Olen sairaanhoitaja ja vihaan työtäni
Muita hoitoalan ihmisiä, jotka kurkkuaan myöten täynnä tätä p*skaa?
ps. potilastyön teen kuitenkin aina laadulla, sitä ei tarvitse pelätä.
Kommentit (192)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 17:16"]
[/quote]Toivon että juttu pystytään jäljittämään ettei potilaat vaan joudu kärsimään ..onko palstalla ylläpitoa?huhu mitä tekstiä..pelottavaa..joku tolkku täytyy olla ei ihminen joka työskentelee hoitajana pysty tekemään laadukasta työtä jos vihaa sitä...helkkari soikoon?
Luulisi, että sairaanhoitajilla olisi työtä ulkomaillakin. Sinne vaan niin tulee uutta motivaatiota.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 20:25"]
Sairaanhoitajan vuorotyö on hankalaa jos on pieniä lapsia. Sinkuille sopii mainiosti kun tulee töistä niin voi vaikka alkaa nukkumaan että jaksaa taas painaa. Onhan erivaihtoehtoja, ensiapu, teho, psykiatrinen, sisätauti, lastenosasto, vanhukset jne. En ole Sh mutta mielestäni se on mielenkiintoista työtä.
[/quote]
No ei se kyllä kaikille sinkuillekaan sovi. Jos on yhtään univaikeuksia niin epäsäännöllinen kolmivuorotyö on kyllä vihoviimeinen kirous.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 23:21"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 17:16"]
[/quote]Toivon että juttu pystytään jäljittämään ettei potilaat vaan joudu kärsimään ..onko palstalla ylläpitoa?huhu mitä tekstiä..pelottavaa..joku tolkku täytyy olla ei ihminen joka työskentelee hoitajana pysty tekemään laadukasta työtä jos vihaa sitä...helkkari soikoon?
[/quote] No ei se nyt ihan noin mene..
Enemmän seksiä. Sillä asiat järjestyy. Miehelle rakastajatar, jos ei itse pysty.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:45"]Niin moni täällä valittaa siitä, kun pitää paimentaa ja opastaa nuoria lääkäreitä. Mistä me kandilääkärit muuten opitaan? Potilaat monet vaativat ihmeitä, ja te sitten, että olisimme seppiä syntyessämme. Kyllä se huippukirurgikin on pohjalta pinnistänyt. Kaipaamme kannustusta. Tietenkin virheitä sattuu. Mutta se on inhimillistä. [/quote] Itseäni vituttaa opastaa ja kouluttaa lääkäreitä. Jo pelkästään se, että tiedän tämän lääkärin, joka tarvitsee hoitajan opastusta, tienaavan ehkä tuplasti sen mitä itse tienaan. Siis ihan tosi! Osaatteko kuvitella samaa tilannetta millään muulla alalla?
[/quote]
Hyvin sanottu. Ennen kaikkea kun osa niistä on niin s*atanan ylimielisiä, juoksuttavat ja komentelevat. En todella jaksaisi olla koko ajan katsomassa perään ettei nuori lääkäri sählää liikaa. Potilat vielä menee, mutta ne lääkärit.
t. toinen väsynyt sh
Muista, että työ on työtä. Hirveää paskaahan tämä on, mutta lohduttaudu sillä, että töitä on aina jossain muodossa vaikka hoitaisit työsi kuinka huonosti.
Ei työn tarvitsekaan olla herkkua. Pääasia, että rahaa tulee kuukausittain. Mieti, jos et saisi ollenkaan rahaa. Moni on siinäkin tilanteessa toisella alalla.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 17:25"]Eniten v**tuttaa olla lääkäreiden siivooja, sihteeri, avustaja, tuuraaja, psykiatri jne. Teen lääkärinkin työt paremmin kuin 70% lääkäreistä ja silti ne saa 5-kertaista palkkaa vähemmällä työllä ja jaksavat vielä valittaa jos erehtyy kysymään potilaista kun tärkeämpää on vedellä sikeitä työajalla jotta on varmasti "ansainnut" sen palkkansa samaan aikaan kun mä teen niiden työt.
[/quote]
Mutta hoitaja hyvä: Sinun työsihän on juuri tuo eli olla lääkärin siivooja ja sihteeri. Miten et sitä älynnyt jo opiskeluaikana? Niin ja aivan kaikki hoitajat kuvittelee olevansa pikkutohtoreita....
Valmistuin sairaanhoitajaksi 2003 ja pari vuotta työskenneltyäni huomasin kunnolla työn todelliset huonot puolet. Koulussa ja harjoittelussa sitä ei ymmärtänytkään kuinka vähän sitä potilastyötä oikeasti tehdäänkään. Nyt olen työskennellyt akuutti neurologialla viimeiset 8 vuotta. Työpäivästä 80% kuluu kaikkeen muuhun kuin siihen. Tietokoneella istumiseen, omaisten hoitamiseen, puhelimessa, sihteerin töihin ja ikävä kyllä, nuorten lääkäreiden paimentamiseen menee suuri osa ajasta. Se on harvinaisen turhauttavaa.
Ymmärrän hyvin miksi nuoret eivät halua työskennellä hoitoalalla. Epäsäännöllinen vuorotyö ja monesti ilman mahdollisuuksia vaikuttaa omiin vuoroihinsa. Usein kun on vapailla soitetaan töihin, kun se/ne on taas pitkällä sairauslomalla. Sijaisia ei oteta vaan pitää pärjätä omalla henkilökunnalla kun sairaanhoitopiiri säästää. Monet hoitajista ovat hyvin väsyneitä jo siitä, kun ei saa pitää kunnollisia vapaapäiviä. Ainakin neurologialla, potilaat ovat monesti hyvin sekavia ja siitä pelästyneinä omaisetkin käyttäytyvät usein todella agressiivisesti hoitohenkilökuntaa kohtaan.
En tee tätä kutsumuksen vuoksi, sillä ei makseta laskuja tai tuoda ruokaa pöytään. Olen töissä palkan takia.
Entäs terveydenhoitajan työ?
-Mies 29v-
Minä sain onnekseni melkein heti valmistumiseni jälkeen työpaikan jossa on hyvä työyhteisö ja työolosuhteisiin kiinnitetään paljon huomiota. Potilaiden kohtelu ja potilasturvallisuus ovat meillä huippuluokkaa. Viihdyn työssäni ja kehityn joka päivä sairaanhoitajana. Onnentyttö olen.
Aloituksen on tehnyt työhönsä väsynyt ja selvästi burn outin partaalla keikkuva työntekijä. Monessa viestissä soimataan kuitenkin häntä aika rajustikkin. Miksi? Eikö hoitajalla ole oikeutta sanoa että hän on väsynyt ja kyllästynyt työhönsä. Kuitenkin kertoo hoitavansa potilaat hyvin. Ehkä ap on väärällä alalla ja tilanne helpottunee jos ei tarvitse sh:n töitä tehdä. Itse opiskelen sh:ksi ja olen nähnyt työyhteisöjä joissa lääkäri kohtelee hoitajaa kuin sontaa.. toisaalta olen nähnyt paikkoja jossa lääkärit ovat oikeasti välittäviä ja kunnioittavia. Asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia. Vaihda alaa ap (vaikka se ei helppoa ole), mutta ei vaikuta olosi olevan helppo nytkään.
Itse vaihdoin it-alalta sh:ksi ja päivääkään en ole katunut. Miettikääpä miksi.
Täällä on myös todella väsynyt sairaanhoitaja. Valmistumisesta alle vuosi ja jo nyt on työuupumus ja keskivaikea masennus..itellä työn todellisuus iski päin kasvoja siinä vaiheessa kun valmistuin ja aloin tehdä töitä täysipäiväisesti. Ite työ ei ole se mitä vihaan, tykkään tehdä ihmisten kanssa töitä..mutta kaikki muu onkin sitten pielessä: raskas kolmivuorotyö, huonot mahdollisuudet vaikuttaa työvuoroihin, ainainen kiire, lääkäreiltä siirretään entistä enemmän hommia sairaanhoitajille - palkassa se vaan ei näy, jatkuvasti pitäs joustaa ja joustaa..oishan se kiva jos kotona kerkeis tehä muutakin kun käydä nukkumassa.Alan vaihto on täälläki edessä tulevaisuudessa.
Ei se ruusuisempaa ole monella muullakaan alalla. Ongelmat ovat vain ehkä erilaisia, mutteivät vältämättä sen siedettävämpiä.
T. Kolmella eri alalla työskennellyt, mukaan lukien hoitoala.
Opiskelin muutamia vuosia takaperin sairaanhoitajaksi, mutta vaihdoin kesken kaiken toiselle sosiaali- ja terveysalalle. Päivääkään en ole katunut! Jo harjoittelussa opin että hoitoalalla mättää liian moni asia.
Mä oon kans sh ja olin ennen osastolla töissä. En tykännyt työstäni ja mietin, että mitähän alkais tekemään. Opiskeluun ei oikein ollut mahdollisuuksia. Sitten päätin irtisanoutua ja kokeilla jotain muuta paikkaa. Nyt olen kotihoidossa ja pidän työstäni todella paljon. Ihanaa itsenäistä ja vapaata työtä. Kiirettä on, mutta tykkäänkin, että on tekemistä. Ja jokainen päivä on niin erilainen. Lisäksi työporukka aivan mahtava.
Mä olin ennen sh,mutta kouluttauduin siitä vielä terveydenhoitajaksi ja sitä työtä tein muutaman vuoden kunnes tajusin,että se ei ole mun juttu.
Eikun paperit hakemaan ja kävin ensihoidon perustason kurssin amk:ssa ja pääsin ambulanssiin töihin. Nyt siitä on 1,5 vuotta ja tällä hetkellä käyn hoitotason kurssia,jolloin vastuu on suurempaa ja työ erittäin mieluisaa. Vaikka terkkarina on säännölliset työajat ja työ "helpompaa",niin ensihoito on se mun juttu. Koskaan ei ole ikävä lähteä töihin,vaikka vuorot ovatkin 12h pituisia :-)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 07:22"]
Itse vaihdoin it-alalta sh:ksi ja päivääkään en ole katunut. Miettikääpä miksi.
[/quote]
Mä vaihdoin toisinpäin, enkä päivääkään ole katunut. Palkka noussut, siisti päivätyö etätyömahdollisuuksin, ei tarvi olla ihmisten kanssa tekemisissä vaan saa itsekseen koodailla... t. entinen sh, nykyinien tietojenkäsittelytieteen maisteri / ohjelmistosuunnittelija
Eikö ole mitään testejä onko sopiva hoitoalalle?????