Mistä paha haju ihmisessä johtuu? Eivätkö kemiat vain kohtaa?
Olen tapaillut miestä joka on muuten oikein hyvä tyyppi ja sovimme ainakin fyysisesti hyvin yhteen, mutta hänen ominaishajunsa tai joku vastaava on nenääni melko sietämätön. Se on vähän kuin viemärin ja ummehtuneen perunakellarin sekoitus, enkä osaa kunnolla sanoa mistä se on peräisin. Joskus sitä ei haista ollenkaan ja joskus sen tuntee jo metrien päästä. Onkohan tällaisella suhteella mitään toivoa tai tottuuko tuohon ajan myötä? Onkohan minussakin hänen mielestään joku tuollainen haju?
Kommentit (936)
Pulkkis kirjoitti:
Johtuneeko ruokavaliosta? Olin aikoinani Tukholmassa hienossa hotellissa siivoajana ja tiesin aina oven avattuani tuulahduksesta, että asukas on musta. Kyse ei ole puhtaudesta tai sen puutteesta.
Aasialaiset taas sanovat, että valkoiset haisevat ällöttävälle.
Alkkiksen ihon läpi tulee taas sellainen imelä haju, jota ei voi olla haistamatta esim. kaupan kassajonossa.
Vikaan korjaus: ei ihmisen tarvitse olla alkkis, mutta jos on ollut illalla juhlimassa niin se imelä haju tulee läpi. Vanha viina.
Samaa olen miettinyt. Eniten kiinnostaa, just että haisenko minäkin hänen nenäänsä pahalta. Oma mieheni haisee hyvältä <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan uskomatonta, kuinka moni suomalainen mies (ulkonäöstä päätellen köyhä/keskiluokkainen) haisee KUSELLE.
Eivätkö he itse tunne sitä?
Mitä he oikein tekevät, tai jättävät tekemättä, kun ovat kusisia?
Inhottavaa, kun lemuavat julkisilla paikoilla.
Mielestäni tätä ongelmaa ei ole ulkomailla. Ja ihmettelen juuri suomalaisten haisemista, koska mielikuvani suomalaisista ei ole, että he olisivat eurooppalaisista saastaisimmat.
Liittyyköhän se jotenkin huonoon itsetuntoon. Ei olla puhtauden arvoisia, tai puhtaana pitäytyminen on liian ahdistavaa? Aistialiherkkyyttä? Motorista tyhmyyttä, laiskuutta? Olisi jo aika patologista...
Käsittämätöntä!!!
Eivät haista sitä itse, tietenkään. Siitä se johtuu.
Ja kun nykyään pitää välttää myös tuoksuja, koska osa meistä on tuoksuyliherkkiä, niin ei voi haista hyvällekään.
Kokemukseni mukaan ihmisillä ei ole hyviä ominaistuoksuja. On hajuttomia ihmisiä, jotka voivat saada hyvän tuoksun käyttämällä hajusteaineita, ja sitten on ihmisiä, joissa on luonnollisia hajuja.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta ilmeisesti minussa on jokin tuollainen ominaiskemia koska kaikki ihmiset (sukupuolesta riippumatta) on ihan aina karsastaneet ja jos ovat olosuhteiden pakosta joutuneet olemaan enemmän tekemisissä niin "se jokin" minussa on saanut ihmisillä jotenkin karvat pystyyn.
Ihan jokaisessa on ominaiskemiansa. Ja takuulla on ihmisiä, joiden mielestä sinäkin tuoksut hyvältä ominaistuoksusi kanssa. Mutta varmasti on ihmisiä, joiden ominaistuoksu on tavallisempi tai harvinaisempi ym. Yksi kaverini tuoksuu tosi voimakkaasti, mutta se ei ole paha vaan ennemmin jännä makea tuoksu. Mutta harvoin se tuoksu on niin voimakas kuin hänessä, ehkä on jotenkin harvinaisempi.
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni mukaan ihmisillä ei ole hyviä ominaistuoksuja. On hajuttomia ihmisiä, jotka voivat saada hyvän tuoksun käyttämällä hajusteaineita, ja sitten on ihmisiä, joissa on luonnollisia hajuja.
Kaikkien hajuaisti ei ole ehkä yhtä voimakas. Minä olen hajuyliherkkä ja haistan todella voimakkaana ihmisten hyvät ja pahat tuoksut. Ennemmin kirous kuin lahja...
Vierailija kirjoitti:
Moni mies pitää sukkia ja kalsareita monta päivää putkeen.
Miks niitä pitäis jatkuvasti vaidella, riittää kun jouluna kääntää toisinpäin ja juhannuksena kaverin kans.
Kahta EN VAIHDA; sukkia enkä kalsareita
Tämä on minusta jännä asia. Minulla on luulo, että voisin melkein ulkonäöstä päätellä ominaistuoksun. Aasialaiset tuoksuu tietyltä, toki on rotuasia. Mutta melkein aina voi päätellä, millä tavalla pahalta ihmisen hengitys haisee, onko enemmän esim. metsäisen tunkkainen vai viemärimäinen.
hajuyliherkkä
Uskon että siinä on jotain perää, näin oli omalla kohdallani. Eksän kanssa olimme noin vuoden ja välitin kyllä hänestä mutta jostain syystä en koskaan kunnolla hullaantunut häneen. Lopulta en halunnut enää seksiäkään.. hän oli aina puhdas ja käytti hajusteita, mutta jokin siinä tökki. Eksälläni oli myös koira ja se koiran haju vaatteissa inhotti vaikka pidän kaikista koirista. Nykyiseen olen todella ihastunut, kaipaan häntä koko ajan ja haluan seksiä koko ajan. Hänen ominaishajunsa on ihana (aika hajuton, mutta miellyttävä). Mikään ei ärsytä hänessä, vaikka onkin vähän haastava luonne.
Jos tuo asuu hometalossa,tai on töissä jätelaitoksella tulppana?
Samaa olen miettinyt. Yhteen tyttöön/naiseen halusin rakastua/ihastua. Peseydyime hyväntuosuisella saipuualla ja kohta hän tuoksui pahalta.
Toinen nainen tuli jostain lenkiltä, töistä hikisenä ja voi kun tuoksui hyvältä.
Suhteet meni perseelleen, juuri päonvastoin olosi pitänyt valita, mutta minkäs teet?
Luin jostain että paha haju voi johtua siitä että vastakkainen sukupuoli voi olla liian serkku. Siis liian läheinen DNA. Mikäli muuta syytä ei löydy,se voi olla luonnon tapa sanoa että älä lisäänny hänen kanssaan.
Seurustelin joskus syntyperältään puoleksi ulkomaalaisen miehen kanssa. Hänessä oli jokin hieman vieraalta tuntuva ominaisuhaju, joka ei ollut sinänsä huonokaan, mutta tuntui vaan siltä, että pystyn haistamaan hänen "erilaisuutensa", sitä on vaikea selittää. Joskus kysyin häneltä, miltä haisen hänen mielestään, niin hän vastasi, etten haise oikein miltään. Arvelin, että hänellä on vaan huono hajuaisti. Joskus sitten toinen mies, joka piti ilmeisen tärkeänä kaikenlaisia tuoksuja, oikein kunnollta nuuskutteli minua ja sitten ihmetteli että miten sinä tuoksut hyvin vähän millekään. Olenkohan sitten näitä ihmisiä, joita sanotaan hajuttomaksi ja mauttomaksi :D Onkohan tämmöisestä haittaa pariutumismielessä? Onneksi varmaan vähemmän kuin haisemisesta :)
Aina luota hajuaistiisi, primitiivivaisto. Minua on "pahalle haisijat" (ominaistuoksu, ei hygieniapuute) pahoinpidelleet fyysisesti, henkisesti, pettäneet. Tästä lähtien ensi tuoksaisusta karkuun. Ongelma lienee, ettei hajua heti haistele. Kahvitreffeillä saati baarissa eivät reseptorit toimi kun kauempana ollaan.
Motivaatio banaani kirjoitti:
Luin jostain että paha haju voi johtua siitä että vastakkainen sukupuoli voi olla liian serkku. Siis liian läheinen DNA. Mikäli muuta syytä ei löydy,se voi olla luonnon tapa sanoa että älä lisäänny hänen kanssaan.
Mikseivät siskoni sitten haise pahalta, vaikka meillä on tietääkseni läheinen DNA?
Ja kyllä, vasta viikolla olin pikkuautossa miehen kanssa, jo puolen metrin päästä tunsin. Hän oli jotenkin huolestuneen oloinen, mietin tekeekö masennus tms huoli tuollaista?
Vierailija kirjoitti:
Aina luota hajuaistiisi, primitiivivaisto. Minua on "pahalle haisijat" (ominaistuoksu, ei hygieniapuute) pahoinpidelleet fyysisesti, henkisesti, pettäneet. Tästä lähtien ensi tuoksaisusta karkuun. Ongelma lienee, ettei hajua heti haistele. Kahvitreffeillä saati baarissa eivät reseptorit toimi kun kauempana ollaan.
Joo mut ei se nyt aina niin mene, et jos jäät suhteeseen omaan nenään pahaltahaisevan kanssa, niin se alkaa hakkaamaan ;) Kyllä käyttäytyä pitää osata, vaikka feromonit ei kohtaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi se hyvältätuoksuvakin pahoinpidellä, ei ole takeita etteikö voisi.
Nee kerit haisee pahalle, samoten puliukot ja ruskeet ihmiset niin voimakkaalle partavedelle että meinaa yskänkohtauksen saada.
Mulla on mennyt niin, että kaikki exät tuoksui tai lähinnä haisi jollekin ja ainoastaan nyksä ei, hänellä ei nenäni mukaan ole ominaistuoksua lainkaan. Liekö sitten sattumaa että muut suhteet kesti max 2 vuotta ja nykyinen 20 ja jatkuu..?