Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen antaminen adoptioon

Vierailija
22.03.2014 |

Tulin kyselemään täältä vauvapalstalta kun ajattelin, että täällä voidaan aiheesta tietää enemmän. Tilanne on nyt se, että olen raskaana. Raskaus huomattiin vasta viikolla 14, odottelen nyt päätöstä saanko abortin vielä, mutta jos en saa niin lapsi menee adoptioon synnyttyään. Missä kerron että haluan antaa lapsen pois? Neuvolassa vai? Ja onnistuuko koko homma niin etten edes näe lasta? 

Ja vielä yksi kysymys, mahtaakohan abortin saada vielä viikolla 14?

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi antaa enää lupaa abortille tuossa vaiheessa. Miksi et aiemmin havainnut??

Vierailija
82/132 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 14:26"]

Jos vain abortin vielä saan, niin sen teen. Olisi suuri helpotus ettei tarvitsisi olla raskaana tai synnyttää. Jos abortti ei onnistu, lapsi menee adoptioon.

Olen 23-vuotias opiskelija, valmistun 28 vuotiaana. Asun avoliitossa. Sinänsä lapsen kyllä pystyisi kai elättämään, mutta _en halua_ lasta. Tällä hetkellä elämäni ykkösprioritetit ovat opiskelu ja juhliminen. En halua luopua kummastakaan, joten en todellakaan ole tarpeeksi kypsä mitään lasta pitämään, enkä edes haluaisi.

Ja kyllä, käytämme ehkäisyä.

-ap

[/quote]

Honey, sulla ON JO lapsi. Hänellä ovat jo kaikki elimet muodostuneet. Hän on sekoitus sinun ja miehesi piirteistä. Hän imeskelee peukaloaan kohdussasi, hänellä on kynnet ja kaikki.

Et ole mikään teiniäiti. Itse sain lapsen 24-vuotiaana opiskelijana. Opiskelu ja vauva on paljon helpompi yhdistää kuin työ ja vauva.

Et abortilla pysty pyyhkimään pois lasta niin kuin sitä ei olisi koskaan ollutkaan. Voi myös olla, että noinkin vakaassa tilanteessa ja ei mitenkään kauhean nuori äiti ei edes saa aborttia enää noilla viikoilla. Rajahan on 12 vk.

Mitäpä jos nyt vain lakkaisit haaveilemasta siitä viinasta ja yökerhoista ja kasvaisit aikuiseksi. Olet kuitenkin aikuisen hommia harrastanut pitkälle täysi-ikäisenä.

Adoptiotakin tulisit katumaan lopun elämääsi.

Ei ole naisia, jotka katuvat lapsiaan, kun he ovat syntyneet. On vain naisia, jotka katuvat jälkeenpäin terapioissa nuoruudessa tehtyjä abortteja ja pohtivat, millainen lapsi olisi nyt jne.

Siis sinulla on jo lapsi, ja vaikka saisitkin abortin, hän kulkee mukana mielessäsi lopun elämääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 14:50"]

Mua lääkärinä huvitti eräs nuori tyttö, joka oli hakemassa aborttipapereita alkuraskaudessa, ja murehti kovin, kun oli käyttänyt alkoholia raskauden aikana =)

[/quote]

Sä olet huono lääkäri. Toinen halusi kuitenkin tehdä jotain oikein vaikka keskeytyksen valitsikin ja sä pilkkaat vielä täälläkin. =(

Vierailija
84/132 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kyllä aivan kohtuutonta painostaa aborttia haluavaa naista synnyttämään lapsensa vain siksi, että joku lapsen adoptoiva lapseton tulisi onnelliseksi.

Vierailija
85/132 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 jatkaa.

Jos todella olet dokannut joka viikonloppu  koko tuon ajan ja välillä viikollakin, niin sitten on kyllä todella suuret mahdollisuudet, että olet vahingoittanut sikiötä juomisellasi.

Sinänsä harmi, koska nimenomaan tuontyyppisiin opintoihin ja tuossa iässä lapsi sopii aivan mainiosti. Yliopiston ruokaloissahan näkee jatkuvasti vaunuja ja syöttötuoleja.

Vierailija
86/132 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on varmaan joidenkin vaikea ymmärtää nuorta, joka ei halua vielä lasta. Onhan se itsekästä tehdä abortti, kun periaatteessa asiat ovat ihan kunnossa omassa elämässä. Mutta niin kuin joku muukin sanoi että ei sekään ole lapselle oikein, että vanhemmat bailaavat samalla tavalla ja lapsi tulisi olemaan heittopussina milloin missäkin yökylässä. Ja adoptio olisi ehkä paras ratkaisu, mutta kokemuksella voin sanoa sen, että mieli voi muuttua paljonkin ihan parissakin vuodessa. Itse en adoptioon pystyisi. Itse olen tehnyt kaksi aborttia enne rv 12, olin silloin 20 ja 22 v. Nyt 25-vuotiaana olen raskaana ja lapsi on enemmän kuin tervetullut. Myönnettäköön, että viimeisin abortti kaihertaa yhä mieltä. Toivottavasti asiasi järjestyvät ap. :)

Vierailija
87/132 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 vielä jatkaa. Sinulla on paremmat mahdollisuudet saada abortti, jos kerrot, että olet vetänyt kännit joka viikonloppu ja välillä viikollakin tähän asti. Nimittäin ne alkoholinkäyttöön liittyvät sikiövauriot ovat pahimmat juuri ensimmäisen raskauskolmanneksen loppupuolella, kun kaikki elimet kehittyvät. Myöhempi kehitys on lähinnä koon kasvua.

Vierailija
88/132 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä: miten täällä on noinkin monta abortinvastaista viestiä? Jos tuossa tilanteessa ei saisi tehdä aborttia, niin milloin muka sitten saisi? Sosiaalisista syistähän suurin osa aborteista tehdään.

Vierailija
89/132 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tiennyt, että mikään ehkäisy ei ole 100% varma? Jos lapsi todellakin on mahdoton ajatus, ei seksiä pitäisi harrastaa. TAI miksi ette ole käyttäneet tuplaehkäisyä, vielä kondomi e-pillereiden lisäksi? Jos adoption teet, toivon, ettet enää koskaan saa lapsia.

Vierailija
90/132 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 14:03"]

Missä kerron että haluan antaa lapsen pois? Neuvolassa vai? [/quote]

Taloyhtiön ilmoitustaulu on aika hyvä tähän tarkoitukseen. Jos asut omakotitalossa, voit harkita myös työpaikkasi intranettiä tai vastaavaa. Toimi jo tänään!

Vierailija
91/132 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue tästä:

http://www.terve.fi/raskaus-ja-odotus/jos-olet-raskaana-ala-juo-nain-alkoholi-vahingoittaa-kehittyvaa-sikiota

Tuolla juomisella noilla viikoilla olet melkoisella todennäköisyydellä vammauttanut sikiötä. Sinun on helpompi saada abortti, kun kerrot tästä rehellisesti.

Samalla voit kyllä saada alkoholivalistusta ja runsaasta alkoholinkäytöstä johtuvasta abortista jää kyllä sitten merkinnät sinne myöhempään vaiheeseen, kun mielestäsi oikeasti olet valmis äidiksi.

Vierailija
92/132 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 19:00"]

Etkö tiennyt, että mikään ehkäisy ei ole 100% varma? Jos lapsi todellakin on mahdoton ajatus, ei seksiä pitäisi harrastaa. TAI miksi ette ole käyttäneet tuplaehkäisyä, vielä kondomi e-pillereiden lisäksi? Jos adoption teet, toivon, ettet enää koskaan saa lapsia.

[/quote]

Ihan oikeasti, kuinka moni harrastaa tuplaehkäisyä?

Vierailija
93/132 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 18:41"]

Ei ole naisia, jotka katuvat lapsiaan, kun he ovat syntyneet. On vain naisia, jotka katuvat jälkeenpäin terapioissa nuoruudessa tehtyjä abortteja ja pohtivat, millainen lapsi olisi nyt jne.

[/quote]

Täällä yksi, joka katuu lapsen synnyttämistä. Taivuin perumaan abortin vanhempieni painostuksesta, kun he halusivat lapsenlapsen. En vieläkään koe oloani lapsen kanssa luontevaksi, vaikka se on jo puolivuotias - elämästäni vain on tullut hankalaa. Ap, toivottavasti saat abortin!

Vierailija
94/132 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos raskaus on mahdollinen, ei pitäisi juoda humalaan. Elimet kehittyvät varhaisraskaudessa, kun alkio on vasta 5-12-viikkoinen. Nimenomaan humalajuominen voi tässä vaiheessa aiheuttaa vaikean elinvaurion, kuten sydänvian.

Sen sijaan aivot jatkavat rakentumistaan koko raskausajan, kun hermosolut erikoistuvat, vaeltavat paikoilleen ja niiden välille syntyy yhteyksiä. Äidin juoma alkoholi siirtyy suoraan sikiöön, ja se on kehittyville aivoille pahin mahdollinen myrkky. Sen vuoksi heti kun raskaus varmistuu, äidin pitäisi luopua alkoholista kokonaan synnytykseen saakka."

Terv. 47

Vierailija
95/132 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että abortin vastustajat ovat lapsettomia tai heillä on ollut vaikeuksia saada lapsi aluilleen. koittakaa ymmärtää se että jos teillä on lapsenkaipuu, ei kaikilla muilla välttämättä ole.

Vierailija
96/132 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite aikanaan pähkäilin tota päätöstä eli teenkö abortin vai annanko adoptioon (abortin tekemistä pohdin ihan sellaisesta itsekkäästä syystä, että pystynkö elämään asian kanssa). Miehen kanssa päädyttiin siihen, että teen abortin.

En tosin tiedä miten toi suomalainen adoptio menee. Onkohan lapsella hyvät mahkut päästä perheeseen vai joutuuko elämään jossain lastenkodeissa koko ikänsä?

Noh, niin tai näin. Mikäli oot noin rankasti dokannu, niin se sikiö todennäköisesti jollain tavalla vahingoittunut. Sitäpä sitten harvempi haluaa adoptoida ja teet palveluksen abortilla (jos sen vain saat.)

Vierailija
97/132 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni abortoi vammaisen lapsen, itsekkin tekisin niin. Ja tosiaan tämä ap on varmasti saanut aikamoista tuhoa jo aikaan juomalla, joten.. 

Vierailija
98/132 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit etta jos joudut synnyttamaan lapsen niin voiko sen tehda niin etta ei joudu nakemaan lasta. Kylla voi. Kerrot katiloille etta lapsi annetaan adoptoitavaksi ja et halua edes nahda lasta sen synnyttya. Pyydat etta lasta ei nosteta rinnallesi eika edes nosteta sinullelkatsottavaksi vaan toimitetaan heti pois nakopiiristasi. Ja jos lasta yritetaan nayttaa sinulle vakisin niin laitat silmasi kiinni ja sanot etta viekaa pois.

Tama on sinun oikeutesi potilaana.

Vierailija
99/132 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on kauheeta kuinka täällä yritetään käännyttää naisen pitämään lapsi tunteisiin vetomalla, minkä kokoinen ja kuinka paljon sikiöllä on aivotoimintaa! Mun mielestä ei ole mitään järkeä synnyttää lasta jos aborttiin on mhdollisuus, vanhemmalla iällä sitä varmasti miettii puolin jos toisin että missä mun synnyttämä lapsi on, onko siinä mitään minun piirteitäni ja samaa miettii varmasti lapsi tai myöhemmin tehdyt sisarukset!

Vierailija
100/132 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kroppa juuri miksikään mene jos ei lihomalla liho raskauden aikaan. Ei mulla ole arven arpea ei jäljen jälkeä siitä että olisin synnyttänyt. Yhtä hoikka ja tiukka tosin meni siihen vuosi että palautui keho. Anna vaan lapselle elämä ja toinen koti. Oma ystäväni on esim. Elämässään suunniltaan kun ei adoptiolastakaan kuulu, omasta puhumattakaan. Voit sen alle puoli vuotta vielä olla juhlimatta, lapsen elämän tähden. sitä paitsi nyt kolmekymppisenä toivon että oisin tehny lapset kakskymppisinä. Oisin taatusti ollu jaksavampi ja ehtivämpi äiti kun nyt uravuosina.