Mä sitten vihaan Postia!!
Miten voi olla noin paska lafka nykyään, oikeasti?? Mikään ei kulje luvatussa ajassa perille, maksut nousee mutta palvelu huononee. Itella rikkoo kirjesalaisuutta availemalla kirjeitä ja skannaamalla niitä ilman lupaa, mutta touhu on muka laillista oikeuden mukaan- millä logiikalla??
Ja nyt, kun on irtisanottu satoja, miten ihmeessä edes nykyinen surkea taso muka pysyisi yllä?? Harkitsevat perkeleet että postia jaettaisiin vain kolmesti viikossa, onko se edes sallittua? Joissakin maissa posti jaetaan kolmesti PÄIVÄSSÄ!
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 11:49"]
Miten voi olla noin paska lafka nykyään, oikeasti?? Mikään ei kulje luvatussa ajassa perille, maksut nousee mutta palvelu huononee. Itella rikkoo kirjesalaisuutta availemalla kirjeitä ja skannaamalla niitä ilman lupaa, mutta touhu on muka laillista oikeuden mukaan- millä logiikalla??Ja nyt, kun on irtisanottu satoja, miten ihmeessä edes nykyinen surkea taso muka pysyisi yllä?? Harkitsevat perkeleet että postia jaettaisiin vain kolmesti viikossa, onko se edes sallittua? Joissakin maissa posti jaetaan kolmesti PÄIVÄSSÄ!
Mieti nyt vähän kuinka paljon maksaisi järjestää postinjakelu kolmesti päivässä jossain perähikiällä missä asuu ehkä kolme postinsaajaa. Kuinka korkeat postimaksut meillä SILLOIN olisi? Suomi on harvinaisen harvaan asuttu maa ja se valitettavasti vaikuttaa Postin kustannuksiin.
Skannaamisesta, mitä väliä sillä on onko se Kelan (?) hakemusten skannaaja Kelan vai Postin palkkalistoilla? Eivät virkailijat niitä itse kuitenkaan avaa ja skannaa.
Postinjakajien erottamisesta olet aivan oikeassa.
Kyllä, olen postin palveluksessa.
Koska Postiin EI voi luottaa
Samat sanat. Tärkeä kirjattu kirje käännytettiin takaisin ja nyt lähettäjä väittää että en ottanut sitä vastaan ja tämä maksaa minulle kymmeniätuhansia. Kirje tuli siis ulkomailta eikä siellä uskota että Suomen Posti ei viitsi kirjoittaa saapumisilmoituksia.
järkyttävää postin 'asiakaspalveluchat' - kolme kertaa katkaisu ja kauhea määrä utelua yks tietoja email osoa ja muita tietoja.. ja sitten luuri korvaan - ja uudestaa.n.. eikä löydy muuta tietoa kui n automaatilla.. mitä varten noi chat palvelijat on edes palkattu? kuittaillakseen asiakkaille vai? ja lyövät deleteä väliin..
Hyvä ystäväni sairastaa syöpää, ja joutui alentuneen vastustuskyvyn takia välttelemään joitakin julkisia paikkoja viime talvena. Hän tilasi netistä itselleen tavaraa ja tilasi paketin pakettiautomaattiin, josta hän olisi voinut hakea paketin itse. Mutta ei, tämä ei kelvannut Postille, vaan Posti toimitti ystäväni paketin johonkin pakettipisteeseen keskelle paikallista ostoskeskusta. Ystäväni oli erikseen maksanut paketin toimittamisesta automaattiin.
Ystäväni otti yhteyttä Postiin, ja pyysi, että paketti toimitettaisiin automaattiin, kunhan se sinne automaattiin jokin päivä mahtuisi. Postilta vastasivat, että kyllä automaattiin mahtuu, mutta paketti oli nyt keskittämisen vuoksi ohjattu pakettipisteeseen. Paketin siirtäminen ei Postin mukaan onnistunut.
Minä kävin lopulta hakemassa paketin tuosta pakettipisteestä valtakirjalla ja toimitin ystävälleni.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut 8v verkkokauppayrittäjänä ja täytyy sanoa että olen menettänyt totaalisesti uskon postilaitokseen. Yksikään muu firma suomessa ei kohtele asiakkaitaan (sekä yrityksiä että tavallisia kansalaisia) niin ylimielisesti, huonosti ja röyhkeästi kuin Itella! Palvelun laatu on aivan käsittämätöntä kuraa.
Et sitten ole tilannut mitään sellaista joka tulee PostNordin kautta? Siinä vasta on paska lafka.
Kyllä minua hävettää "auttaa" ulkomaalaisia asiakkaitani, kun yritän selvittää, missä heidän pakettinsa on. Olen asiakasneuvoja toisessa yrityksessä ja neuvon asiakkaita kaikessa mahdollisessa. Erään kerran asiakas oli saanut pakettikortin ja oli yrittänyt kahdesti käydä hakemassa pakettiaan, mutta hänelle oli sanottu, ettei paketti ollut siellä. Seurantakoodin mukaan oli, joten soitin Postin asiakaspalveluun. Siellä sanottiin, että kyllä se paketti siellä on, mutta aspa lupasi soittaa pian takaisin. Hän soitti, koska toimipisteessä väitettiin kivenkovaan, ettei paketti ole siellä. Joka päivä asiakas kävi siellä kysymässä pakettia, mutta ei löytynyt. Viikon päästä hän sai sähköpostin, että paketti on lähetetty takaisin lähettäjälle, koska asiakas ei ollut sitä noutanut... kyllä pisti minullakin vihaksi!
Yksi asukas sai tekstarin, että paketti on saapunut noutopisteeseen X, kun sen olisi pitänyt tulla noutopisteeseen Y. Tarkistin seurantakoodin, joka ilmoitti samoin, joten soitin Postiin, josta aspa sanoi, että kyllä se paketti on pisteessä Y. Siellä se olikin. X oli kuitenkin toisella puolella kaupunkia, kun Y oli ihan lähellä.
Kyllä hävettää sanoa, että näin tämä meidän Posti toimii, en luottaisi ollenkaan...
Meiltä lähti postipalvelut kuuden kilometrin ja kahden bussilinjan päähän. Ja ihan keskisuuressa kaupungissa asutaan. Kestää 40 minuuttia suuntaansa kaupungin sisällä päästä Postiin. Lähikauppaan jäi se automaatti, josta ei saa haettua kaikkia posteja, eikä varsinkaan pysty lähettämään kaikkea.
Typerää, törkeää ja sairaan ärsyttävää.
Posti on huono ja hidas ja tosi sekava firma. Ei niillä mee kyllä hyvin.
Posti on hyvä ja tasapuolinen kaikille... lukee jo nettisivuilla.
Posti Group Oyj:n (”Posti”) palkitsemisperiaatteiden tavoitteena on tukea konsernin strategisten tavoitteiden toteutumista ja palkita konsernin strategian, kulttuurin ja arvojen mukaisista tuloksista ja menestyksellisestä suoriutumisesta.
Palkitsemisperiaatteiden tarkoitus on houkutella ja säilyttää parhaat tiimit ja osaajat sekä motivoida heidät
saamaan aikaan Posti-konsernin tavoittelema kehitys ja tulokset. Periaatteet kattavat sekä Posti-konsernin johdon, että työntekijät: Postin menestys ja saavutukset kuuluvat kaikille.
Kyllä pomo on aina palkkansa arvoinen:
https://www.talouselama.fi/uutiset/puolen-miljardin-investoinnit-tuotti…
Tämän vuoden aikana on alkanut touhu, että pakettikortteja ei enää jaeta tai kännykkään ei tule viestiä, jossa olisi lähetyksen tiedot. Olen kysynyt jo kahdesti että mitä tämä touhu oikein on, eivät tiedä kuulemma itsekään. -_-' Tosi kiva kytätä kalenterin kanssa ja laskea, että olisikohan se kotimainen paketti ylihuomenna haettavissa ja ulkomainen ehkä ensi viikolla...vieläpä, kun hakuaikaa on tasan viikko!! Pelkkää arpomista perkele.
Älä vihaa Porti Group Oyj osakeyhtiötä, vaan siellä toimivia johtajia ja muuta henkilökuntaa.
jos joku muu kuin posti hoitais hommansa yhtä huonosti,siihen puuttuisi jo kuluttajasuoja,mutta ei postin toimintaan.Posti saa kadottaa asiakkaitensa tavaroita ja viestejä mielin määrin ilman korvausvelvollisuutta. minulta on hävinnyt kaksi postiläketystä lähiaikoina ja sadan kilometrin päästä lähetetty joulukortti,joka oli lähetetty 14 päivä joulukuuta tuli perille 22 päivä helmikuuta. Vielä viimeisestä leimasta,joka oli 8:sas päivä helmikuuta,kesti 14 päivää meidän postilaatikkoon.Tällaisia on lupaukset toimituksista seuraavana päivänä.
Saitteko muutkin postilta painetun alentuvan hei sinä -kortin, jossa lässytettiin välittämisestä, olemme saaneet kritiikkiä jne.? Pahensi vaan asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Saitteko muutkin postilta painetun alentuvan hei sinä -kortin, jossa lässytettiin välittämisestä, olemme saaneet kritiikkiä jne.? Pahensi vaan asiaa.
Vein sen takaisin postilaatikkoon saatesanoin " tämä on silkkaavittuilua", kun viime viikolla jäi kahtena päivänä lehti tulematta.
Viis välittämisestä, kunhan hoitaisivat hommansa ja kuljettaisivat postin niin kuin kuuluu. Siitä postille maksetaan eikä välittämisestä.
Miksi ihmeessä on nostettu keskustelu vuodelta 2014 eikä vaan tehty uutta keskustelua?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä on nostettu keskustelu vuodelta 2014 eikä vaan tehty uutta keskustelua?
Auu auu auu, vttu Tarzan oon!
Kolmas kerta lyhyen ajan sisällä kun pakettia(tai edes pakettikorttia) ei näy eikä kuulu, ja selvittelyn jälkeen paketti on palautunut takaisin lähettäjälle. Miten voi olla niin älyttömän vaikeaa jättää pakettikortti postilaatikkoon, kuinka tyhmä täytyy ihmisen olla ettei siinä onnistu. Voisikohan olla niin että näin toimimalla saadaan lisää "työtä"(?).
Oikeastaan paras tapaus oli kuitenkin, kun lähetin itse paketin(heidän omalla lähetyslapullaan) ja muutaman päivän kuluttua sain "paketti noudettavana" kortin. Hakiessa sitten selvisi että ovatkin lähettäneet noutoilmoituskortin lähettäjän osoitteeseen eli olin noutamassa itse lähettämääni pakettia. Ainoa kerta kun itellan henkilö myönsi että virhe on tapahtunut heidän päässä.
Itella on kyllä tahransa ansainnut.