Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omaehtoiset opinnot viivästyvät

Vierailija
23.03.2023 |

Opiskelen Te-toimiston omaehtoisina opintoina, mutta opinnot eivät ole täysin edenneet suunnitelman mukaisesti (tähän on olemassa pätevä syy ja se on Te-toimiston tiedossa). Jäljellä enää kuitenkin loppusuora. Onko teillä muilla vastaavia kokemuksia, ts. mitä jos opinnot ovat viivästyneet? Millä rahalla olette suorittaneet opinnot loppuun, ja onko teille tullut takaisinperintää syystä, että ette ole pysyneet aikataulussa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse anoin lisäaikaa. Onneksi oli maksukuukausia vielä jäljellä.

Vierailija
2/11 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse anoin lisäaikaa. Onneksi oli maksukuukausia vielä jäljellä.

Anoin itsekin lisäaikaa, mutta jäljellä oli ainoastaan yksi myönnettävä maksukuukausi. En tiedä, kuinka nämä laskeevat. Menikö sinulla opinnot kuinka paljon yliajalle? Tai kuinka monta opintopistettä suoritit? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/11 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sylla oikeesti on hyväksyttävä syy esim sairasloma niin kysy te-toimistosta lisäaikaa.

Vierailija
5/11 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sylla oikeesti on hyväksyttävä syy esim sairasloma niin kysy te-toimistosta lisäaikaa.

Lue kommentit uudestaan.

Vierailija
6/11 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut takaisinperintää vaikka suoritin vuodessa vain 15 opintopistettä ja jätin koulun kesken.

Vierailija
7/11 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut takaisinperintää vaikka suoritin vuodessa vain 15 opintopistettä ja jätin koulun kesken.

Kiitos tämän kokemuksen jakamisesta. Luulen, että takaisinperinnät näissä on kuitenkin verrattain harvoja, koska muutoinhan asiasta olisi suurempi haloo kaikilla palstoilla. Mutta ken tietää. Ap

Vierailija
8/11 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös loppuivat omaehtoisen opiskelun tukikuukaudet. Ilmoitin TE-toimistolle, että aion kaikesta huolimatta jatkaa opintojani ja siirryn toimeentulotuelle. Oletin että tästä olisi seurauksena 40 prosentin leikkaus toimeentulotukeen. Olin hieman ihmeissäni kun leikkausta ei tapahtunutkaan. Tiedän myös toisenlaisia tapauksia. On tärkeää pitää työnhaku kaikesta huolimatta voimassa TE-palveluissa.

Vierailija
9/11 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelija kirjoitti:

Itsellä myös loppuivat omaehtoisen opiskelun tukikuukaudet. Ilmoitin TE-toimistolle, että aion kaikesta huolimatta jatkaa opintojani ja siirryn toimeentulotuelle. Oletin että tästä olisi seurauksena 40 prosentin leikkaus toimeentulotukeen. Olin hieman ihmeissäni kun leikkausta ei tapahtunutkaan. Tiedän myös toisenlaisia tapauksia. On tärkeää pitää työnhaku kaikesta huolimatta voimassa TE-palveluissa.

Hei kiitos tästä. Ja hienoa kuulla, että pystyit jatkamaan opintoja täydellä toimeentulotuella. Itselläni opinnoista on jäljellä vain lopputyö ja yksi kurssi, joten ei paljoa. Odottelen, josko työkkäristä soittaisivat lähipäivinä. Ap

Vierailija
10/11 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitän vielä tätä tilannetta, josko jollekulle muulle olisi tästä joskus apua. Selvittelin asiaa työkkärin kanssa ja takaisinperintää ei tule, koska opinnot ovat kuitenkin edenneet loppusuoralle. Eri asia olisi, mikäli etenemistä ei juurikaan olisi tapahtunut. Todella huojentavaa. Rahoitan opintojen viimeiset pari kuukautta opintotuella ja lainalla. Ap

Vierailija
11/11 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelija kirjoitti:

Yllättävää, Itsekin jatkoin toimeentulotuella ja minulle jopa sanottiin etukäteen työkkärissä että niin voi tehdä. Mutta siitä on yli 10 vuotta, luulin että sellainen mahdollisuus on poistetu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän