Kuinka pitkän ajan pystyt lankuttamaan?
Kommentit (106)
2 min 20 sek, pidin käsivarret suorina, kun isovarpaan ylin nivel on jäykkä. Eka kerta, kun kokeilin. Ikäni on 58 v.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:04"]
Eiköhän suurin osa näistä monen minuutin tyypeistä tee väärin. Joko peppu on pystyssä tai sitten tosiaan kädet suorina, mikä on huomattavasti kevyempi, kun vartalo ei ole niin vaakatasossa.
[/quote]
Veikkaan, että suurin osa useamman minuutin tyypeistä tekee sen oikein. Treenannut osaa lankun ja pystyy olemaan siinä pitkään. Treenaamaton tuskin jaksaa olla väärässäkään lankussa paria minuuttia.
Minulla neljä minuuttia, kellotettu kännykän kellolla ilman sekunteja.
Noin minuutin. Akka 42 v. 157/62
mulla on nikamakaaren höltymä ja nikamasiirtymä sekä kaularangassa kaikenäköistä. Eli niska-hartiaseutu aivan paskana. En tiedä kannattaako mun kovin tuota harjotella, vaikka fyssa antoikin harjoitteeksi.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 02:41"]
mulla on nikamakaaren höltymä ja nikamasiirtymä sekä kaularangassa kaikenäköistä. Eli niska-hartiaseutu aivan paskana. En tiedä kannattaako mun kovin tuota harjotella, vaikka fyssa antoikin harjoitteeksi.
[/quote]
Minulla on vakaviakin muutamaan kertaan MRI:ssä todettuja selkärankavikoja ja lääkäri neuvoi nimenomaan tuon liikkeen vahvistaakseen sisempiä vatsalihaksia. Muutamaan kertaan viikossa teen ja on todella vähentänyt selkäkipuja. Nyt menee jo monta minuuttia, mutta pääsääntöisesti otan myös kiertäviä liikkeitä mukaan.
Mä en vältsist usko näitä tuloksia. Itse käyn paljon jumpissa ja salilla, ja varsinkin monessa jumpassa kyseistä liikettä kun tehdään, niin joka toinen väärässä asennossa. Yleensä pepa liian ylhäällä, joka siis on iisimpi niin tehtynä, ja jos selkä liian notkolla niin sekään ei ole hyvä.
Ja kun joku täällä mainitsi että helppo liike, niin ei todellakaan monen kohdalla ole. Kannatta kaveria pyytää tsekkaan onko kroppa oikeessa asennossa ettei pääse "huijaamaan" :)
Ja itse en ole kokeillut enkkaa, mutta aika usein teen vatsatreenin päälle pari kertaa minsan lankutukset, sillon kyllä masu lihakset jo aika hapoilla et vaikee sanoa mikä tulos olisi ennen vatsojen rääkkäämistä.
Mutta kyllä mä luulen että 4 min menee, ehkä 5. Pitääkin kokeilla haastaa itteni ja testata tällä viikolla :)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 02:50"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 02:41"]
[/quote]
Minulla on vakaviakin muutamaan kertaan MRI:ssä todettuja selkärankavikoja ja lääkäri neuvoi nimenomaan tuon liikkeen vahvistaakseen sisempiä vatsalihaksia. Muutamaan kertaan viikossa teen ja on todella vähentänyt selkäkipuja. Nyt menee jo monta minuuttia, mutta pääsääntöisesti otan myös kiertäviä liikkeitä mukaan.
[/quote]
ai hitto, no sitten mun pitää ruveta tekemään kans. Mutta kiertoliikkeitä en missään nimessä voi tehdä tämän vian kanssa, että silleen eri tilanne. Mä vaan en luota noihin meidän terveyskeskuksen fyssareihin, niin olen ollut epäuskoinen joitakin juttuja kohtaan.
Olen liikunnanohjaaja ja tosiaan usein näen asiakkaiden tekevän liikkeen huolimattomasti eli pylly pystyssä tai selkä notkolla. Useilla oikein tekevilläkin lapatuki alkaa pettämään hyvin nopeasti tai liikkeen fokus häviää coresta. Nyrkkisääntönä voikin sanoa, että liikkeen tietää tekevänsä oikein, kun selkä ja vatsa ovat tiukkana ja suorana ja keskivartalossa tuntuu tärinää. Treenaaminen kannattaa aloittaa muuten helpommalla versiolla polvet lattiassa.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 03:18"]
Olen liikunnanohjaaja ja tosiaan usein näen asiakkaiden tekevän liikkeen huolimattomasti eli pylly pystyssä tai selkä notkolla. Useilla oikein tekevilläkin lapatuki alkaa pettämään hyvin nopeasti tai liikkeen fokus häviää coresta. Nyrkkisääntönä voikin sanoa, että liikkeen tietää tekevänsä oikein, kun selkä ja vatsa ovat tiukkana ja suorana ja keskivartalossa tuntuu tärinää. Treenaaminen kannattaa aloittaa muuten helpommalla versiolla polvet lattiassa.
[/quote]
no, mä olenkin sitten varmaan oikein tehnyt, koska rupean tärisemään melko nopeasti. Varmaan 20 sekunnissa jo ihan kunnolla :D terv. Tuo selkävaivainen minuuttilankku.
2min 12sek, kunnes peba nousi liian ylös (tehtiin maksimipidot eilen kuntosalilla kaverin kanssa, katsottiin toistemme tekniikoita vuorotellen). Parasta lankutusta on 5 x 30s lisäpainolla pakaran päällä. Pidemmän päälle oman kehon paino ei todellakaan riitä, jos haluaa kehitystä.
1min 20s ikä 45v 180/82 Mies
Penkistä nousee 130kg
Pitää alkaa treenaan tätä lankkua ja leuanvetoa.
4 minuuttia ylittyi kevyesti, jonka jälkeen se alkoi tuntua todella raskaalta. 5 min jälkeen luovutin. Bmi 22. 40v.
Täyttä paskaa.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 22:38"]
Kokeilin nyt niin 2 min 14 sek pysyin vaihtamatta asentoa. Olen tehnyt viimeksi useampi kuukausi sitten jumppatunnilla. 176 cm 76 kg.
Minulla on muuten Me Naiset Sport lehti jonka tämän kuun numerossa on kuntotesti ja yhtenä kohtana lankku. Siinä on määritelty näin:
Heikko alle 1 min
Tyydyttävä alle 2 min
Keskiverto 2 min
Hyvä 3 min
Kiitettävä 4 min
[/quote]
Viime viikolla 8sek teki tiukkaa, tänään meni jo 30. Sellanen vatsalihashaaste menossa.
36v ja 83kg läski
En ole koskaan aikaisemmin kokeillutkaan. 1 min 30sek. meni ilman isompia ongelmia, mutta sitten kissa tuli kysymään että mur mitä sinä siinä ja alkoi puskea naamaan, ja olkkarin mattokin alkoi sattua kyynärpäihin... täytyykin alkaa tehdä tätä, tehokas liike. Mies 46, 105 kg
3min 22sekuntia meni äsken kun kokeilin. Paremmin kuin odotin, sillä olen synnyttänyt 2kk sitten. 173/65
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:37"]Valehtelet. Joka sanoi 10 min.
[/quote]
No miksi ihmeessä valehtelisin anonyyminä vauva-palstalla tuollaisesta asiasta? Ps. Olen harrastanut pilatesta 10vuotta.