Olen sairaanhoitaja ja vihaan työtäni
Muita hoitoalan ihmisiä, jotka kurkkuaan myöten täynnä tätä p*skaa?
ps. potilastyön teen kuitenkin aina laadulla, sitä ei tarvitse pelätä.
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni ovat työssä täysin eri aloilla ja heillä kaikilla on paitsi kevyempi ja mielekkäämpi työ, tietysti myös parempi palkka.
Ystäväsi ovat varmaan työssä jossain täysin huuhaa aloilla, jossa kukaan ei oikein lopulta edes tiedä ammattiaan tai että mitä oma työnkuva oikein lopulta onkaan. Hienon kuuloisia englanninkielisiä sanoja vain arvottu sekalaiseen järjestykseen. Päivät täynnä tyhjyyttä, mitään oikeaa osaamista ei kenelläkään ole.
Ole ylpeä siitä mitä teet, se on oikeaa työtä se!! Te terveys alan naikkoset olette parhaita kaikin puolin!
Hoitajien työ on älyttömän arvokasta, mutta en ymmärrä miksi pitää kehua alentamalla muiden ammatteja, osaamisia tai duuneja, etityisesti jos ei edes tiedä tai ymmärrä mitä ne ihmiset oikeastaan töissä tekevät 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin moni täällä valittaa siitä, kun pitää paimentaa ja opastaa nuoria lääkäreitä. Mistä me kandilääkärit muuten opitaan? Potilaat monet vaativat ihmeitä, ja te sitten, että olisimme seppiä syntyessämme. Kyllä se huippukirurgikin on pohjalta pinnistänyt. Kaipaamme kannustusta. Tietenkin virheitä sattuu. Mutta se on inhimillistä.
Se ohjaus pitäisi saada toisilta lääkäreiltä eikä alipalkatuilta ja kiireisiltä sairaanhoitajilta. Vai millä muulla alalla huonommin palkattu ja koulutettu joutuu opastamaan ravintoketjussa ylempänä olevia?
Ei kai lääkärit laumoissa kulje opettamassa toisiaan.
Ja senn huomaa
Pilleripurkin kuljettelu ei paljoa vaadi
Vierailija kirjoitti:
Eniten v**tuttaa olla lääkäreiden siivooja, sihteeri, avustaja, tuuraaja, psykiatri jne. Teen lääkärinkin työt paremmin kuin 70% lääkäreistä ja silti ne saa 5-kertaista palkkaa vähemmällä työllä ja jaksavat vielä valittaa jos erehtyy kysymään potilaista kun tärkeämpää on vedellä sikeitä työajalla jotta on varmasti "ansainnut" sen palkkansa samaan aikaan kun mä teen niiden työt.
Älä ole. Tee tarkka rajaus oman ja lääkärin työnkuvan välille, ja ilmoita, että tässä menee raja. Tee vain oma osuutesi, ja jos lääkäri ei tee lääkärin osaa, niin sitten ihmettele asiaa suureen ääneen ja kaikille. Kiltteys ja uhrautuvaisuus vievät vain ennenaikaiseen hautaan.
Eikös opiskelupaikka valita kutsumuksen mukaan ja jos vie neljän vuoden opiskelupaika, on toden totta velvollinen maksamaan koulutuksensa veroja maksamalla. Nykyään kaikki ovat samanlaisia impulsiivisia ja päämäärättömiä haahuilijoita. Liian helpolla pääsee näköjään opiskelemaankin. Pitäisi olla kolmen vuoden sairaalatyö avustajana ja sen jälkeen vasta erikoistuminen vaikkapa sairaanhoitajan työhön.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 17:19"]
Minä opiskelen kyseistä alaa ja vihaan sitä ihan ylikaiken! En halua tehdä sitä työkseni päivääkään. Hain nyt toiseen kouluun, toivotaan että pääsen.
Miksi alunperin siihen edes pyrit? Tiesit tasan tarkkaan minkälaista se on
Ei juuri kukaan tiedä uudelle alalle opiskellessan työn sisältöä tarkkaan, haloo. Ehkä joku sairaalan akuttiosastoilla työskennellyt lähäri tietää mitä sh tekee. Moni koulutus ei edes valmista mihinkään ammattiin. Itse luin hoitajaksi ja moni asia tuli täytenä yllätyksenä.
Freelancer kirjoitti:
OLEN SAIRAANHOITAJA
ja tykkään työstäni, silloin kun käyn töissä. Teen keikkatyötä, jota rakastan. Stressivapaata! Minulla on myös varakas mies, joka maksaa ja kustantaa kaiken ja vielä kaiken lisäksi ostelee minulle kaikkea. Minun ei tarvisi tehdä töitä ollenkaan, jos en itse haluaisi. Omia lapsia en ole halunnut tehdä. Haluan elää vain mieheni kanssa ja mieheni minun kanssani. Rakastamme harrastuksia ja matkustelua. Teen keikkoja aina silloin, kun itselleni sopii. En todellakaan ole väsynyt ja aina kun olen töissä, niin on kivaa ja teen työni ilolla. Sanon rehellisesti, että jos joutuisin olemaan vakituisena sairaanhoitajan työssä ja vielä kotona töiden jälkeen olisi oma lapsilauma hoidettavana ja kasvatettavana, tulisin hulluksi. En jaksaisi. Olen todella kiitollinen ihanalle miehelleni, että elämäni on näin helppoa.
Hehe
Semmone satu tällä kertaa
Mä oon lähihoitaja ja vihaan työtäni. Työ ei ole tasapuolista. Mä oon töissä vanhainkodis. Itse vanhukset on kivoja siinä ei mitää. Mutta paljo ulkomaalaisia joilla huono suomenkieli ja puuttuvia lääkelupia on monella. Joudun usein hyppii yksiköstä toiseen lääkkeiden vuoksi. Jotkut ei osaa tyylii käyttää kunnolla tiskikonetta. Sulla usein vuorovastuu ja puhelinvastuu. Puhelin soi nii yhtäkkii eivät uskalla vastata siihen. En tiiä mitä ne on sanonu hastattelussa et sai duunin. Filippiiniläiset en laske koska ne jotka olen tavannu ovat ahkeria ja yrittää opetella suomee.
Mä alan olla uupunut. En halua sairaalamaailmaan enkä kotihoitoon.
Mulle on ihan sama mistä joku on kotoisin mutta työ ei ole enää tasapuolista.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon lähihoitaja ja vihaan työtäni. Työ ei ole tasapuolista. Mä oon töissä vanhainkodis. Itse vanhukset on kivoja siinä ei mitää. Mutta paljo ulkomaalaisia joilla huono suomenkieli ja puuttuvia lääkelupia on monella. Joudun usein hyppii yksiköstä toiseen lääkkeiden vuoksi. Jotkut ei osaa tyylii käyttää kunnolla tiskikonetta. Sulla usein vuorovastuu ja puhelinvastuu. Puhelin soi nii yhtäkkii eivät uskalla vastata siihen. En tiiä mitä ne on sanonu hastattelussa et sai duunin. Filippiiniläiset en laske koska ne jotka olen tavannu ovat ahkeria ja yrittää opetella suomee.
Mä alan olla uupunut. En halua sairaalamaailmaan enkä kotihoitoon.
Mulle on ihan sama mistä joku on kotoisin mutta työ ei ole enää tasapuolista.
Mä olen kotihoidossa ja tässä on parasta se, ettei joudu juoksemaan muiden paikkaajana. Asiakkaat on parempikuntoisia kuin ympärivuorokautisessa. Teen omat asiakkaani ja lähden kotiin. Tässä on eniten omaa vapautta. Hoitotyötä takana 23 vuotta. En mä tätä eläkkeelle asti jaksa, mutta jos vielä jonkun aikaa. Jos et ole kokeillut kotihoitoa niin suosittelen testaamaan. Ympärivuorokautiseen pääset millon vaan takaisin
Ajatella, että pitää tulla oikein palstoille likaamaan omaa pesäänsä. Todella typerää.
Varsinainen meriitti.