Muuten täydellinen Vaimoni on seksuaalisesti maailman epäkiinnostavin ihminen :(
Eilen illalla sen tajusin: en enää halua vaimoani lainkaan. Hän on kaunis ja ulkoisesti juuri sellainen nainen, josta olen unelmoinut. Puolisona ja lastemme äitinä hän on täydellinen enkä voisi parempaa toivoa. Arvostan vaimoani ihmisenä hyvin, hyvin paljon. Mutta, seksuaalisesti en voisi kuvitella tylsempää tapausta ja tämä on tappanut omat halunikin täysin. Jokainen ilta lasten nukkumaan mentyä noudattaa samaa kaavaa: jutellaan sohvalla, katsellaan HBO:ta, minä hieron jalkoja, syödään jotain hyvää ruokaa ja ruvetaan nukkumaan. Usein minä ehdotan seksiä ja 99 kertaa sadasta vaimo kieltäytyy sanoen, että "nyt ei tee mieli" tai "ei kyllä enää tähän aikaan viitsi". Kerran kuukaudessa sitten ovulaation aikaan onnistuu. Itse hän ehdottaa seksiä 1-2 kertaa vuodessa.
Tämä on surullista. Rakastan vaimoani todella paljon, mutta haluaisin parisuhteen, jossa olisi aktiivinen seksielämä ja jossa minäkin edes joskus voisin kokea tulevani halutuksi. Onko se liikaa vaadittu? Omiinkin haluihin alkaa väkisin vaikuttaa, kun toinen ei itse koskaan halua. Ja onko se oikein, että parisuhteessa on seksiä vain silloin, kun vähemmän haluava sitä haluaa?
Kommentit (111)
Minulla on täysin sama tilanne. Olen menettämässä haluni vaimooni. Kyseessä on kaunis, älykäs ja todella seksikäs tapaus. Hän ei vain halua, enkä mahda asialle mitään. Häntä ei sitten isommin kiinnosta kiireiltään asiaa korjata, se kun ei ole hänen prioriteeteissään kovin korkealla.
Läheisyyttä on, rakkautta on, ja kaikki hyvin. Työt hoidetaan tasan. Jos joku kyselee hänelle orgasmin tuottamisesta, niin sen teen aina, kun häntä kiinnostaa, juuri kuten hän haluaa. Vaan todella harvoin tuntuu kiinnostavan. Vastavuoroisesti hän ei tee kerrassa mitään muuta kuin makaa selällään. Ei niin kerta kaikisen yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on täysin sama tilanne. Olen menettämässä haluni vaimooni. Kyseessä on kaunis, älykäs ja todella seksikäs tapaus. Hän ei vain halua, enkä mahda asialle mitään. Häntä ei sitten isommin kiinnosta kiireiltään asiaa korjata, se kun ei ole hänen prioriteeteissään kovin korkealla.
Läheisyyttä on, rakkautta on, ja kaikki hyvin. Työt hoidetaan tasan. Jos joku kyselee hänelle orgasmin tuottamisesta, niin sen teen aina, kun häntä kiinnostaa, juuri kuten hän haluaa. Vaan todella harvoin tuntuu kiinnostavan. Vastavuoroisesti hän ei tee kerrassa mitään muuta kuin makaa selällään. Ei niin kerta kaikisen yhtään mitään.
Ompa kurjaa..oletko hänelle puhunut asiasta? Se nyt ainakin kannas tehdä. Joskun voi olla estoja..
Oli mullakin nuorempana, mutta nyt ei - vaan miehellä nyt ilmenny sitten. Ja minä haluan kokoajan ja teen vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Ootko sinä naimisissa mun vaimon kanssa? Ihan kun olisin itse tuon kirjoittanut. Kaikki täsmää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompa kurjaa..oletko hänelle puhunut asiasta? Se nyt ainakin kannas tehdä. Joskun voi olla estoja..
Oli mullakin nuorempana, mutta nyt ei - vaan miehellä nyt ilmenny sitten. Ja minä haluan kokoajan ja teen vaikka mitä.
Totta kai olen. Homma kaatuu siihen, että se halun syntyminen on jotain niin abstraktia ettei siitä saa tavallinen kuolevainen kiinni. Ennen toimi kalliit lomat, hienot päivälliset jne, mutta nyt on loppunut sekin.
Estoja hänellä on sitten vaikka muille jakaa, mutta ei se minua mahdottomasti häiritse. Enemmän häiritsee se, etten millään viitsi loputtomasti rakastella halutonta naista vaikka hän itse sitä läheisyyttä haluaakin.
Vierailija kirjoitti:
Naisen halu vaatii joko uuden tuoreen ja jännän suhteen ja ihastumisen huuman tai sitten toinen vaihtoehto on jonkinlainen ylimaallinen sielujen yhteys, jota rakastelun pyhällä sakramentilla palvotaan sielunkumppanin kanssa.
Keskiverto avioliitossa/parisuhteessa ei yleensä ole kumpaakaan 2-3 vuoden kuluttua. Harvaa naista kiinnostaa "pelkkä" seksi. Toki harvoja poikkeuksiakin on.
Kuten joku aiemminkin huomauttanut niin tässä sinä AP olet nyt se epäkiinnostava osapuoli.
Tuo kirjoittamani oli tietysti kärjistys, mutta: Te, joilla on haluton vaimo ("halut ei kohtaa" tms. ), menittekö sellaisen kanssa naimisiin vai muuttuiko asia jossain kohtaa.
Fiksulla kaverillani pitkän avioliiton jälkeen 3 pitkää parisuhdetta (useita vuosia). Kaikissa seksi loppunut 3-4 vuoden kohdalla, vaikka alussa ollut puolin ja toisin kiihkeää. En usko kaverini muuttuneen itsekkääksi tai alkavan pitää toista itsestään selvyytenä tms.
Mitä naisten halulle tapahtuu pitkässä parisuhteessa ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen halu vaatii joko uuden tuoreen ja jännän suhteen ja ihastumisen huuman tai sitten toinen vaihtoehto on jonkinlainen ylimaallinen sielujen yhteys, jota rakastelun pyhällä sakramentilla palvotaan sielunkumppanin kanssa.
Keskiverto avioliitossa/parisuhteessa ei yleensä ole kumpaakaan 2-3 vuoden kuluttua. Harvaa naista kiinnostaa "pelkkä" seksi. Toki harvoja poikkeuksiakin on.
Kuten joku aiemminkin huomauttanut niin tässä sinä AP olet nyt se epäkiinnostava osapuoli.
Tuo kirjoittamani oli tietysti kärjistys, mutta: Te, joilla on haluton vaimo ("halut ei kohtaa" tms. ), menittekö sellaisen kanssa naimisiin vai muuttuiko asia jossain kohtaa.
Fiksulla kaverillani pitkän avioliiton jälkeen 3 pitkää parisuhdetta (useita vuosia). Kaikissa seksi loppunut 3-4 vuoden kohdalla, vaikka alussa ollut puolin ja toisin kiihkeää. En usko kaverini muuttuneen itsekkääksi tai alkavan pitää toista itsestään selvyytenä tms.
No siitä nyt aika hyvin puuttuu se vaaran tunne, jos rötkötetään telkkarin ääressä ja mies lutuisena hieroo jalkoja. Ja intohimoon tarvii vähä vaaraa. There is no safe sex.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, 3v oli hyvin, 5 siedettävästi ja stop.
Naisen intohimoon tarvitaan mies, ei mitään lapasta
Muistakaa antaa aikaa halulle”
Kihlström antaakin kaikille pareille yhden vinkin. Olennaista siinä on ajankäyttö, ja ihon muisti.
– Keskittykää vuorollanne kertomaan toiveistanne ja tarpeistanne toisen kuunnellessa. Muistakaa antaa aikaa halulle. Eräs viisas Puhu muru -podcastini vieras sanoi hyvin, että iho muistaa. Intiimi lähekkäin oleminen päivittäin, kuten alasti saman peiton alla nukkuminen, iho ihoa vasten, luo halulle ihanasti tilaa. Jos haluaa entistä nautinnollisempaa seksielämää, sille on annettava aikaa.
Kihlströmin mielestä ei ole ihme, että seksihalut hiipuvat, jos seksi ei ole nautinnollista.
– Jos mies ei saisi ollenkaan orgasmia ja seksiä pitäisi silti harrastaa vuodesta toiseen saman kumppanin kanssa, eihän olisi ihme, jos halut hiipuisivat. Seksi mielletään myös edelleen liian yhdyntäkeskeiseksi ja unohdetaan muunlaisen seksin mahdollisuudet.
Toisinaan haluttomuuden syynä on tunnistamatta jäänyt masennus tai ahdistus tai masennuslääkitys. Toisinaan Kihlström ohjaakin asiakkaan lääkärin tai psykoterapeutin vastaanotolle. Tärkeintä hänestä on, että ihminen pääsee oikeanlaisen avun piiriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu? Puhun nyt omasta puolestani näin 20 vuoden parisuhdekokemuksella. Arkipäiväistyminen tapahtuu. Nainen kaipaa jännitystä. Yleensä mies lakkaa "jahtaamasta" naista pitkässä suhteessa ja kuvioihin tulee se sohvalla retkottaminen molempien roikkuessa omilla älylaitteillaan.
Miehen pitää tehdä aktiivisesti aloitteita ja kehua naista niin usein kuin muistaa. Muuten käy niin, että suhde ajautuu kaverilinjalle. Näin se vain on. Yhteiset harrastuksetkin lähentää ja kaikki muu yhteinen aika ilman puhelimia.
Yksi asia mistä varmasti kaikki naiset pitää on se, että mies osoittaa huomiota julkisella paikalla esim. ottamalla kädestä kiinni. Tuollaiset pienet asiat merkitsee paljon.
Kyllä mä olen terapian kannalla. Mitään takeita kun ei voi antaa, että löydät halukkaan naisen, joka on mieleisesi seksikumppani ja muutenkin sellainen, jonka kanssa haluat jakaa elämäsi. Lisäksi tää pitäisi olla pysyvä tilanne kai. Mitäpä jos sinun halukkuutesi laskee tai et riitäkään himokääryleellesi? Elämällä on tapana tuoda ylläreitä, jotka läheskään aina ei ole myönteisiä. Niihin on vaan sopeuduttava kuin alokkaan vaikka kuinka kyrsii.