Lapsen nimeksi Larisa/Larissa?
Meille on syntymässä tyttö ja ajattelin hänelle nimeksi Larisa/Larissa. Onko paha? Siskon nimi on Laura
Kommentit (36)
Eikäs Larissa-nimellä ole kreikkalainen tausta?
Karjalainen nimi, ihana mielestäni. Tunnen yhden.
Mää olen Larissa ja tykkään nimestäni :)
Mulle ei tule minkäänlaista mielleyhtymää Venäjälle päin. Larissa kahdella ässällä on erittäin hyvä nimi, äänne- ja muoto-opillisesti suomalainen mutta todella erikoinen. Antakaa ihmeessä!
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 21:56"]
[/quote]
Serkkuniko se siellä?
Jännä, että hyvin samantyyppinen nimi Jadessa saa palstalla täyden teilauksen, mutta Larissasta tykätään. Molemmat on ihania.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 21:56"]
[/quote]
Serkkuniko se siellä?
[/quote] Kuka tietää :) Tosin epäilen suuresti!
Tehkää tytöstä Larissa (2xs kuulostaa kivemmalta) Laura ja Larissa sopivat oikein nätisti siskoksille! :):)
Terv. Äippä Karjalasta
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 22:03"]
Jännä, että hyvin samantyyppinen nimi Jadessa saa palstalla täyden teilauksen, mutta Larissasta tykätään. Molemmat on ihania.
[/quote] Jadessa on WT, Larissa kaunis.
Minua ei haittaa, jos jollekin tulee Larissa nimestä mielenyhtymä rajanaapurimaahamme. Sukujuureni vie Karjalaan ja esikoisemme nimikin löytyy Unkarilaisesta nimipäiväkalenterista.
Mukava kuitenkin, että tälläkään ei ihan suoralla kädellä teilata nimeä.
-9
Mulle tulee mieleen Petriinat ja Akuliinat, lisäksi jotenkin pökkelö nimi.
Ehkä Jadessa tuntuu liian keksityltä? Jade-nimestä kyllä tykkään kovasti. Onhan tietysti Vanessa ja Odessa...Ovat niin makuasioita nämä nimijutut.
Itse ei enää tarvitse keksiä, mutta mielenkiinnolla aina ootan, mitä ovat laittaneet lastenlapsille. Heitä on jo kuusi, mutta ei liian erikoisia...Ja mikä se sitten on liian erikoinen? Kukkien nimetkin ovat tosi kauniita. Jos olisin siinä iässä ja saisin paljon tyttöjä, olisivat he ehkä Ruusu, Kielo, Orvokki, Vuokko, Vanamo, Talvikki...
Tai sitten katsoisin kenties vanhoja raamatullisia nimiä...
T: sama äippä
Niin minä miettinyt nimenomaan Larissa nimeä, siis kahdella s:llä.
-9