Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tervemenoa paska Suomi, meidän perhe muuttaa ulkomaille!

Vierailija
26.03.2014 |

Ei tule ikävä tätä paskamaan verotusta ja kansalaisten riistoa.

Kommentit (375)

Vierailija
361/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 21:18"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 20:53"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 20:27"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:45"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:28"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 07:50"]

[/quote]

Onnea! Minäkin voisin lähteä, mutta mun ukkokultaa saa täältä pois kuin max. kolmeksi viikoksi kesälomareissuun :)

Juuri tänä aamuna manasin eilisen kehysriihen tuloksia ja sitä, että "Suomi, hyvinvointivaltio" on ihan huuhaata! Muka ilmaista terveydenhuoltoa jne...ei ole ilmaista, jos joka kerta terveysasemalla tai sairaalassa käynnistä joutuu maksamaan useamman kymmenen euroa! Eräissä maissa kun se on oikeasti ilmaista...!!!!

[/quote]

Mitä nämä maat ovat? Tiedätkö sinä vai puhutko vain kuullostaaksesi fiksulta. Naurettavaa päästellä näppikseltä moista.

SANO SE MAA, keskustellaan sitten kun tiedetään mistä keskustellaan. Monessa maassa -nimistä maata ei kartalta löydy, vaiko onko minulla huono kartta?

[/quote]

oikeasti ilmaista ei ole missään, mutta paremmin asiat ovat SAKSASSA

[/quote]

Juu, Saksassa kaikki on paremmin.

Saksassa ON PAKKO ottaa työtä vastaan 500 EURON KUUKAUSIPALKALLA! Työttömyyskorvausta et saa, vaan joudut pakkotyöhön tuolla summalla, jolla ei todellakaan kukaan pysty elämään.

On todella mahtava maa tuo Saksa!

[/quote]

Mutta tuo 500 euroa on peruspalkka Etelä-Euroopan maissa! jos on töissä vaikkapa kahvilassa tai tarjoilijana ei siitä useinkaan tuon enempää heru. Joskus palkka voi olla myös 300e/kk. Näin on ainakin Italiassa, Kreikassa, Espanjassa. Tietysti jos kouluttautuu vaikkapa insinööriksi tai arkkitehdiksi niin palkat ovat sen korkuisia kuin Suomessa myyjän peruspalkka tai hieman enemmän. Parasta onkin jos löytää ulkomailta suomalaisen tai kansainvälisen yrityksen, niissä maksetaan parempaa palkkaa.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa ainakaan Italian osalta.

Italiassa keskipalkka on 1600 euroa / kk!

[/quote]

Keskipalkka ei ole sama asia kuin jonkun kahvilan tai ravintolan tarjoilijan peruspalkka. Suomessa keskipalkka on jossain hieman päälle 3000 €/kk tienoilla.

Vierailija
362/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 10:44"]

Kokonaisuutena: Ulkomailla saamme paremman palkan samasta työstä. Veroja maksetaan, mutta vähemmän kuin Suomessa. Ruoka on hieman halvempaa. Asuminen suunnilleen samassa, jopa halvempaa. llmasto miljoona kertaa miellyttävämpi, ei kaamosta. Terveydenhuollon ratkaisemme sairasvakuutuksella koko perheelle, ei maksa lopulta kovin paljoa.

Lasten aloittaessa saatamme palata Suomeen. Voi kuitenkin olla, ettemme tule palaamaan, jos kotiudumme. :)

- ap -

[/quote]

Onpas tyypillinen asenne. Mistään ei haluta maksaa, mutta sitten kun ollaan itse selkeästi saamapuolella, niin johan ollaan tulossa takaisin Suomeen. Kaamos on Suomessa ainoastaan aivan pohjoisessa ja usean vuoden Keski-Euroopassa asumisen perusteella voin sanoa, ettei sielläkään talvella kovin valoisaa ole.

[/quote]

Itse asiassa täällä on talvet paljon pimeämpiä. Johtuu siitä, että lunta ei sada tai ainakaan se ei pysy maassa pitkään, sen sijaan on harmaata ja sataa kolme kk putkeen.

terveisin Saksasta

[/quote]

Täällä Etelä-Saksassa ei kyllä ole tuollaista ja tänä talvena Suomessakin oli varmaan riemulliset hiihtokelit?

Terveisiä oikeasti Saksasta... et taida olla Saksassa käynytkään

[/quote]

katsopa kartasta kotimaatasi. Meillä täällä Hampurissa on merellinen ilmasto, talvet harmaita ja sateisia. Sinun seudullasi (mikä lieneekin) on mannerilmasto ja sijaintikin aika etelämpänä. Olet samanlainen torvelo kuin ap, joka luokittelee kaikki ulkomaat joksikin auvolaksi sen kummemmin erottelematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 20:57"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 20:50"]

Asun itsekin ulkomailla ja jotku ovat niin kateellisia että haukkuvat minua sen takia. Olen viihtynyt monessakin eri maassa oikein hyvin, paremmin kuin Suomessa ja kylmä ei ole ollut. Muistan kuinka Suomessa sain päänsäryn jääkylmistä pakkasista ja sormien sulattelu kohmeesta kesti sisällä puolituntia. Lähes aina sai olla valittamassa kylmästä tai sateesta. Keuhkokuume oli joka vuotinen sairaus kylmästä johtuen. Etelä-Euroopassa asuessani kaipasin kyllä joitain pieniä asioita Suomesta, kuten tietynlaista järjestelmällisyyttä joka monesta etelän maasta puuttuu kokonaan. Lisäksi talot pidetään aika usein hyvässä kunnossa ja remontteja tehdään jatkuvasti, tosin näin on muuallakin Euroopassa, etelässä vain useilla ei ole varaa korjata homeröttelötaloja. Suomen ruokia ja tympeitä ihmisiä en kaipaa vieläkään. Asiakaspalvelu on parempaa ulkomailla, maassa kun maassa. Asuin pk-seudulla.

[/quote]

kylmästä johtuva keuhkokuume? Joku ihan uusi sairaus kenties, koska ei sitä kenelläkään muulla Suomessa ole?

[/quote]

Mistä tiedät ettei kenelläkään muulla Suomessa ole? toiset kestävät pakkasia paremmin kuin toiset, muistan itsekin nähneeni lenkkeilijöitä -27C pakkasessa ja olivat kuin ei mitään, heillä ei ollut edes punaiset posket kun taas itse tärisin kylmästä ja huulet menivät sinisiksi. Ja kyllä, sain usein keuhkokuumeen kylmästä ilmasta, keuhkoilleni jäinen kylmä ei tehnyt hyvää. Sen lisäksi joka talvi tuli useampi korvatulehdus, jotka hoidettiin aina antibiooteilla. Suomesta kun ei löytynyt apteekista tarpeeksi tehokasta korvavahanliotusainetta jota myydään muissa maissa kyllä, korvatipat eivät tehonneet. Jäiset pakkaset eivät selvästi ole minua varten.

[/quote]

näin lääkärin huomauttaisin ohiksena, että keuhkokuumetta ei kukaan saa pelkästä kylmästä ilmasta. Annat itsestäsi umpi-idiootin kuvan alkamalla intää moista.

Vierailija
364/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:10"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 10:53"] 

Mitä turhia. Tuollaisia cherrypickereitä ei tänne kaivata. Maksakaa itse se koulutuskin siellä auvolassa ja toivokaa kädet kyynärpäitä myöden ristissä, ettei kukaan perheestänne sairastu vakavasti. Terveysvakuutukset nimittäin ovat kalliita ja pitkäaikaissairauden iskiessä hoidoille ei ole piikki loputtomiin auki. 

[/quote]

Ottaako päähän, kun et osaa kieliä etkä uskalla edes kokeilla?

Elele sinä vaan pitkäaikaissairautta odotellen ja kuvittele, että muualla ihmiset jätetään kuolemaan, kun Kelaa ei ole.

Luulossa on helppo elellä.

[/quote]

Omasta kylästä ei olla päästy yhtään kauemmaksi ja elätellään sitä harhaluuloa, että Suomi on onnela ja kaikkialla muualla elämä on kuraa. Hah. Katkeruuttahan se Suomessa asuminen teettää, siksipä me lähdemmekin. :) Asioille voi tehdä jotain, jos ei ole tyytyväinen. Kaikki on lopulta itsestä kiinni, myös Suomessa.

- ap -

[/quote]

ihan miten haluat kuvitella. Todellisuudessa teen matkatyötä, matkustanut ympäri maailmaa työn takia jo 23 vuotta, ja juurikin sen takia tiedän, miksi haluan kasvattaa lapseni ja pitää kotini Suomessa. Puhun sujuvasti suomen lisäksi neljää kieltä, työkielenä englanti. Joten mikä se olikaan sinun kommenttisi... Yrittää vääntää joksikin erityiseksi ANSIOKSI sen, että inhoaa kotimaataan ja haluaa muuttaa ulkomaille? Minusta se ei ole mikään erityinen juttu, arkinen valinta vain. Vähän noloa ap, että luulet olevasi jotenkin hienompi kuin muut tuollaisen takia...

Ja hei - kyllä tässä ketjussa kaikein katkerin otus olet sinä ap. Vilkaisepa vaikka tuota otsikkoasi, miten hurjan katkera se on...

Vierailija
365/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:00"]Laita faktaa esiin! Maa ja verotus nyt ihan ensiksi, sitten miten koulutus, terveydenhuolto, päivähoito ja vanhuspalvelut, asuminen, liikenne jne. on po. maassa järjestetty. Tuolla sinun "kaikkialla muualla on asiat paremmin" argumentilla ei voi keskustella!

[/quote]

Sinulla on jo ihan väärä asenne alun perinkin. Muissa maissa, missä asiat ovat paremmin, ei ole yhteiskunnan velvollisuus järjestää noista mainitsemistasi kuin liikenne ja verotus (ja usein peruskoulutus). Kansalaiset saavat itse järjestää nuo loput niin kuin haluavat, valtio myös tukee terveydenhuoltoon liittyvissä asioissa.

Näin kaikki pärjäävät halvemmalla.

[/quote]

Höpsis. Älä kiertele, vaan kerro nyt vaan täsmälleen, mikä se "onnela" onkaan, niin voimme puhua asiaa. Tähän asti olet heitellyt ylistävää mutua jostain, johon on vaikea kommentoida, kun ei tiedä, mistä maasta puhut.

Mutta otanpa vain yhden esimerkin. Tiet. Suomi on tiestön ylläpidon kannalta painajaismainen maa, talvi routii ja tuhoaa asfalttia. Silti tiestö on nämä liikennemäärät huomioiden kohtuullisen hyvä - ja rahoitetaan verojen kautta niin, että teillä ajaminen on käyttömääristä riippumatta "ilmaista".

Monessa maassa taas esimerkiksi ajoneuvoverotus on halvempaa ja suomalaiset naukuvat, miten paaaaljon halvemmalla autot saa vaikkapa Keski-Euroopasta. Mutta kappas: jos siellä ajat, maksat vähän väliä tietullia tai siltamaksua. Ajamista rokotetaan siis vastaavasti enemmän. Samoin parkkimaksut voivat olla isommissa kaupungeissa aivan hirvittävät, ja paikan löytäminen painajaismaista.

Se, jääkö siellä "ulkomailla! plussan puolelle vai miinukselle riippuu ihan siitä, millaisen auton ostaa, missä ajaa ja miten paljon. Jos joutuu ajamaan paljon motareilla, voi hyvinkin jäädä miinukselle. Jos taas ajaa lähinnä pikkuteillä paikallisajoa, selviää halvemmalla kuin Suomessa.

Tämä nyt vaan ihan esimerkkinä yhdestä ketjussa mainitusta asiasta, jossa vertailu ulkomaiden ja Suomen välillä on likipitäen mahdotonta, jos ei tiedä tarkemmin, mitä olosuhteita vertaillaan.

(ohis, en ole tuo, jolle kommentoit - mutta hän on täysin oikeassa)

[/quote]

Aivan paskaa. Esim. Saksassa et makasa mitään tiemaksuja, parkkimaksut ovat halvemmat ym. paljon muuta autoiluun liittyvää. Eikä niin näytä olevan tässä ympäristömaissakaan mitään sellaisia autoiluun liittyviä maksuja, jotka nostaisivat maksut yli kalleuden merkkipaalun eli Suomen ohi.

Täällä tuntuu olevan sellaisia mutuilijoita ja luulottelijoita, että kannattaa lukea näitä kommentteja muiden maiden oletetuista maksuista varovaisuudella. Täällä on jo näkynyt lässytystä lukukausimaksuista ym. sontaa. Mikään näistä ei päde ainakaan Saksaan.

[/quote]

et ole ilmeisesti matkustellut siellä missään. Minä en puhunut Saksasta, vaan Keski-Euroopasta. Moottoritiemaksut ovat käytössä mm. Itävallassa, Unkarissa, Italiassa, Ranskassa, Espanjassa, Tshekissä, Slovakiassa....

Ja sinunlaisesi umpityhmä hypiö julistaa sitten muiden kommentit "aivan paskaksi", vaikket selvästi tiedä mitään oman germaanisen persreikäsi ulkopuolelta.

Vierailija
366/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, kuinka aikuiset julistavat toinen toisiaan umpityhmäksi tai ties miksi. Tulee mieleen 4-vuotiaiden riita tänään hiekkalaatikolla. Noloa.

Tämä taitaa olla tunnepitoinen teema. Sivuaahan se Suomen mahdollista paremmuutta/huonommuutta muihin maihin nähden. Huonoja ja hyviä puolia löytyy kaikkialta, ja tuskin niihin nyt noin tunnepitoisesti kannattaa suhtautua. Olen itsekin saksalainen ja viihdyn Saksassa mainiosti. Mutta Saksan ohella Suomi on yksi niitä maita, joissa voisin kuvitella eläväni.

Vierailija
367/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne tapaukset mitä itse tiedän että joku ystävä on muuttanut ulkomaille niin sille tielle ovat jääneet. Ei se silti välttämättä sitä tarkoita että ulkomailla olisi parempaa mutta elämä on sitten siellä ja siitä uudesta maasta muodostuu kotimaa.

Vierailija
368/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin täysin uusi tieto, että keuhkokuumeen saa kylmästä. Mä olen luullut, että se johtuu virus tai bakteeritulehduksesta. Mutaa ehkä kylmästä keuhkokuumeen saajan on parempikin asua muualla, meille kaikille parempi:-)

Vierailija
369/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 21:18"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 20:27"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:45"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 08:28"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 07:50"]

[/quote]

Onnea! Minäkin voisin lähteä, mutta mun ukkokultaa saa täältä pois kuin max. kolmeksi viikoksi kesälomareissuun :)

Juuri tänä aamuna manasin eilisen kehysriihen tuloksia ja sitä, että "Suomi, hyvinvointivaltio" on ihan huuhaata! Muka ilmaista terveydenhuoltoa jne...ei ole ilmaista, jos joka kerta terveysasemalla tai sairaalassa käynnistä joutuu maksamaan useamman kymmenen euroa! Eräissä maissa kun se on oikeasti ilmaista...!!!!

[/quote]

Mitä nämä maat ovat? Tiedätkö sinä vai puhutko vain kuullostaaksesi fiksulta. Naurettavaa päästellä näppikseltä moista.

SANO SE MAA, keskustellaan sitten kun tiedetään mistä keskustellaan. Monessa maassa -nimistä maata ei kartalta löydy, vaiko onko minulla huono kartta?

[/quote]

oikeasti ilmaista ei ole missään, mutta paremmin asiat ovat SAKSASSA

[/quote]

Juu, Saksassa kaikki on paremmin.

Saksassa ON PAKKO ottaa työtä vastaan 500 EURON KUUKAUSIPALKALLA! Työttömyyskorvausta et saa, vaan joudut pakkotyöhön tuolla summalla, jolla ei todellakaan kukaan pysty elämään.

On todella mahtava maa tuo Saksa!

[/quote]

Mutta tuo 500 euroa on peruspalkka Etelä-Euroopan maissa! jos on töissä vaikkapa kahvilassa tai tarjoilijana ei siitä useinkaan tuon enempää heru. Joskus palkka voi olla myös 300e/kk. Näin on ainakin Italiassa, Kreikassa, Espanjassa. Tietysti jos kouluttautuu vaikkapa insinööriksi tai arkkitehdiksi niin palkat ovat sen korkuisia kuin Suomessa myyjän peruspalkka tai hieman enemmän. Parasta onkin jos löytää ulkomailta suomalaisen tai kansainvälisen yrityksen, niissä maksetaan parempaa palkkaa.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa ainakaan Italian osalta.

Italiassa keskipalkka on 1600 euroa / kk!

[/quote] Selvästi et työskentele Italiassa. Esimerkkejä meidän perheestä; minä työskentelin kenkäkaupassa viikonloput. Palkka oli 400€/kk. Ei puhettakaan työsopimuksesta, itse olisin halunnut tehdä. Tein pe,la,su 10.30-20.00 töitä. Minulla oli kyllä erittäin huono onni työnantajan kanssa, ja siksi lopetinkin työt. 

Toisen kerran työskentelin ravintolassa. Palkka 7€/h. Työskentely pe , la, su Ja työajat 12.00-14.30 18.00-23.00. 

Mieheni on "onnekas", hänellä on työsopimus! Hän saa kuukaudessa 760€, ja tämän eteen hänen tulee työskennellä n. 34h/vko.. Onnekk hän voi tehdä extra vuoroja välillä, joista saa pientä extraa. Italiassa ulkomaalaisen tavallisen työntekijän asIat ovat päin peppua. Eri asia on puhua sitten ns.tärkeistä viroista, joista maksetaan hyvää palkkaa ja työmäärät ovat pieniä.

Vierailija
370/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa. Italian peruspalkka on kylläkin tosiaan vain se 400e/kk Italian saarilla ja Napolissa voi olla sitäkin vähemmän. Minä olen myös asunut Italiassa ja tarjolla oli babysitterin työtä johon oli kauhean pitkä vaatimuslista aina iästä lähtien ja palkka olisi ollut vain 250-300e/kk. Italiassa saa töissä huhkia pikkupalkalla, sen takia vuokrat on Suomea halvempia paitsi suurissa kaupungeissa. Ja sen takia italialaiset muuttavat runsaina joukkoina etenkin nyt Saksaan ja Lontooseen. Tietysti se on sitten eri asia jos onnistuu löytämään työn jostain kansainvälisestä firmasta Italiassa niin palkkakin on paljon parempi. Tai jos on huippukoulutus kuten insinöörin tai arkkitehdin koulutus niin kyllä sen alan palkalla jo tulee toimeen Italiassa. Huomaa että jotkut ihmiset tulevat tänne vain pätemään lomalaisen tiedoillaan että Italiassa olisi huippupalkat joopajoo, miksiköhän muttavat sitten Saksaan jne. :+)

Vierailija
371/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 21:31"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 20:57"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 20:50"]

Asun itsekin ulkomailla ja jotku ovat niin kateellisia että haukkuvat minua sen takia. Olen viihtynyt monessakin eri maassa oikein hyvin, paremmin kuin Suomessa ja kylmä ei ole ollut. Muistan kuinka Suomessa sain päänsäryn jääkylmistä pakkasista ja sormien sulattelu kohmeesta kesti sisällä puolituntia. Lähes aina sai olla valittamassa kylmästä tai sateesta. Keuhkokuume oli joka vuotinen sairaus kylmästä johtuen. Etelä-Euroopassa asuessani kaipasin kyllä joitain pieniä asioita Suomesta, kuten tietynlaista järjestelmällisyyttä joka monesta etelän maasta puuttuu kokonaan. Lisäksi talot pidetään aika usein hyvässä kunnossa ja remontteja tehdään jatkuvasti, tosin näin on muuallakin Euroopassa, etelässä vain useilla ei ole varaa korjata homeröttelötaloja. Suomen ruokia ja tympeitä ihmisiä en kaipaa vieläkään. Asiakaspalvelu on parempaa ulkomailla, maassa kun maassa. Asuin pk-seudulla.

[/quote]

kylmästä johtuva keuhkokuume? Joku ihan uusi sairaus kenties, koska ei sitä kenelläkään muulla Suomessa ole?

[/quote]

Mistä tiedät ettei kenelläkään muulla Suomessa ole? toiset kestävät pakkasia paremmin kuin toiset, muistan itsekin nähneeni lenkkeilijöitä -27C pakkasessa ja olivat kuin ei mitään, heillä ei ollut edes punaiset posket kun taas itse tärisin kylmästä ja huulet menivät sinisiksi. Ja kyllä, sain usein keuhkokuumeen kylmästä ilmasta, keuhkoilleni jäinen kylmä ei tehnyt hyvää. Sen lisäksi joka talvi tuli useampi korvatulehdus, jotka hoidettiin aina antibiooteilla. Suomesta kun ei löytynyt apteekista tarpeeksi tehokasta korvavahanliotusainetta jota myydään muissa maissa kyllä, korvatipat eivät tehonneet. Jäiset pakkaset eivät selvästi ole minua varten.

[/quote]

näin lääkärin huomauttaisin ohiksena, että keuhkokuumetta ei kukaan saa pelkästä kylmästä ilmasta. Annat itsestäsi umpi-idiootin kuvan alkamalla intää moista.

[/quote]

Terve valelääkäri!

lue tämä http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090319140258AAomf8o

Kylmyys aiheuttaa paljon stressiä keholle, lihasjännitystä ja vapauttaa kortisolia ja tämä vähentää immuunijärjestelmän tehokkuutta jolloin voi tulla helpommin keuhkokuume ja muita sairauksia. Kylmästä voi tulla myös hypotermia. Tämä oli englannin kielisen lääkärin vastaus, uskon mieluummin lääkäriä kuin jotain mänttipäistä kaikentietävää av-mammaa, on se kiva päteä asioista joista ei tiedä mitään ;)

Vierailija
372/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkokuumeen voi saada viiruksena, kylmästä, homeesta ja ties mistä. Typpidioksidi-pölyhiukkaset joita on suurkaupunkien ilmassa aiheuttavat myös pahoja keuhkotulehduksia ja ennenaikaisia kuolemia. Hiukkaset menevät syvälle keuhkoihin ja oireita on paljon vanhuksilla ja lapsilla. Usea Euroopan kaupunki joka ei vähennä typpidioksidi-päästöjään (myös Britannia) on saanut jo tänäkin vuonna EU:lta varoituksen. 

T. Lääkintäalan opiskelija

Vierailija
373/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuteen Seelantiin lähtijä täällä...juu kyllä on hienoa, kun saa uuden mahdollisuuden, aivan kihisen jännityksestä! Pitkästä aikaa tuntuu todella toiveikkaalta ja ihanalta ajatella tulevaisuutta.

Me emme ole kovin sukurakkaita, omat vanhempani ovat kuolleet, mieheni vanhemmat eivät ole meille ollenkaan läheisiä. Käymme heillä nytkin lähinnä jouluna ja kerran kesällä. He eivät ole koskaan esim. hoitaneet lapsiamme, eivät leikkineet näiden kanssa, eivätkä pitäneet juurikaan yhteyttä. Lisäksi olemme suunnilleen kaikesta erimieltä, appivanhemmat ovat mm. tyrkyttävän uskonnollisia, me emme ollenkaan. Miehellä on kaksi veljeä vaimoineen, ihan mukavia ja molemmat kovia matkustelemaan, tulevat varmasti käymään meillä joskus. Oma veljeni on minulle etäinen, sisko ihan ok ja tulee miehensä kanssa meille jo pian vierailulle. Mutta mitään läheisiä emme ole kenenkään sisaruksen kanssa.

Hyvä ystäväperheemme asuu jo Uudessa Seelannissa. Toinen ystäväperhe asuu Australiassa ja muita pitkin maailmaa, Suomessa on enää harvempi ystävistämme. Ja tietysti oletan, että saamme uusia ystäviä.

Osaamme mieheni ja teini-ikäisten lastemme kanssa loistavasti englantia, se on lähes kuin toinen äidinkieli meille. Uuden Seelannin koulut ovat ilmaisia ja vähintään yhtä laadukkaita kuin Suomessa. Ja ainahan sitä pääsee takaisin, jos siltä tuntuu. Tai voi muuttaa jonnekin toiseen maahan.

Vierailija
374/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 22:48"]

Uuteen Seelantiin lähtijä täällä...juu kyllä on hienoa, kun saa uuden mahdollisuuden, aivan kihisen jännityksestä! Pitkästä aikaa tuntuu todella toiveikkaalta ja ihanalta ajatella tulevaisuutta.

Me emme ole kovin sukurakkaita, omat vanhempani ovat kuolleet, mieheni vanhemmat eivät ole meille ollenkaan läheisiä. Käymme heillä nytkin lähinnä jouluna ja kerran kesällä. He eivät ole koskaan esim. hoitaneet lapsiamme, eivät leikkineet näiden kanssa, eivätkä pitäneet juurikaan yhteyttä. Lisäksi olemme suunnilleen kaikesta erimieltä, appivanhemmat ovat mm. tyrkyttävän uskonnollisia, me emme ollenkaan. Miehellä on kaksi veljeä vaimoineen, ihan mukavia ja molemmat kovia matkustelemaan, tulevat varmasti käymään meillä joskus. Oma veljeni on minulle etäinen, sisko ihan ok ja tulee miehensä kanssa meille jo pian vierailulle. Mutta mitään läheisiä emme ole kenenkään sisaruksen kanssa.

Hyvä ystäväperheemme asuu jo Uudessa Seelannissa. Toinen ystäväperhe asuu Australiassa ja muita pitkin maailmaa, Suomessa on enää harvempi ystävistämme. Ja tietysti oletan, että saamme uusia ystäviä.

Osaamme mieheni ja teini-ikäisten lastemme kanssa loistavasti englantia, se on lähes kuin toinen äidinkieli meille. Uuden Seelannin koulut ovat ilmaisia ja vähintään yhtä laadukkaita kuin Suomessa. Ja ainahan sitä pääsee takaisin, jos siltä tuntuu. Tai voi muuttaa jonnekin toiseen maahan.

[/quote]

Kuulostaa mahtavalta. :) Mukavaa matkaa teille, tai pysyvää (?) asumista! :)

- ap -

Vierailija
375/375 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin menee ihan kivasti taloudellisesti täällä Suomessakin, vaikka keskituloisia ollaan.

En henk.kohtaisesti ymmärrä tätä koulujen ja terveyskeskusten mollaamista. Molemmista paikoista ollaan saatu ensiluokkaista palvelua.

Minulle täällä Suomessa kuitenkin merkkaa eniten se, että läheiset ihmiset ovat likellä.

Kyllä se on itsestä ja omista valinnoista paljolti kiinni miltä elo täällä Pohjolassa näyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän