Eipä tarvitse miettiä perintöveroasioita
Kun ei jää perintöä.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Onneksi. Mun vanhemmilta ei jää mitään lapsilleen eikä multa jää mitään omille lapsilleni.
Ei minunkaan vanhemmiltani mitään jää.
Kyllä minä olisin mieluummin siinä asemassa, missä niitä perintöveroasioita täytyy miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Onneksi. Mun vanhemmilta ei jää mitään lapsilleen eikä multa jää mitään omille lapsilleni.
Tämä viesti kiteyttää miksi suomalaiset ovat sukupolvesta toiseen köyhä kansa 😆.
"Mitään en jätä jälkeeni, kaiken kulutan itseeni".
Ruotsissa sukupolvesta toiseen rikastutaan koska siellä on erilainen ajatusmaailma.
Mitään perintöä en tule kaoskaan saamaan, mutta omille lapsilleni varmaan jää minulta jotain. Pojasta polvi paranee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä viesti kiteyttää miksi suomalaiset ovat sukupolvesta toiseen köyhä kansa 😆.
"Mitään en jätä jälkeeni, kaiken kulutan itseeni".
Ruotsissa sukupolvesta toiseen rikastutaan koska siellä on erilainen ajatusmaailma.
Eipä tässä kellään mitään isoa kulutusta ole ollut. Ollaan oltu sukupolvesta toiseen sairaita ja syrjäytyneitä ihmisiä.
Olen kateellinen kaikille mökkejä ym isoja perintöjä saaville. Itse en saanut kummoista perintöä, muutama kymmenen tuhatta ja siinä se.
Sama täällä. Koko perintö menee narsistivanhemman suosikille, kultalpselle. Mä en saa testamentin mukaan mitään. Toki voisin riidellä ja riitauttaa ja vaatia lakiosaa, mutta en ehkä jaksa alkaa siihen. Henkinen tasapaino on tärkeämpää.
Kuinka mones aloitus tämä on sulta tänään? Olet tehnyt ihan tyrmäävän paluun palstalle. :)
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Koko perintö menee narsistivanhemman suosikille, kultalpselle. Mä en saa testamentin mukaan mitään. Toki voisin riidellä ja riitauttaa ja vaatia lakiosaa, mutta en ehkä jaksa alkaa siihen. Henkinen tasapaino on tärkeämpää.
Sinun mitään tarvi riidellä, kun laitat lakimiehen asialle.
Vierailija kirjoitti:
Tsempatkaa nyt vähän.
Ei mua ainakaan tarvitse tsempata. Olen tosi tyytyväinen tähän tilanteeseen.
Ammattivalittajalta syntyy ihan helposti aloitus poikineen. Kun pamauttaa joka ikisen korvien välissä tapahtuneen hitaan liikahduksen palstan luettavaksi, niin riittäähän siinä naputeltavaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mitään tarvi riidellä, kun laitat lakimiehen asialle.
No, testamentti pitää kuitenkin kiistää, ja siitä käynnistyy kolmas maailmansota. Se kultalapsi sisarus on perinyt narsistivanhemman käsitykset jonka mukaan minä en tarvitse tai ansaitse mitään. Jos siis vaatisin lakiosaa, sisarus aloittaa täyden hyökkäyssodan. En ole varma jaksanko tai haluanko alkaa siihen.