Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä paha haju ihmisessä johtuu? Eivätkö kemiat vain kohtaa?

Vierailija
19.11.2020 |

Olen tapaillut miestä joka on muuten oikein hyvä tyyppi ja sovimme ainakin fyysisesti hyvin yhteen, mutta hänen ominaishajunsa tai joku vastaava on nenääni melko sietämätön. Se on vähän kuin viemärin ja ummehtuneen perunakellarin sekoitus, enkä osaa kunnolla sanoa mistä se on peräisin. Joskus sitä ei haista ollenkaan ja joskus sen tuntee jo metrien päästä. Onkohan tällaisella suhteella mitään toivoa tai tottuuko tuohon ajan myötä? Onkohan minussakin hänen mielestään joku tuollainen haju?

Kommentit (936)

Vierailija
421/936 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin valitellaan, että haisen aina psklta. Käyn suihkussa joka aamu, pesen hampaani ja pesen alapääni psklla käydessäni. vaan hajua on.  Ilmeisesti joissain vain hajut on pysyviä.

Oma ominaishaju on sellainen, että se ei vain sovi kaikkien nenään. Sille ie mahda mitään. Älä siitä välitä.

Joskus joku terveysongelmakin voi tuottaa hajua eli voi sitä lääkärillekin puhua, jos haluaa. Itsehän on tottunut omaan ominaistuoksuunsa, eikä sitä välttämättä hiomaa, jos tuoksuu liikaa.

Olen myös huomannut, että ihminen, joka ei siedä minua muuten, on huomauttanut myös, että haisen. Joten tästä voi päätellä, että vika on siinä toisessa ihmisessä, joka ei vain pidä minusta. Muutenhan kaikki muutkin ihmiset huomauttelisivat hajustani.

Omaan nokkaani haisee pahalta jotkut nestemäiset pyykinpesuaineet. Eli ympärillä leijuva haju voi tulla vaatteestakin, jota käytät, niin juuri pestystä kuin pesemättömästäkin.

Vierailija
422/936 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nuuhkaista myös niitä vaatteitaan ja vaihtaa ja pestä niitä tarpeeksi usein. Myös takkeja, pipoja, hanskoja, ei ainoastaan sukkia ja alusvaatteita yms.

Sama pyyhkeissä. Ummehtuneen pyyhkeen haju siirtyy iholle. Jos vaikka saunoo ja hikiselle iholle käärii pyyhkeen, kun menee välillä vilvoittelemaan, niin tottahan se pyyhe lemahtaa hielle aika äkkiä. Pyyhkeitä todellakin kuuluisi pestä usein, ettei se ala kerätä hajua. Itsellä on myös erikseen pyyhkeet esim. kasvoille, alapäälle ja suihkussa käyntiin.

Ja jos on kaiken puhtaudesta huolehtinut, niin voi vielä sipaista hyvää tuoksua, partavettä tai parfyymiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/936 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan kun otimme koiramme, niin se tuoksui ällöltä. Kenneli oli hometalossa joka oli epäsiisti ja isäntä oli outo röökaava hiippari. Se oli tosi ristiriitainen tunne kun ihana pentu tuoksui ällöltä. Kesti noin kuukauden kun pentuun tarttui meidän perheen ominaistuoksu. Tämä on ainoa asia, joka ristiriidassa tuoksuteoriani kanssa. Tänä päivänä 9v koira haisee meiltä ja se on hyvä juttu.

Niin, tai siis tämä menee niin päin, että te haisette tuolle koiralle. Ette vaan itse haista sitä. Se onko se hyvä juttu, riippuukin sitten ainoastaan nenäm omistajasta...

Vierailija
424/936 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabeetikoilla ainakin hiki haisee pahalle. Siihen toki tottuu kyllä.

Vierailija
425/936 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävätär,  jonka härskiintynyt ihorasva (tali) haisee varsin  usein.  Uimahallikäynnin tai suihkupäivän jälkeen hajua ei ole.  Kerran hän halusi lahjoittaa minulle  kaulahuivinsa, joka  kuulemma sopi minun väreihini paremmin.  Huivissa  oli kaamea eltaantuneen rasvan haju, joten heitin sen heti pois.  Uskoisin, että tässä on kyseessä  päivittäishygienian puutteellisuus.  Kasvojen, kainaloiden ym. lisäksi tulisi puhdistaa  myös kaula ja varsinkin niska,  etenkin  jos ihotyyppi on rasvainen.  Saman hajun olen tunnistanut joidenkin  miesten paidan kauluksesta

Vierailija
426/936 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diabeetikoilla ainakin hiki haisee pahalle. Siihen toki tottuu kyllä.

Verensokerin heilahtelussa myös henki voi haista.

Omassa nenässäni oli joskus ongelma, kuivat limakalvot tuoksahtivat pahalta ja erittivät. Kysymys oli siis omasta nenästäni, ei siitä, että muut ympärillä olisivat haisseet pahalle. Mutta niin luulin ensin.

Vierailija
427/936 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kemiaa. Mulle on käynyt pari kertaa sinkkuiluaikoina niin, että miehen ominaishaju on ollut mun nenääni ihan sietämätön, eikä kyse ollut huonosta hygieniasta. Ei vaan ole pystynyt jatkamaan suhdetta, vaikka toinen olisi ollut kuinka mukava.

Sen sijaan nykyinen puolisoni tuoksuu aina tosi hyvälle, vaikka olisi hikoillut tai unohtanut käydä suihkussa.

Mistä sen sitten tietää onko kyse hygieniasta vai jostakin muusta? Ei nähdä niin usein että tietäisin peseekö hän hampaita tai peseekö vaatteita liian harvoin tms. Suihkussa hän ainakin käy säännöllisesti.

Ap

Voiko kyseessä olla ientulehdus? Hammaslääkärien mukaan jotkut miehet pesevät hampaita laiskasti ja hammasvälit unohdetaan kokonaan.

Vierailija
428/936 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu makea tuoksu ihmisessä? Ei paha makea, vaan miellyttävä hunajan tuoksu. Ilmestynyt yhtäkkiä eikä johdu mistään pesuaineesta. 

Sokeritauti?

Vierailija
429/936 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koira haisee hyvälle? Meidän koira haisee ihanasti "koiralle". Samoin hevoset haisee hevoselle ja se on ihana tuoksu.

Vierailija
430/936 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koira haisee hyvälle? Meidän koira haisee ihanasti "koiralle". Samoin hevoset haisee hevoselle ja se on ihana tuoksu.

Yksilöllistä tämäkin. Minusta koirat ja hevoset haisevat ihan kammottaville. Tali, lika, uloste..

Vierailija
431/936 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että jotkut aivan siistit ihmiset haisevat epämiellyttävältä. Ei ole peseytymättömyyden haju minkä kyllä tunnistaa ja mikä on aivan kauhea, vaan erilainen, ei likaisuuden mutta ei tosiaan miellyttäväkään haju. Myös joidenkin kotona haisee epämiellyttävältä, sen tuntee kun tulee heidän asuntoonsa sisään, eikä siinäkään ole kyse kodin likaisuudesta.

Tästä tuleekin sitten mieleen, että minähän saatan itsekin olla joidenkin mielestä pahanhajuinen, vaikka siis huolehdin hygieniastani normaalisti. Itsehän ei sellaista hajua itsessään tietenkään huomaisi.

Vierailija
432/936 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen muun miehen hiki haisee nenääni pistävältä ja kamalalta. Oma mieheni ei omaan nenääni haise koskaan, vaikka olisi ollut pari päivää peseytymättä. Hänen vaatteensakaan eivät haise pahalle. Olemme match.

Vierailija
433/936 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha haisee

Vierailija
434/936 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käske sen pestä pesukone sitruunahapolla ja tyhjentää nukkasihti. Vaatteet alkaa haista just tolta jos pesukone on likainen.

OT Onkohan Rosenlew Passeli 2080 ollenkaan nukkasihtiä?

Vierailija
435/936 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä paha haju taitaa erittyä keuhkoista. Sen tuntee hajun laadusta. Jos he ovat olleet rappukäytävässä tai hississä, siellä on heidän oleskelunsa jälkeen pitkään epämiellyttävää hengittää. Mikä kuona erittyy niin vahvasti keuhkoista, ja miksi juuri sieltä? Aineenvaihduntahäiriö? Lääkeaineiden metaboliitteja? Millä perusteella määräytyy, mitä väylää pitkin keho kuonaansa puskee?

Vierailija
436/936 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haju voi erittyä keuhkoista, sukupuolielinten eritteissä, virtsassa, ulosteissa, hiessä... Joskus hyvin spesifisesti.

Vierailija
437/936 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko heidän verensä "täynnä" hajumolekyylejä, joura keho ei kykene hajoittamaan?

Vierailija
438/936 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini haisee aina perseeltä. Siis ei paskalta. Epilen hänen peräaukkonsa vuotavan suolen nestettä. Tapaammekin siksi kapakoissa, joissa on hyvä tuuletus. Minä valitsen sopivat. En ole maininnut asiasta hänelle.

Vierailija
439/936 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon sitä "roskaa" täytyykään kehossa olla, että sitä erittyy niin suuria määriä, että jopa ihminen (jonka aistit eivät ole kummoiset) voi sen selvästi aistia.

Vierailija
440/936 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kaverini haisee aina perseeltä. Siis ei paskalta. Epilen hänen peräaukkonsa vuotavan suolen nestettä. Tapaammekin siksi kapakoissa, joissa on hyvä tuuletus. Minä valitsen sopivat. En ole maininnut asiasta hänelle.

Syöpä?