Mistä paha haju ihmisessä johtuu? Eivätkö kemiat vain kohtaa?
Olen tapaillut miestä joka on muuten oikein hyvä tyyppi ja sovimme ainakin fyysisesti hyvin yhteen, mutta hänen ominaishajunsa tai joku vastaava on nenääni melko sietämätön. Se on vähän kuin viemärin ja ummehtuneen perunakellarin sekoitus, enkä osaa kunnolla sanoa mistä se on peräisin. Joskus sitä ei haista ollenkaan ja joskus sen tuntee jo metrien päästä. Onkohan tällaisella suhteella mitään toivoa tai tottuuko tuohon ajan myötä? Onkohan minussakin hänen mielestään joku tuollainen haju?
Kommentit (936)
Vierailija kirjoitti:
Moni mies pitää sukkia ja kalsareita monta päivää putkeen.
Tämä on tullut itselle joka kerta yllätyksenä. Palstoillakin miehet sanovat, että tietysti on itsestäänselvyys laittaa esim. treffeille puhtaat vaatteet päälle. Joillekin se puhtaus vain tarkoittaa sitä, että rinnuksilla ei ole näkyvästi ruokaa tms, vaikka paita olisi ollut päällä kuukauden yhteen menoon...
Yksi mies sanoi todenneensa, että kalsareiden pesukin on turhaa. Laittaa ne sivuun kun alkavat omaan nenään haista, ja kun pari viikkoa ovat pyykkikorin pohjalla, ehtivät bakteerit kuolla ja ovat taas hajuttomat, kuin uudet.
Normi tuoksu ihmisestä on puhdas.Sitten on haisulit erikseen.Miehen kaksi veljeä löyhkäävät hielle , vaikka juuri tulleet saunasta /suihkusta.Eivät pese kainaloitaan saippualla , naan pelkästään shamppoo/vaahdolla , mitä hiusten pesussa käteen jää.Deodorantit on heille vieraita.Koditkin löyhkää lialta /homeelta, kun ei siellä oikein koskaan pestä lattioita /ikkunoita.Tuuletuskin olematon.Toinen veli perheineen Karavaanailee joka viikonloppu,niinsiivoukseen ei liiemmin jää aikaa.Vaatteistakin huomaa epäsiisteyden ja hajuunhan ise , kai tottuu.
Tuo haju, mitä kuvaatte, on testostrenoni. Se haisee juurikin ummehtuneelle maakellarille ja tunkee läpi miesten kaikista eritteistä. Eritoten hiestä.
Kyllä sen kestää, jos patistaa äijän suihkuun kerran päivässä vähintään.
Useat miehet eivät vaan halua sitä tehdä, koska tykkäävät haista. Se on kuulemma miehekästä.
Vierailija kirjoitti:
Pulkkis kirjoitti:
Johtuneeko ruokavaliosta? Olin aikoinani Tukholmassa hienossa hotellissa siivoajana ja tiesin aina oven avattuani tuulahduksesta, että asukas on musta. Kyse ei ole puhtaudesta tai sen puutteesta.
Aasialaiset taas sanovat, että valkoiset haisevat ällöttävälle.
Alkkiksen ihon läpi tulee taas sellainen imelä haju, jota ei voi olla haistamatta esim. kaupan kassajonossa.
Onko oikeasti näin, että aasialaisten mielestä valkoiset haisee ällöttävälle? Onpa "hauskaa!" :D Siis ihan oikeasti, mun mielestä tää on aika hauska, kun ei sitä itse ole tajunnut. En ole huomannut että kaikki aasialaiset haisisi. Sen olen huomannut, että todella monilla tummilla on tietynlainen tosi vahva ominaishaju. Mistä se tulee? Onko se ruokavalio?
Mä olen kuullut, että ruokavaliossaan paljon maitotuotteita käyttävät pohjoismaalaiset haisevat aasialaisten nenään todella pahalta. Juuri se maidon haju tulee ihosta läpi, ja oletan sen olevan heidän nenäänsä jotakin samanlaista, kuin vaikka pöytäluutu, jolla on kuivattu kaatunut maito ja jätetty luutu kosteana muhimaan. Aasialaiset siis eivät tämän kuulemani mukaan juuri maitotuotteita käytä.
Lukiossa bilsan opettaja sanoi jollain kurssilla, että valitkaa puoliso nenällä. Jos henkilö tuoksuu hyvältä, pitäkää siitä kiinni. Pidin sitä aivan höpöjuttuna siihen asti, kunnes tuli vastaan eka mies, jonka tuoksu oli kuin hyvä parfyymi. Edelliset miehet eivät olleet tuoksuneet nenääni yhtään hyviltä, vaan heidän tuoksuissaan oli jotain vastenmielisen kitkerää. Sen miehen jälkeen haistelin aina treffikumppanit ja sen mukaan tein päätöksiä. Nykyinen puolisoni tuoksuu hyvälle jopa hikisenä ja aikuisten leikkien jälkeinen haju on ihana. Se on tuoksu, jota ei halua pestä pois.
Sen olen huomannut, että hyvin harva mies tuoksuu omaan nenääni hyvältä. Usein niissä on jokin pistävä tai kitkerä häivähdys, mikä häiritsee. Sama asia naisten kanssa. Hyvin harva nainen tuoksuu nenääni hyvältä. Ehkä yksi nainen on tullut elämäni aikana vastaan, jonka ominaistuoksu on ollut minua miellyttävä. Se on oikeastaan ainoa kerta, kun olen kyseenalaistanut heterouteni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulkkis kirjoitti:
Johtuneeko ruokavaliosta? Olin aikoinani Tukholmassa hienossa hotellissa siivoajana ja tiesin aina oven avattuani tuulahduksesta, että asukas on musta. Kyse ei ole puhtaudesta tai sen puutteesta.
Alkkiksen ihon läpi tulee taas sellainen imelä haju, jota ei voi olla haistamatta esim. kaupan kassajonossa.
Onko oikeasti näin, että aasialaisten mielestä valkoiset haisee ällöttävälle? Onpa "hauskaa!" :D Siis ihan oikeasti, mun mielestä tää on aika hauska, kun ei sitä itse ole tajunnut. En ole huomannut että kaikki aasialaiset haisisi. Sen olen huomannut, että todella monilla tummilla on tietynlainen tosi vahva ominaishaju. Mistä se tulee? Onko se ruokavalio?
Mä olen kuullut, että ruokavaliossaan paljon maitotuotteita käyttävät pohjoismaalaiset haisevat aasialaisten nenään todella pahalta. Juuri se maidon haju tulee ihosta läpi, ja oletan sen olevan heidän nenäänsä jotakin samanlaista, kuin vaikka pöytäluutu, jolla on kuivattu kaatunut maito ja jätetty luutu kosteana muhimaan. Aasialaiset siis eivät tämän kuulemani mukaan juuri maitotuotteita käytä.
Aasialaisista jopa 90% on laktoosi-intolerantikkoja, tässä varmasti suurin syy, miksi maitotuotteita ei ole totuttu käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Ei, kyllä Alzheimerkin johtuu mikrobeista. Sen vuoksi sen voi haistaa, jos on tarkka hajuaisti, varsinkin koirat pytyvät helposti siihen.. Tilanne ei ole erilainen muidenkaan kroonisten sairauksien osalta. Kaikki krooniset sairaudet johtuvat aina mikrobeista. Aina. Jopa niinkin arkipäiväinen ongelma kuin tenniskyynärpää johtuu mikrobeista, koska sitä voi olla ilman merkittävää rasitustakin. Rasitus vain altistaa mikrobi-infektioille. Lääketieteellä on tietysti vaikea hyväksyä tämä, joten ollaan keksitty kaikenlaisia kiertoilmauksia infektioille, kuten steriili infektio, kun mikrobeja ei ole löydetty. Tai että tulehdusta voi olla ilman mikrobejakin. Voi olla joo, mutta jos elimistössä on jokin akuutti vamma, niin mikrobit kyllä osaavat tulla paikalle aivan heti hyödyntämään tilannetta.
Olet sitten kirjoittamassa lääketiedettä ihan uuteen uskoon ja vielä noin vankoilla perusteilla.
Seuraava lääketieteen Nobelin palkinto annetaan ....
Vierailija kirjoitti:
Miksi miesten uloste haisee pahemmalle kuin naisten?
Kenen mielestä, naisten? Ainakin oli tutkittu, että miehet erittävät enemmän suolistokaasuja, mutta naisten pierut haisevat pahemmalle.
Nykyisin kun eläimet ovat kodeissa, toisin kuin ennehän niitä pidettiin koiriakin paljon ulkona ja kissoja navetoissa niin olen tullut siihen tulokseen että eläinten ruuat kyllä haisevat ja haju tarttuu ihmisen vaatteisiin. Ei sitä kulkeissaan itse huomaa miten pahalta sitä haiseekaan? Samoin homeet kotona ja muu siisteys kodissa ja peseytymisessä. Itse en kyllä haistele ihmisten tuoksuja ollenkaan, Kyllä sen sitten haistaa jos oikein pahalta joku haisee ja miettii syitä siihen. Hammashuolto kyllä toimii nykyään,toisin oli monen miehen kohdalla ennen kun eivät uskaltaneet lääkäriin mennä. Sellaisen haisevan miehen olen kokenut itsekkin. Ei kiva!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miesten uloste haisee pahemmalle kuin naisten?
Kenen mielestä, naisten? Ainakin oli tutkittu, että miehet erittävät enemmän suolistokaasuja, mutta naisten pierut haisevat pahemmalle.
Ulosteessa hajuun vaikuttaa enemmän koostumus kuin mikään ulostajan sukupuoli. Löysä kakka haisee pahemmalta kuin terveen kiinteä. (Ällö puheenaihe muuten.....)
OT: Kun käytiin joskus ulkomaanmatkalla, kotiin tullessa tuoksui ihanasti ja raikkaasti koti. (Puhdas koti siis, ei siis niin, että olisi unohtunut viedä roskikset ja pyörittää tiskit ennen lähtöä).
Varmaan hometalossa sitten haisisi edelleen se home.
Nyt tätä ihanaa kotiintulofiilistä ei saa, kun ollaan koronasta johtuen aina kotona. Talo ei ole ollut tyhjillään yhtään yötä sitten maaliskuun.
Eräs vieras haisee kammottavalle, kukaan muu perheestään ei. Vierailun jälkeen pitää tuulettaa ja pyyhkiä nojatuoli pesuainevedellä. Jos nyt jo aikuinen lapseni tulee käymään seuraavana päivänä, hän osaa hajusta sanoa, että ai X on taas käynyt. Vierailijaperheen kotikin haisee ihan hyvälle ja puhtaalle, ja on vaikeaa käsittää, miten yksittäinen perheenjäsen onnistuu olemaan sellainen hajupommi.
Vierailija kirjoitti:
Moni mies pitää sukkia ja kalsareita monta päivää putkeen.
Kuka nyt jatkuvasti uusia alusvaatteita ja sukkia vaihtaa - pyykkivuori hetkessä. Viikko voisi olla soppeli.
Vierailija kirjoitti:
Pulkkis kirjoitti:
Usa:ssa asuessani kuulin että mustien mielestä valkut haisee märältä koiralta kasuessaan. Asialle oli kai tieteellinen selitys joka liittyi hiususlaatuun.
Valkoihoiset tosiaan haisee kastuessaan koiralta sekä mustien että aasialaisten mielestä, olen kuullut tämän väitteen useasti. Sinänsä jotenkin ahdistava ajatus, sitä kun yrittää pitää hygieniastaan huolta mutta koskaan ei voi olla varma etteikö haisisi kanssakulkijoiden nenään silti. :D
Vierailija kirjoitti:
Lukiossa bilsan opettaja sanoi jollain kurssilla, että valitkaa puoliso nenällä. Jos henkilö tuoksuu hyvältä, pitäkää siitä kiinni. Pidin sitä aivan höpöjuttuna siihen asti, kunnes tuli vastaan eka mies, jonka tuoksu oli kuin hyvä parfyymi. Edelliset miehet eivät olleet tuoksuneet nenääni yhtään hyviltä, vaan heidän tuoksuissaan oli jotain vastenmielisen kitkerää. Sen miehen jälkeen haistelin aina treffikumppanit ja sen mukaan tein päätöksiä. Nykyinen puolisoni tuoksuu hyvälle jopa hikisenä ja aikuisten leikkien jälkeinen haju on ihana. Se on tuoksu, jota ei halua pestä pois.
Sen olen huomannut, että hyvin harva mies tuoksuu omaan nenääni hyvältä. Usein niissä on jokin pistävä tai kitkerä häivähdys, mikä häiritsee. Sama asia naisten kanssa. Hyvin harva nainen tuoksuu nenääni hyvältä. Ehkä yksi nainen on tullut elämäni aikana vastaan, jonka ominaistuoksu on ollut minua miellyttävä. Se on oikeastaan ainoa kerta, kun olen kyseenalaistanut heterouteni.
Sama kokemus, tosi harva mies tuoksuu hyvältä. Suurin osa joko tuoksuu epämiellyttävältä tai sitten ei tuoksu miltään. Nämä miehet eivät koskaan ole herättäneet kiinnostusta lähempään tutustumiseen. Yksi mies tuoksui heti hänet kohdattuani ihan erilaiselta kuin muut eikä ollut selvätikään mikään hajusteen tuoksu, vaan ihan sen ihmisen ominaistuoksu. Aivan ihana. Tähän mieheen ihastuinkin sitten välittömästi. Olisin noudattanut tuota bilsanopettajasi neuvoa ja valinnut hänet puolisokseni mutta ikävä kyllä se ei ole vain minun päätettävissäni :D
Toiselle ihmiselle hajusta huomauttaminen on ihan mahdoton asia. Ei varmaan loukkaavampaa asiaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö siihen hajuun kuitenkin kyllästy, vaikka se olisi kuin parfyymi? Itse haluaisin mieluummin sellaisen kumppanin, joka ei haisisi yhtään miltään. Siis jos unohdetaan muut valintakriteerit ja ajatellaan pelkkää hajua.
Luultavasti tuo haju miehessä on se kemia, josta aina puhutaan. Monet miehet vähättelevät kemian merkitystä ja syyttävät naisia pinnallisista valinnoista. Jotkut miehet eivät ilmeisesti viehätä juuri ketään. Luultavasti huono perimä on tähän syynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulkkis kirjoitti:
Usa:ssa asuessani kuulin että mustien mielestä valkut haisee märältä koiralta kasuessaan. Asialle oli kai tieteellinen selitys joka liittyi hiususlaatuun.
Valkoihoiset tosiaan haisee kastuessaan koiralta sekä mustien että aasialaisten mielestä, olen kuullut tämän väitteen useasti. Sinänsä jotenkin ahdistava ajatus, sitä kun yrittää pitää hygieniastaan huolta mutta koskaan ei voi olla varma etteikö haisisi kanssakulkijoiden nenään silti. :D
Kannattaa valita kumppanikseen toinen valkoihoinen, niin on yksi ongelma vähemmän.
(Saakohan näin täällä edes sanoa....?)
ne on feromonit, kun jyllää. kun toinen tuoksuu miellyttävältä, niin ei sillä tartte edes olla isoa pankkkitiliä. se on vientiä