Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni vahtii pukeutumistani.

Vierailija
24.03.2014 |

Onko muiden miehet samanlaisia, että kotona "saa" olla vaikka alasti tai vaikka missä vaatteissa, mutta kaupungille tms. lähdettäessä en "saa" laittaa mitään vähääkään paljastavaa päälle.

Alussa tänä häiritsi minua, mutta nyt kun ikää on tullut muutama vuosi lisää, niin alan vähän ymmärtää miestä.

Hän siis perustelee tätä sillä, ettei halua muiden miesten katselevan perääni.

Onko tämä normaalia ja suostuisitteko itse jättämään esim farkkushortsit ja kaikki alle polvipituiset vaatteet kesällä kaappiin?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että miehesi itse katselee naisten perään, ja erityisesti näiden shortsitypyjen perään. Tajuaa että näin ne muutkin miehet varmaan sulle tekee ja siks estelee sun pukeutumista pieniin vaatteisiin.

Vierailija
22/32 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anhitonta kuunnella jonkun toisen ihmisen höpinöitä. Eikö voi ajatella omilla aivoillaan ihan ite?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan inhon puistatuksia tuollaisesta miehestä. Ei toimisi minun kanssa.

Aikaa myöten sinäkin kyllästyt kahleisiin jotka sinua ympäröivät. Ero tulee.

Erosin aikoinaan kontrolloivasta mustasukkaisesta miehestä. Hän mökötti jos asiat ei menneet hänen haluamallaan tavalla. Hiljaisuutta kesti viikkoja ja pisimmillään kuukausia.

Lopulta tilanne ahdisti niin paljon että olin tulla hulluksi ja päätin luovuttaa. Päivääkään en ole eroa katunut.

Vierailija
24/32 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ällöttävältä ja ihan sairaalta. Pukeudun miten haluan, mutta en myöskään katsele jatkuvasti kiukuttelevaa miestä.

Ei ole kuitenkaan vielä burkaa ehdottanut?

Vierailija
25/32 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tilanne kuulostaa samalta kuin yhden kaverini, jolla mies myös määräilee pukeutumisesta. Mutta he ovatkin lestadiolais-uskovaisia. Sääliksi käy kaverini ja sinäkin ap, olla nyt noin miehen alistamana vielä nykyaikana :( Itse en kyllä katsoisi tuommoista touhua päivääkään.

Vierailija
26/32 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi tavallinen suomalainen, vai onko taustalla jotain etnisiä tai uskonnollisia syitä?

Ja väitätkö, että pukeutuminen ja meikkaaminen ovat ainoat asiat, joissa mies kontrolloi sinua? Saatko syödä mitä tahdot, lukea mitä vaan, seurustella ystäviesi kanssa missä ja milloin vaan ... ?

Vierailija
27/32 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 13:34"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 13:08"]

Kun näkee naisten asuvalintoja julkisilla paikoilla ja etenkin kesällä, toivoisi että useammalla olisikin tällainen puoliso, ystävä, äiti, isä, sisarus tai muu läheinen henkilö joka yrittäisi puhua järkeä päähän ja sopivampia vaatteita päälle jos ei nainen sitä itse ymmärrä.

Monilla on asuvalintoja, jotka näyttävät siltä kuin nainen olisi alasti vaikka puettu. Vaatteet ovat niin paljastavia, lyhyitä, avaria ja vartalonmyötäisiä ettei paljoa jää arvelunvaraan... Mautonta ja halvannäköistä. Tottakai puoliso voi ja saa huomauttaa asiasta, jos toinen liikkuu ulkona liian paljastavissa vaatteissa. Ei naisen tarvitse olla "silmänruokana" jokaiselle vastaantulijalle.

[/quote]

Miltä sinusta tuntuisi, jos miehesi - olettaen, että olet nainen -, kertoisi sinulle, että ne sinun hyvällä maulla valitut ja kaikki strategiset paikat peittävät vaatteesi ovat tylsiä, ja vaatisi, että pistät päällesi vaikkapa ihoa nuolevan ja paljon paljasta pintaa jättävän trikoomekon? Varmasti nöyränä ja kiitollisena saamastasi pukeutumisohjeesta oitis sellaisen päällesi laittaisit. 

Oikeasti, vapaassa, demokraattisessa länsimaassa se, kuinka henkilö pukeutuu, kunhan pukeutuu,  on aivan henkilön oma asia. Se mitä, pidetään soveliaana, saattaa vaihdella, mutta noin yleisesti ottaen sanoisin, että jos vaatetta myydään tavallisessa vaatekaupaussa, niin silloin sitä voidaan pitää yleisen käsityksen mukaan "säädyllisenä". Suomessa tämä muuten yleisesti tarkoittaa vielä huomattavasti säyseämpää pukeutumista kuin monessa muussa maassa. 

[/quote]

Kannattaa lukea alkuperäinen kommentti uudelleen ajatuksen kanssa, eikä tulkita oman mielipiteen johdattelemana toisten sanoja "rivien välistä" tai vetää johtopäätöksiä perustuen olettamuksiin, koska pieleen menee.

Käytetty sanavalinta oli "yrittäisi puhua järkeä päähän ja sopivampia vaatteita päälle", myöhemmin kommentissa käytettiin sanaa "huomauttaa", missään ei käytetty sanoja "vaatia", "pakottaa", "painostaa" tms. Painostaminen, vaatiminen ja pakottaminen on huono lähestymiskeino, näiden asioiden tulee lähteä omasta itsestä vilpittömästi eikä kenenkään painostuksesta. Kuitenkin ihminen valitsee yleensä sellaisen puolison jolla on samankaltainen arvomaailma ja moraalikäsitys kun itselläänkin, muuten asioista voi jokainen pariskunta sopia ja keskustella yhdessä.

Vierailija
28/32 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot seuraavan kerran että kiitos vaan mutta olen aikuinen ihminen ja osaan pukea ilman ohjeita.

Vaikka pukeutuisit pilkkihaalariin kesät talvet niin tuskin sekään riittäisi miehelle pitemmän päälle ja seuraava vaihe on että saat istua kotona 24/7.

Eli sinä päivänä kun annat periksi pukeutumisessa ja meikkaamisessa niin mies keksii heti lisää "sääntöjä" millä saa sinua hallita.

Vierailija
29/32 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten antaisi miehen päättää pukeutumisestani. Mä menen vaikka tissit paljaana kaupungille jos haluan, siihen ei ole miehellä mitään sanomista - ainoastaan mun napaani kaivaa, saanko siitä sanktioita vai en. Isoäitini sanoi, kun olin tuollaisen miehen kanssa yhdessä, että älä hautaa itseäsi elävältä vielä kun olet nuori ja nätti. Sanon samat nyt sulle - nauti nuoruudesta ja kauneudestasi!

Vierailija
30/32 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetko tämän kirjan?

Why Does He Do That?: Inside the Minds of Angry and Controlling Men

www.amazon.com/Why-Does-He-That-Controlling/dp/0425191656

Just tuollaisten mulkvistin juttuihin ei kannata alistua.

Vierailija
31/32 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tilanne ajan myötä vain pahenee. Näin minulle kävi. Ex päätti, minkälaisia vaatteita ostan ja käytän. Kaikki mitä entinen ex teki tai jätti tekemättä, oli minun syytäni.  Hän peitti sillä omia jälkiään, jotka myöhemmin paljastui minulle.

Jätä miehesi. Hän on selvä narsisti.

Vierailija
32/32 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, kiitos kommenteistanne!

Joku kyseli, että kontrolloiko mies muutenkin tekemisiäni, niin ei kontrolloi.

Saan elää aivan normaalia parisuhde elämää, lukuun ottamatta noita kesävaatteita.

Mä en tiedä juontaako tämä juurensa siihen, että mut on raiskattu suhteemme alkuaikoina.

Mieheni EI siis todellakaan ajattele, että se johtuisi pukeutumisesta vaan siinä oli aivan muut syyt taustalla ja sen hänkin tietää.

Mies on myös useasti sanonut, että luuli etten ikinä voisi kiinnostua hänestä ja välillä tuntuu, että miehellä on aika huono itsetunto.

Mies on muutenkin vähän ylisuojelevainen, ei mielellään päästä mua lenkkeilemään illallasta kun alkaa vähänkin hämärtämään, tai ei tykkää jos muutenkaan liikun myöhällä yksin missään.

Soittelee aina perään, että "onhan kaikki kunnossa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän