Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä sitten vihaan Postia!!

Vierailija
24.03.2014 |

Miten voi olla noin paska lafka nykyään, oikeasti?? Mikään ei kulje luvatussa ajassa perille, maksut nousee mutta palvelu huononee. Itella rikkoo kirjesalaisuutta availemalla kirjeitä ja skannaamalla niitä ilman lupaa, mutta touhu on muka laillista oikeuden mukaan- millä logiikalla??

Ja nyt, kun on irtisanottu satoja, miten ihmeessä edes nykyinen surkea taso muka pysyisi yllä?? Harkitsevat perkeleet että postia jaettaisiin vain kolmesti viikossa, onko se edes sallittua? Joissakin maissa posti jaetaan kolmesti PÄIVÄSSÄ!

Kommentit (204)

Vierailija
1/204 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee Postin sivuja Facessa, Helsingin keskustan(?) alueella on töissä varas, koska useamman eri ihmisen pakettien jäljet lakkaavat sinne. 

Vierailija
2/204 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun postista tehtiin voittoa tavoitteleva oy eli itella, kaikki on mennyt huonompaan suuntaan. Varmaan siksi, että postin jakelu ei voi mitenkään olla voittoa tuottavaa toimintaa. Miten tätä ei sitten tajuttu, niin en tiedä. Useissa muissa maissa posti on vielä valtion ylläpitämä sataprosenttisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/204 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 12:20"]

Ap: Ongelmasi lienee se, että Posti on huomaamattasi muuttunut Itellaksi, minkä vuoksi on melko odotettavissa, että Postiin viedyt lähetykset eivät enää kulje mihinkään.

[/quote]

http://www.posti.fi/

Vierailija
4/204 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin joulun alla kaksi samanpainoista kirjettä (villasukat joululahjaksi) Toisen Turusta Raumalle 90km ja Turusta Berliiniin n.1400 km ja uskomatonta mutta totta. Se ulkomaille lähetetty kirje maksaa vähemmän kuin suomen sisäinen posti!!!
Paketti automaatteja tulee kuin sieniä sateella, jos vain uskaltaa jättää pakettinsa sinne toimitettavaki. Kertomuksia seikkailevista paketeista on kuultu enemmän kuin paljon.

Vierailija
5/204 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on jaettu useamman vuoden ajan toisen talouden postia. Katuosoitteen ENSIMMÄINEN kirjain on sama, kuin meillä sekä sama talon numero ja postinumero. Olen kyllästymiseen saakka kantanut näitä toiseen talouteen tarkoitettuja posteja Itellan konttoriin ja siihen Itellan keltaiseen laatikkoon uudelleen jaettaviksi.

Olen tehnyt monia valituksia, kuten myös toisen talouden asukkaat. Edellisen kerran virkailija ilkesi sanoa minulle ihan pokerilla, että voin repiä ja hävittää väärin jaetut postit, sillä vastuu on jakajan! Voi helvetti! Eihän siellä toisessa taloudessa tiedetä, jos minä tuhoan heidän postejaan...ja mistä se jakelija sitten tietää jakaneensa väärin?

En ymmärä, miten virkailija ilkesi sanoa edes ääneen tuota neuvoa. Ja tosi kiva, kun aina miettii, että mitenkähän paljon meidän postia jaetaan sinne toiseen talouteen. Meille on tullut heidän virallisempaakin postia, kirjeitä mm.Kelalta, sairaanhoitopiiristä, verohallinnosta jne. puhumattakaan lehdistä.

Vierailija
6/204 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän alueella Postin virkailijat ovat kyllä asiantuntevia ja ystävällisiä, mutta tarjolla olevat palvelut menevät koko ajan huonompaan suuntaan. Odotan kauhulla, milloin kaikkien lähetykset aletaan pakolla skannata, tai milloin kaikki postit lakkautetaan ja paketit alkavat mennä kaikki jonnekin syrjäiselle R-kioskille, joka postin mukaan on lähin toimipaikka, vaikkei käytännössä olisi.

Ymmärrän, että posti ei voi tarjota ihan mitä tahansa, mutta sitä toivoisi, että palvelun huononnusten, kuten vaikka nyt toimipaikkojen sulkemisen, vastapainona tulisi jotain hyvääkin. Kuten vaikka mahdollisuus esittää toive siitä, että minne omat paketit menevät ja mistä ne voi noutaa. Viivakoodithan paketeissa jo on kaikissa, eli niitä pitäisi pystyä seuraamaan.

Toisaalta en tiedä, että miksi yhtiön, jolla on velvollisuus tuottaa postipalvelut kansalaisille, pitäisi tuottaa samalla voittoa osakkeenomistajille. Omat kulut ja tulevat investoinnit pitäisi tietysti kattaa, mutta miten se voiton tuottaminen sopii tähän yhteyteen?

Vierailija
7/204 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen asuntoon muttaessamme edellinen asukas oli ilmeisesti lähtenyt vähän vauhdilla sillä hänelle tuli paljon mm perintätoimiston kirjeitä ja muita laskuja osoitteeseemme vaikka olimme jo muuttaneet ja tehneet osoitteen muutoksen. Keräsin viikon kirjeitä (joita siis oli kymmeniä) nipuksi, sidoin langalla yhteen ja kirjoitin vielä lapun päälle ei asu tässä osoitteessa ja vein postiin. Kappas kappas, seuraavana päivänä tuo sama nippu jaettiin uudelleen meidän laatikkoon, se oma kirjoittamani lappu nipun päällä. Heitin sitten takkaan kun ajattelin että ainakin olin yrittänyt.

Vierailija
8/204 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja kokemuksia täälläkin.
Tilasin yks joulu lahjan miehelleni ja se oli mennyt 100km päähän täysin toiseen kaupunkiin jossa oli saman niminen katu kuin jolla asuttiin.

Menin postiin selvittämään asiaa kun sain tekstiviestin että pakettini on siellä toisessa kaupungissa. Paketti tilattiin sitten "koti postiin" mutta tässä kohtaa olis pitänyt maksaa toinen postimaksu. Ja muutenkin oli kovin vaikeaa saada pakettia ulos. Asiasta väännettiin kauan mutta en joutunut maksamaan tuplia kun pystyin todistamaan että tilausvahvistuksessa on oikeat osoitetiedot.

Vierailija
9/204 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko keltään hävinnyt lähiaikoina Tampereella kirjepostia? 

Vierailija
10/204 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 22:53"]

Onko keltään hävinnyt lähiaikoina Tampereella kirjepostia? 

[/quote]Olen tekemässä rikosilmoitusta kadonneista kirjeistä ja olisi jyvä tietää onko muiltakin kadonnut?

Vierailija
11/204 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelu postissa on yleensä hyvää mutta tilat on liian pienet ja jono on pahimmillaan ulos asti. Pienempiä pisteitä siirretään jonkun kaupan yhteyteen jonne saattaa olla autottoman vaikea kulkea.

Vierailija
12/204 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viimeisen vuoden aikana mennyt usko täysin Itellaan/Postiin. Olen vuosikaudet tilaillut tavaraa netistä ja ollut melkeinpä aina palveluun tyytyväinen, mutta nyt ihan parin vuoden sisään on tullut ihan luvattoman paljon ongelmia. Aluksi ajattelin, että minulla on vain ihan pirun huono tuuri, mutta nettikeskustelujen perusteella näin ei taida ollakaan. Tässä muutama esimerkki vuoden sisältä:

- En koskaan saanut pakettikorttia yhdestä nettikauppatilauksesta. Tai sain todella epämääräisen kopiokoneella otetun valokopion paketin kyljestä ja kun menin sen kanssa postiin, minulle kerrottiin, että paketti oli saapunut jo kuukauden aikaisemmin ja se oli jo lähetetty takaisin lähettäjälle samana päivänä, kun olin saanut tämän ihmeellisen lappusen. Nettikauppa oli onneksi ymmärtäväinen, mutta kyllä nolotti, koska olin jo ehtinyt valittaa sinne, kun pakettia ei 1,5 kuukaudessa kuulunut.

- Lähetin kandityöni yliopistolleni todella kalliina vakuutettuna ja kirjattuna pikapakettina (oli tosin ihan vain isossa kirjekuoressa, mutta posti laski tuon paketiksi). Postivirkailija lupaili, että toimitukseen menisi päivä, joten maksoin itseni kipeäksi. Lähetys lojui kotipaikkakuntani lajittelukeskuksessa kaksi päivää, ja lopulta kolmen päivän jälkeen se pääsi perille. Onneksi opinahjoni ymmärsi tilanteen, mutta silti ärsytti.

- Yhden luokan kirjeen kulkemiseen meni neljä päivää, vaikka oli Priority-tarrat ja kaikki. Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa - luopuisivat tästä luokkajaosta, kun kakkosluokka voi ihan hyvin mennä perille päivässä ja ykkösluokka viikossa.

- Tilasin nettikaupasta tavaraa, ja toimitus oli jonkinlainen DHL:n ja Postin yhteistyöjuttu, jossa DHL toi paketin Suomeen ja loput hoiti Posti. Minulla oli DHL:n lähetyskoodi, ja huomasin, ettei siellä ollut tapahtunut viikkoon mitään aktiviteettia. Soitin DHL:lle, ja sieltä onneksi osattiin antaa Postin seurantakoodi. Sieltä sitten huomasin, että paketti oli seissyt lähikonttorissani viikon, enkä ollut saanut siitä minkäänlaista ilmoitusta.

Olen kyllästynyt laittamaan kirjallisia palautteita Postille, kun sieltä tulee aina vain selittelevä ja tympeä vastaus, josta näkee, ettei palautetta ole edes luettu kunnolla. Kerran laitoin palautetta siitä, että pakettikortteja pantataan turhaan päivän tai viikonlopun yli, vaikkei paketteja edes yritetä tuoda ovelle asti. Tein tuolloin iltatöitä ja olin siksi usein postin tullessa kotona, minkä sanoin myös palautteessa. No, Postin edustaja soitti minulle klo 7.30 aamulla selittääkseen jutun, vaikka olin pyytänyt vastausta sähköpostilla. Olipa kiva, kun olin tullut töistä kotiin klo 23.30.

Ai niin, ja hankin joskus viime syksynä sen paljon mainostetun paketinohjauspalvelun pakettiautomaattiin. Sinne on mennyt tasan yksi paketti yli puolen vuoden aikana, vaikka tosiaan tilailen paljon tavaraa.

Vierailija
13/204 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta meininkiä todellakin, kun näitä kokemuksia lukee! Mutta hyvähän se on hoitaa asioita miten sattuu, kun kuluttajilla ei ole mahdollisuutta maksaa palveluista kilpailijalle:( Jos näin olisi, niin nopeasti loppuisi Itellalta asiakkaat.

Vierailija
14/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartan ja vältän ja boikotoin kaikin mahdollisin keinoin Itellaa. 

Ei ole kuin paskoja ja veren kiehumaan saavia kokemuksia ja asiakaspalvelua.

Kuvittelsi että tohon kiskurihintaan saisi jo odottaa palveluakin, mutta paskanmarjat! Olen asunut vuosia myös ulkomailla joten ehkä totuin liian hyvään palveluun, Itellalta kun ei voi odottaa muuta kuin paskaa ja siltikin saa aina pettyä.

Pahempi juttu että on monopoliasemassa vielä isosti Suomessa, käyttäisin aina jotain muuta vaihtoehtoa muuten.

Vierailija
15/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pistää kuumottamaan, kun toisinaan on pakko lähettää jotain tärkeää ja ehkäpä vielä tiettyyn aikaan mennessä postin kautta. Saa jännittää, meneekö perille ajoissa tai meneekö ollenkaan.

Vierailija
16/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilaan nykyisin Suomen sisällä aina matkahuollolla jos vain mahdollista. Halvemmat postituskulut ja paketti tulee perille muutamassa päivässä ilman mitään helkkarin häslinkiä, tavara kulkee bussin kontissa matkahuoltoon ja sieltä noutopisteeseen kilometrin päähän. Postilla kun tilaa niin paketista riippumatta postikulut ovat 9 euron luokkaa ja aikaa menee viikosta kahteen, vaikka paketti lähtisi liikkeelle Helsingistä Helsinkiin.

Jollen tilaisi niin paljon ulkomailta, en käyttäisi Itellan palveluita ollenkaan. Rajojen ulkopuoleltakin tilatessa yritän suosia kuriiripalveluita, jotta ei tarvisi lähteä jonottamaan postiin lappu kourassa puoleksi tunniksi. Ihan oikeasti, miksi Postissa ei voi olla erillistä tiskiä lähetysten hakemiselle? Vituttaa seisoa siellä jonossa jonkun tantan takana, joka jää tappelemaan siitä, onko se paketti maksikirje vai ei. Joko asiamiesposteja lisää tai jotain tolkkua noihin postin palvelupisteisiin. 

Vierailija
17/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja piti vielä mainita, että 9 euroa on siis minimi, mitä postilla saa paketista pulittaa. Hieman isompaa jos lähtee matkaan, alkaa postarit olla 15-20 euroa ja siitä ylöspäin.

-36

Vierailija
18/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut ongelmia Itellan kanssa. Tähän mennessä.

Tiedän, että Itella käyttää paljon alihankkijoita. Esim. netpostin kirjeet avaavat ISS:läiset, jotka ovat yleensä virolaisia. Kun Itella vähentää, niin työt ostetaan alihankkijoilta.

Vierailija
19/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mitään ilman lupaa availe

Vierailija
20/204 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 00:22"]

Mulla ei ole ollut ongelmia Itellan kanssa. Tähän mennessä.

Tiedän, että Itella käyttää paljon alihankkijoita. Esim. netpostin kirjeet avaavat ISS:läiset, jotka ovat yleensä virolaisia. Kun Itella vähentää, niin työt ostetaan alihankkijoilta.

[/quote]

Piti sanoa, että skannaavat..

Toisaalta esimerkiksi veroilmoitukset skannataan nykyisin Verohallinnon sähköiseen arkistoon  ja se tehtään koneellisesti. Ihmisiä varmasti valvomassa. Viime vuonna niin usealla henkilöllä veroilmoitukset katosivat matkalla tai tulivat skannatuksi väärin. 

Ärsyttää tämä kaikki automatisointi.. Ihmisiltä menee työt, työttömyys lisääntyy.. onko se kuitenkin kaiken tämän voiton tavoittelemisen arvoinen? Onko aina pakko käyttää niitä edullisia keinoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi