Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä sitten vihaan Postia!!

Vierailija
24.03.2014 |

Miten voi olla noin paska lafka nykyään, oikeasti?? Mikään ei kulje luvatussa ajassa perille, maksut nousee mutta palvelu huononee. Itella rikkoo kirjesalaisuutta availemalla kirjeitä ja skannaamalla niitä ilman lupaa, mutta touhu on muka laillista oikeuden mukaan- millä logiikalla??

Ja nyt, kun on irtisanottu satoja, miten ihmeessä edes nykyinen surkea taso muka pysyisi yllä?? Harkitsevat perkeleet että postia jaettaisiin vain kolmesti viikossa, onko se edes sallittua? Joissakin maissa posti jaetaan kolmesti PÄIVÄSSÄ!

Kommentit (204)

Vierailija
21/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 00:26"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 00:22"]

Mulla ei ole ollut ongelmia Itellan kanssa. Tähän mennessä.

Tiedän, että Itella käyttää paljon alihankkijoita. Esim. netpostin kirjeet avaavat ISS:läiset, jotka ovat yleensä virolaisia. Kun Itella vähentää, niin työt ostetaan alihankkijoilta.

[/quote]

Piti sanoa, että skannaavat..

Toisaalta esimerkiksi veroilmoitukset skannataan nykyisin Verohallinnon sähköiseen arkistoon  ja se tehtään koneellisesti. Ihmisiä varmasti valvomassa. Viime vuonna niin usealla henkilöllä veroilmoitukset katosivat matkalla tai tulivat skannatuksi väärin. 

Ärsyttää tämä kaikki automatisointi.. Ihmisiltä menee työt, työttömyys lisääntyy.. onko se kuitenkin kaiken tämän voiton tavoittelemisen arvoinen? Onko aina pakko käyttää niitä edullisia keinoja?

[/quote]Net-postin kirjetä ei skannata

Vierailija
22/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pienetkin paketit, siis kirjeenkin kokoiset pitää hakea postista? Tilasin verkkoapteekista "paketin", ja hain sen postista.. Olisi todellakin mahtunut postiluukustani. Kauppa kysyi tilattaessa lisätietoja tilauksesta, ja pistin rastin kohtaan "jos mahdollista, haluan paketin pakattuna sellaiseksi, että se mahtuu postiluukusta" tai jotain. Sellaiseksi olivat sen sitten pakanneetkin. Helkkarin ärsyttävää lähteä hakemaan jotain kirjeen kokoisia paketteja postista. Onko lähettäjä kirjannut ne sitten paketiksi? En ymmärrä..

Viime aikoina myös pakettien saapumisilmoituksesta on puuttunut postin leima. Ei olisi eka kerta, että paketti menee muuhun kuin lähipostiini. Siinä sitten kiva miettiä, että joku paketti mulle on tullut, mutta mistä postista sen mahdan noutaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 00:43"]Miksi pienetkin paketit, siis kirjeenkin kokoiset pitää hakea postista? Tilasin verkkoapteekista "paketin", ja hain sen postista.. Olisi todellakin mahtunut postiluukustani. Kauppa kysyi tilattaessa lisätietoja tilauksesta, ja pistin rastin kohtaan "jos mahdollista, haluan paketin pakattuna sellaiseksi, että se mahtuu postiluukusta" tai jotain. Sellaiseksi olivat sen sitten pakanneetkin. Helkkarin ärsyttävää lähteä hakemaan jotain kirjeen kokoisia paketteja postista. Onko lähettäjä kirjannut ne sitten paketiksi? En ymmärrä..

Viime aikoina myös pakettien saapumisilmoituksesta on puuttunut postin leima. Ei olisi eka kerta, että paketti menee muuhun kuin lähipostiini. Siinä sitten kiva miettiä, että joku paketti mulle on tullut, mutta mistä postista sen mahdan noutaa..

[/quote]

Lähettäjä sen päättää lähettääkö se tilaukses pakettina vai kirjeenä.

Vierailija
24/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellan touhu on aivan käsittämättömän surkeaa. Edellisellä paikkakunnallani oli rehelliset postinjakajat ja posti tuli virheettömästi muutoista ym. huolimatta aina, postinjakajat myös osasivat joulukortit paikallistaa oikeisiin osoitteisiin jos niissä luki tyyliin "perähikiän mummo". Kyllä, kyseessä oli pieni kaupunki. Nykyisessä, isossa kaupungissa asuessani minulta on jäänyt tulematta puolen vuoden sisällä 3 kirjekuorta joissa kaikissa ollut sellainen sisältö että se kiinnostaa varkaita. Myöskin kaksi kirjettäni oli avattu, toinen sellainen jossa onnittelukortti (ei onneksi rahaa). Mitä tekee Itella, ilmoittaa vain että käsittelevät asiaa tai seuraavat jatkossa. Joopa joo, sama meininki jatkuu. En tiedä pitäisikö tehdä rikosilmoitus vai mitä tässä vielä joku kerta, ei se nyt voi olla aina niin että esim. jonkun firman lahjakortti jää tulematta mutta sen firman lehti tulee kylläkin. Ja joo, voi joskus tulla virheitä jakajillekin mutta ei nyt voi olla sattumaa että pelkästään minun kohdallani noin monta virhettä, saati mitä naapureilla...? Eli pitävät töissä myöskin varastelevia jakajia näköjään. Ennen Suomessa postinjakajan työ oli arvostettua, pienillä kylillä vieläkin ja Briteissä myös Royal mail.

Sanonpahan vain, että Suomen valtio mokasi kun myi Postin. Moni työntekijä on potkittu pihalle, johtajien vedellessä suuria voittojaan. Palvelut ovat kallistuneet ja huonontuneet, postipisteitä siirretään R-kioskeille yms. joissa ei tiedetä monesti asioista mitään. Esim. eivät saa annettua edes kuitteja tai rekisteröintilappuja lähetetystä tuotteesta, joka pitää asiakkaan saada aina. Pelkissä postin toimipisteissä ei samoja ongelmia ole ollut.

Jos Posti olisi pidetty valtiolla, olisi se työllistänyt, ei olisi tarvinnut maksaa suuria voittorahoja vain pomoille, olisi palvelun taso ollut parempi. Kun olisi ollut työssäkäyviä, kuinka hyvää sekin olisi tehnyt kansantaloudelle, veronmaksajia jotka eivät syrjäydy kotiinsa. Mutta parempihan se oli myydä, että ovat sitten nekin entiset jakajat elämässä tuilla siinä missä pomot vetävät miljoonapalkkojaan...

Postinjakajat on pistetty todella koville joissain paikoin, työ on todella kiireistä ja menee ylitöiksi jatkuvasti kun pienemmällä porukalla yrittävät kieli vyön alla saada paketit kuskattua ja lehdet jaettua. Taisivat alentaa aikanaan vielä jakajien palkkojakin, eipä siinä ole vaihtoehtoja kuin ota tai jätä... Postinjakajan homma on niin epäkiitollista, haukut kyllä muistetaan mutta hyvää ei. Pienemmässä ex-kaupungissa jakajille jätettiin jouluna suklaata yms. ja kehuttiin yleensäkin miten hyvin palvelu pelasi, ehkä he sitten halusivat tehdä työnsä kunnolla. Ikävää on sekin, että paketteja suunnilleen rusikoidaan jos niissä ei ole särkyvän tavaran leimaa, eli jos ei maksa ekstraa, paketteja heitellään eikä voida käsitellä normaalisti vieden hyllyyn... Omin silmin tullut nähtyä, minä en ihan ymmärrä niin epäkunnioittavaa tapaa käsitellä toisten ihmisten lähetyksiä.

Vierailija
25/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 22:16"]

Kun postista tehtiin voittoa tavoitteleva oy eli itella, kaikki on mennyt huonompaan suuntaan. Varmaan siksi, että postin jakelu ei voi mitenkään olla voittoa tuottavaa toimintaa. Miten tätä ei sitten tajuttu, niin en tiedä. Useissa muissa maissa posti on vielä valtion ylläpitämä sataprosenttisesti.

[/quote]

Aivan, posti on mielestäni kuitenkin peruspalvelu ja siksikin sen olisi pitänyt säilyä valtiolla, kiitos vaan sen aikaiselle hallitukselle nerokkaasta päätöksestä myydä! Eipä työllistä enää niin monia ja palvelu senkun huononee jatkuvasti.

Vierailija
26/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina aamulla oli paketti ollut Oulussa, olisi pitänyt olla haettavissa samana iltana. Torstai-iltana tuli tekstiviesti siinä puoli kymmenen hujakoilla että noudettavissa, ollut jo sieltä tiistaista asti..Todellakin vähentänyt tilaamista...ja viimeiseen asti pyrin välttämään nykyään koko postia, onneksi on matkahuolto joka on sata kertaa nopeampi ja LUOTETTAVAMPI

Vierailija
27/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on muuten todella kivaa, että kun odottaa jotain pakettia ja tsekkaa netistä että pitäisi olla perillä mutta sitä lähetystunnus-lappua ei vain tule. Sitten kun menee kysymään postista, sieltähän se paketti löytyykin. Joissain paikoin on myös ihmejakajia, että rimpauttavat aamulla ovikelloa ja yrittävät tuoda pakettia (mikä siis ihan normaalia). No, sitten kun on suihkussa ja ei ehdi ovea aukaisemaan kun jakaja on jo ehtinyt mennä, niin eipä jätä sitä lappuakaan. Seuraavana päivänä sitten postinjakaja jättää sen lähetystunnuslapun. Eli panttaavat päivän niitä, vaikka pitäisi jättää se heti, olisiko niin vaikeaa se hoitaa aina kerralla siinä kun ovella jo on.... Kiva siinä sitten odotella että josko se lappukin tulisi että voisi paketin hakeakin.

Vierailija
28/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei viimeksi tullut sitä saapunut-lappua ollenkaan. Etukäteisilmoitus (eli ilmoitus TULOSSA OLEVASTA lähetyksestä) vain tuli s-postiin ja kehtasivat vielä näyttää postissa pitkää naamaa kun kävin 3 viikon jälkeen kyselemässä, onko paketti jo mahdollisesti tullut...

Vierailija
29/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin nettikaupasta tuotteen, joka lähti heiltä vielä samana päivänä kirjeitse. No, kirje ei koskaan saapunut minulle. Lähetin mummolle joulukortin, joka ei koskaan mennyt perille. Lähetin vaatteita huuto.net -ostajalle ja hän sai ne reilun kolmen viikon kuluttua. Tilasin nettikaupasta paketin ja menin sitä hakemaan lähipostista, niin minulle ilmoitettiin, että hupsista kun yksi pakettirullakko meni toiseen postitoimipisteeseen ja minun pitää pakettini sieltä hakea. Eli postin oma moka, mutta asiakas kärsii seuraukset. Nämä kaikki ovat sattuneet vuoden sisällä. Lisäksi muutaman kerran, kun paketti on pitänyt toimittaa ovelle, ei sitä ole edes yritetty tuoda. Välttelen postin palveluita nykyään viimeiseen asti.

Vierailija
30/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös VITUTTAA postin toiminta yli kaiken. Naama näkkärillä murjottavia asiakaspalvelijoita, joiden luokse pääsyä pitää jonottaa puolikin tuntia että saa asian hoidettua. Törkeät hinnat, hidas palvelu, surkeat palveluprosessit. Pakettirumba on naurettavaa.

Lämpimästi suosittelen Matkahuoltoa. Itse en valitettavasti voi sitä kaikkeen käyttää, koska saan työni puolesta odottamattomia paketteja, ja nämä jakaa paska-Itella. Jättäisin mieluummin noutamatta kuin kestäisin sitä idioottirumbaa, mutta pakko on vielä alistua postin nöyryytettäväksi.

Vierailija
31/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle itselle ei tule postin kautta nykyään kuin vähän. Mutta töihin tulee joka päivä ruttuiset kirjeet, monesti on revennyt sekä kuori että sisältö. En tajua tätä. A4-koon kirjeet eivät ole siistissä kunnossa koskaan.

Vierailija
32/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään muussa maassa ei edes alkuunsa suvaittaisikaan noin ala-arvoista palvelua kuin Itella tarjoaa meille, ja vielä tollaiseen hintaan kun muutakaan vaihtoehtoa ei edes ole aina. Kyllä äkkiä ihmiset nostaisivat metelin että eivät suvaitse tällaista. 

Itse se olen asunut vuosia Briteissä ja Royal Mailin palvelua ei voi edes verrata Itellan palveluun ilman että nousee verenpaine. Ei tee mieli paljon tilailla netistä mitään tai ulkomailta kun tajuaa mihin rumbaan joutuu Suomen päässä Itellan kanssa.

Kuinka huonoksi on kaiken tosiaan mentävä itellan kanssa ennenkuin siihen puututaan? Kuitenkin postin jakelu on kansalaisille kuuluva peruspalvelu vielä tietääkseni Suomessa.

Vierailija
33/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykän laturin lähetys maksoi 5 €.

Viisi euroa. Postilaatikkoon, johon ihan varmasti mahtuu yksi laturi.

5 €.

Aika törkeän kallista.

Vierailija
34/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille Tampereelle juuri viikonlopuksi odotettiin kirjettä Kuopiosta, joka oli pistetty matkaan tiistaina ykkösluokassa. Kirje tuli perille maanantaina.

Että näin nopea ykkösluokka :)

Vierailija
35/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itella rahastaa yrityksiä huolella. Aikakauslehtien jakelu maksaa kohta enemmän kuin paperi ja painatus yhteensä.

Meidän lähiposti lakkautettiin, lähin posti on taajamassa ja joka kerta on saanut jonottaa tiskille. Paras oli kun sain numeron 78 ja palveluvuorossa oli nr 42. Postin toimipisteet on muuttuneet sekatavarakaupoiksi. Siellä myydään leluja, koriste-esineitä, koruja, limua ja suklaata. Odotan, koska postin valikoimaan lisätään vielä sipsit ja keppana.

Vierailija
36/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mitä? Posti jaettaisiin KOLMESTI VIIKOSSA???? :D Voi pyhä lehmä, tekisi mieli nauraa. Minä olen jo miettinyt että suomessa ollaan takapajuisia kun posti ei kulje viikonloppuisin.

Paras vitsi aikoihin!

Vierailija
37/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tekstari kello 22 jälkeen illalla että paketti noudettavissa, olisi toki ollut mukava saada se viesti vielä siihen aikaan päivällä kun postitoimisto oli auki ja kun paketti oli toimitettu sinne noudettavaksi......

Vierailija
38/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 08:24"]

Itse se olen asunut vuosia Briteissä ja Royal Mailin palvelua ei voi edes verrata Itellan palveluun ilman että nousee verenpaine. Ei tee mieli paljon tilailla netistä mitään tai ulkomailta kun tajuaa mihin rumbaan joutuu Suomen päässä Itellan kanssa.[/quote]

Royal Mail on aivan mahtava, toimittavat paketit päivässä ja hyvissä ajoin! Briteistä Suomeen saakka toimii myös hyvin ja saapuu tänne 2-3 vrk aikana, mutta täällä päässä töksähtää AINA.

Vierailija
39/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun nämä kantajat eivät edes ota mukaan paketteja vaan jättävät pelkät kortit ja vievät paketit takaisin varikolle josta se viedään postitoimistoon vasta seuraavana arkipäivänä! :-/

On käynyt niin että olen ollut kotona etähommissa, odottanut pakettia Saksasta tai Englannista josta olen maksanut tänne kotiinkuljetuksineen, mutta sitten on kuulunut vain pieni postiluukun kolaus kun jätetty se kortti jossa lukee että teille on yritetty toimittaa pakettia (!), ja että on noudettavissa seuraavana päivänä! Ovat jättäneet sen paketin jo ennalta jonnekin eivätkä aikoneetkaan kuljettaa sitä minulle!

Vierailija
40/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli jatkuvasti väärien henkilöiden lehtiä ja pakettikortteja jotka asuivat kilometrien päässä ja vaikka meidän nimissä ja osoitteissa ei ollut ehkä muuta samaa kuin rapun A-kirjain, joten kävin viemässä sen koko nipun postiin ja sanoin että "olen saanut näin paljon vääriä posteja ja että voisitteko selvittää minne minun postit on jaeltu?" Olisittepa nähneet virkailijan ilmeen :DDD