Risto Murto ehdottaa eläkeiän nostoa 80 vuoteen
Kommentit (56)
Minä ehotan et viiskymppiset vois heittää jo vappaalle.Pääsee nuoremmat puikkoihin.
Ei se työ ny niin tärkeää ole, siis se raha.
Kaikille ei riitä palkkatöitä. Milloin joku alkaa ratkaista sitä yhtälöä? Työttömien kiusaaminen ja eläkeiän nostaminen eivät auta yhtään.
Siinähän ehdottelee, ihan yksi v i t u n maku. En ole olemassa työelämässä enää 60v. jälkeen.
Mitään eläkkeitä ei ole muutenkaan edes tulossa, joten saavat saatanan demarivarkaat pärjätä sillä saalilla minkä kerkeävät varastaa siihen mennessä, ei voisi vittujakaan vähempää kiinnostaa.
Ei paha. Moni kun ei edes selviä hengissä kasikymppiseksi asti. Suoraan sorvin äärestä arkkuun, siinä vasta loistava ajatus.
Todella älykästä! Suosittelen erityisesti sairaanhoitajille, poliiseille, nuohoojille, palomiehille ym. Ihan huippua :)
Mun mummu kuoli 76 v. Ei olisi koskaan päässyt eläkkeelle. Sehän tässä tarkoituksena onkin, mutta kun ei kuollut seisovilta jaloiltaan, vaan sairasti ensin monta vuotta.
😂
Tehkää niitä lapsia tai valitkaa hyvä ammatti 😂
Ikäsyrjintä alkaa jo nelikymppisenä, miten ihmeessä työelämässä pitäisi roikkua vanhukseksi asti?
Mutta eihän tossa nyt työnteosta ole kyse, vaan rahasta. Yleistuen "maksaminen" tulee halvemmaksi kuin eläkkeen maksaminen. Sielläpähä virutte kortistossa, mitään rahaa ette saa jos olette niin hölömöjä että omistatte jotain muutakin kuin vaatteet päällänne.
Suuri puhallus tavisten taskuista rikkaiden taskuun.
ja huom jos olette 70- 80v töissä jossain hoitolaitoksessa; Muistakaa ottaa omat rollaattorit ja nitrot töihin mukaan, kuormasta ei saa ottaa..
Jo, 70-vuotta on liian korkea. Usealla on jo vakavia terveysongelmia tuohon mennessä jotka heikentää työkykyä. Nykyisellään työnantajat eivät edes halua palkata koulutettuja ja ansioituneita 60-vuotiaita, joten mitä järkeä jossain 80-vuoden eläkeiässä on paitsi kansan eläkevarallisuuden puhaltaminen eläkevakuutusyhtiöille.
Poistetaan eläkeikä kokonaan, parempi kerta rytinä kuin jatkuva kitinä.
Olen 42 v. enkä pääse työhaastatteluihin vaikka seisoisin päälläni 😂. Voin vaan kuvitella miten haluttava työntekijä olen 72-vuotiaana.
Kun tuo toteutuu, kasvanen jo horsmaa. Siis tuo on aprillipila. N61.
Vierailija kirjoitti:
ja huom jos olette 70- 80v töissä jossain hoitolaitoksessa; Muistakaa ottaa omat rollaattorit ja nitrot töihin mukaan, kuormasta ei saa ottaa..
Varmaan hoitolaitoksen asukit saa kohta pyörittää työntekijöinä hoitolaitostaan 😂.
Joku haluaisi vapaaehtoisena töihin muttei pääse, joku pienen osan ja joku ei halua. Joku haluaa yrittää. Erilaisia.
Ei terveys kestä. Mahtaako Ristolla itselläänkään kestää? Hän vois näyttää hyvää esimerkkiä.
Tää Varma on muuten yks Saatanan organisaatio.
Joo, mä haluan sen nähdä kun kasikymppiset mummot ja papat könyää telineille hitsaamaan.
Hulluutta! Ehdottomasti EI!
- mummo 66v, eläkeläinen