla todella nihkeitä. Saksalaista anoppia, joka pyörittelee silmiä sinulle, sinulla ei onneksi ole:

http://www.nytimes.com/2013/08/14/world/europe/germany-fights-population-drop.html?pagewanted=all&_r=0

Mutta siis sille, että vaikka Saksa on teoriassa lapsiystävällinen maa, mutta käytännössä syntyvyys on ihan yhtä katastrofaalisella tasolla kuin muuallakin Länsi-Euroopassa, on syynsä...

Vierailija
238/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä tuntuu olevan käsitys, että autoilusta ei Saksassa veroteta. Ei muuten pidä paikkaansa ja sen huomaa viimeistään sitten, kun oman auton täällä hankkii, rekisteröi ja vakuuttaa.

Vierailija
239/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:04"][quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:02"]

Hei hei rikasta elämää sinulle sinne jonnekin!

[/quote]

Vituttaako kun et itse voi lähteä asuntolainaloukussasi?

[/quote]

Ei vituta :)

Mulla on niin paljon rikkauksia täällä kuten ihanat sukulaiset, ystävät, kummilapset. Miksi haluaisin heistä eroon, koska he tekevät elämästäni rikkaampaa oman perheeni lisäksi?

Asunnon sais aina myytyä. Miehelläkin ois helppoa työllistyä ulkomailla isoissa firmoissa. Mulla ois hankalampaa löytää vastaava työ, jossa ois sama tai parempi palkka ja etuudet.

Aina voi matkustaa, jos haluaa. Muuttamaan en lähtisi, etenkää rahan takia.

Vierailija
240/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:35"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:31"]

Meillä on myös suunnitelma muuttaa muualle, Saksaan. Itse olen siellä asunutkin. Laitan miehen kesäkuussa yliopiston supertehokkaalle kuukauden saksankielen kurssille. 

Hei!

Paatko linkin tähän yliopiston kurssiin, kiinnostaa!

[/quote]

Tsekkaa lähimmän yliopistosi avoimen puolen kurssit. Ovat hyvin tehokkaita, esim. yksi lukion kurssi käydään läpi kuukaudessa. Verrattuna siis moniin muihin aikuisopiskelijoille tarkoitettuihin kielikursseihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä