vauvailmoitus facebookisssa
Miksi joillakin on pakkomielle ilmoittaa raskaudesta facebookissa heti kun itse siitä saa tietää? Aikamoista uhkapeliä tuomonen. Entä jos tapahtuu jotain ja menee kesken? Justiin tuli ilmotus että kaverilla on LA marraskuun lopussa!!
Kommentit (33)
Voi kun mäkin uskaltaisin.
Rv 27 menossa ja just uskallan täällä anonyymina sanoa sen. Naapureitakin vielä välttelen etteivät näkisi mun mahaa :( Elämä olisi helpompaa jos vaan luottaisi tulevaan.
Ehkä toiset ovat valmiita jakamaan myös ikävät uutiset!!! Toiset hehkuttaa FB:ssa vaih miten Ihanaa Elämä on, toisilla siellä on myös ystäviä joiden kanssa voi jakaa myös sen ikävämmän puolen.
Onnea kaverillesi, minullakin laskettu aika marraskuun lopussa! :) En tosin ilmoita asiasta facebookissa (ainakaan ennen kuin vauva on sylissä), mutta ei se multa ole pois tai mulle lisää vaikka joku muu kertoisikin heti plussan saatuaan. Jos kaverillesi tulee keskenmeno, kysytkö ensimmäisenä, että kannattiko ilmoittaa facebookissa asiasta? Jos vastaat kyllä, en voi olla kuin onnellinen ettet ole minun kaverini (toivottavasti).
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 14:28"]
No menee kesken, jos menee. Voihan km/kohtukuolema tulla läpi raskauden tai lapsi voi jopa syntyä kuolleena
[/quote]
Näin juuri, olen ihan samaa mieltä. Yhtä kuollut Se lapsi on, tiesivät muut siitä tai eivät. Se fbssä kertominen ei muuta yhtään mitään.
Jos jotain tapahtuu, eikö siitäkin voi kertoa fb:ssä? Vai onko fb vaian positiivisten juttujen paikka? Ei ainakaan mun kaveripiirissä.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 14:31"]Onnea kaverillesi, minullakin laskettu aika marraskuun lopussa! :) En tosin ilmoita asiasta facebookissa (ainakaan ennen kuin vauva on sylissä), mutta ei se multa ole pois tai mulle lisää vaikka joku muu kertoisikin heti plussan saatuaan. Jos kaverillesi tulee keskenmeno, kysytkö ensimmäisenä, että kannattiko ilmoittaa facebookissa asiasta? Jos vastaat kyllä, en voi olla kuin onnellinen ettet ole minun kaverini (toivottavasti).
[/quote]
Tarkoitin siis tietysti, että kannattiko kertoa facebookissa vauvauutisesta, ei keskenmenosta. Vaikka kai kaverisi senkin päivittää mikäli niin käy.
Taas tämä katkeruus... En haluaisi sua omaksi kaveriksi
Mä en toiminut niin, mutta mä en olekaan kaikki.
Jos kamaluuksia tapahtuu, niin ilmoittavat senkin ja saavat siihen myös tukea myös FBn kautta.
Samalla tavalla ilmoitetaan kaikki poikaystävän kuolemat ja pikkulapsen syövät . Kun kaverit kommentoi, ne näkyvät myös niiden kavereiden sivuilla. Omalla kohdallani en uskoisi edes olevani kykenevä nettiin jos jompi kumpi osuisi kohdalle. Tietyt asiat ei kuulu vanhoille luokkakavereille tai niiden kavereille.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 15:23"]
Kun kaverit kommentoi, ne näkyvät myös niiden kavereiden sivuilla.
[/quote]
Riippuu asetuksista. Vain kaverit on eriasia kuin kaverien kaverit.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 15:23"]
Samalla tavalla ilmoitetaan kaikki poikaystävän kuolemat ja pikkulapsen syövät . Kun kaverit kommentoi, ne näkyvät myös niiden kavereiden sivuilla. Omalla kohdallani en uskoisi edes olevani kykenevä nettiin jos jompi kumpi osuisi kohdalle. Tietyt asiat ei kuulu vanhoille luokkakavereille tai niiden kavereille.
[/quote]
Kyllä minä ainakin jaan Facebookissa myös vaikeampia asioita. Helpompi kertoa asiasta selkeällä päivityksellä kuin ottaa jokaiseen ihmiseen yhteyttä erikseen tai antaa puskaradion hoitaa homma.
Kun yksityisasetukset ovat kohdallaan, päivitykset eivät näy kavereiden kavereille. Asiani eivät kuulu vanhoille luokkakavereille sun muille, ja siksi en otakaan heitä kavereiksi.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 14:31"]
Onnea kaverillesi, minullakin laskettu aika marraskuun lopussa! :) En tosin ilmoita asiasta facebookissa (ainakaan ennen kuin vauva on sylissä), mutta ei se multa ole pois tai mulle lisää vaikka joku muu kertoisikin heti plussan saatuaan. Jos kaverillesi tulee keskenmeno, kysytkö ensimmäisenä, että kannattiko ilmoittaa facebookissa asiasta? Jos vastaat kyllä, en voi olla kuin onnellinen ettet ole minun kaverini (toivottavasti).
[/quote]
Joo no pointti tuossa nyt oli ehkä se, että jos raskaus menee alkuvaiheessa kesken, niin sitten sitä asiaa ei tarvitse kovin monen kanssa käydä läpi ja kertoa, kun moni ei edes koko raskaudesta tiennyt. Jos on jo puolelle maaimalle ehtinyt huutaa olevansa raskaana, niin sitten saattaa tulla vielä puolen vuodenkin päästä kyselyitä että mites on raskaus edennyt ja joko on vauva syntynyt jne. Ja sitten saa olla aina uudelleen kaikille kertomassa ja se voi herättää aika kipeitä muistoja. Ellei sitten halua sitä keskenmenoakin siellä facessa kuuluttaa (harvempi haluaa).
No menee kesken, jos menee. Voihan km/kohtukuolema tulla läpi raskauden tai lapsi voi jopa syntyä kuolleena