Mistä paha haju ihmisessä johtuu? Eivätkö kemiat vain kohtaa?
Olen tapaillut miestä joka on muuten oikein hyvä tyyppi ja sovimme ainakin fyysisesti hyvin yhteen, mutta hänen ominaishajunsa tai joku vastaava on nenääni melko sietämätön. Se on vähän kuin viemärin ja ummehtuneen perunakellarin sekoitus, enkä osaa kunnolla sanoa mistä se on peräisin. Joskus sitä ei haista ollenkaan ja joskus sen tuntee jo metrien päästä. Onkohan tällaisella suhteella mitään toivoa tai tottuuko tuohon ajan myötä? Onkohan minussakin hänen mielestään joku tuollainen haju?
Kommentit (936)
Vierailija kirjoitti:
Käske sen pestä pesukone sitruunahapolla ja tyhjentää nukkasihti. Vaatteet alkaa haista just tolta jos pesukone on likainen.
Myös osa pyykinpesuaineiden hajusteista haisee hirveälle, eikä niitä saa huuhtelemalla pois.
Siksi käytän pelkästään hajusteettomia pesuaineita.
Vierailija kirjoitti:
Raha haisee
ja sen eteen tehty kova työhiki.
Tuo paha haju ihmisessä johtuu useimmiten alkoholista. Ei haise hengityksessä vaan tulee ihon läpi.
Kyse on osittain joidenkin ihmisten tarpeesta tehdä itsestään erityisempiä kuin muut, joko kehittämällä itselleen "erityisaisteja", tai sitten vain halua latistaa, alistaa muita huonommaksi heidän ominaisuuksiensa, terveytensä yms vuoksi. Usein tähän vedetään aika nopeasti rodulliset, kulttuuriset jne eroavaisuudet ja usein hän itse edustaa tietenkin sitä parasta kukkaisinta yli-ihmiskuvaa, vaikka oikeastaan kyseessä on usein vain heikolla itsetunnolla suvaitsemattomuudella varustettu henkinen nätsi
Vierailija kirjoitti:
Kun syöpä synnytinelimissä on edennyt pitkälle, yksi oire (monista) on paha haju.
Kyllä, kertoo myös terveydentilasta, mutta ei pelkästään, tuolla vähän lisää tietoa.
https://www.terve.fi/artikkelit/84222-tiesitko-hajusi-voi-kertoa-sairau…
Ysärillä tapailin vähän lihavaa, suunnilleen samaikäistä miestä. Välillä kyllä ihmettelin mikä haiskahtaa mutta tupakoin silloin joten en tajunnut.
Nyt vuosikymmeniä myöhemmin, hajumuiston kautta. Lihavuuden myötä tullut oma kakkaongelmia. Joskus ummetusta täytyy kaivaa sormella.
Kun pökäleen saa liikkeelle, tulee ehkä päiviä mädänneen löyhkä. Se ei ole normaali paskan haju, vaan käyneen mätäpaskan ja siihen liittyneen nesteen. Siis nesteen. Tällaisen hajun voi tietää vaan lihavat.
Hajua jota ysäriexällä kai oli ihollaan jotenkin.
Punainen liha.
"Meat is also on the list of smell-inducing, sulfur-rich foods. Freuman explains that going ham on a burger can give you "rotten egg-smelling flatulence or stools." Findings from a study published in the journal Chemical Senses also suggest that eating meat might be affecting your sweat. 9.5.2018"
Vierailija kirjoitti:
Käske sen pestä pesukone sitruunahapolla ja tyhjentää nukkasihti. Vaatteet alkaa haista just tolta jos pesukone on likainen.
Liian alhainen pesulämpötila ja kuivaus, se saa vatteet lemuaan.
Sosialistin kädet kyllä haisee aina toisten paskalle koska ovat aina muitten taskuilla.
Vihreän tunnistaa höpöheinän hajusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen muun miehen hiki haisee nenääni pistävältä ja kamalalta. Oma mieheni ei omaan nenääni haise koskaan, vaikka olisi ollut pari päivää peseytymättä. Hänen vaatteensakaan eivät haise pahalle. Olemme match.
Minulla on työpaikkaihastus. Olen päässyt sen verran lähelle häntä, että tiedän hänen tuoksuvan huumaavalta. Viimeviikolla olimme samassa palaverissa ja työpaikkaihastukseni venytellessä huomasin, että hänen paidan kainalot ovat hiestä märät. Iski vastustamaton halu haudata naamani hänen kainaloonsa haistelemaan. En kuitenkaan tehnyt niin ja vieläkin mietin kuuma (ja hieman perverssi) tilanne oli mielestäni.
Ehkä sinä kuitenkin haiset hänestä kamalalta. Jokaisella on eri mieltymykset hajuissa
insestiprofessori666 kirjoitti:
mitä lähempää sukua olette toistenne kanssa sen pahemmalta haisette toistenne nenään! eli jos olet insesti-insesti-insesti niin ymmärrät miksi hänen eritteensä haisevat niin pahalle, koska se on luonnollinen tapa luonnolta ilmoittaa miksi insestiä ei kannata harrastaa, olet siis insesti
Tarkoitat varmaan insestistä syntynyt jälkeläinen. Mutta totta.
Mulla on tuo ongelma itselläni. Jatkuvaa poskiontelon lievää tulehdusta, tukkoisuutta ja tiedän, että se haisee. Ei mahda mitään. Se on mitä se on. Keinoja on koetettu nenäkannua myöden, joka on toistuvasti käytössä. Sori.
Ukkelissa on demoni. Vie kirkkoon ja ehtoolliselle niin haju kaikkoaa.
Kokemukseni mukaan ihmisen paha haju johtuu vakavasta sairaudesta. Elin ikää on jäljellä vain muutama vuosi. Toivottavasti olen täysin väärässä tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuo ongelma itselläni. Jatkuvaa poskiontelon lievää tulehdusta, tukkoisuutta ja tiedän, että se haisee. Ei mahda mitään. Se on mitä se on. Keinoja on koetettu nenäkannua myöden, joka on toistuvasti käytössä. Sori.
Kohtalotoveri. Kerran olin musiikkikeikalla yleisössä, kun edessäni seisoneet kääntyivät inhon ilme kasvoillaan olkansa yli katsomaan ja siirtyivät sivummas. Henkeni haisee välillä aivan järkyttävälle, haistan sen itsekin. Nenäkannu vain pahentaa tilannetta, eli nestettä kai jää jonnekin onteloon muhimaan. Antibioottikuuri auttaa hetkeksi, mutta vaiva palaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu makea tuoksu ihmisessä? Ei paha makea, vaan miellyttävä hunajan tuoksu. Ilmestynyt yhtäkkiä eikä johdu mistään pesuaineesta.
Sokeritauti?
Makea tuoksu voi olla diabeetikolla ja alkoholia juoneellakin. Mutta miellyttävä hunajan tuoksu...? Onkohan se henkilö vain rakastunut, joka hunajaa toisessa haistaa? 😂💕
Iltalehti on kirjoittanut hajuaiheesta otsikolla "Neljä ihmisehon hajua, joihin on puututtava - välittömästi". Hiki, aamuhengitys, virtsa ja valkovuoto jos tuoksuvat voimakkaasti, voi olla terveysongelmia, jutun mukaan.
Hampaat täytyy hoitaa ja käydä hammaslääkärillä tarkistuksissa, suihku ja pesu, puhtaat vaatteet, mitä syö, valkosipulia ja kaljaa päälle, ei ei.
Niin, funtsikaa. Esi-isänne rypivät maakuopissa, eivätkä edes saunoneet. Saivat sit aikaan haisevia jätteitä, jotka rypevät ja haisevat nykyään toisen kansan identiteetillä.
Yök.