Oon aina halveksinut valmiita pizza-pohjia...
...ja äsken käytin ensimmäistä kertaa Apetit'in pakastepohjaa.
Sehän on aivan loistava!!!
Ja vielä sympaattisesti pakkauksessa että "Pudasjärvellä tehty" ja vieläpä Suomen kartta johon Pudasjärvi on merkitty!
Oonpa ollut tyhmä.
Kommentit (57)
Mä käytän isoja tortilloja pitsapohjana, kun haluun nopean pitsan. On ohut ja rapea.
Vierailija kirjoitti:
En missään tapauksessa osta valmispohjia enkä valmispizzoja.
Just näin. Terveisin italialaisen vaimo.
Tortilloissa saattaa olla yhdeksää eri lisäainetta. Minä en ole koskaan ostanut enkä osta tulevaisuudessakaan. https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000006212340.html
Samat tyypit syövät nugetteja. Kukaan ei oikeasti tiedä mitä ne syövät.
Vierailija kirjoitti:
Kun teen lähes joka viikko pitsaa niin mietin sen terveellisyyttä. Jos olisi joku harvinainen herkku niin ei tarvitsisi. Kevyt juustoja en käytä mutta pohjan kuitupitoisuuteen satsaan ettei tule suolistosairauksia. Pystyn tekemään ihan ohuen kuitupitoisen pohjan ja olen juhlatilaisuuksiin tehnyt suurkeittiössä pitsaa. Kaikki kehunut ettei ole ikinä näin hyvää pitsaa saanut. Täytyy olla hyvä yleiskone jotta se vaivaa taikinan hyvin. Kaulin pohjat ohueksi voipaperiin ja käärin jääkaappiin koska pohjat piti olla valmiina kun lähti suurkeittiölle juhlavieraille ruokaa tekemään. Täytteetkin piti olla esivalmistettuna niin pitkälle kun pystyi. Kokemusta on pitsan tekemisestä niin ette ole ihan just valaistunut.
Eikö mene nyt kaaliin että tässä ei ollut kyse siitä, että osaako joku tehdä pitsataikinan vaan siitä, että löytyi ihan kelpo pohja jos EI HALUA TEHDÄ ITSE POHJAA :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin enemmän rahaa päällysteisiin kuin järkyttävän kalliiseen pitsan pohjaan.
Tuskin on merkittävistä hintaeroista kyse.
Ei sellaiselle joillekka hinnat eivät mitään merkitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun teen lähes joka viikko pitsaa niin mietin sen terveellisyyttä. Jos olisi joku harvinainen herkku niin ei tarvitsisi. Kevyt juustoja en käytä mutta pohjan kuitupitoisuuteen satsaan ettei tule suolistosairauksia. Pystyn tekemään ihan ohuen kuitupitoisen pohjan ja olen juhlatilaisuuksiin tehnyt suurkeittiössä pitsaa. Kaikki kehunut ettei ole ikinä näin hyvää pitsaa saanut. Täytyy olla hyvä yleiskone jotta se vaivaa taikinan hyvin. Kaulin pohjat ohueksi voipaperiin ja käärin jääkaappiin koska pohjat piti olla valmiina kun lähti suurkeittiölle juhlavieraille ruokaa tekemään. Täytteetkin piti olla esivalmistettuna niin pitkälle kun pystyi. Kokemusta on pitsan tekemisestä niin ette ole ihan just valaistunut.
Eikö mene nyt kaaliin että tässä ei ollut kyse siitä, että osaako joku tehdä pitsataikinan vaan siitä, että löytyi ihan kelpo pohja jos EI HALUA TEHDÄ ITSE POHJAA :D
Ei kannata pauhata suureen ääneen, jos yrittää mainostaa jotain. Joku saattaa suuttua.
Vierailija kirjoitti:
Pizzan voi tehdä myös ilman pohjaa.
Olisi kiva saada resepti tähän. Kiitos!
Mä teen itse. Teen aina kuusi valmista taikinapalloa kerrallaan ja teen yhdestä pizzan ja loput pakastan, niin seuraavilla kerroilla voi sitten ottaa vain taikinan sulamaan.
Käsin sitten pyöritän taikinasta pohjan, itsetehty tomaattikastike, juusto ja päälliset ja leivinpaperin avulla nostan kuumalle uunipellille ja kuumaan uuniin 6 ja puoleksi minuutiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tortilloissa saattaa olla yhdeksää eri lisäainetta. Minä en ole koskaan ostanut enkä osta tulevaisuudessakaan. https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000006212340.html
Jos syö keskimäärin yhden tortikkapitsan kuukaudessa tai harvemmin, niin SO?
Itse et varmaan syö karkkiakaan koskaan. Jotkut vaan on niin tekopyhiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen yksinkertainenkin osaa kaupasta hakea valmispohjat ja olen varmasti hätätilassa kokeillut ihan kaikki pohjat ja ihan samaa kelvotonta yli kallista ravinnotonta lättyä ne ovat ihan kaikki. TARVIIKO SE VIELÄ HUUTAA .
Kaksi kertaa vuodessa syön karkkia. Jouluna ja pääsiäisenä.
Vierailija kirjoitti:
En mä syö nuggetteja enkä syö eineslihapulliakaan. Pinaattikeitto kelpaa ja kaalilaatikko. Mitä meistä yksi tortillapohja kertoo? Ei niin mitään. Mutta sinusta noi päätelmäsi kertoo aika paljon. Olet turhanpäiväinen nillittäjä.
Ihme jeesustelua jonkun pizzapohjan takia:D. Jos ei halua tai jaksa vääntää itse sitä pohjaa, sen voi myös ostaa kaupasta. Jokainen täysijärkinen sen myös osaa tehdä. Mutta jos löytyy hyvä valmispohja kaupasta, voi kertoa myös muille. Kiitos vinkistä ap.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeesti sä laitat artikkelin nugeteista, kun puhutaan tortilloista. Hei haloo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen yksinkertainenkin osaa kaupasta hakea valmispohjat ja olen varmasti hätätilassa kokeillut ihan kaikki pohjat ja ihan samaa kelvotonta yli kallista ravinnotonta lättyä ne ovat ihan kaikki. TARVIIKO SE VIELÄ HUUTAA .
Sinä varmaan viljelet viljankin itse ja jauhat jauhot kotona iltojesi ratoksi?
Voi ristus tätä maailman menoa, ja oletettavasti "aikuiset" ihmiset.
Kun ne kaikki valmispohjat ovat suunnilleen samoista aineksista tehtyjä niin mitä ihmeen eroja te niissä kalliissa lätyissä huomaatte. Onko se vaan se mielikuva mitä kalliimpi kilo hinta, merkki tai paukkauksen ulkonäkö niin sen täytyy maistua paremmalle.
Ihan hyvä vinkki, kiitos. Mulla on pakastimeen kertynyt juustonkannikoita ja tyätteitäkin löytyisi. Voisiko ap tai ihan kuka vaan vinkata yhdelle pitsalle sopivan tomaattikastikkeen. Mulla on kaikenlaista tomaattisäilykettäkin, myös pyreetä lötyy, mutta niistä tulee aika julmetun iso satsi. Miten siis teette sopivan tomaattisoosin yhdelle pitsalle?
Vierailija kirjoitti:
Teen pohjan juustoraasteesta ja kananmunasta. Paljon parempi kuin joku jauhopohja.
Joo mutta nyt oli kyse pizzasta.
Tuskin on merkittävistä hintaeroista kyse.