Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaisiko miehesi sinua, jos...

Vierailija
25.03.2014 |

Minulla on kysymys. Oleta sama tilanne omalle kohdallesi ja kommentoi:

mieheni tienaa vuodessa 130-140t€, säästöjä 60t€ + osakkeita.

itse tienaan 28t€, ei säästöjä, omaisuutta tms. Odotan yhteistä lastamme, en ole vakituisessa työssä eli äitiysloman jälkeen ei ole työtä mihin palata.

sain ikävän maksun 5000€, johon minulla ei suorilta ole varaa, vaan joudun hakemaan pankista lainan, jota en välttämättä edes saa Kun ei vakityötäkään ole ja äitiysloma alkaa kuukauden päästä. Muutoin ko summa peritään/ulosmitataan ja menetän luottotietoni vuosiksi.

auttaisiko miehesi sinua ja maksaisi tuon summan puolestasi tässä tilanteessa?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talous ei ole yhteinen, en näe mitään syytä maksaa velkaa ainakaan siinä merkityksessä, ettei sitä tulisi maksaa korkoineen takaisin.

Vierailija
42/52 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat riippuu asianhaaroista.

Oletteko naimisissa, asutteko yhdessä ja mikä on tuo "ikävä maksu"?

Tuskin minunkaan mieheni mitään huumevelkoja maksaisi :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 08:48"]Vaikka kaksi ihmistä on naimisissa, niin se ei tarkoita että voi olettaa toisen maksavan omat velat! Aivan naurettavaa! Eli esim. nainen saa ottaa velkaa ja sotkea raha-asiansa ja sitten pidetään itsestäänselvyytenä että mies siivoa sotkun ja maksaa? Ihme luusereita sellaiset naiset ovat minun mielestäni. Laina on tietysti toinen juttu....Eli maksetaan sitten takaisin ne rahat sille puolisolle. Ja olen itse nainen :)

[/quote]

Minä olen naimisissa ja meillä on yhteinen talous ja rahat. Elimme mieheni tuloilla monta vuotta kun olin lasten kanssa kotona. Olen hänelle kiitollinen tästä mahdollisuudesta. Nyt hän on ollut työttömänä kaksi vuotta ja elämme minun palkallani. Mielestäni luonnollista. Emme kumpikaan voisi kuvitellakaan että avioliitossa toinen jätettäisi rahallisesti tai muulla tavoin heikoille.

Vierailija
44/52 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 01:45"]

Ööh, oonko outo mutta mun mielestä kun suhde on jo niinkin vakava, että lapsi ja yhteinen asunto hankitaan, niin ollaan perhe ja raha-asiat on myös yhteisiä?? Ei meillä ainakaan mietitä, että mitkä on kenenkin rahoja. Menot ja tulot on yhteisiä, tää on ihan automaatio. Eri juttu joku seurustelusuhde muttta tosta teidän pitäis yhteistä elämää rakentaa...:/

Tsemppiä ap, vauva mahassa on varmaan aika vaikea miettiä eroa mutta oikeasti, miten paljon naistaan arvostaa/välittää semmonen mies jolla rahat menee kumppanin edelle?????

[/quote]

miksi kyselet, että oonko outo jne. kun selvästi kaikki muutkin ovat samaa mieltä

Vierailija
45/52 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisi, mutta itse haluaisin maksaa sen miehelle takaisin heti kun pystyn. Omista töppäilyistä pitää kantaa itse vastuu. Muuten talous on meillä yhteinen.

Vierailija
46/52 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkennan vielä, oletteko naimisissa? Asutko yhdessä vai eri osoitteissa?

Ja onko teillä lapsia jo aiemmista suhteista?

Mutta siis jos naimisissa olette ja asutte yhdessä niin tottakai olettaisin miehen auttavan, mutta jos jotain muita kuvioita niin sitten se ei ole aina niin yksiselitteistä.

Vierailija
47/52 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin auttaisi, yhteisistä tuloista ottaisimme. Meillä kaikki on yhteistä, niin varat kuin velatkin. Nyt olen sairauden takia jäämässä työstä pois ja työttömyyspäivärahoille eikä mun mies sano siitä sanaakaan. Selvitään hyvin hänen palkallaan.

Vierailija
48/52 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies kyllä lainaisi rahat. Maksamisesta en tiedä, riippuisi varmaan mikä lasku tuo on.

Vierailija
49/52 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin mies maksaisi. Ap:lle sanoisin, että jos olette naimisissa ilman avioehtoa, kannattaa miestä muistuttaa siitä. Ja avioehtoon ei ikinä kannata sun suostua. Kannattaa muistuttaa miestä myös lapsen tapaamisoikeuksien vaikeuksista, mikäli joutuisit rahapulassa lapsesi kanssa hänet jättämään.

Vierailija
50/52 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 01:34"]

Sitä minäkin mietin että taidetaan lopulta olla aika erilaisia, vaan vauva mahassa eroaminenkaan ei ole yhtään helppoa.. Ainiin, hänen mielestään minä olin kusipää kun edes mietin voisiko hän auttaa maksun kanssa!

[/quote]

vauvan syntyminen tulee moninkertaistamaan tämän teillä nyt olevan ongelman.

kenenkäänhän ei tietenkään ole pakko antaa eikö lainata rahojaan toiselle. Mutta meidän perheessä niin on tehty moneen kerran molemmin päin ja aika helvetin tyhmä pitäisi sen toisen yrityksen tai laskun olla, johon toinen ei antaisi tukea. Tosin ap ei ole sanonut, mistä se viiden tonnin lasku tuli. Jos hän kolaroi kännissä naapurin autolla niin ymmärrän miestäkin. Sitä ei ehkä mielellään meilläkään kumpikaaan maksaisi, mutta eipä meillä onneksi sellaista kukaan teekkään.

Vierailija
51/52 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 09:20"]

ihmeellistä oletusta täällä, että 5000e on lasku tullut jostain typeryyksistä (pikavipit yms) itselläni pamahti just helmikuussa postissa lähes 3000e lasku ja se oli KELALTA takaisinperintää opiskeluajoilta enkä osannut tälläiseen varautua, no maksusuunitelman pystyy tekemään kaikkialle ja lähes jokainen firma on myötämielinen antamaan maksuaikaa, jos sillä keinolla rahansa saa eli puhelin käteen ja pienistä eristä sopimaan! 

[/quote]

Onhan se typeryyttä jos huijaa Kelaa maksamaan liikaa tukia. Omat asiat pitää hoitaa ja ilmoittaa aina Kelalle muutoksista.

Vierailija
52/52 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 01:34"]

Sitä minäkin mietin että taidetaan lopulta olla aika erilaisia, vaan vauva mahassa eroaminenkaan ei ole yhtään helppoa.. Ainiin, hänen mielestään minä olin kusipää kun edes mietin voisiko hän auttaa maksun kanssa!

[/quote]

Niin siis jos mietit eroa, niin nyt se on helpointa tehdä, eikä vasta sitten kun lapsi on syntynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä