Mistä paha haju ihmisessä johtuu? Eivätkö kemiat vain kohtaa?
Olen tapaillut miestä joka on muuten oikein hyvä tyyppi ja sovimme ainakin fyysisesti hyvin yhteen, mutta hänen ominaishajunsa tai joku vastaava on nenääni melko sietämätön. Se on vähän kuin viemärin ja ummehtuneen perunakellarin sekoitus, enkä osaa kunnolla sanoa mistä se on peräisin. Joskus sitä ei haista ollenkaan ja joskus sen tuntee jo metrien päästä. Onkohan tällaisella suhteella mitään toivoa tai tottuuko tuohon ajan myötä? Onkohan minussakin hänen mielestään joku tuollainen haju?
Kommentit (936)
Yksi mahdollisuus on väärät suolistobakteerit. Eli pitäisi tehdä ulosteen siirto ja muuttaa ruokavalio, niin että ruoka sulaa ja hyvät bakteerit on vallalla. Kefiiri ja kasvis voittoinen puhdas luomu ruoka. Ei lainkaan valmisruokia, koska säilyntä aineet estävät suolistossa ruuan sulatuksen.
Myös seborrea eli taliköhnätauti saattaa aiheuttaa hajua. Härski rasva päänahassa käryää. Kohmettunut rasva ei lähde pesemälläkään. Vaatii erityis aineita ja vaivaa. Petivaatteet on vaihdettava usein, tyynyliina päivittäin.
Edellisissä viesteissä olevat ohjeet ovat hyviä kaikille. Pesukone on puhdistettava.
Hammaslääkärissä käytävä vuosittain ja suuhygienistillä 4x vuodessa. Hammasvälit on kuurattava vähintään päivittäin.
Joku muu saattaa olla viikkoja peseytymättä, eikä haise koskaan, ei edes jalat. Ollaan kovin erilaisia. Mutta yhtä ihania kaikki.
Ps. Keuhkotkin pitää tuulettaa ulkoilemalla.
Viime vuosina moni kiinnostava mies on läheltä haissut p*skalle. Ulospäin ja myös lähempää tarkastellen itsestään ja hygieniastaan huolehtivia miehiä. Jotenkin se haju on tuntunut tulevan kasvojen alueelta, muttei kuitenkaan suusta. Yhden kohdalla mietin, voisiko kyseessä olla joku partavesi tai vastaava, jonka tuoksu reagoi hänen ihollaan epäedullisesti, mutta sitten näitä miehiä tuli vastaan muitakin.
Onko tämä nyt sitä, etteivät kemiat kohtaa ja perimät sovi yhteen, vai olenko niin traumatisoitunut aiemmista suhteista, että kehoni kokee vastenmielisyyttä lähes kaikkia kohtaan? Kuitenkin hyväntuoksuisiakin miehiä on.
Ennen exä tuoksui hyvälle mutta ei enää nykyään, siis ihan hyvä hygienia mutta näin se van menee
Vierailija kirjoitti:
Viime vuosina moni kiinnostava mies on läheltä haissut p*skalle. Ulospäin ja myös lähempää tarkastellen itsestään ja hygieniastaan huolehtivia miehiä. Jotenkin se haju on tuntunut tulevan kasvojen alueelta, muttei kuitenkaan suusta. Yhden kohdalla mietin, voisiko kyseessä olla joku partavesi tai vastaava, jonka tuoksu reagoi hänen ihollaan epäedullisesti, mutta sitten näitä miehiä tuli vastaan muitakin.
Onko tämä nyt sitä, etteivät kemiat kohtaa ja perimät sovi yhteen, vai olenko niin traumatisoitunut aiemmista suhteista, että kehoni kokee vastenmielisyyttä lähes kaikkia kohtaan? Kuitenkin hyväntuoksuisiakin miehiä on.
Diagnosoisin näillä miehillä pesemättömän naamapyyhkeen.
Minustakin valitellaan, että haisen aina psklta. Käyn suihkussa joka aamu, pesen hampaani ja pesen alapääni psklla käydessäni. vaan hajua on. Ilmeisesti joissain vain hajut on pysyviä.
Mies on kova piereskelemään. Yrittää salata, mutta on tarttunut vaatteisiinsa voimakas haju. Joudun tuulettelemaan asuntoa , mikä on ikävää kylmillä pakkassäillä.
Viinanjuontini saa hengitykseni haisemaan vanhalta viinalta. Haittaa sosiaalisia suhteitani.Mikä lääke olisi hyvä apu?
Siitä johtuu ettei käy suihkussa.
Yhh, haju.
Vierailija kirjoitti:
Mies on kova piereskelemään. Yrittää salata, mutta on tarttunut vaatteisiinsa voimakas haju. Joudun tuulettelemaan asuntoa , mikä on ikävää kylmillä pakkassäillä.
Mutta kesällä ok? Kohtahan sitä kestää
Vierailija kirjoitti:
Viinanjuontini saa hengitykseni haisemaan vanhalta viinalta. Haittaa sosiaalisia suhteitani.Mikä lääke olisi hyvä apu?
Juo viskiä, giniä, rommia, olutta... jotain muuta kun viinaa tai sitten ota lasillinen sen verran usein, että haisee tuoreelta viinalta koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, kirkas viina raikastaa hengityksen.
Mulla oli kerran poikauystävä, jonka iho haisi alussa nenääni tosi pahalle. Haju oli jotenkin pistävä, outo, en tajunnut, mitä se oli. Jostakin syystä se haju sitten läksi tai totuin siihen, en tiedä. Mietin myöhemmin, että oliko se mahd. ruokavalio - valkosipulia tai jotakin, mihin en ollut silloin vielä tottunut . Erottiin sittemmin, mut tuo hajuasia jäi mieleen. Voiko hajuun tottua niin että sitä ei enää huomaa?
Vierailija kirjoitti:
Vieraista/oudoista kulttuureista peräisin olevat dunkkaavat pahalle !
Eivät he kaikki haise pahalle, mutta usein tuoksuvat erilaiselta. Monet etniset ryhmät myös pitävät voimakkaista hajuvesistä ja tuoksuista. Itse olen blondi ja olen huomannut, että muut blondit tuoksuvat parhaalta nenääni. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieraista/oudoista kulttuureista peräisin olevat dunkkaavat pahalle !
Eivät he kaikki haise pahalle, mutta usein tuoksuvat erilaiselta. Monet etniset ryhmät myös pitävät voimakkaista hajuvesistä ja tuoksuista. Itse olen blondi ja olen huomannut, että muut blondit tuoksuvat parhaalta nenääni. :D
Ja jotkut blondit miehet tuoksuvat suorastaan huumaavalle. Tuoksu on samalla lämmin ja rauhoittava sekä kiihottava. Kuin juuri kuivausrummusta tullut puhdas ja pehmeä pyyhe yhdistettynä testosteroniin. :DD Tummapiirteisemmät tuoksuvat joko neutraalilta tai pistävältä.
Jos toinen on "se oikea", hänessä ei mikään haise tai maistu pahalle. Niin se vaan on täydellisen mätsin osuessa kohdalle. Kannattaa uskoa jo varhaisia varotusmerkkejä koska vastenmielisyyden aiheet varmasti jatkossa tulevat kasvamaan, siinä ei pesuaineet tai -koneet auta.
Olin tottunut siihen, että yleensä treffailukumppanin vierailun jälkeen en halunnut vaihtaa lakanoita ja kävin nuuhkimassa tyynyliinaa pitkin päivää. Miehet saattoivat tuoksua hiuksissani tai käsivarteni iholla, ja tuoksu oli aivan ihana.
Yhden kohdalla tilanne oli sitten toinen. Tuuletin tuulettamistani heti kun hän lähti ja jouduin laittamaan kaikki tekstiilit sohvanpäällisestä lähtien pesuun, koska haju oli aivan järkyttävän paha. Mies oli kuitenkin paperilla täydellinen ja todella mukava, joten koetin sietää ja tottua.
Seurustelimme yli vuoden. Seksuaalikemiaa ei ollut lainkaan ja aina tavatessamme minun piti jotenkin ensin totutella häneen, hän tuntui aina inhottavalta ja vieraalta. Hän haisi yksinkertaisesti kuvottavalta.
Haluaisin sanoa, etten tiedä mitä ajattelin kun aloin suhteen hänen kanssaan, mutta tiedän. Häntä ennen minulla oli ollut pari todella sairasta ja alentavaa suhdetta huumaavantuoksuisten miesten kanssa, joten ajattelin, että enää en anna tuoksun hämätä.
mulla ainakin on paskat aina housuiss. vähän spermaa ja kusta myös.
No tuolla eurooppalaisten hajulla varmasti tarkoitetaan britteja, ranskalaisia jne. Ei ollut tapana kylpea viikoittain, ei edes valttamatta kuukausittain. Ranskan hovissa kuka tahansa saattoi virtsata tai ulostaa seisoaltaan hameensa alta.
Kuitenkin monet muut kansat, esim. native americans, pitivat jonkin tason hygieniaa ylla hikiteltoissaan kylpemalla. Samoin Suomessa on ollut kuitenkin viikottainen tapa saunoa ja pesta.