Mä sitten vihaan Postia!!
Miten voi olla noin paska lafka nykyään, oikeasti?? Mikään ei kulje luvatussa ajassa perille, maksut nousee mutta palvelu huononee. Itella rikkoo kirjesalaisuutta availemalla kirjeitä ja skannaamalla niitä ilman lupaa, mutta touhu on muka laillista oikeuden mukaan- millä logiikalla??
Ja nyt, kun on irtisanottu satoja, miten ihmeessä edes nykyinen surkea taso muka pysyisi yllä?? Harkitsevat perkeleet että postia jaettaisiin vain kolmesti viikossa, onko se edes sallittua? Joissakin maissa posti jaetaan kolmesti PÄIVÄSSÄ!
Kommentit (204)
http://www.posti.fi/liitteet/hinnatjamaksutavat/hinnastot/Yleisimmat_01012014.pdf
ihan järyttävät hinnat!
Tämmösten ihmisten takia sitä postia ei viitsi edes kunnialla viedä perille. Esim. Paketin tuon kyllä ovelle ja annan sen kernaasti, mutta moni kun jättää sen oven aukaisematta vaikka huutaisi että postiiiii. Sitten täytän sen lapun ja lautan luukusta niin kappas, siellähän oltiinkin kotona. Tai jos jaoin mainoksia luukusta missä EI ollut kieltoa, sain huudot, että miksi tuon tällaisia roskalehtiä. Revenneet kirjeet eivät ole vain sen kantajan vika, vaan postia käsittelevät toisetkin ihmiset. ( tai luukku on rikki, tätäkin sattuu useasti) ykkösluokan lähetykset prioritynä menevät päivässä perille, mutta klo 16 jälkeen lähetetyt ovat perillä ylihuomenna. Koska laatikot tyhjennetään tuolloin ja uuden lain mukaan ylitöitä ei tehdä ja klo 16 loppuu työt. Kokeilkaa itse tehdä tuota työtä päivä ja tulkaa uudestaan valittamaan. Omatkin silmäni aukesivat kun menin postille töihin!!
https://www.facebook.com/Posti.fi?fref=ts
Katsokaapa tuolta oikealta muiden julkaisut, pelkkiä valituksia kuukausi toisensa perään! Tällä maineella ja meiningillä hoitaa hommansa meidän postilaitos!
Itse äitiyslomalla olevana postinjakajana voin sanoa, että työt tehään kyllä hyvin ja tunnollisesti, mutta kaikesta kiristetään. Postityö on äärettömän fyysistä ja aamut alkaa vuoden ympäri klo 6 aamulla. Kaikki tehään valtavalla kiireellä ja pelkkää valitusta kuullaan esimiehiltä. Onneks olen äitiyslomalla, en olisi jaksanu enää sitä tappotahtia ja yt-neuvotteluja ja potkuilla uhkailua.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 11:49"]
Miten voi olla noin paska lafka nykyään, oikeasti?? Mikään ei kulje luvatussa ajassa perille, maksut nousee mutta palvelu huononee. Itella rikkoo kirjesalaisuutta availemalla kirjeitä ja skannaamalla niitä ilman lupaa, mutta touhu on muka laillista oikeuden mukaan- millä logiikalla??
Ja nyt, kun on irtisanottu satoja, miten ihmeessä edes nykyinen surkea taso muka pysyisi yllä?? Harkitsevat perkeleet että postia jaettaisiin vain kolmesti viikossa, onko se edes sallittua? Joissakin maissa posti jaetaan kolmesti PÄIVÄSSÄ!
[/quote]
Mieti nyt vähän kuinka paljon maksaisi järjestää postinjakelu kolmesti päivässä jossain perähikiällä missä asuu ehkä kolme postinsaajaa. Kuinka korkeat postimaksut meillä SILLOIN olisi? Suomi on harvinaisen harvaan asuttu maa ja se valitettavasti vaikuttaa Postin kustannuksiin.
Skannaamisesta, mitä väliä sillä on onko se Kelan (?) hakemusten skannaaja Kelan vai Postin palkkalistoilla? Eivät virkailijat niitä itse kuitenkaan avaa ja skannaa.
Postinjakajien erottamisesta olet aivan oikeassa.
Kyllä, olen postin palveluksessa.
4, ei tässä puhutaa Kelan hakemuksista mitään, nehän menevät sähköisesti muutenkin käsittääkseni nykyään? Kyse on siitä, että osa ihmisistä ei ole antanut lupaa kys. touhuun ja silti heidän papereitaan, laskujaan jne. on skannattu. Kirjesalaisuuttahan siinä silloin rikotaan!
En tässä syytä yksittäistä työntekijää, vaan firman osaamatonta ja ahnetta johtoa.
Tilaamani paketin piti tulla viime viikon tiistaina, mutta tulikin vasta perjantaina kun olivat kämmänneet sen jonnekin lajittelukeskukseen jossa sen matka katkesi kuin seinään eikä kukaan osannut sanoa että onko se mennyt pakettiautomaattiin (jonne sen tilasin) vai postiin! :-( Maksoin täydet postikulut siitä ja jos teen valituksen niin tulee vaan sellainen fiilis että kuka sitä edes käsittelee??! Kirjoittaisivat edes sivulleen tiedoitteet jos pakettiautomaattilähetysten kanssa on jotain hidastelua tai ongelmia!
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 12:08"]
4, ei tässä puhutaa Kelan hakemuksista mitään, nehän menevät sähköisesti muutenkin käsittääkseni nykyään? Kyse on siitä, että osa ihmisistä ei ole antanut lupaa kys. touhuun ja silti heidän papereitaan, laskujaan jne. on skannattu. Kirjesalaisuuttahan siinä silloin rikotaan!
En tässä syytä yksittäistä työntekijää, vaan firman osaamatonta ja ahnetta johtoa.
[/quote]
En tiedä mistä skannaamisesta puhut. Jokin kokeilu oli jossain syrjäseudulla, mutta eikö siitä sovittu asiakkaitten kanssa? Kelan hakemuksia lähetetään edelleen myös kirjeitse ja olen ymmärtänyt että ne skannataan postissa (en ole varma).
Eikö Postin pitäisi olla valtion firma? Tuottaa sen verran voittoa että työntekijöille saadaan palkat maksettua? Silti näitä työntekijöitä potkitaan pihalle kun palvelu ei ole tuottavaa, siis tulee mieleen että kelle se pitää olla tuottavaa eli ketkä ne voitot kerää? Onko ne niitä jotka eivät lajittele, jakele ja työskentele minimipalkalla ainakaan?
Haluan että postin väki saa pitää työpaikkansa, ja siksi minä, kaverini, sukulaiseni ja muut tuttuni emme ota nettipostia käyttöön. Älkää tekään :)
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 12:08"]
[/quote]
En ole myöskään varma mitä tarkoitat ahneella johdolla, koska postilla menee aika huonosti tällä hetkellä. En ihmettelisi vaikka menisi nurin koko laitos joku päivä.
Ap: Ongelmasi lienee se, että Posti on huomaamattasi muuttunut Itellaksi, minkä vuoksi on melko odotettavissa, että Postiin viedyt lähetykset eivät enää kulje mihinkään.
Mä olen ollut 8v verkkokauppayrittäjänä ja täytyy sanoa että olen menettänyt totaalisesti uskon postilaitokseen. Yksikään muu firma suomessa ei kohtele asiakkaitaan (sekä yrityksiä että tavallisia kansalaisia) niin ylimielisesti, huonosti ja röyhkeästi kuin Itella! Palvelun laatu on aivan käsittämätöntä kuraa.
Mäkin olen todella pettynyt postin palveluun! Ärsyttää vieläkin, kun lähetin ensimmäistä kertaa postipaketin ulkomaille enkä osannut silloin itse vaatia sitä seurantakoodia sille paketille. Lähetinvähän yli 40€ arvoisen joululahjan perheenjäsenelleni ja se paketti ei mennyt koskaan perille. Kävin sitten postissakin kyselemässä tämän kadonneen paketin perään ja siellä vaan sanottiin töykeästi, että olis kannattanut ottaa se seurantakoodi siihen mukaan. Kerroin, että en tiennyt tuollaisesta kun en oikeastaan koskaan lähettele mitään paketteja. Virkailija vaan sanoi, että se on voi voi että ei ole heidän vika jos paketti hukkuu matkalla ja mä en ole tajunnut itse sitä seurantakoodia pyytää! :(
Minua ärsyttää nuo ykkös- ja kakkosluokan postimerkit. Siis jos ostan erikseen ykkösluokan merkin, niin olisi oltava varma, että posti on perillä seuraavana päivänä (esimerkiksi ihan pääkaupunkiseudulla). Mutta lähes poikkeuksetta, kun lähetän esimerkiksi synttärikortin edellispäivänä, niin se tulee perille päivän myöhässä. Paras juttu oli, kun 30 km:n päästä maanantaina lähetetty ykkösluokan kortti tuli perille perjantaina! Kortissa oli kahvittelukutsu keskiviikoksi, ei sitten menty :-D
Miksi ykkösluokka on olemassa?? Olisi vaan se yksi "kulkee milloin sattuu" -luokka.
Sitten mainostavat pakettiautomaattia helppona tapana, ja siihen saatavaa uudelleenohjausta, mutta yllärinä tuli se että uudelleenohjaus kestää ylimääräisen päivän kun se odottelee jossain uutta tarralappua kylkeensä :D Lisäksi paketti kääntyy kuitenkin postikonttoriin (päivän pari myöhässä) jos pakettiautomaatti sattuu olemaan täynnä! Uskomatonta!
Mikä ihmeen posti?
Eihän meillä ollut postia enää vuosiin.
Se on Itella.
Jos tilaan paketin Smartpostiin, eli automaattiin, se ei sinne päädy. Menee Ärrälle jonnekin hevonkuuseen.
Jos maksan kotiinkuljetuksesta, pakettia ei edes yritetä tuoda kotiovelle saakka, luukusta vaan kolahtaa se kortti että lähdepäs hakemaan 6km päästä pakettisi...
Perille on tullut kirjeitä, joiden kuorien päälle on astuttu (jalanjälki), lehteäni on luettu (voita tms. rasvaa sivujen välissä), pikkulähetyksiä on availtu selvästi. Olen vähentänyt kaikenlaista tilaamista ja kuluttamista tämän seurauksena.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 12:37"]
Mikä ihmeen posti?
Eihän meillä ollut postia enää vuosiin.
Se on Itella.
[/quote]
Yksityisille se on vielä posti: http://www.posti.fi/
Yrityksille Itella.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 13:11"]
Mua huvitti suuresti toissa talvena kun postikuski oli jättänyt ukaasin laatikkoon. Ilmoitti ettei jaa enää postia jollei taloyhtiö kolaa lumia laatikoiden edestä välittömästi. Se lumisade oli alkanut aamusta ja porukka oli töissä, laatikoiden edusta kolattiin illalla. Heti kun ehdittiin. Mutta hetkeäkään se postikuski ei jaksanut malttaa, heti piti tunkea varoituksia laatikoihin. Sen sijaan yhtään ei kuskia tunnu haittaavan se, että jakaa postia vääriin laatikoihin, jättää postia jakamatta, tulee milloin sattuu, runnoo postin laatikoon jne. Mutta varjele jos yhtenä aamuna on laatikoiden edusta kolaamatta niin johan on kauheaa. Ja sitä lunta ei edes oikeasti ollut niin paljon että se olisi autolla liikkuvaa kuskia haitannut. Asiakkaat saa sen sijaan kärsiä ihan niin paljon kuin huvittaa, se ei postia ja jakajia kiinnosta.
[/quote]
Hehe, mulla on tasan tarkkaan samanlaisia kokemuksia. Sanoinkin sille postinjakaja-Iikalle, joka tosiaan kaasuttelee älytöntä ylinopeutta aina näillä teillä, että laittaa noita uhkauksia vasta kun on ollut päiväkausia kolaamatta lumet, onhan ne munkin tilaamat paketit aina päiväkausia lojunut postissa kun ei jakaja viitti kuljetella kuulemma autoa täyttämässä jos ei ollakaan kotona.
Ai kauheaa että joutui yhtenä päivänä perseensä nostamaan auton penkistä ja ihan kävelemään pari metriä laatikoille. Toisaalta joudunhan mäkin 5 km ajelemaan postitoimistolle harva se päivä pakettien perään kun ei neitiä itseään huvita paketteja ajeluttaa mukanaan.
Kyllä ärsyttää joo, enemmän tai vähemmän, päivästä riippuen.