Lapsen antaminen adoptioon
Tulin kyselemään täältä vauvapalstalta kun ajattelin, että täällä voidaan aiheesta tietää enemmän. Tilanne on nyt se, että olen raskaana. Raskaus huomattiin vasta viikolla 14, odottelen nyt päätöstä saanko abortin vielä, mutta jos en saa niin lapsi menee adoptioon synnyttyään. Missä kerron että haluan antaa lapsen pois? Neuvolassa vai? Ja onnistuuko koko homma niin etten edes näe lasta?
Ja vielä yksi kysymys, mahtaakohan abortin saada vielä viikolla 14?
Kommentit (132)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 14:26"]
Jos vain abortin vielä saan, niin sen teen. Olisi suuri helpotus ettei tarvitsisi olla raskaana tai synnyttää. Jos abortti ei onnistu, lapsi menee adoptioon.
Olen 23-vuotias opiskelija, valmistun 28 vuotiaana. Asun avoliitossa. Sinänsä lapsen kyllä pystyisi kai elättämään, mutta _en halua_ lasta. Tällä hetkellä elämäni ykkösprioritetit ovat opiskelu ja juhliminen. En halua luopua kummastakaan, joten en todellakaan ole tarpeeksi kypsä mitään lasta pitämään, enkä edes haluaisi.
Ja kyllä, käytämme ehkäisyä.
-ap
[/quote]Hyvä että tiedostat noin tarkasti mitä tällä hetkellä haluat. Mullakin oli sun iässä juhliminen ja mun tapauksessa työ mistä sai juhlimiseen rahaa tärkeimpiä asioita. Raskaaksi tulin huijattuna 27 vuotiaana ja silloin päätin että olen juhlinut jo tarpeeksi. Toivottavasti saat abortin. Lasten aika on sitten kun itse on siihen valmis.
Mitä mieltä mies on asiasta? Entä oletteko kertoneet isovanhemmille? Miksibet juhlinut teininä?
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 16:23"]Mitä mieltä mies on asiasta? Entä oletteko kertoneet isovanhemmille? Miksibet juhlinut teininä?
[/quote]
Mies samaa mieltä kanssani, tämä on yhdessä puhuttu ja päätetty. Isovanhemmille ei ole kerrottu, sitten on varmaan pakko kertoa jos en aborttia saa.
Ja kyllä minä teininäkin juhlin :) Tosin yökerhoon pääsee vasta 18 vuotiaana.
Toivotaan siis, että aborttia ei saa. Mutta ainahan sen saa.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 14:51"]
Jos vain abortin vielä saan, niin sen teen. Olisi suuri helpotus ettei tarvitsisi olla raskaana tai synnyttää. Jos abortti ei onnistu, lapsi menee adoptioon.
Olen 23-vuotias opiskelija, valmistun 28 vuotiaana. Asun avoliitossa. Sinänsä lapsen kyllä pystyisi kai elättämään, mutta _en halua_ lasta. Tällä hetkellä elämäni ykkösprioritetit ovat opiskelu ja juhliminen. En halua luopua kummastakaan, joten en todellakaan ole tarpeeksi kypsä mitään lasta pitämään, enkä edes haluaisi.
-ap
[/quote]Tästä syystä seksi pitäisikin säästää vain avioliittoon, ja/tai siihen kun molemmat vanhemmat ovat valmiita/kypsiä perheen perustamiseen.
[/quote]
Itse en halua koskaan lapsia, en siis saa harrastaa ikinä seksiä?
rv 14 (siitä vaan teurastamaan :( )
Sikiön paino: 35 g
Sikiön pituus päästä peppuun (CRL): 7 cm
Koko pituus: 8,5 cm
Lapsi
Lapsi jatkaa kasvuaan ja liikkuu edelleen paljon. Lapsi pystyy kannattelemaan päätään, ja muutkin liikkeet voidaan havaita paremmin. Nyt lapsen jalat ovat käsiä pidemmät. Varpaissa ja sormissa on kynnet.
Lapselle on myös kehittynyt hiuksia ja kulmakarvat, ja lapsen kasvot näyttävät yhä enemmän ihmisen kasvoilta. Myös piirteet, jotka tulevat sinun tai partnerisi puolelta, tulevat selvemmäksi (esimerkiksi iso nenä).
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 17:22"]
rv 14 (siitä vaan teurastamaan :( )
Sikiön paino: 35 g
Sikiön pituus päästä peppuun (CRL): 7 cm
Koko pituus: 8,5 cm
Lapsi
Lapsi jatkaa kasvuaan ja liikkuu edelleen paljon. Lapsi pystyy kannattelemaan päätään, ja muutkin liikkeet voidaan havaita paremmin. Nyt lapsen jalat ovat käsiä pidemmät. Varpaissa ja sormissa on kynnet.
Lapselle on myös kehittynyt hiuksia ja kulmakarvat, ja lapsen kasvot näyttävät yhä enemmän ihmisen kasvoilta. Myös piirteet, jotka tulevat sinun tai partnerisi puolelta, tulevat selvemmäksi (esimerkiksi iso nenä).
[/quote]
Ketä nämä lässytykset oikeasti kiinnostavat?
Kun aikoo abortin tehdä niin on hyvä tietää millaista on tappamassa ettei kuvittele pelkkää solumöykkyä poistavansa
[/quote]
Ketä nämä lässytykset oikeasti kiinnostavat?
[/quote]
Muista myös se, että sinun ei tarvitse olla raskaana ja synnyttää vain siksi että joku toinen ei voi saada lasta. Ei se lapsi välttämättä sen paremmin siinäkään perheessä eläisi.
Toivotaan, että saat luvan abortille.
Kyllä lapsi pitäisi synnyttää siksi, että on jo olemassa. Vaikka itse olisi miten kypsymätön, niin antaisi toiselle mahdollisuuden elää oma elämänsä. Ei lapsi itse ole tunkenut itseään kohtuun. Ei siis pitäisi suhtautua omaan jälkeläiseen kuin tunkeilijaan,
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 14:42"]
-ap
[/quote]Olet todella kypsymätön ikäiseksesi kuten mieskin. Ehkäisystä huolimatta raskaaksi vai??????
[/quote]
Siksi onkin hyvä etten lasta pidä koska tiedän itsekin olevani vielä nuori ja tyhmä. Haluan nauttia nuoruudestani nyt ja tässä.
Syön yaz-pillereitä, olen syönyt niitä jo 3 vuotta ilman mitään ongelmia. En ole syönyt muita lääkkeitä, en ole oksentanut tai ripuloinut. En tiedä miksi ehkäisy petti. Se onkin seuraava kysymys, että mitä ehkäisyä tässä vielä uskaltaa käyttää.
-ap
[/quote]Etkä kertaakaan unohtanut ottaa pilleriä? BMI on normaali? Sulla tuli vuodot normaalisti, kun noin myöhään raskaus huomattiin?
Avoliitossa elävä opiskelija voi aivan mainiosti tehdä lapsensa. Yhteiskunnan tuilla vauva&pikkulapsivaiheessa eletään kuitenkin.
Opiskelet varmasti vielä jotain helppoa alaa, jota voisit suorittaa vauvan hoidon ohessa tenttimällä.
Montako kertaa olet dokannut raskausaikana?
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 14:42"]
-ap
[/quote]Olet todella kypsymätön ikäiseksesi kuten mieskin. Ehkäisystä huolimatta raskaaksi vai??????
[/quote]
Siksi onkin hyvä etten lasta pidä koska tiedän itsekin olevani vielä nuori ja tyhmä. Haluan nauttia nuoruudestani nyt ja tässä.
Syön yaz-pillereitä, olen syönyt niitä jo 3 vuotta ilman mitään ongelmia. En ole syönyt muita lääkkeitä, en ole oksentanut tai ripuloinut. En tiedä miksi ehkäisy petti. Se onkin seuraava kysymys, että mitä ehkäisyä tässä vielä uskaltaa käyttää.
-ap
[/quote]Etkä kertaakaan unohtanut ottaa pilleriä? BMI on normaali? Sulla tuli vuodot normaalisti, kun noin myöhään raskaus huomattiin?
Avoliitossa elävä opiskelija voi aivan mainiosti tehdä lapsensa. Yhteiskunnan tuilla vauva&pikkulapsivaiheessa eletään kuitenkin.
Opiskelet varmasti vielä jotain helppoa alaa, jota voisit suorittaa vauvan hoidon ohessa tenttimällä.
Montako kertaa olet dokannut raskausaikana?
[/quote]
Kaikki pillerit otettu, BMI jotain 18. Ja menkat tulleet normaalisti, itseasiassa loppuivat taas pari päivää sitten. Kännit oon vetäny oikeastaan joka viikonloppu, joskus viikollakin kun olen ollut opiskelijabileissä. Opiskelen yliopistossa suomen kieltä. Ja varmasti lapsen pitäminen onnistuisikin, EN HALUA pitää lasta.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 17:11"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 16:23"]Mitä mieltä mies on asiasta? Entä oletteko kertoneet isovanhemmille? Miksibet juhlinut teininä?
[/quote]
Mies samaa mieltä kanssani, tämä on yhdessä puhuttu ja päätetty. Isovanhemmille ei ole kerrottu, sitten on varmaan pakko kertoa jos en aborttia saa.
[/quote]
Milloin ajattelitte aikuistua?
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 17:55"]
[/quote]
Joskus kolmekymppisenä, no ei, en tiedä. Olen kuitenkin nuori enkä halua pilata nuoruuttani.
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 17:55"]
[/quote]
Joskus kolmekymppisenä, no ei, en tiedä. Olen kuitenkin nuori enkä halua pilata nuoruuttani.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vastaukseni tulikin tuohon keskelle, kännykällä hankala kirjoittaa.
Toivottavasti saat abortin. Jos et saa, niin pidä lapsi. Abortista selviää muutamassa vuodessa, mutta pois antamisen kanssa joudut kamppailemaan lopun ikääsi. Elämäsi on joka tapauksessa peruuttamattomasti muuttunut, paluuta entiseen ei ole. Et ole tilanteeseen syyllinen, mutta sellaista elämä on, arvaamatonta ja epäreilua. Elämän rikkaus on juuri siinä, että se heittää eteen tilanteita, joihin suunnitellen ei joutuisi. Silloin tarvitaan rohkeutta. Adoptio saattaa olla hyvä ratkaisu lapselle, sinulle se on varmasti huonoin.
Olisi jännä kertoa onnellisille isovanhemmille tästä asiasta.. Kertoa ap:n vanhemmille, että heidän ylpeys ja silmäterä tytär on raskaana jo aika pitkälläkin, joten nyt olisi hyvä alkaa kutomaan niitä pikkuruisia töppösiä! Ja sitten sanoa, että tytär aikoo tosin murhata lapsukaisen, koska halua juoda viinaa... Tulisikohan siitä yhtään keskustelua? Myös tulevan isukin vanhemmat varmasti ilahtuisivat poikansa ja tämän vaimokkeen kypsästä päätöksestä kovasti.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:18"]
Olisi jännä kertoa onnellisille isovanhemmille tästä asiasta.. Kertoa ap:n vanhemmille, että heidän ylpeys ja silmäterä tytär on raskaana jo aika pitkälläkin, joten nyt olisi hyvä alkaa kutomaan niitä pikkuruisia töppösiä! Ja sitten sanoa, että tytär aikoo tosin murhata lapsukaisen, koska halua juoda viinaa... Tulisikohan siitä yhtään keskustelua? Myös tulevan isukin vanhemmat varmasti ilahtuisivat poikansa ja tämän vaimokkeen kypsästä päätöksestä kovasti.
[/quote]
Mun vanhemmat on kuule vaan tyytyväisiä, että teen abortin. He eivät ole sieltä lapsiystävällisimmästä päästä. Ja miehenikin vanhemmat varmasti kunnioittavat päätöstämme. Itseasiassa miehen äiti on saanut mieheni 19 vuotiaana ja aina saarnaa meille siitä että lasta ei kannata hommata ennenkuin on opiskelut on saatu päätökseen.
Olisiko 34:n mielestä parempi jos ap päättäisikin pitää lapsen ja jatkaisi juhlimista ja juomista? Kyllä ne lapset tehään sitten kun siihen ollaan valmiita
En ole ap, mutta kyllä, ehkäisystä huolimatta voi raskaaksi tulla. Minulla oli kierukka ja tulin silti. T. Kolmen lapsen äiti