Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Amazon Kindle -sähkökirjasta?

Vierailija
22.03.2014 |

Käyttääkö täällä kukaan Kindleä?

Lähinnä mietityttää noi lisenssit ja tekijänoikeuskysymykset. Tuleeko usein tilanteita, että et voikaan ladata haluamaasi kirjaa, koska Suomeen ei ole lisenssiä tms.?

Mietin kannattaisiko sellainen kapistus hankkia vaiko ei.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään tuota Adlibriksen lukijaa? Onko hyvä?

Vierailija
42/54 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tämä monta vuotta ja olen tykännyt kovasti. En kuitenkaan suosittelisi tätä, jos haluaa lukea paljon suomeksi. Mielummin vaikka Kobo tai muu epub-formaattia lukeva laite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä toiminu hyvin ei mitään ongelmia, luen vaan tosin englanninkielistä kirjallisuutta.

Vierailija
44/54 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:54"]

Nyt neuvoisin, että ei kannata ehkä ostaa kallista sähkökirjaa vaan suoraan tabletti, johon lataa Kindlen ja Elisa Kirjan sovellukset. Näin saatavilla on runsaasti sekä ulkomaalaista että suomalaista kirjallisuutta plus tabletin muut käyttömahdollisuudet. Nykypäivänä hyvien tanblettien hinnatkaan ei enää päätä huimaa :)

Toisaalta sähköinen kirja on turvallinen. Esimerkiksi matkoilla, jos se varastetaan tai menee rikki, et menetä siinä mitään henkilökohtaisia tietojasi ja koko tietokonetta, ainoastaan siihen ladatut kirjat. Esim. uima-altaalla on kiva kun voi jättää lukijan tuolille kun pulahtaa uimaan, eikä tarvitse panikoida että jos joku pöllii sen niin menee kallis tabletti ja kaikki tiedot siinä.

Miten olisi ihan tavallinen kirja?

Vierailija
45/54 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

käytän kindleä ja hyvin pelaa. rehellisesti sanottuna en kyllä lataa kirjoja kindle storesta juuri country settings-ongelmien takia (minulla ei ole tiliä asuinmaassani ja suomalainen visa ei kelpaa paikallisessa amazonissa, paypal vois kyllä toimia) vaan lataan netistä torrentteina/eri free ebook-sivuilta löytyviä EPUB-versioita kirjoista jotka toimii ihan samalla tavalla kuin ostetutkin ebookit. Tuskinpa Kindle storessa montaa kirjaa on joista ei löydy laitonta versiota ilmaiseksi ladattavaksi. Luen kaikenlaisia genrejä ja pelkästään englanniksi, suomeksi tarjonta aika heikkoa. 

Sama juttu, sitten Kindle PW:n hankinnan en ole maksanut mistään kirjasta. Kaikki vaan netistä ilmasex

Vierailija
46/54 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut tämä monta vuotta ja olen tykännyt kovasti. En kuitenkaan suosittelisi tätä, jos haluaa lukea paljon suomeksi. Mielummin vaikka Kobo tai muu epub-formaattia lukeva laite.

Epubit voi muttaa mobeiksi lennossa esim. send2kindle softalla jos en ihan väärin muista

Vierailija
47/54 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

käytän kindleä ja hyvin pelaa. rehellisesti sanottuna en kyllä lataa kirjoja kindle storesta juuri country settings-ongelmien takia (minulla ei ole tiliä asuinmaassani ja suomalainen visa ei kelpaa paikallisessa amazonissa, paypal vois kyllä toimia) vaan lataan netistä torrentteina/eri free ebook-sivuilta löytyviä EPUB-versioita kirjoista jotka toimii ihan samalla tavalla kuin ostetutkin ebookit. Tuskinpa Kindle storessa montaa kirjaa on joista ei löydy laitonta versiota ilmaiseksi ladattavaksi. Luen kaikenlaisia genrejä ja pelkästään englanniksi, suomeksi tarjonta aika heikkoa. 

Sama juttu, sitten Kindle PW:n hankinnan en ole maksanut mistään kirjasta. Kaikki vaan netistä ilmasex

Varastatko myös ruokasi ja vaatteesi kaupasta? Kuljet julkisilla pummilla ja sähkö tulee asuntoosi rappukäytävän pistokkeesta? Tutkintotodistuksesikin on netistä ostettu?

Vierailija
48/54 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
49/54 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa omituisia kommentteja näin Kindleä pari kolme vuotta aktiivisesti käyttäneen näkökulmasta.

Taustaa:

- olen aina ollut aktiivinen lukija ja luen kaikkea tietokirjoista ja elämänkerroista roskaromaaneihin. Jos aluperäisteos on englanninkielinen niin luen aina mieluummin sen alkuperäisen englanniksi.

- ostin kindle paperwhiten 2-3v sitten ja käytännössä Kindlen kautta on tullut sen jälkeen luettua melkein kaikki kirjat

Kindle paperwhitessa on hyvää:

- huomattavasti parempi kuin iPad tms koska näyttö on silmille parempi, voi lukea auringonpaisteesssakin ja kindlessä ei ole häiriötekijöitä kuten nettiselainta tai somea.

- akkukesto on huikea. Vaikka käytön kindleä aktiivisesti päivittäin niin lataamaan sitä joutuu harvemmin kuin kerran viikossa

- erittäin helposti mukana kulkeva ja nykyään pidän kindleä aina mukana esim työmatkoilla tai mökille lähtiessä. Olin kesällä vajaan viikon vaellusreissulla ja kindle kulki kevyesti rinkassa. Illalla teltassa oli mukava lukea taustavaloa käyttäen muutama luku romaania unta odotellessa

- käyttöliittymä toimii aika hyvin nimeomaan lukemiseen ja kirjaston hallintaan

- kaikki omistamasi (kindle) kirjat kulkevat aina mukanasi joten esim jonkun asian tarkistaminen saman kirjasarjan aiemmasta kirjasta käy helposti

- jos hukkaat laitteen (tai vaihdat uuteen) niin kirjastosi ei häviä vaan on turvassa Amazonin pilvipalvelussa

- Kindlen omistaja saa spesiaali sähköpostiosoitteen johon lähetetyt PDF tiedostot siirtyvät maagisesti omaan kindleesi ”e kirjoina”.

- vesitiivislaite eli voi lukea vaikka porealtaassa tai rannalla. Ei tarvitse stressata jos lukulaite unohtuu mökkilaiturille ja alkaa satamaan

- vaikka kindle ei ole ihan halpa, niin se ei kuitenkaan ole niin kallis että sitä joutuisi liikaa varomaan

- suurin osa kirjoista on varsin edullisia tyyliin 5-10€

- Amazonin valikoima on todella hyvä. Itselläni käy erittäin harvoin niin että etsimääni kirjaa ei saisi Kindleen (paitsi suomenkieliset kirjat)

Huonoa:

- juu, suomenkielisiä kirjoja ei taida olla juuri saatavilla, mutta itseäni se ei ole pahemmin haitannut

- käyttöliittymä ei ole yhtä responsiivinen (nopeasti reagoiva) kuin esim uudet tablettitietokoneet

Mitään latausongelmia tai IPR ongelmia en ole kohdannut.

Jokainen kiinnostunut voi itse käydä Amazonin verkkokaupasta katsomassa löytyykö itseä kiinnostavat kirjat kindlelle. Ipadilla olen käyttänyt kindleä muutaman kerran kun yritin vähentää työmatkoilla mukana kulkevaa tavaramäärää, mutta nykyään jätän Padin kotiin ja otan Kindlen mukaan.

Vierailija
50/54 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä olijat ostaneet Kindlen suoraan Amazonilta vai jostain suomalaisesta kaupasta? Suomessa valikoima ei näytä olevan kovin kummonen, mutta en tiiä uskaltaako ulkomailta tilata elektroniikkaa jos ei vaikka toimiskaa..

Vierailija
51/54 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, hyvä tietää.

Millaista matskua luet sillä: uutta,  vanhaa, kaunoa, tiedettä...

kindlen keskustelupalstalla tästä valitetaan, että asiakkaan postiosoite määrää, mitkä voi ladata ja mitkä ei. Eli vaikka menisit USA:han, et voi ladata siltikään tiettyjä kirjoja, koska osoitteesi on muussa maassa.

Eikö ton voi kiertää niin, että laittaa random usa osoitteen omaksi osoitteekseen ja maksaa lahjakortilla?

Vierailija
52/54 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdiskelija1 kirjoitti:

Onko täällä olijat ostaneet Kindlen suoraan Amazonilta vai jostain suomalaisesta kaupasta? Suomessa valikoima ei näytä olevan kovin kummonen, mutta en tiiä uskaltaako ulkomailta tilata elektroniikkaa jos ei vaikka toimiskaa..

Saksan Amazonilta varmaan lähtisin itse tilaamaan.

https://www.amazon.de/s?k=kindle&crid=H3JCCXUHYVSK&sprefix=kindle%2Caps…

Vierailija
53/54 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohdiskelija1 kirjoitti:

Tuossa vielä linkki suoraan noihin lukulaitteisiin

https://www.amazon.de/s?k=kindle&rh=n%3A671895031&dc&language=en&ds=v1%…

Vierailija
54/54 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohdiskelija1 kirjoitti:

Saksan Amazonista minäkin tilasin omani pari vuotta sitten ongelmitta. Tosin laitteessa ei ole ollut mitään vikaa, joten en ole joutunut reklamoimaan asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi