Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen antaminen adoptioon

Vierailija
22.03.2014 |

Tulin kyselemään täältä vauvapalstalta kun ajattelin, että täällä voidaan aiheesta tietää enemmän. Tilanne on nyt se, että olen raskaana. Raskaus huomattiin vasta viikolla 14, odottelen nyt päätöstä saanko abortin vielä, mutta jos en saa niin lapsi menee adoptioon synnyttyään. Missä kerron että haluan antaa lapsen pois? Neuvolassa vai? Ja onnistuuko koko homma niin etten edes näe lasta? 

Ja vielä yksi kysymys, mahtaakohan abortin saada vielä viikolla 14?

Kommentit (132)

Vierailija
21/132 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 12:36"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 19:01"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 19:00"]

Etkö tiennyt, että mikään ehkäisy ei ole 100% varma? Jos lapsi todellakin on mahdoton ajatus, ei seksiä pitäisi harrastaa. TAI miksi ette ole käyttäneet tuplaehkäisyä, vielä kondomi e-pillereiden lisäksi? Jos adoption teet, toivon, ettet enää koskaan saa lapsia.

[/quote]

Ihan oikeasti, kuinka moni harrastaa tuplaehkäisyä?

[/quote]

Minä. E-pillerit ja kumi joka yhdynnässä. Raskaaksi en halua.

[/quote]

Ensimmäinen vastaus viestiin, joka oli toisella sivulla. Taidat olla pienessä vähemmistössä.

Vierailija
22/132 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko epätodennäköistä että lapsi olisi vammautunut. Aika monikin juo reilusti kun ei vielä tiedä olevansa raskaana.

Sinänsä en ole abortinvastainen, tai ei se hyvälle tunnu, mutta itsekin olen aikanaan tehnyt. Ap on jo kuitenkin niin pitkällä raskaana, etten hyväksy. Eikä ap.lla noista valviran edellytyksistä mikään edes täyty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/132 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 13:11"]

Melko epätodennäköistä että lapsi olisi vammautunut. Aika monikin juo reilusti kun ei vielä tiedä olevansa raskaana.

Sinänsä en ole abortinvastainen, tai ei se hyvälle tunnu, mutta itsekin olen aikanaan tehnyt. Ap on jo kuitenkin niin pitkällä raskaana, etten hyväksy. Eikä ap.lla noista valviran edellytyksistä mikään edes täyty.

[/quote]

Sen verran vielä kommentoin, etten silti voi mitään sädekehää itselleni asettaa. Tekisin abortin jos itse raskaaksi tulisin, vaikka kuinka raastaisi. Minulla ikää yli 40 ja perussairaus jonka lääkityksen kanssa ei raskautta voisi edes ajatella.

Pahoillani olen ap.n puolesta, ristiriitainen juttu. Mutta tosiaan viikkoja jo niin paljon.

Voimia ap.lle

Vierailija
24/132 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 13:05"]

Etkö tiennyt, että mikään ehkäisy ei ole 100% varma? Jos lapsi todellakin on mahdoton ajatus, ei seksiä pitäisi harrastaa. TAI miksi ette ole käyttäneet tuplaehkäisyä, vielä kondomi e-pillereiden lisäksi? Jos adoption teet, toivon, ettet enää koskaan saa lapsia.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ensimmäinen vastaus viestiin, joka oli toisella sivulla. Taidat olla pienessä vähemmistössä.

[/quote]

Niin mulle se raskaus todellakin olisi katastrofi. En ymmärrä ihmisiä jotka haluavat välttää tietyn asian esim raskaus mutta eivät tee kaikkea sen eteen välttääkseen sen.

Vierailija
25/132 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 13:11"]

[/quote]

Sen verran vielä kommentoin, etten silti voi mitään sädekehää itselleni asettaa. Tekisin abortin jos itse raskaaksi tulisin, vaikka kuinka raastaisi. Minulla ikää yli 40 ja perussairaus jonka lääkityksen kanssa ei raskautta voisi edes ajatella.

Pahoillani olen ap.n puolesta, ristiriitainen juttu. Mutta tosiaan viikkoja jo niin paljon.

Voimia ap.lle

[/quote]

Koskettipa tämä asia minua kovasti, kun vieläkin kommentoin. Haluaisin oikeastaan vetää sanani takaisin. Todella ristiriitainen tilanne. En halua tuomita ap.ta, ap vaikeassa tilanteessa. Toivotan siis vain voimia. Ajattele ap kuitenkin asia loppuun asti.

Vierailija
26/132 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 14:26"]Jos vain abortin vielä saan, niin sen teen. Olisi suuri helpotus ettei tarvitsisi olla raskaana tai synnyttää. Jos abortti ei onnistu, lapsi menee adoptioon.

Olen 23-vuotias opiskelija, valmistun 28 vuotiaana. Asun avoliitossa. Sinänsä lapsen kyllä pystyisi kai elättämään, mutta _en halua_ lasta. Tällä hetkellä elämäni ykkösprioritetit ovat opiskelu ja juhliminen. En halua luopua kummastakaan, joten en todellakaan ole tarpeeksi kypsä mitään lasta pitämään, enkä edes haluaisi.

Ja kyllä, käytämme ehkäisyä.

-ap

[/quote]

kuules, mä tulin elämä opiskeluvuonna raskaaksi, ei edes asuttu tulevan isän kanssa yhdessä! Olin 24-v.

sain lapsen ja olimme siinä vaiheessa toki jo muuttaneet yhteen. Pidin opintovapaata vuoden verran. Valmistuin reilu vuoden "myöhässä".

Nyt olemme seitsemättä vuotta naimisissa ja meillä on toinenkin lapsi.

Vierailija
27/132 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 14:26"]

Jos vain abortin vielä saan, niin sen teen. Olisi suuri helpotus ettei tarvitsisi olla raskaana tai synnyttää. Jos abortti ei onnistu, lapsi menee adoptioon.

Olen 23-vuotias opiskelija, valmistun 28 vuotiaana. Asun avoliitossa. Sinänsä lapsen kyllä pystyisi kai elättämään, mutta _en halua_ lasta. Tällä hetkellä elämäni ykkösprioritetit ovat opiskelu ja juhliminen. En halua luopua kummastakaan, joten en todellakaan ole tarpeeksi kypsä mitään lasta pitämään, enkä edes haluaisi.

-ap

[/quote]Olet todella kypsymätön ikäiseksesi kuten mieskin. Ehkäisystä huolimatta raskaaksi vai??????

[/quote]'

Kukahan se kypsymätön mahtaa olla...? Ei ainakaan ap.

Vierailija
28/132 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 13:17"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin mulle se raskaus todellakin olisi katastrofi. En ymmärrä ihmisiä jotka haluavat välttää tietyn asian esim raskaus mutta eivät tee kaikkea sen eteen välttääkseen sen.

[/quote]

En minä väittänyt, että tekisit väärin käyttäessäsi tuplaehkäisyä. Tämä vain selvästikin osoittaa sen, että hyvin harva käyttää moninkertaista ehkäisyä. Ehkäisyn pettäessä on ihan helppoa käydä pyytämässä aborttia sosiaalisiin syihin vedoten (ellei sitten tule valekuukautisia, kuten AP:lla).

Vierailija
29/132 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan ap:n päätöstä. Se lapsi tulee olemaan hoidettavana 18 vuotta, elämä muuttuu aivan täysin. Ei riitä että saa opiskelut hoidettua vauvan kanssa koska seuraavat 18 vuotta elämä on ihan muuta kun mitä se olisi ilman lasta. Tuntuu että täällä moni ajattelee vaan vauva-aikaa, että kyllähän siitä selviää, mutta se että sitoutuu 18 vuodeksi muuttamaan elämänsä täysin toisenlaiseksi kun itse haluaa elää on liian kova hinta siitä että on tullut raskaaksi ehkäisystä huolimatta.

Minä tulin raskaaksi 21-vuotiaana ja pidin lapsen. Lapsen isä lähti ja olen hoitanut lapset aina yksin. Ja on ollut todella raskasta. Toisaalta, olen aina tiennyt että haluan lapsia ja silti on ollut raskasta. Jos nyt miettisin sitä että joku tähän hommaan ryhtyisi vastentahtoisesti niin ei tästä voisi selvitä täysipäisenä. Itse olen siis omaan päätökseeni tyytyväinen, mutta jos ei lapsia halua niin abortti on tuossa ainoa vaihtoehto.

Vierailija
30/132 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 14:26"]Jos vain abortin vielä saan, niin sen teen. Olisi suuri helpotus ettei tarvitsisi olla raskaana tai synnyttää. Jos abortti ei onnistu, lapsi menee adoptioon.

-ap

[/quote]

kuules, mä tulin elämä opiskeluvuonna raskaaksi, ei edes asuttu tulevan isän kanssa yhdessä! Olin 24-v.

sain lapsen ja olimme siinä vaiheessa toki jo muuttaneet yhteen. Pidin opintovapaata vuoden verran. Valmistuin reilu vuoden "myöhässä".

[/quote]

"Kyllä minä selvisin, kun olin sinun ikäisesi, jne.". Ongelma on, ettei kaikki ole kaltaisiasi.

Vierailija
31/132 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli Valvira ei sinulle aborttilupaa antaisi, suosittelisin hoitamaan abortin Ruotsissa. Siellä saa abortin pyynnöstä vielä raskausviikolle 18 saakka eikä syitäkään tarvitse selitellä. Toimenpiteen hinta noin 8000 kruunua eli noin 900 euroa. Lisäksi tietenkin matkakustannukset päälle. Mielestäni kuitenkin pieni hinta siitä, että säästyy pilaamasta oman ja mahdollisen lapsen elämän. 

Vierailija
32/132 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 13:25"]

-ap

[/quote]

[/quote]

"Kyllä minä selvisin, kun olin sinun ikäisesi, jne.". Ongelma on, ettei kaikki ole kaltaisiasi.

[/quote]

En kuvaisi omaa tarinaani mitenkään selviytymiseksi. Tavallista elämää. Täytyy osata ymmärtää, ettei kaiken tarvitse tapahtua kontrolloidusti juuri niinkuin on itse ehkä suunnitellut.

-112-

Vierailija
33/132 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 09:17"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 07:51"][quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 22:00"]

Itse olen adoptoitu lapsi.. En ole halunnut oikeita vanhempia selvittää mutta joskus kun katson peilistä tulee mieleen kysymyksiä ketä oikeasti olen? Ja kenen näköinen olen? Onko minulla äidin silmät ja isän nenä? Yms. Joskus mielessä on käynyt myös miksi mut annettiin pois?

Rakastan sydämeni pohjasta näitä vanhempia jotka minut kasvatti ja hoiti mutta siltikin joskus asiat tulevat mieleen

[/quote]Ole onnellinen että sinut on annettu adoptioon.

[/quote]

Täällä toinen adoptilapsi, ja en todellakaan ole onnellinen siitä, että jouduin adoptioon. Minua ei hyväksytty sukujen (vanhoillisten, uskonnollistenkin sukujen) jäseneksi ollenkaan. Adoptiovanhempani olivat taitavia esittämään muille empaattista ihmistä, mutta todellisuudessa he olivat tunnekylmiä ihmisiä joille minä olin vain näyttelyesine.

Minun lapsuuteni ei ollut onnellinen, tätä nykyä minuun pitää yhteyttä enää adoptioisä. En sano, että olisin mieluummin jäänyt syntymättä, mutta mieluummin olisin ollut oikean äitini luona vaikka se olisi merkinnyt huonompia elinoloja. Olen siis ihan Suomessa syntynyt, Suomeen adoptoitu nainen. Adoptiosta puhutaan aina sankaritekona ja sellaisena, että siinä pelastetaan lapai ja tehdään joku onnelliseksi. Koittakaa nyt ymmärtää että niin ei aina ole.

[/quote]

MIKSI tätä on alapeukutettu?!

Vierailija
34/132 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 13:17"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Korjaus: Monet haluavat välttää lapsen saannin (ei sinänsä raskautta). Siksi abortti on laillinen, ettei naiset vahingoittaisi tai tapattaisi itseään yrittäessään päästä sikiöstä eroon.

Vierailija
35/132 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pakko olla provo, ihme kun useampi ei ole huomannut. Odottaa aborttipäätöstä muttei tiedä missä kertoa adoptiohalusta. Kai se mahdollisuus on otettu terveydenhuollon puolelta heti esiin kun on aborttia hakenut. Haloo.

Vierailija
36/132 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
37/132 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 07:57"][quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 19:49"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 19:03"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:41"]

Ei ole naisia, jotka katuvat lapsiaan, kun he ovat syntyneet. On vain naisia, jotka katuvat jälkeenpäin terapioissa nuoruudessa tehtyjä abortteja ja pohtivat, millainen lapsi olisi nyt jne.

[/quote]

Täällä yksi, joka katuu lapsen synnyttämistä. Taivuin perumaan abortin vanhempieni painostuksesta, kun he halusivat lapsenlapsen. En vieläkään koe oloani lapsen kanssa luontevaksi, vaikka se on jo puolivuotias - elämästäni vain on tullut hankalaa. Ap, toivottavasti saat abortin!

[/quote]

Minäkin olen vauvan äiti ja kadun, että suostuin tähän miehen ehdotuksesta. Lapsia ei koskaan pitäisi tehdä jos niitä ei todella halua. Kaikki eivät tosiaan rakastu lapseensa.

[/quote]Miten tuo voi olla mahdollista? Ei ymmärrä alkuunkaan. Kannat 9 kk ja sitten kun saat niin se on niin uskomaton kokemus ensinnäkin. Siinä herää kyllä heti äidin vaistot.

[/quote]

Ai heti herää? Ei herännyt eikä ole herännyt vuoden kuluttuakaan. Tosi alhaista uskotella tällaista.

Mitähän aplle kuuluu? Toivottavasti sai aborttinsa...

Vierailija
38/132 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan ihmeellistä kun jotkut ei voi käsittää että kaikki ei vaan HALUA lapsia! Syynä vain ja ainoastaan se että ei halua (eikä ryyppäys tai bailaus niinku monet luulee)

Vierailija
39/132 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka onkin vanha ketju niin kauhistuttaa apn tilanne. Kuolisin jos tulisin raskaaksi, enkä huomaisi sitä ennen 12. viikkoa eikä lupaa myönnettäisi. Ajatus siitä että pitäisi käydä väkisin läpi jotain niinkin vastenmielistä kuin synnytys, vaikka en edes tahtoisi itse, on oksettava. Sanoisin varmaan lääkärille suoraan että jos minut pakotetaan synnyttämään tämä alkio niin tapan joko itseni ennen synnytystä tai teen abortin itse henkarilla.

Onneksi on tuplaehkäisy<3

Vierailija
40/132 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa juttua täällä.