Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö vieraat teillä keittiössä?

Vierailija
20.11.2020 |

Mietin tuon jääkaappikeskustelun pohjalta.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun 1900 luvun alkupuolen kerrostalossa. Siihen aikaan keittiö sijoitettiin aina mahdollisimman etäälle "herrasväen" tiloista, joten mun keittiöni on hyvinkin erillään olohuoneesta ja ruokasalista. Niihin tiloihin johtaa aika pitkä ja avara eteishalli ja kolme (!) ovea.

Keittiö on isohko ja siellä on kyllä ruokapöytä. Keittiöni on aina kokolailla siisti ja viihtyisä, eikä mulla muuten ole jääkaappi-pakastimen ovissa mitään lippulappuja :D

Keittiön ovi on yleensä auki, eikä sitä ole tarvetta mitenkään piilotella. Vieraiden kanssa syömme ruokasalissa ja sen jälkeen istuskelemme olohuoneessa. Tai jos emme syö ruokaa, istuksimme vain olohuoneessa. Jos vieras vaikka yllättäen sanoo, että onpa jano, voi hän ihan itsekin piipahtaa keittiöön juomaan vettä (yritän kyllä laittaa juomista ja laseja tarjolle, mutta joskus näinkin tapahtuu - etenkin kesällä kun vieras on juuri pyyhältänyt sisään helteestä). Ei siis haittaa ollenkaan, vaikka vieras keittiöön menisikin. Eikä mulla nyt niin vieraita ihmisiä käy, että siinä olisi mitään outoa.

Joskus - vaikkapa kun äitini piipahtaa kylässä kaupungilla ollessaan - saatamme istua keittiön pöydän ääressä kahvilla.

Makuuhuoneen oi mulla on aina kiinni vaikka siellä on sänky pedattu ja muutenkin siistiä. Jotenkin ajattelen niin, että kun ovi on suljettu, ei sinne kukaan mene.

Vierailija
22/26 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut 12 asunnossa ja vieraillut lukemattomissa, eikä yhdessäkään ole ollut erikseen mitään ruokailusalia. Eli kyllä, vieraat tottakai ovat käyneet keittiössä kahvilla/syömässä, ja samoin itse olen käynyt aina keittiössä kun jossain olen vieraillut.

Monella on pöytä keittiössä, mutta sitten myös ruokapöytä olohuoneessa vielä.  Edellisessä asunnossa oli pieni ruokapöytä keittiössä ja sitten tosi iso ruokapöytä olkkarin ja keittiön yhteydessä (olkkari 45m2).

Minusta Ruokapöytä olohuoneessa on aina näyttänyt oudolta. Omiin silmiin sama kuin jos pistäisi sängyn keittiöön tai sohvapöydan makuuhuoneeseen. Toki eri asia yksiössä, mutta siis jos puhutaan isosta asunnosta jossa on myös normaali keittiö pöytineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyasunnoissa ollaan jo keittiössä, kun ollaan olohuoneessa.

Vierailija
24/26 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai käy.

Meillä on olohuoneeseen lähes avoin 34m2 keittiö jossa on iso saareke. Alkupalat ja - juomat vieraille778 katetaan saarekkeelle (notkumoon) ja siinä menee ensimmäinen tunti jutellessa ja napostellessa.

Keittiö on hyvin kaunis isoine ikkunoineen ja lasiovineen joten miksi ei?

Keittiö vaikuttaa kuvauksesi perusteella kauniilta. 

Korona-aikana vieraita saa olla enintään 20, joten 778 on liikaa. ;)

näppishärö 😂

ed

Vierailija
25/26 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vanhanaikainen tupakeittiö ja itseasiassa vieraat ei pääse sitä pitemmälle. Ovelasti on myös niin, että toisella puolella kolmemetristä pöytää on yhtä pitkä vanha matalahko penkki, jolle vieraat istuvat. Leuka yltää juuri pöydän reunalle siitä. Talonväelle on toisella puolella pöytää tuolit. Eipähän kukaan jää turhan pitkäksi aikaa kyläilemään.

Jääkaapin ovi on täynnä muistilappuja ja magneetteja. Erikoisinta ehkä on, että meillä on keittiössä kaapin päällä 42 tuumainen televisio.

Kuulostaa hirveältä paikalta. Jääkaappi lienee matala tai töllöä katsotaan epämukavasti niska kenossa, hyi. Säälittää tuommoisessa läävässä asujat.

Tuvan koko on 60 neliötä. TV on yläkaapiston päällä. Jääkaappi on aivan normaali kokoinen ja vieressä saman sarjan viileäkaappi. Kun tvtä katsoo tuvan sohvalta ei tarvitse niska kennossa olla.

Vierailija
26/26 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut 12 asunnossa ja vieraillut lukemattomissa, eikä yhdessäkään ole ollut erikseen mitään ruokailusalia. Eli kyllä, vieraat tottakai ovat käyneet keittiössä kahvilla/syömässä, ja samoin itse olen käynyt aina keittiössä kun jossain olen vieraillut.

Monella on pöytä keittiössä, mutta sitten myös ruokapöytä olohuoneessa vielä.  Edellisessä asunnossa oli pieni ruokapöytä keittiössä ja sitten tosi iso ruokapöytä olkkarin ja keittiön yhteydessä (olkkari 45m2).

Minusta Ruokapöytä olohuoneessa on aina näyttänyt oudolta. Omiin silmiin sama kuin jos pistäisi sängyn keittiöön tai sohvapöydan makuuhuoneeseen. Toki eri asia yksiössä, mutta siis jos puhutaan isosta asunnosta jossa on myös normaali keittiö pöytineen.

Meillä on aina ollut ruokapöytä myös olohuoneessa (tilaa on reilusti). Kaikkina näinä vuosina olemne istuneet tuntikausia tuon pöydän ääressä syömässä ja juomassa, koskaan ei kukaan malta siirtyä sohvalle:)

Toinen pöytä sitten keittiön ruokailutilassa hyvin lähellä oh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan