Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa ongelmanne, yritän keksiä siihen ratkaisun!

Vierailija
07.05.2014 |

Tekeekö mieli avautua ja saada neuvoja johonkin tilanteeseen? Kerro ongelmasi niin yritän neuvoa ja auttaa!

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mun mokkula katkoo nettiä koko ajan? Muuttuu ihan tulikuumaksi ja joudun ottamaan tämän aina hetkeksi jäähtymään. Sitten toimii netti taas. Häiritsee mun av-riippuvuutta :(

Vierailija
2/42 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pieni asunto ja pankki ei anna lainaa isomman ostoon. Miehen firman toiminta alussa, ei tuota mitään ja minut todennäköisesti irtisanotaan osa-aikatyöstäni. Mulle onneksi jää vähän extra hommia. Ja 4v on ihan helvetin mahdoton tän muun stressin lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yrittänyt laihduttaa koko elämäni mutta sorrun aina herkkuihin miten saan siis laihdutettua 15kg ylipainon pois?   ja toinen, miten saisin taas liikunnan ilon takaisin? en tahdo salille vaan lenkkeilystö elämäntavan mutta miten jaksaisin? on kivempi maata vain ja herkutella.

Vierailija
4/42 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaa jo?

Vierailija
5/42 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löydä kumppania, en sitten millään. Kaikenlaisia varattuja yms. luusereita takertuu matkaan. Siis eihän tämä ole oikein. 

Vierailija
6/42 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 23:02"]Liian pieni asunto ja pankki ei anna lainaa isomman ostoon. Miehen firman toiminta alussa, ei tuota mitään ja minut todennäköisesti irtisanotaan osa-aikatyöstäni. Mulle onneksi jää vähän extra hommia. Ja 4v on ihan helvetin mahdoton tän muun stressin lisäksi.

[/quote]

Ootko aatellu että voisit avata ASP tilin ja näin säästää sinne sen verran että pankin pitää sit myöntää se laina? Tai sitten vaan etsiä jostain niin halpa asunto että lainaa myönnetään! Tai onko ketään joka vois taata teidän lainan? Hienoa että miehelläsi on firma, toivottavasti se menestyy hyvin! Harmi että sut irtisanotaan, mutta yritä pysyy positiivisena ja hae lissää työtä jos vaan saat. Jos et saa, niin keksi itelles jotain tekemistä ettei pää hajoo neljän seinän sisälle. Meet vaikka yliopiston avoimille kursseille (itse luen venäjää sellasella!). 4v on selvästi uhmaiässä, kyllä se siitä rauhottuu. Muista kertoo lapsellekin joka päivä että häntä rakastat, vaikka hermot meinaiski mennä :) onneksi tuo lapsuusaika on vaan sen kerran, kyllä se ajan kanssa helpottaa! Anna lapselle jotain puuhaa johon se voi purkaa sen energiaa !

Vierailija
7/42 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttotulot 1500 kuussa. Haluan oman kämpän. Pakko hakea Stadin asunnoilta ja muilta tällaisilta ku ei riitä rahat muuhun. Hakemus ollut erittäin kiireellinen jo kahdeksan kuukautta, mutta ei ne vaan anna. -N19

Vierailija
8/42 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa, kun pääsykokeet tulossa ja lisäksi janottaa koko ajan. Millä mä saan a) rentouduttua niin, että saisin nukuttua edes kaksi tuntia putkeen ja b) tän jatkuvan vedenhimon kstoamaan, en jaksais juosta koki ajan vessassa kun pissattaa.

Vierailija
9/42 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu aika meni jo eikä vauva tahdo syntyä. Seksi ja siivous on jo kokeiltu muttei auta. Millä keinolla saan vauvan syntymään luonnollisesti? Ensi viikolla muuten käynnistetään enkä sitä haluais..

Vierailija
10/42 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 23:26"]En löydä kumppania, en sitten millään. Kaikenlaisia varattuja yms. luusereita takertuu matkaan. Siis eihän tämä ole oikein. 

[/quote]

Ootko mistä yrittäny ettiä? Se kumppani voi tulla vastaan oikeesti missä vaan, mutta ei kannata välttämättä etsimällä etsiä, kun sitten susta välittyy semmonen epätoivonen kuva ja sitä ossaaki ihmiset käyttää hyväksi! Kannattaa mennä mukaan erilaisiin juttuihin, ei kukaan tuu hakemaan neljän seinän sisältä! Itsekin oon kyllästyny niihin luusereihin mitä oon elämääni ottanu, ja nyt oon päättäny ollakki vapaana hetken, ei tarvitse parisuhdetta ollakseen onnellinen! Läheisyyttä toki aina kaipaa, sillä ihminen on laumasielu. Mutta jatka etsimistä äläkä missään nimessä luovuta! Tee itsetuntoharjotuksia ja kerro ittelles että oot kaunis, haluttava ja upea ihminen! Itsevarmuus loistaa päälle päin ja sellasille on mukava jutella. Voit rakastaa toista sitten ku rakastat ittees!

Vierailija
11/42 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 23:00"]Miks mun mokkula katkoo nettiä koko ajan? Muuttuu ihan tulikuumaksi ja joudun ottamaan tämän aina hetkeksi jäähtymään. Sitten toimii netti taas. Häiritsee mun av-riippuvuutta :(

[/quote]

Mokkula on yleensä tosi huono ja se pätkii! Soita sun palveluntarjoajalle että et maksa tämmösestä paskasta ja vaiha kiinteeseen nettiin! Älypuhelimestaki saa kivasti yhdistettyy netin koneeseen jos on datapaketti käytössä. Älä tyydy tommoseen nettiin vaan osta parempi ja heivaa se mokkula vaikka ikkunasta ulos.

Vierailija
12/42 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään, että lastani aletaan kiusata koulussa ja, että minä pahoinpitelen kiusaajan.

Vierailija
13/42 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 23:23"]olen yrittänyt laihduttaa koko elämäni mutta sorrun aina herkkuihin miten saan siis laihdutettua 15kg ylipainon pois?   ja toinen, miten saisin taas liikunnan ilon takaisin? en tahdo salille vaan lenkkeilystö elämäntavan mutta miten jaksaisin? on kivempi maata vain ja herkutella.

[/quote]

Alota pikkuhiljaa. Ruokavalion muutoksella pääset jo tosi pitkälle! Vältä nopeita hiilareita ja syö säännöllisesti sekä paljon vettä. Mieti, että mitkä tilanteet saa sut vetää herkkuja, ootko tunnesyöppö vai mikä? Älä totaalikieltäydy herkuista, sillä laihduttaessakin niitä on lupa syödä, mutta -kohtuudella-. Jos sorrut isoon määrään herkkuja, älä heti luovuta ja aattele että oot ihan paska ja mistää ei tuu mittää ku on niin huono itsekuri yms, vaan jatkat siitä mihin jäit! Liikuntalajeja kannattaa kokeilla kaikkee erilaista, joista vois tykätä! Ei sun tarvi pakottaa ittees salille jos se tuntuu pakkopullalta. Jos sullon älyluuri niin lataa Sportstracker, se motivoi ainaki itteeni hyvin! Yritä tsempata ja ottaa mukaan vaikka kaveri lenkkipoluille! Lisäksi voit suunnitella sun reitin sillai mahd. mielenkiintoseksi vaikka google.mapsin avulla. Muista kuitenki pitää lepopäivät, joka päivä ei ole pakko lenkkeillä. Alotat vaikka hitaammin että alkaa ulkoilu taas maistua, vaikka 2krt/viikko ja siitä lisäät omaan tahtiis. Tulee hyvinki energinen olo ku liikkuu ja löytää uutta motivaatiota ja mielenkiintoa. TSEMPPIÄ you can do it!

Vierailija
14/42 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 23:28"]Bruttotulot 1500 kuussa. Haluan oman kämpän. Pakko hakea Stadin asunnoilta ja muilta tällaisilta ku ei riitä rahat muuhun. Hakemus ollut erittäin kiireellinen jo kahdeksan kuukautta, mutta ei ne vaan anna. -N19

[/quote]

Ootko harkinnu et voisit muuttaa Helsingin rajojen ulkopuolelle, esimerkiksi vantaalle/espooseen? Tai yrität etsiä halpaa asuntoa kauempana keskustasta, sillä Stadissa on niin hyvä julkinen liikenne. Jotku yksityisetki vuokraajat vuokraa kyllä yllättävän halvalla jos osaa neuvotella asioista! Tietenki tilanne on vaikea, sillä asuntohaku suositusta kaupungista on hankalaa ku ne tuppaa menemään niin nopiasti. Marssi toimistoon ja sano että sun on pakko saada asunto, kun et muualla voi asua ku omassa kämpässäs. Ei välttämättä auta, mutta kokeilla voi aina!

Vierailija
15/42 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen isä (emme ole yhdessä ja lapsi oli vahinko) ahdistaa ja ärsyttää ihan saakelisti. Oon ihan sekaisin päiviä joka kerta sen jälkeen kun on nähty ja saatan olla paniikkikohtauksen partaalla pelkästään siitä että ollaan samassa huoneessa. Ei ole tehnyt mulle valehtelua ja pientä oharointia lukuunottamatta mitään pahaa, että en tiedä miksi mulla tulee hänestä näin voimakkaan negatiiviset tunnereaktiot.

Laskettuun aikaan 2kk, tarkoitus olisi että isä käy täällä pari kertaa viikossa hoitamassa vauvaa. Tahtoisin lapsen vuoksi tukea heidän hyvää suhdettaan ja olla puhumatta ikinä isästä mitään pahaa lapselle. Miten saan nää tunteet päästäni pois ja pystyn suhtautumaan isään neutraalin positiivisesti? Tällä hetkellä tuntuu ihan sietämättömältä ajatukselta päästää koko ihmistä kotiini ja pian hän viettää täällä paljon aikaa... Kävin neuvolapsykologilla, mutta hän ei tuntunut ottavan mitään kantaa tähän asiaan vaan tarttui sivulauseissani mainitsemiin paljon pienempiin ongelmiin ja alkoi urakalla neuvoa niissä, vaikka kyse oli ihan ohimenevistä pikkujutuista (tyyliin kiire töissä ja paljon juttuja järjesteltävänä vauvaa varten) joita en kokenut edes miksikään varsinaisiksi ongelmiksi.

Vierailija
16/42 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 23:32"]Mua ahdistaa, kun pääsykokeet tulossa ja lisäksi janottaa koko ajan. Millä mä saan a) rentouduttua niin, että saisin nukuttua edes kaksi tuntia putkeen ja b) tän jatkuvan vedenhimon kstoamaan, en jaksais juosta koki ajan vessassa kun pissattaa.

[/quote]

Kannattaa käydä lääkärissä/soittaa edes terveyskeskukseen, sillä jatkuva jano voi olla oire jostain vakavammasta. Omalla terveydellä ei kannata leikkiä, ja onneksi aina saa sentään kysyä että voisko olla joku pielessä. Mikä sua rentouttais? Mikä susta itestä on kivaa? Tykkäätkö vaikka lukea iltasin? Laita kaikki elektroninen pois päältä tuntia ennen ku haluat mennä nukkumaan, koska esimerkiksi läppärin näytön valo hämää aivoja niin että aivot luulee että on päivä vaikkei ole. Ja b:hen vastasinki jo!

Tsemppiä pääsykokeisiin, kohta ne on ohi ja sitten voit jännittää tuloksia. Toivottavasti pääset! Muista valmistautua hyvin, ja olla oma ittes ja korosta sun positiivisia puolia niissä kokeissa. Näytä että sulla on motivaatiota oppia.

Vierailija
17/42 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 23:33"]Laskettu aika meni jo eikä vauva tahdo syntyä. Seksi ja siivous on jo kokeiltu muttei auta. Millä keinolla saan vauvan syntymään luonnollisesti? Ensi viikolla muuten käynnistetään enkä sitä haluais..

[/quote]

En ole mikään lääkäriekspertti, joten tähän en valitettavasti osaa vastata. Ootko omalääkärin kanssa puhunu mikä kaikki vois auttaa? Omalla siskolla autto se että se meni portaita ylös ja alas (mahto olla hieno näky rappukäytävässä). Älä pelkää vaikka synnyttäminen pitäski käynnistää, se on nykyään jo aika normaalia että näin käy, eikä se tee susta yhtään huonompaa äitiä että joudut sen synnytyksen käynnistyttämään!

Vierailija
18/42 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen raiskaaja sekä hänen narkomaani ystävänsä yritti soittaa mulle tänään 2kertaa eri numeroista, mukamas todella tärkeää asiaa. En sitten vastannu enkä heistä liiemmin kuullutkaan. Pitäiskö kysyä mitä asiaa oli vai antaa olla? Tämän raiskarin takia elämäni meni hivenen pirstaleiksi emmekä ole yli vuoteen oltu missään tekemisissä...

Vierailija
19/42 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 23:38"]Pelkään, että lastani aletaan kiusata koulussa ja, että minä pahoinpitelen kiusaajan.

[/quote]

Opeta sun lasta puolustautumaan kiusaajia kohtaan jos suinkin voit! Jos kuulet että häntä kiusataan, yritä kaikki keinot jotta se loppuisi. Väkivalta ei kuitenkaan ole ikinä ratkasu, ja sillä opetetaan lapselle että se onkin ok jos väkivaltaseks heittäytyy. Itsepuolustuksessa toki ok. Miksi sulle tulee tämmönen pelko että kiusattais? Se on kyllä harmillisen yleistä, mutta kiusaajilla itselläänkin saattaa olla taustalla jotain mihin ne reagoi kiusaamalla muita. Ja ei, en puolustele että olisi oikeutettua purkaa oma paha olo muihin, mutta ei se pahoinpitely kyllä mitään auta ketään.

Vierailija
20/42 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse terapeutistani eroon. Terapia jatkuu ikuisesti. Aina on uusi aika, ne samat vakiajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän