Kuinka pitkän ajan pystyt lankuttamaan?
Kommentit (106)
Oli pakko hieman kokeilla, että tietää edes suunnilleen missä oma raja menee, jos tulee otettua haaste vastaan, niin ei ihan sokkona ryhdy. Eka kaksi minuuttia oli ihan helppo ja puolessa välissä kolmatta minuuttia alkoi lievä lihastäristys, joka ennakoi, että tuota vauhtia lisääntyessään raja olisi tullut vastaan jossain 4-5 minuutin kohdalla. Mutta, kun illalla oli tärkeä peli, niin jätin testin kolmeen minuuttiin, kun jotkut lihakset voisivat tulla tuosta aika kipeiksi.
Kokeilin nyt niin 2 min 14 sek pysyin vaihtamatta asentoa. Olen tehnyt viimeksi useampi kuukausi sitten jumppatunnilla. 176 cm 76 kg.
Minulla on muuten Me Naiset Sport lehti jonka tämän kuun numerossa on kuntotesti ja yhtenä kohtana lankku. Siinä on määritelty näin:
Heikko alle 1 min
Tyydyttävä alle 2 min
Keskiverto 2 min
Hyvä 3 min
Kiitettävä 4 min
Viittä minuuttia teen joka toinen päivä. Vatsojen puolesta menisi varmaan pidempäänkin, mutta olkavarret ja etureidet on minulla ne jotka alkavat laittamaan vastaan hyvinkin epämukavalla tavalla. Ikää on vajaa 40v ja olen normaalipainonen/hoikka.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 21:23"]
Miten niin kyynärpäät maassa? Mä ainakin oon jumpissa tehnyt vaan kädet maassa ja käsivarret suorina. (siis kuten punnerruksen yläasento). Sain 4 min. 178/68 nainen ikä 39
[/quote]
Tämä on oikeaoppinen lankku: http://www.fitlandia.fi/wp-content/uploads/2013/12/Lankkupito_hoover_fitlandia_2.png
Minuutti meni siedettävästi, en ole ennen kokeillut kuin pari kertaa. 60 kg ja 47 v.
Just testasin ja 40s sain ilman kamalaa tuskaa. Hyvin levänneenä jaksan kyllä kauemminkin. Teen yleensä puoli minsaa pari kertaa päivässä pitääkseni selkävaivat loitolla.
Ekaa kertaa nyt sektion jälkeen testasin, sektiosta siis rapiat 2kk aikaa. Tulos 25sec. Hitsi, että voi olla keskikroppa huonona :(!!
Ekaa kertaa kokeilin tänään, ensin en uskonut että käy vatsaan ollenkaan, mutta 3,5 minuutin jälkeen alkoi tuntua ja 4 minuutin jälkeen hieman keho tärisemään, lopetin hieman yli 5 minuutin kun ajattelin ettei eka kerralla liikaa. Luultavasti päästä kiinni minkä aikaa on, mukavuus väheni noin 4 min. 40 sek kohdalla. Luultavasti menisi noin 7 ja pienellä harjoittelulla pidempäänkin. Ikää on 47 ja n. 174/64 mitat. En harrasta liikuntaa säännöllisesti.
Teen joka ilta ja hinaan sekunti kerrallaan eteenpäin, nyt menossa 1 min 11 sekuntia. Ei tarvi kauheasti ponnistella vielä eli veikkaan että jaksaisin ehkä 3 min jos viimeiset voimat tiristäisin. 60 kg ja 43 v