Mies yskinyt nyt varmaan jo 11-vuotta
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tehty keuhkoputkien tähystys? Itselle tehtiin ja selvisi syy 7 vuotta jatkuneeseen yskään (trakea kollapsi). Onko miehellä todettu astma?
Mikä tuo trakea kollapsi on?
Itselläni on kanssa tätä yskimistä, lähes jatkuvaa. Varsinkin ruokailun yhteydessä oikein tuntee kun kurkku täyttyy limasta. Erilaisia astma- ja allergialääkkeitä on tullut kokeiltua, mutta mikään niistä ei ole lopettanut yskimistä ja kurkun kakomista.
Joo, unohdin mainita, että miehelläni syönnin jälkeen, on oikein kovaa yskää. Se syöminen jotenkin lisää yskää. ap
Refluksi, onko ylipainoa? Laihduttaminen vähentää painetta vatsaontelossa ja helpottaa siten refluksia. (ei kuitenkaan paranna, siihen tarvitaan lääkkeet ja/tai leikkaus)
Ei ole. On 173cm ja 72kg. ap
Mitä se sua haittaa paljonko se yskii? Sähän asut eri mökissä kuin se ja lapsi. Olisit tyytyväinen että se yskijä vieläkin viitsii sua elättää, itse olisin heittänyt sut pihalle jo vuosia sitten 😖
Minä olen yskinyt yli 15-vuotta ja ei syytä löydy. Tai ongelma lienee poskiontelossa. Yskiminen vähentyy jos syön todella voimakkaan antibioottikuurin, mutta ei lopu ja pian taas alkaa uudelleen kovana. En ole ikinä tupakoinut, ei astmaa, keuhkoissa ei ct-kuvassakaan mitään. Uutena ilmaantunut vaikea hengenahdistus tänä vuonna. Alkoi yhtäkkiä. Saan kuumetta noin kuukauden välein esim. reilu 39c kolmena peräkkäisenä kuukautena viikon ajan. Mitään ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sua haittaa paljonko se yskii? Sähän asut eri mökissä kuin se ja lapsi. Olisit tyytyväinen että se yskijä vieläkin viitsii sua elättää, itse olisin heittänyt sut pihalle jo vuosia sitten 😖
Yhdessä me asutaan, samassa talossa. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta olihan se sentään eilen niin ihana, sai sinut ihan kyyneliin huomaavaisuudellaan, joten koita nyt päästä kyllästyksesi ylitse. Ei se mies tahallaan yksi. Niin kuin sinäkään et ole tahallasi monisairas.
Ei tietenkään tahallaan yski. Kiitos vaan taas vinoiluista.
Onhan se tympeän kuuloista, että ainoa viestiosaan kirjoittamasi asia aiheesta on, että kyllästyttää. Mieti itse millä sävyllä kirjoitat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta olihan se sentään eilen niin ihana, sai sinut ihan kyyneliin huomaavaisuudellaan, joten koita nyt päästä kyllästyksesi ylitse. Ei se mies tahallaan yksi. Niin kuin sinäkään et ole tahallasi monisairas.
Ei tietenkään tahallaan yski. Kiitos vaan taas vinoiluista.
Onhan se tympeän kuuloista, että ainoa viestiosaan kirjoittamasi asia aiheesta on, että kyllästyttää. Mieti itse millä sävyllä kirjoitat.
Sattuu se korviin eikä sitä omissa vaivoissaan ole helppo jaksaa. ap
Olen yskinyt 10 v ja minulla on kyhmystruuma ja ne kyhmyt painaa henkitorvea ja aiheuttaa ärsytystä.
Olisin päässyt jo pariin otteeseen leikkaukseen, mutta aina tullut pupu pöksyyn.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma kumpi anoo että toinen jäisi?
Codesan comp lievittää, jos ei yskimistä, niin ainakin oloa
Onko käynyt Kiinassa 11 vuotta sitten?
Onko 'hiljaisen' refluksin mahdollisuus tutkittu? Voi aiheuttaa yskän lisäksi myös nuhaa ja ongelmia poskionteloissa.
Ap, 11 vuotta kirjoitetaan ilman väliviivaa. Nykyisin iltapäivälehtien toimittajillekaan tämä asia ei ole selvä.
Kaikille kertaus: 11 vuotta (aika) 11-vuotias (ikä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yskiikö siis paljonkin päivässä? Satunnaisesti? Voimakkaasti? Kuivaa vai märkää?
Yskii melkein koko ajan ja on sellaista limaista yskää.
Satavarma astma. Minulla on astmaa ja koko ajan on kurkussa tietty hieman limainen tunne ja joutuu kurkkua selvittelemään.
Vierailija kirjoitti:
Mietin kuka kasvotusten ystävällistä naamaa näyttävistä olet. Jos se olis minusta kiinni olisin lähtenyt jo, mutta ylipuhutuksi tullut. T. Se jota tarkoitat
Joko se on asunut pienenä hometalossa tai sillä on krooninen korona.
Miksi kirjoitat "11-vuotta"? Kirjoitatko samalla logiikalla myös "3-koiraa" tai "kolme-koiraa"? Tai "16-oppilasta"?
Olen yskinyt toistakymmentä vuotta. Tutkittiin mahdollista astmaa, ei ollut. Keuhkot kuvattiin muttei vikaa. Olen nyt itse päätellyt, että kyse olisi refluksista. Kahvinjuonnin vähentäminen on auttanut selvästi.
Tekeekö itse ruoat? Suolassa E536 yskittää, koska se on syanidin yliannostusoire.
Kannattaa tehä itse ruoat ja tietysti hajusteet pois, ihyan kaikki. LV color nestemäinen pyykkien pesuun ja käsitiskiaineeksi. Kaikki vaikuttaa:
http://koti.netplaza.fi/~paula/2016/E407.htm