Mistä paha haju ihmisessä johtuu? Eivätkö kemiat vain kohtaa?
Olen tapaillut miestä joka on muuten oikein hyvä tyyppi ja sovimme ainakin fyysisesti hyvin yhteen, mutta hänen ominaishajunsa tai joku vastaava on nenääni melko sietämätön. Se on vähän kuin viemärin ja ummehtuneen perunakellarin sekoitus, enkä osaa kunnolla sanoa mistä se on peräisin. Joskus sitä ei haista ollenkaan ja joskus sen tuntee jo metrien päästä. Onkohan tällaisella suhteella mitään toivoa tai tottuuko tuohon ajan myötä? Onkohan minussakin hänen mielestään joku tuollainen haju?
Kommentit (936)
Introverttina henkilönä syön monesti aamuisin puolikkaan valkosipulin raakana. Siihen on kaksi syytä: pysyn terveenä. En ole ollut sairauslomalla flunssan takia vuosiin. Toinen syy on se, etten halua ihmisiä häiritsemään työntekoani. Työskentelen toimistossa ja kukaan ei tule juttusilleni, enkä liioin itsekään yleensä mene muiden juttusille.
Todennäköisesti e ettei koe ominaistuoksua, kertoo siitä ettei seksuaalista kemiaa ole. Tutkitusti yhteensopivan hikikin tuoksuu kiihottavalta, joten hajuvedet ja partavesi eivät vaikuta siihen kuinka puoleensavetäväksi kenetkin kokee.
E-pillerit sekoittaa naisen hajuaistia. Voipi tulla valittua ns.väärä valinta.
Vierailija kirjoitti:
Olemme olleet 23 vuotta naimisissa ja yhä vieläkin vaimoni mielestä pyyhe haisee rotalle sen jälkeen kun olen siihen kuivannut. Näin on ollut aina. Ei se seksiä, lapsia tai yhteiseloa ole estänyt, mutta rottapyyhe meillä näköjään on ja pysyy.
Peskää pyyhe 90 asteessa, ei pitäis haista enää.
Musta pyykki tuppaa haisemaan. Meillä oli töissä kaveri joka piti vain mustia vaatteita ja kuivasi ne yksiön lattialle nostetussa telineessä. Haju oli melkoinen mutta ominainen mustalle pyykille.
Kaveri vielä tupakoi. Siinä ei äijän ominaishajua tuntenutkaan kaiken muun katkun alta.
Nielurisakivet, haisee, mutta mitenpä poistaa niitä ???
Vierailija kirjoitti:
Nielurisakivet, haisee, mutta mitenpä poistaa niitä ???
Väärä kysymys. Tulehtunut limakalvo, väärät ruokailutavat (ravinnon karkeus, hienontaminen, jne.), sekä kyvyttömyys hoitaa paikallistulehdusta - ihmiset ovat nykypäivänä todella avuttomia - johtavat kuitujen tarttumiseen ärtyneeseen limakalvoon, jonka jälkeen kuidun pinnalle kertyy mädäntyvää epiteelisolukkoa, bakteerien kuonaa jne. Tällaista mätänemistilaa ei pitäisi edes päästä syntymään.
En voi kuin ihmetellä sitä, kuinka paljon Suomessa on HOMEESSA olevia ihmisiä. Saastaisia. Vaikka meillä on perus-sosiaaliturva... tai ehkä juuri siksi! Se ilmeisesti luo vastuuttomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti e ettei koe ominaistuoksua, kertoo siitä ettei seksuaalista kemiaa ole. Tutkitusti yhteensopivan hikikin tuoksuu kiihottavalta, joten hajuvedet ja partavesi eivät vaikuta siihen kuinka puoleensavetäväksi kenetkin kokee.
Ei ihmisen kuulu haista yhtään millekkään. Jos aineenvaihdunta on terve.
Vierailija kirjoitti:
Introverttina henkilönä syön monesti aamuisin puolikkaan valkosipulin raakana. Siihen on kaksi syytä: pysyn terveenä. En ole ollut sairauslomalla flunssan takia vuosiin. Toinen syy on se, etten halua ihmisiä häiritsemään työntekoani. Työskentelen toimistossa ja kukaan ei tule juttusilleni, enkä liioin itsekään yleensä mene muiden juttusille.
Olet väkivaltainen... Millaista työtä teet, kun joku voi tulla häiritsemään - miksi et vain pyydä työnantajaasi turvaamaan sinulle työrauha?
Tavallisesti suomalainen sairastaa 2-3 lievää flunssaa tms. vuodessa. Onko sinulla autoimmuuni-tila, kun et sairasta hengitystieinfektioita laisinkaan? Raaka valkosipuli on väkevä, ethän syö sitä tyhjään vatsaan.
Sitä se kannabiksen poltto teettää: Pahan ominaishajun!
Vanhukset haisevat jo kuolemalle
Mina taas ihastuin mieheni tuoksuun! Se vei jalat alta. Ei se mitenkaan voimakas ollut, mutta feromenit olivat kohdallaan :),
Se johtuu laiskuudesta, huonosta ruuasta, hikoilun vähyydestä ja suolan sekä mausteiden liikakäytöstä sekä toisaalta liian vähästä veden juonnista.
En tiedä yhtään urheilijaa joka haisisi pahalle.
Liikunta ja hikoilu poistaa kuona-aineet ja jos ei liiku ei kuona-aineetkaan liiku piste
Aikoinaan nuorena tyttona menin Saksaan kesatoihin. Ratikassa , busseissa yms. kuumalla kesalla ihmiset haisi, valkosipulille tai jollekin sellaiselle. Tama oli ennen kuin ilmastointia viela oli. En kai ollut viela paljoin eri hajujen kanssa tullut pienessa ,suomalaisessa kotikaupungissani tullut kosketuksiin. Valkosipulikin oli Suomessa tavallisessa perheessa 60 luvulla viela melko tuntematon mauste. Sen kesan aikana kylla tutustuin siihenkin ja moneen muuhun, uuteen asiaan.
Homeisille tyypeille on vaihtoehto: pelkääjät. Eli köyhät voi jakaa kahteen luokkaan, joko haisevat ja ovat hiljaa TAI eivät haise, mutta kyselevät tyhmiä.
Olin kopioimassa, kun jälkimmäiseen luokkaan kuuluva nainen kysyi minulta, oliko minulla paljon kesken. Mietiskelin ääneti: milloin?
Vastasin, että minulla ei ole paljon kesken - sitten tajusin, että minulla on ainakin 95% kesken. Olin vasta aloittamassa. (100% olisi tarkoittanut ehkä 5 min, mutta ei hän sitä kysynyt.)
Kun lopetin, sama nainen sanoi huolestuneesti perääni: "oliko sulla vielä kesken?"
MILLOIN?
En vastannut sanallakaan. Nainen jäi varmasti pelkäämään, että mennyt aikamuoto pamahtaa preesensiksi.
Vierailija kirjoitti:
Sitä se kannabiksen poltto teettää: Pahan ominaishajun!
No joo, se on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset haisevat jo kuolemalle
Väärälle lääkitykselle. Syöttävät heille kaikenlaisia turhia mömmöjä.
Vierailija kirjoitti:
Homeisille tyypeille on vaihtoehto: pelkääjät. Eli köyhät voi jakaa kahteen luokkaan, joko haisevat ja ovat hiljaa TAI eivät haise, mutta kyselevät tyhmiä.
Olin kopioimassa, kun jälkimmäiseen luokkaan kuuluva nainen kysyi minulta, oliko minulla paljon kesken. Mietiskelin ääneti: milloin?
Vastasin, että minulla ei ole paljon kesken - sitten tajusin, että minulla on ainakin 95% kesken. Olin vasta aloittamassa. (100% olisi tarkoittanut ehkä 5 min, mutta ei hän sitä kysynyt.)
Kun lopetin, sama nainen sanoi huolestuneesti perääni: "oliko sulla vielä kesken?"
MILLOIN?
En vastannut sanallakaan. Nainen jäi varmasti pelkäämään, että mennyt aikamuoto pamahtaa preesensiksi.
Hän näytti suomalaiselta, mutta ei osannut/uskaltanut käyttää suomea loogisesti.
Ja tuskin käytti mitään kallista parfyymiä, löisin vaikka vetoa...
Haju johtuu juuri siitä, että kemiat kohtaavat. Kemiallinen reaktio.