Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lapsen pituus joku saavutus?

Vierailija
24.03.2014 |

Kyllä, olen alamittainen ja aina ollut pieni ja vähän kade pitkille, joten se asia on käsitelty heti ekassa lauseessa. Omat lapset keskimittaisia. Mutta silti, mitä kehumisen aihetta on siinä, että lapsi on pitkä? Ehkä minun äitini olisi voinut kehua sillä, että olen punatukkainen, kun se on aika harvinaista? 

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen live-elämässä itse huomannut, että pidetään lapsena. Mutta jos tosissani kirjoitan - tämä ketju ei sellainen ole - nettiin jotain asiatekstiä, saan todella asiallista kohtelua, jopa ihmisiltä, jotka tuntevat minut. He unohtavat pienuuteni, kun en ole kasvokkain. 

Luokkani toiseksi pienin tyttö 7. luokalla vielä ollut kasvoi 8. ja 9. luokalla mallin mittoihin. 

Vierailija
22/72 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan kyrvän pituus on tärkeä saavutus. Nysällä ei tyydytetä tulevia av-mammoja ja niin poika tulee työnnetyksi pois parisuhdemarkkinoilta, katkeroituu ja tästä tulee uusi mies28. Äiti tietää kuinka kurjaa on jos ei saa kunnon aisaa. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 22:07"]

Meillä myös on pitkät lapset. 3-vuotas vastaa kooltaan 5-vuotiasta ja siksi mainitsen asiasta tuntemattomillekin esim puistossa, ettei lapseltani ns odoteta jotakin, mihin hän ei ikänsä puolesta kykene.

[/quote]

Tämä on ymmärrettävää näin päin. Itse ajattelin lähinnä noita vertailuja ja pienuuden jopa halveksimista. 

Vierailija
24/72 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 21:49"]

Kyllä, olen alamittainen ja aina ollut pieni ja vähän kade pitkille, joten se asia on käsitelty heti ekassa lauseessa. Omat lapset keskimittaisia. Mutta silti, mitä kehumisen aihetta on siinä, että lapsi on pitkä? Ehkä minun äitini olisi voinut kehua sillä, että olen punatukkainen, kun se on aika harvinaista? 

[/quote]

Joo tai vastaavasti se, että vauva on mahdollisimman iso ja erityisesti painava... en ole vielä keksinyt mitä hyvää siinä on, mutta kovasti mammat siitä tuntuu intoilevan.

[/quote]

Isokokoinen vauva on ainakin helppohoitoisempi, koska usein nukkuu jo pitkiä pätkiä vastasyntyneenä ja on jäntevä ja helppo käsitellä. Jos äiti saa ison lapsen vaikke itselleeni paljoa kerryttäisikään painoa raskausaikana, on sen geenien lisäksi merkki siitä, että istukka on toiminut hyvin.

Vierailija
25/72 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 22:10"]

No mä oon tavannu vain päinvastaista. Että kehuskellaan ihan mini-vastasyntyneillä, tyyliin alle kolmekiloisilla.

Mutta just oli Prisma-dokkarissa, että nelikiloisilla on pienin todennäköisyys 2-tyypin diabetekselle aikuisena. :) Mitä pienempi syntymäpaino, niin sitä suurempi riski. Ja siinä kerrottiin, että outoa kyllä, pienillä vastasyntyneillä oli keskimäärin koko kehon rasvan määrä grammoina kuitenkin sama kuin isommilla. Siinä on sitten vain muu elimistö kehittynyt vajaaliekillä, jos on vaikka istukka toiminut niin huonosti tai äiti nähnyt nälkää, että vauva on jäänyt pienikokoiseksi. Että kyllä siitä potrasta koosta saa olla ylpeäkin! :)

[/quote]

No just tällasta tässä tarkoitetaan. Ison vauvan äiti alkaa selostaa vähätellen pienten vauvojen myöhempiä ongelmia ja kuinka ylpeä voi olla isosta vauvasta, jolla näitä ei sitten ole jne.jne.(ylpeä???)

Kuten otsikossakin mainittiin: Onko se joku saavutus? Siitähän tässä juuri on kyse.

Vierailija
26/72 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä nyt vaan on paremman näköinen, kuin pätkä (keskipituinen). Mallit ja missit ovat kaikkien ihailtavina, eikä kukaan kyseenalaista heidän älykkyyttään, tai opintojaan. Täällä oli kerran joku "Unelmiesi mies"-ketju, ja eikös vaan melkein jokainen vastaus alkanut "No sellainen tumma/vaalee, pitkä ja komee"-tyyppisesti.

Ja onhan pituudesta hyötyäkin toisinaan, eri asioissa.

Mä olen 169cm, eli en edes pitkä, mutta niin vaan tyttäreni, 157cm, manailee mulle omaa pituuttaan, tai paremminkin pienuuttaan. Mun kumppani, 190cm (mikä sekään ei mikään huima ole),  saa ainakin jatkuvasti naisten päät kääntymään, ja baarissa sen ympärillä alkaa aina hillitön tohina. Uskoisin, että jos se ois joku normi 175cm, niin ei paljon kukaan kiinnittäis huomiota.

Vierailija
27/72 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mainitsen samoin siksi, että olen huomannut pidemmiltä lapsilta vaadittavan enemmän koska luullaan vanhemmaksi.

Vierailija
28/72 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 22:15"]

No mä oon tavannu vain päinvastaista. Että kehuskellaan ihan mini-vastasyntyneillä, tyyliin alle kolmekiloisilla.

Mutta just oli Prisma-dokkarissa, että nelikiloisilla on pienin todennäköisyys 2-tyypin diabetekselle aikuisena. :) Mitä pienempi syntymäpaino, niin sitä suurempi riski. Ja siinä kerrottiin, että outoa kyllä, pienillä vastasyntyneillä oli keskimäärin koko kehon rasvan määrä grammoina kuitenkin sama kuin isommilla. Siinä on sitten vain muu elimistö kehittynyt vajaaliekillä, jos on vaikka istukka toiminut niin huonosti tai äiti nähnyt nälkää, että vauva on jäänyt pienikokoiseksi. Että kyllä siitä potrasta koosta saa olla ylpeäkin! :)

[/quote]

No just tällasta tässä tarkoitetaan. Ison vauvan äiti alkaa selostaa vähätellen pienten vauvojen myöhempiä ongelmia ja kuinka ylpeä voi olla isosta vauvasta, jolla näitä ei sitten ole jne.jne.(ylpeä???)

Kuten otsikossakin mainittiin: Onko se joku saavutus? Siitähän tässä juuri on kyse.

[/quote]

No onhan terve hyvänkokoinen vauva saavutus ja merkki siitä että on kasvanut hyvin vatsassa. Mitä sitä vähättelemään.

Vierailija
29/72 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

No nykyisin haukutaan nelikiloisiakin vauvoja "sokerivauvoiksi" ja "lihaviksi" ja ollan heti epäilemässä mässäilystä raskausaikana. Pienuutta taasen ihaillaan ja sitä toivotaan, että olisi helppo synnytys. Jotkut idiootit saattavat jopa polttaa tupakkaa saadakseen pienemmän vauvan! :O Täysin järjetöntä!

Vierailija
30/72 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä nyt vaan on paremman näköinen, kuin pätkä (keskipituinen). Mallit ja missit ovat kaikkien ihailtavina, eikä kukaan kyseenalaista heidän älykkyyttään, tai opintojaan. Täällä oli kerran joku "Unelmiesi mies"-ketju, ja eikös vaan melkein jokainen vastaus alkanut "No sellainen tumma/vaalee, pitkä ja komee"-tyyppisesti.

Mä olen 169cm, eli en edes pitkä, mutta niin vaan tyttäreni, 157cm, manailee mulle omaa pituuttaan, tai paremminkin pienuuttaan. Mun kumppani, 190cm (mikä sekään ei mikään huima ole),  saa ainakin jatkuvasti naisten päät kääntymään, ja baarissa sen ympärillä alkaa aina hillitön tohina. Uskoisin, että jos se ois joku normi 175cm, niin ei paljon kukaan kiinnittäis huomiota.

[/quote]

Mutta pelkkä pituus ei tee mallia eikä missiä. Jotkut pitkät naiset on tosi romuluisia ja vankkarakenteisia eikä yhtään missimäisiä, ja jotkut lyhyemmät taas tosi siroja ja kauniita

Vierailija
31/72 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erottakaa kehuminen ja muuten vaan asiasta puhuminen. Ei ole aina helppoa kun lapsia pidetään kokonsa puolesta isompina kuin nämä ovatkaan. Joskus jos vaan erehtyy sanoo et oma lapsi on pitkä ni varmaan moni just nyrpeenä ajattelee et taas siellä kehuskellaan..

Vierailija
32/72 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli ala-asteella luokan pienempiä. Nyt täys-ikäisyyden kynnyksellä n 184

Vierailija
33/72 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 22:21"]

[/quote]

[/quote]

No nykyisin haukutaan nelikiloisiakin vauvoja "sokerivauvoiksi" ja "lihaviksi" ja ollan heti epäilemässä mässäilystä raskausaikana. Pienuutta taasen ihaillaan ja sitä toivotaan, että olisi helppo synnytys. Jotkut idiootit saattavat jopa polttaa tupakkaa saadakseen pienemmän vauvan! :O Täysin järjetöntä!

[/quote]

Mulle tuli 5kg raskausaikana ja vauvani painoi 4,3 kg. En siis varmasti mässäillyt vaan istukkani toimi loistavasti ja vauva sai kaiken sille kuuluvan ravinnon. Sokeriarvoni olivat ideaalit.

Vierailija
34/72 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 22:24"]

Erottakaa kehuminen ja muuten vaan asiasta puhuminen. Ei ole aina helppoa kun lapsia pidetään kokonsa puolesta isompina kuin nämä ovatkaan. Joskus jos vaan erehtyy sanoo et oma lapsi on pitkä ni varmaan moni just nyrpeenä ajattelee et taas siellä kehuskellaan..

[/quote]lasta pitääkin kehua, itse kehun lasta kun koulussa menestyy ja ei ole koskaan ollut häirikkö, tosin sanavalmis on.

Vierailija
35/72 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 22:22"]

[/quote]

Mutta pelkkä pituus ei tee mallia eikä missiä. Jotkut pitkät naiset on tosi romuluisia ja vankkarakenteisia eikä yhtään missimäisiä, ja jotkut lyhyemmät taas tosi siroja ja kauniita

[/quote]

Toki näin, mutta tää pituus nyt vaan on se juttu, joka vaaditaan, että pääsee edes juttusille mihnkään. Mä ihailen Armi Kuuselan ja Pirkko Mannolan kauneutta ja viehkeyttä, vaikka ovat jotain 164cm pitkiä.  Ulkomaisista silmää viehättää piskuinen Salma Hayek.

Pakko vaan todeta, että upean näköinen on tuollainen max. 175cm pitkä, sopusuhtainen nainen, kuin veistos.

Vierailija
36/72 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole kehumista. Mä olen vaan niin ylpeä kauniista pitkästä tyttärestäni, joka menee pituudessa ja kauneudessa minusta ohi.

Vierailija
37/72 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta keskustelua. On kyllä vanha ketju ja uutislinkkikään ei toimi enää.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1901987-professori-lapsesta-kasvaa-pitka-aidimaidolla-ja-rakkaudella/

Vierailija
38/72 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan sen on olla :D

t. 180cm ja 196cm vanhemmat + 140cm 8-vuotias tyttö

Vierailija
39/72 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 22:22"]

[/quote]

[/quote]

Toki näin, mutta tää pituus nyt vaan on se juttu, joka vaaditaan, että pääsee edes juttusille mihnkään. Mä ihailen Armi Kuuselan ja Pirkko Mannolan kauneutta ja viehkeyttä, vaikka ovat jotain 164cm pitkiä.  Ulkomaisista silmää viehättää piskuinen Salma Hayek.

Pakko vaan todeta, että upean näköinen on tuollainen max. 175cm pitkä, sopusuhtainen nainen, kuin veistos.

[/quote]

Mutta vaaditaahan misseiltä ja malleilta tosi monta muutakin asiaa kuin pituus, malleilta äärettömän siro luusto, vähän rasvaa, pienet rinnat, muokattavat kasvot, symmetrisyyttä, hyvä iho ym ym. Ja pituutta ei saa myöskään olla liikaa, 190 on jo liian pitkä malliksi (catwalkeilla pitää olla aika tasapituista sakkia)  Misseiltä vaaditaan kauniit kasvot, symmetrisyyttä, hyvä iho, tietty painoindeksi ym ym. Kuulin joskus jopa että reisien välissäkään ei saa olla rakoa misseillä reisien yläosassa. (joku oli lähetetty sen takia loppukarsinnoista kotiin) Pituus on vain yksi vaatimus lukuisten muiden vaatimusten listassa

Vierailija
40/72 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin kehuskelen mun pitkällä ja kauniilla tyttärellä <3 ! Hän on tosin vasta 1,5 vuotias, mutta pitkäksi kasvaa kuten äitinsäkin. Mielestäni pituus tekee kauniiksi ja ylvään näköiseksi, vaikka toki kaunis voi olla muutenkin. Oma lähipiirini on aina ollut melko pitkää, ja olen aina pitänyt pituutta ihailtavana. Lisäksi mainitsen lapseni pituudesta usein myös siksi, että häntä luullaan ikäänsä vanhemmaksi.