Mistä paha haju ihmisessä johtuu? Eivätkö kemiat vain kohtaa?
Olen tapaillut miestä joka on muuten oikein hyvä tyyppi ja sovimme ainakin fyysisesti hyvin yhteen, mutta hänen ominaishajunsa tai joku vastaava on nenääni melko sietämätön. Se on vähän kuin viemärin ja ummehtuneen perunakellarin sekoitus, enkä osaa kunnolla sanoa mistä se on peräisin. Joskus sitä ei haista ollenkaan ja joskus sen tuntee jo metrien päästä. Onkohan tällaisella suhteella mitään toivoa tai tottuuko tuohon ajan myötä? Onkohan minussakin hänen mielestään joku tuollainen haju?
Kommentit (936)
Yleensä sisäsiittoiset peräkammarinpojat ja naisia vihaavat neitsyet sekä muut mt-potilaat haisevat vähän viemärin ja kellarin sekoitukselle. Tämä on ihan luonnon oma varoitusmerkki naisille pysyä näistä kaukana.
Nuorena pysyi hoikkana,vaikka ei mitään muuta tehnyt kuin kittasi kaljaa ja poltti tupakkaa,nyt vanhana ja lihavana kuntoilen enemmän kuin koskaan,enkä laihdu!Pitäsiköhän aloittaa tupakan poltto uudestaan?Ihmiset olivat ennen vanhaan hoikempia kun tupakoivat!
Ja minulla menee laihdutuslääke, Rybelsus.Ozempicia ei ole koko maassa saatavilla!Taistelen nälkää vastaan,syön ääriimmäisen vähän,kuntoilen,enkä laihdu!Olen käyttänyt laihutuslääkettä kohta jo kaksi vuotta.Ehkä myös haisen hielle,koska olen vaihdevuosissani ja hikoilen paljon.Kuumia aaltoja.Ja käyn aamuin ja illoin suihkussa.Olen pieni nainen,kalorin tarve puolittuu vaihdevuosissa ja aina on liian kuuma.Sitten tiedette kun tulette vaihdevuosiin,joita kannattakin pelätä,sillä vaikka käytän hormoonikorvaushoitoa,ei se nyt ihmeitä tee!
stressi mm muuttaa ominaishajua. liian kepeät pesut,ei hangata karkealla sienellä kuollu solukko pois, alhainen lämpötila pyykeissä, liian märkä tumpussa kuivatetut vaatteet, sisäilma, likaiset vuodevaatteet,,tyynyt patjat lakanat, ruokavalio,,alapään heikko puhdistus,,hometalo, likainen koti pinnoiltaan,,seinät,ovet, sohvat jne.. työ sairaiden parissa,omat sairaudet esim diabetes,,
Itse en haista ikinä yhtään mitään,minua ei haittaa erilaiset hajut,ellei hminen haise ulosteelle tai oksennukselle.Mikään ei haittaa eikä ärsytä:D Ihmettelen täällä helposti ärsyyntyviä ihmisiä.Ehkäpä tämän luonteenpiirteeni vuoksi,avioiliittonikin on kestänyt kohta 30 vuotta.Minua ei ärsytä mikään.Olen sopeutuvainen.
Kaunis äitini on hoikka,samoin sisareni.Isäni puolen suvusta kaikki ovat pyöreitä palloja.Vartaloltani olen tullut isäni sukuun, kasvoni ja pieni pääni on kauniin äitini perintöä.
Vierailija kirjoitti:
Hankala juttu kirjoitti:
Mulla on monta tuttavaa,jotka suusta tulee niin kammottava haju,että tulee otettua pari askelta taaksepäin,
Se on sellainen ällöttävä rikin tuoksu.Apteekissa on kurlausvettä,joka auttaa n.12 tunniksi...Harvoin sitä saa kokonaan pois. Tarjoan pastillin.Jotkut ottavat tiedon vastaan toiset eivät.Hankala juttu
Auh. Tästälähin aina kun joku tarjoaa pastillia tai purkkaa, pakko kysyä haiseeko hengitykseni. Tähän asti olen luullut, että se on vain kohteliaisuutta, että tarjoaa kun itse ottaa. Ei kauhean usein tapahdu ja harjaan kyllä hampaitani normaalisti, mutta silti.
Hammastarkastus kerran vuodessa ham.lääkärin vastaanotolla selvittää mahd. reiät.ja tulehdukset.
Suusta lemahtavien hajujen syy on selvitettävä ja hoidettava. Ei pidä tukahduttaa hajua pastilleilla
Esimerkkini ruokavaliostani söin äsken lounaaksi yhden lihapullan ja muutaman ruokalusikallisen perunamuusia,ruoka kuvottaa,mutta en laihdu!
Pistävä stressihiki on kyllä kuvottava haju. Nuoret miehet haisee ja työmiehet.
Kyllä teillä on ongelmat!Nuoruudessani Englannissa kielikurssilla,kaksikerroksisesa bussissa sai polttaa tupakkaa,aina oli pistettävä tupakaksi vain siitä syystä, ja ihmeestä,että se oli siellä sallittua:D Istuttiin ystävättäreni kanssa baarissa tinttaamassa gin and toniceja! Ja ikää oli? 15 vuotta:D
Olihan ne englantilais pojat tietysti aika ihania !(Huokaus) Olin aina joku darling,tai love tai sweety,olinhan tietysti niin söpökin:)
On olemassa käsite:"Englantilainen herrasmies."voi kun suomalainenkin mies oppisi rakastelemaan naista sanoin,eikä vain koko ajan haukkumaan ja arvostelemaan!
Olen varmaan tämän teille kertonutkin,kun nuoruudessani olin ranskalaisen miehen kanssa aikeissa mennä sänkyn,hän ihmetteli miksi ennen seksiä menin pesulle,hän sanoi,etteivät ranskalaiset naiset koskaan peseydy ennen seksiä.Olin huolissani,jos haisen:)
Tämän ylihygieenisen sauna kansamme(Itsekin rakastan saunomista)kääntöpuoli,on allergiat.Omien käsieni iho on ihan rikki liiasta pesemisestä En saanut lähihoitajan töissäni jatkaa,koska käteni olivat aina ihan rikki pesemisestä.Työnnettiin työkyvyttömyyseläkkeelle.Sairaala bakteerit ovat myös tulosta liiallisesta hygieenisyydestä.
kuntosalihemmot haisee toisinaan tosi pahalle.En tiiä mitä syövät, mutta todella tunkkainen luotaantyöntävä haju..vaikka ois suihkussa käynyt nim. hieroja
Koska en omaa satanistisia kaupallisia enkä oikeistolaisa arvoja, vaan olen henkeen ja vereen humanisti,tulisin aina valitsemaan hoitoalan yhä uudestaan ja uudestaan, kun en yliopistoihnikaan päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Ap trollasi.
Ei suhdetta tarvitse edes harkita, jos toinen haisee - paitsi jos itsekin haisee, tai on hajuvammainen.
Tai sitten pitää olla aika ufo, jos ajautuu parittelemaan ja sitten miettii, että teki sen jonkun haisevan tyypin kanssa... TAAS.
No, luonteen vinoutumia on monenlaisia ja kaikki on kaupan. Tai sitten ei oikein tiedä, mitä haluaa. Haistellen sitä miettien.
😂
Vierailija kirjoitti:
Yleensä sisäsiittoiset peräkammarinpojat ja naisia vihaavat neitsyet sekä muut mt-potilaat haisevat vähän viemärin ja kellarin sekoitukselle. Tämä on ihan luonnon oma varoitusmerkki naisille pysyä näistä kaukana.
Niin totta! 😅
Olen bilettänyt kolmella eri vuosikymmenellä,kun se jo kasarillakin alkoi alaikäisenä.Ymmärettävistä syistä,en enää jaksa blettää,enkä iltaa istua enää kenenkään kanssa.Mieluummin menen lenkille tai uimaan tai jumppaan.Nuorena en liikkunut juuri ollenkaan,paitsi tanssin klubeilla ja tupakka kärysi huulessanii.Pysyin hoikkana melko pitkään,enkä koskaan tanssiessa hengästynyt.