Oon aina halveksinut valmiita pizza-pohjia...
...ja äsken käytin ensimmäistä kertaa Apetit'in pakastepohjaa.
Sehän on aivan loistava!!!
Ja vielä sympaattisesti pakkauksessa että "Pudasjärvellä tehty" ja vieläpä Suomen kartta johon Pudasjärvi on merkitty!
Oonpa ollut tyhmä.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Ai tuo on hyvää? Täytyypä kokeilla! Pohjan teko itsekin on ihan helppoa sinänsä kun on monitoimikone jossa vaivauskoukku, mutta inhoan sitä taikinaisten astioiden pesua jälkeenpäin.
Joo siis mäkin teen mielelläni itse, mutta tänään oon yksin ja sen takia päätin kokeilla.
Kyllä kannatti! Ei se nyt ehkä mitään aidon Napolilaisen pizzan vaatimuksia täytä mutta ihan tosi hyvä tuote mun mielestä kuitenkin!
Missä pudasjärvi on? onko oulun lähellä?
On aina hauskaa kun löytää jotain oivallista kotimaista.
Käytän paljon runsaskuituisia jauhoja, ne ovat vähän kalliimpia. Täysjyvä- tai graham täysjyvä vehnäjauhoja. Leseitäkin kestää vähän joukkoon laittaa kuten kauralesettä. Saan yleiskoneen osat pestyä tiskikoneessa. Halvimmat vehnäjauhoista tehdyt pohjat ovat epäterveellisiä. Kun katsoo apetit pitsan pohjien tuoteselostetta niin kamala kilohinta moisille halvimman vehnäjauhoista tehdyille lätkille. Yli 6 euroa kilo. Ostatte samat aineet ja tekisitte itse niin ei tulisi paljoa kilolle hintaa. Arvaten niin alle euron.
Vierailija kirjoitti:
Käytän paljon runsaskuituisia jauhoja, ne ovat vähän kalliimpia. Täysjyvä- tai graham täysjyvä vehnäjauhoja. Leseitäkin kestää vähän joukkoon laittaa kuten kauralesettä. Saan yleiskoneen osat pestyä tiskikoneessa. Halvimmat vehnäjauhoista tehdyt pohjat ovat epäterveellisiä. Kun katsoo apetit pitsan pohjien tuoteselostetta niin kamala kilohinta moisille halvimman vehnäjauhoista tehdyille lätkille. Yli 6 euroa kilo. Ostatte samat aineet ja tekisitte itse niin ei tulisi paljoa kilolle hintaa. Arvaten niin alle euron.
Välillä on kiva oikoa, eikä aina tarvitse kyylätä kilohintaa.
Olen niin tottunut katselemaan kilo hintoja kun en halua turhaan epäterveelliseen turhuuteen tuhlata. Samalla kilohinnalla ja tulee halvemmaksikin, ne terveellisemmät vaihtoehdot kun itse tekee. Täydellisen pitsan pohjan olen antanut kohota jääkaapissa pari kolme päivääkin ennen kuin työstän sen pitsaksi. Paranee vain vanhetessaan.
Teen pohjan juustoraasteesta ja kananmunasta. Paljon parempi kuin joku jauhopohja.
Laittaisin enemmän rahaa päällysteisiin kuin järkyttävän kalliiseen pitsan pohjaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin pizza on herkkuruoka, jossa ei terveellisyyksiä mietitä. Kaikki täysjyväinen on tunkkaisen makuista, enkä kyllä pizzaa suostuisi sellaisena syömään. Ja vielä leseitä :-o Varmaan jotan kumimaista kevytjuustoa vielä päälle niin on oikein terveeellistä ja pahaa.
Kilohintaa ei onneksi ruoassa tarvi miettiä, sen verran hyvin tienaan. Enemmän on puutetta ajasta ja viitsimisestä kuin rahasta.
En missään tapauksessa osta valmispohjia enkä valmispizzoja.
Pizzan voi tehdä myös ilman pohjaa.
Lidlissä on ihan hyvä pitsapohja kylmäkaapissa, mukana tomaattikastike.
Valmispohjat on tosi kovia, en tykkää käyttää.
Kiitos ideasta! Olen miettinyt mitä herkkua huomiseksi. Kasaanpa siis pitsan!
Apetitin pizzat on muutenkin hyviä. Ja kotimaisia.
Olen tehnyt pizzan pohjan munakoisosta. Oli todella hyvää.
Joskus tulee käytettyä tortillojakin pitsapohjina. Ihan jees nekin.
Kun teen lähes joka viikko pitsaa niin mietin sen terveellisyyttä. Jos olisi joku harvinainen herkku niin ei tarvitsisi. Kevyt juustoja en käytä mutta pohjan kuitupitoisuuteen satsaan ettei tule suolistosairauksia. Pystyn tekemään ihan ohuen kuitupitoisen pohjan ja olen juhlatilaisuuksiin tehnyt suurkeittiössä pitsaa. Kaikki kehunut ettei ole ikinä näin hyvää pitsaa saanut. Täytyy olla hyvä yleiskone jotta se vaivaa taikinan hyvin. Kaulin pohjat ohueksi voipaperiin ja käärin jääkaappiin koska pohjat piti olla valmiina kun lähti suurkeittiölle juhlavieraille ruokaa tekemään. Täytteetkin piti olla esivalmistettuna niin pitkälle kun pystyi. Kokemusta on pitsan tekemisestä niin ette ole ihan just valaistunut.
Ai tuo on hyvää? Täytyypä kokeilla! Pohjan teko itsekin on ihan helppoa sinänsä kun on monitoimikone jossa vaivauskoukku, mutta inhoan sitä taikinaisten astioiden pesua jälkeenpäin.