työkaveri vissiin pettää miestään, pitäiskös vasikoida?
Työpaikalleni soitti juuri korkeammassa asemassa olevan naispuolisen työkaverini mies. En ehtinyt vastaamaan joten hän jätti vastaajaan viestin jossa kysyy, että onko täällä tietoa milloinko vaimon yllätyksenä tulleen työmatkan lentokone mahtaa laskeutua Suomeen, mikä lennon numero on jne. Vaimo ei kuulemma vastaa puhelimeen. Hitto vaan, että meille on ilmoitettu hänen olevan sairaslomalla kotona viime perjantaista huomiseen.
Että näin, ilmeisesti on työkaveri petturimatkalla Ranskassa. Töihin ilmoitti pahan vatsataudin. Miten toimin? Kohteliaisuudesta haluaisin soittaa tuolle miehelle takaisin mutta en tahtoisi valehdellakkaan. Toisaalta, tuo nainen, ihan mukava työkaveri, saisi tehtyä työstäni helvettiä kun saisi tietää minun vasikoineen.
ounou. Suoraan kun leffoista. Vähän naurattaa mutta oikeesti, neuvoja kehiin kiitos!
Kommentit (31)
Tai kerrot naisen pomolle tilanteesta ja kysyt neuvoa, miten toimit. Ei ehkä tykkää, että on laittomasti poissa töistä.
Onko nainen ainoastaan korkeammassa asemassa vai myös jossain linjassa esimiehesi? Onko teillä sama ylinesimies?
Ja eihän nyt kukaan voi ilmoittaa perjantaina olevansa vatsstaudissa ja poissaolo jatkuu keskiviikkoon??!
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:03"]Kiristät tuota naista tottakai, että kerrot miehelle jos hän ei hommaa sulle palkankorotusta ja parempia lomia ;)
[/quote]
eikai joku oikeasti ajattele noin epäkypsästi?
siis mistä mä luin vatsataudista??
Et kerro niin et jää itse kiinni pettämisestä.
Tai sitten petät sen miehen kanssa vaimoa. Siinä olisi hyvä sauma ja se olisi myös kuin elokuvista. Aivan yhtä todellista.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:10"]Ja eihän nyt kukaan voi ilmoittaa perjantaina olevansa vatsstaudissa ja poissaolo jatkuu keskiviikkoon??!
[/quote]
voipas, omalla ilmoituksella pe (johon lasketaan vklp) ja sitten ma sairaustodistuksella kolme pv. Tosin täytys käyä lääkärissä tossa välissä, että en sitten tiedä siitä
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:12"]Et kerro niin et jää itse kiinni pettämisestä.
Tai sitten petät sen miehen kanssa vaimoa. Siinä olisi hyvä sauma ja se olisi myös kuin elokuvista. Aivan yhtä todellista.
[/quote]
eihän ap ole pettänyt?
Ilmoittaudun miehelle vaimonne olevan sairaana ja toivota pikaista paranemista pahasta vatsataudista. Sielutonta meininkiä. Jos ihminen tekee tuollaista, mitä muutakin?toisaalta jos vielä ylempi taso jolle menee kertomaan on samaa lajia on pulassa.
Parempi olla tietämättä asiasta ja polttaa sitten kun saa potkut tai jotain muuta yitroskaa....
Ilmoittaudun miehelle vaimonne olevan sairaana ja toivota pikaista paranemista pahasta vatsataudista. Sielutonta meininkiä. Jos ihminen tekee tuollaista, mitä muutakin?toisaalta jos vielä ylempi taso jolle menee kertomaan on samaa lajia on pulassa.
Parempi olla tietämättä asiasta ja polttaa sitten kun saa potkut tai jotain muuta yitroskaa....
Otat töissä kahvitauolla kaikkien kanssa puheeksi, ehkä joku tietää enemmän taustoista? Ties vaikka vatsatauti olisi tullut siellä matkalla.
Vaikea kuvitella fiksu ja hyvässä asemassa oleva.nainen käyttäytyisi kuin mikäkin portto.
Itsekin rupesin juuri miettimään tuota sairauslomaa. En tiedä ( eikä se mulle kuulukkaan) että onko lääkärintodistuksia vai ei tai miten on ilmoittanut esimiehelle.
ja ei, hän ei ole esimieheni, mutta vaikutusvaltaisempi takuulla. Paremmassa asemassa kuin minä plus itse aloitin puolisen vuotta sitten, hän on ollut täällä jo paljon pidempään. Ap
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:10"]Ja eihän nyt kukaan voi ilmoittaa perjantaina olevansa vatsstaudissa ja poissaolo jatkuu keskiviikkoon??!
[/quote]
voipas, omalla ilmoituksella pe (johon lasketaan vklp) ja sitten ma sairaustodistuksella kolme pv. Tosin täytys käyä lääkärissä tossa välissä, että en sitten tiedä siitä
[/quote]
Käytäntö on täysin työpaikkakohtaista. Meillä voi olla viikon sairauslomalla ilman lääkärintodistusta, kun vain ilmoittaa.
Minä itse en pystyisi enää kohtelemaan tuota naista normaalisti. Olisi hankalaa piilottaa halveksunta katseesta.
itse olen ollut lähes samassa tilanteessa, kun näin juuri palkatun miehen toisen naisen kanssa kaupungilla kaulailemassa. Oli ollut vaimonsa kanssa firman pikkujouluissa. Vain päiviä aiemmin. Jätin asian siihen, koska koin että minun asiani ei ole puuttua tähän. Mies kuitenkin tiesi minun tietävän, vaikka asiasta ei puhuttu. Lienee syy siihen että otti lopputilin jo kuukauden jälkeen
Huh, kamala tilanne. Mä varmaan esittäisin vaan tietämätöntä. Tai ei kai siinä tarvitsisi edes esittää, kun en kerran tiedä mistään lennoista mitään.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:19"]Onko naisen nimi Jaana
[/quote]
nytkö tämä aviomies bobgasi oman tapauksensa vauvalta ;)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:10"][quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:03"]Kiristät tuota naista tottakai, että kerrot miehelle jos hän ei hommaa sulle palkankorotusta ja parempia lomia ;)
[/quote]
eikai joku oikeasti ajattele noin epäkypsästi?
[/quote]
eikai joku ole noin kireä?
Kiristät tuota naista tottakai, että kerrot miehelle jos hän ei hommaa sulle palkankorotusta ja parempia lomia ;)