Kuinka pitkän ajan pystyt lankuttamaan?
Kommentit (106)
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:34"]
valehtelet!
[/quote]
Kuka ja mitä?
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:35"]Pystyn minuutin, mutta en saa. Fysioterapeutti kieltänyt.
[/quote]
Miksi on kieltänyt? Onko antanut jotain korvaavia liikkeitä vaihtoehdoksi syvien lihasten treenaamiseen? Kiinnostaa, koska liike on erittäin tehokas ryhtiliike.
Innostuttiin myös kokeilemaan.
Minä 35 v. 168/55 2 min
Mies 36 v. 176/81 4 min 6 sek
Poika 9 v. 136/28 5 min
Täytyykin alkaa reenailemaan tätä :))
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:37"]
Valehtelet. Joka sanoi 10 min.
[/quote]
Mistä niin päättelet? En itse pysty tuohon, mutta en pysty sataan punnerrukseenkaan. Treenikaverini varmasti pystyisi tuota vastaaviin suorituksiin, kun punnerruksia menee reilu sata. Eiköhän täällä ole valmentajia ja muitakin aktiiviharrastajia palstalla.
Siis lankussa kädet suorina vai hoover kyynärpäiden varassa? En ole kokeillut makseimeita, mutta kaksi minuuttia menee aika helposti.
Vähä yli 6min tänään uinti harkoissa oon 12v. 148cm normaali painoinen
Yllättävän kovassa kunnossa suomen työikäiset, ainakin näin kommenttien perusteella. Liike on _oikein_ tehtynä aika raskas, uskon että maximi tällä palstalla on 3-4minuuttia.
nykyään varmaan puol minuuttia, sillon kun tein jotain lihaskuntoharjoituksia niin meni ainakin jotain 2 minuuttia :D
Tulokseen vaikuttaa asento ja kehon massa. Tein juuri 3 min 30 sek hyvässä asennossa, kohtuullinen tulos. 184/95 mies, harrastan liikuntaa.
No kokeilin sitten äsken ekaa kertaa elämässäni. Olen 47 v, huonokuntoinen ja niska-selkäkipuinen. 20 sekuntin kohdalla tuli olkavarteen kipu, joten lopetin siihen. Eli ihan paska tulos. Kivat kaikille, jotka tekee 5 min kylmiltään.
Ennätykseni oli 90 s (tehdessäni kuukauden lankkuhaastetta), mutta yleensä teen 30 s ja 40 s:kin onnistuu välillä. Jos pinnistäisin niin, että verisuonetkin katkeilisivat silmämunistani, niin ehkä saisin 45–60 s.
En usko, että saisin tällä hetkellä millään ennätystäni toistettua, kun tuo 30 s:kin on aika haastava. Alkaa hengittäminen käydä vaikeaksi loppua kohden. Joo, mulla on aika huono kunto.
On myös järkyttävä notkoselkä, jota on vaikeaa, ellei mahdotonta, saada suoraksi. Voikohan se vaikeuttaa liikkeen tekemistä?
25 v, n. 72 kg ja 172 cm.
valehtelet!