Mistä paha haju ihmisessä johtuu? Eivätkö kemiat vain kohtaa?
Olen tapaillut miestä joka on muuten oikein hyvä tyyppi ja sovimme ainakin fyysisesti hyvin yhteen, mutta hänen ominaishajunsa tai joku vastaava on nenääni melko sietämätön. Se on vähän kuin viemärin ja ummehtuneen perunakellarin sekoitus, enkä osaa kunnolla sanoa mistä se on peräisin. Joskus sitä ei haista ollenkaan ja joskus sen tuntee jo metrien päästä. Onkohan tällaisella suhteella mitään toivoa tai tottuuko tuohon ajan myötä? Onkohan minussakin hänen mielestään joku tuollainen haju?
Kommentit (936)
Hyi helvetti. Haisuli on haisuli.
Vierailija kirjoitti:
Noin tyhmistä syistä, voi mennä elämän mies ohi..
Kun ei itsekään tiedä ohjata miestä esim. Pesukoneen puhdistamisessa!
Ihmiset pesevät pyykkiään paljon esim talopesulassa, kuka sen koneen sitten pesee aika ajoittain?
Niin se pitää kotonakin pestä, omalla pesuaineella tai googleta millä?
Menköön. En kaipaa miestä joka ei tajua mitään hygieniasta.
Vierailija kirjoitti:
Minun elämässäni oli miesystävä joka olisi halunnut olla enemmän kuin ystävä.
Tosi mukava, huumorintajuinen, avulias ja hyvännäköinenkin mutta meidän feromonit ei kyllä kohdannut lainkaan.
Minua häiritsi hänen ominaistuoksunsa niin etten voinut kuvitellakaan mitään seksuaalista hänen kanssaan.
Nämä ominaishajut on otettava tosissaan. Ei ainakaan pidä lisääntyä sellaisen tyypin kanssa. Se on luonnon keino estää ei-sopivien geenien yhdistyminen.
Itseään ei kannata pakottaa "kyllä mä tähän vielä totun" ajatuksilla
Miten monella sitten on sopivat ominaishajut keskenään? Aikaoutoa... Lisäksi nykyään moni peittää ominaishajunsa dödöillä ja parfyymeila
Vieraz kirjoitti:
Eksäni haisi vähän talille/hiivaiselle tavatessamme. En antanut tämän häiritä liikaa, vaikka todellisuudessa se kyllä hieman häiritsi. Vuoden päästä hän aloitti ruokavalioremontin ja jätti valkoiset jauhot ja sokerin pois, hiilarit muutenkin suht vähiin. Hänestä tuli lähes hajuton, ei ainakaan yhtään pahalle haissut vaan päinvastoin! Alakertakin oli hajuton ja mauton toisin kuin alussa.
Minulle kommentoi usein, että tuoksun hyvälle, ja oli mielissään kun alakerta myös minulla hänen mukaansa useimmiten hajuton. Syön vhh-tyylillä mutten ole ketoilija. Huomasin itsekin kuinka hien ja kaikkien paikkojeni haju miedontui todella paljon kun aikanaan vaihdoin ruokavalioni. Ja silloin kun elimistöni oli pahimmassa epätasapainossa, haistoin jopa itse haisevani pahalle. Uskon, että hyvin moni ihminen tuoksuisi vain miedosti jos söisi itselleen sopivalla tavalla.
Sama täällä. Huomaan itsestäni heti, kun syön epäterveellistä ruokaa sillä urheillessa hiki haisee omaan nenään. Normaalisti olen hyvin aktiivinen (eli hikoilen päivittäin) ja syön aikalailla ns samoja ruokia ja ruoka-aineksia vihanneksia, hedelmiä, jonkin verran viljatuotteita, maitotuotteita yms mutta hyvin harvoin esim pikaruokaa tai karkkia/jäätelöä joten oma nokka rekisteröi hien hajun herkästi. Tajusin tämän vasta, kun yksinelävänä etätöissä dödön käyttö on jäänyt pois ellen ole lähdössä "ihmisten ilmoille", ja oikeat tuoksut tulevat esiin. Ja sellainen tuttuni, joka sanoisi suoraan on vahvistanut, etten normaalisti haise miltään ilman dödöä vaikka sitä julkisilla paikoilla varmuuden vuoksi yleensä käytänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun elämässäni oli miesystävä joka olisi halunnut olla enemmän kuin ystävä.
Tosi mukava, huumorintajuinen, avulias ja hyvännäköinenkin mutta meidän feromonit ei kyllä kohdannut lainkaan.
Minua häiritsi hänen ominaistuoksunsa niin etten voinut kuvitellakaan mitään seksuaalista hänen kanssaan.
Nämä ominaishajut on otettava tosissaan. Ei ainakaan pidä lisääntyä sellaisen tyypin kanssa. Se on luonnon keino estää ei-sopivien geenien yhdistyminen.
Itseään ei kannata pakottaa "kyllä mä tähän vielä totun" ajatuksillaTätä on vaikea uskoa ennen kuin on itse kokenut sen.
Kai "kuoleman suudelma" on tuttu? Se kun kertoo, että pari on geneettisesti yhteensopimaton. Ei kannata sen jälkeen jatkaa.
Ap trollasi.
Ei suhdetta tarvitse edes harkita, jos toinen haisee - paitsi jos itsekin haisee, tai on hajuvammainen.
Tai sitten pitää olla aika ufo, jos ajautuu parittelemaan ja sitten miettii, että teki sen jonkun haisevan tyypin kanssa... TAAS.
No, luonteen vinoutumia on monenlaisia ja kaikki on kaupan. Tai sitten ei oikein tiedä, mitä haluaa. Haistellen sitä miettien.
Kun lemu-kemiat kohtaa, syntyy super-haisunäätä ihmisen kuoressa. Halvoilla hajusteilla höystettynä. Hyh!
Paha haju voi johtua niin monesta eri syystä, tässä joitakin:
1) LIKAISUUS. Ihminen ei koe ansaitsevansa puhtautta, tai hän on masentunut eikä peseytyminen jaksa kiinnostaa. Puutteellinen kyky/tarve huolehtia itsestä (ehkä joku muu huolehtii, mutta ei tee sitä kunnolla).
2) EPÄTASAPINOINEN RUOKAVALIO, esim. liikaa valkosipulia, ruoka-aineita hölmössä suhteessa.
3) PÄIHTEET. Liiallinen päihteiten ja nautintoaineiden käyttö, keho puskee aromaattisia aineenvaihduntatuotteita.
4) TIETYT AINEENVAIHDUNNAN HÄIRIÖT, SAIRAUDET, LÄÄKITYKSET
5) HOME!!! Hän on homeessa... ja se tarttuu.
Haiseva hengitys vaivaa yhä useampaa suomalaista – Asiantuntija kertoo, mistä se johtuu ja mitä sille voi tehdä
https://www.vauva.fi/keskustelu/4145596/haiseva-hengitys-vaivaa-yha-use…
Moro ja näkemiin. Haju miehelle.
Paha haju tulee siitä, ettei henkilö ole kohdannut kemianteollisuuden tuotteita saippua, samppoo, deodorantti ja hammastahna riittävän usein.
Ja syö lihaa. Lihansyöjät haisevat, niiden iho haisee ja kaikki. Hyh.
Tiedän erään tyypin vuosien takaa, joka pyörii asunnottomana ja majailee kavereiden nurkissa. Ei hommaa kämppää, koska se olisi suoraan kaljoista ym. hurlumheistä pois. Ja kun sillä on niitä kavereita, jotka kiltisti majoittavat sitä nurkissaan ja ottavat vaivoikseen. Siksi ollut asunnottomana jo vuodesta 1990.
Sillä tyypillä ei ole puhelinta, henkilöllisyyspapereita, ei mitään millä voisi todistaa henkilöllisyytensä. Ei sillä ole vaihtovaatteita, ei mitään. Eläkkeellä se on ollut vuosikymmenet, eikä ole koskaan tehnyt päivääkään töitä. Mutta kovasti se itseään työmiehenä mainostaa.
Hygienia on tosi huono, paskoo housuihinsa, jos lampsii jossain, missä ei ole mitään vessaa lähistöllä. Ei voi mennä vaikka pusikkoon paskalle, vaan mielummin antaa tulla ryynit housuihin. Sitten perustelee homman sanoilla: "Pitäähän sitä työmiehen välillä vähän paskalle haista." Kun oliskin välillä ja vähän. Mistähän se sen välillä ja vähän ottaa, kun se on jotain muuta kuin vähän ja välillä.
Ei voi kauhalla vaatia, kun ei ole edes lusikalla annettu.
Vierailija kirjoitti:
Kun lemu-kemiat kohtaa, syntyy super-haisunäätä ihmisen kuoressa. Halvoilla hajusteilla höystettynä. Hyh!
Joskus on myyty semmosta deodoranttia kuin Mennen. On ollut huono tuote, sitä monet haukkuivat. "Mennen tullen" sanottiin.
Hormonit varmasti vaikuttaa. Oma mieheni, joka on aina tuoksunut mielestäni hyvältä, alkoi haista kun tulin raskaaksi. Raskauden jälkeen tilanne taas normalisoitui. Eikös raskaus vastaa hormonaalisesti pillereillä olemista? Oma kokemus siis tosi konkreettisesti puoltaa hormonien vaikutusta...
Sähköhammasharjasta, jos se on vanha tai sitten uutenakin huonolaatuinen, lähtee erittäin ikävä haju. Saattaa haista suusta ulos ja viemäristä tulee myös pesun jälkeen sama haju.
Vierailija kirjoitti:
Pulkkis kirjoitti:
Johtuneeko ruokavaliosta? Olin aikoinani Tukholmassa hienossa hotellissa siivoajana ja tiesin aina oven avattuani tuulahduksesta, että asukas on musta. Kyse ei ole puhtaudesta tai sen puutteesta.
Aasialaiset taas sanovat, että valkoiset haisevat ällöttävälle.
Alkkiksen ihon läpi tulee taas sellainen imelä haju, jota ei voi olla haistamatta esim. kaupan kassajonossa.
Onko oikeasti näin, että aasialaisten mielestä valkoiset haisee ällöttävälle? Onpa "hauskaa!" :D Siis ihan oikeasti, mun mielestä tää on aika hauska, kun ei sitä itse ole tajunnut. En ole huomannut että kaikki aasialaiset haisisi. Sen olen huomannut, että todella monilla tummilla on tietynlainen tosi vahva ominaishaju. Mistä se tulee? Onko se ruokavalio?
Se aasialainen tässä ei tarkoita esim. Lähi-itää tai Intiaa, vaan Kaukoitää, kuten Vietnam tai Korea.
Vierailija kirjoitti:
Uimahallissa kaikki fiksunoloisetkaan ihmiset eivät peseydy ennen altaaseen menoa. Siellä joutuu vesijumpissa ja uidessa yököttelemään toisten pahaa hajua. Ilmeisesti johtuu pesemättömistä hiuksista ja päänahasta. Peseytykää ennen altaaseen menoa, niinkuin selkeästi opastetaan! Erityisesti koskee keski-ikäisiä ja sitä vanhempia naisia. Ilmeisesti moni ei itsekään arvaa kuinka pahaa hajua ympärilleen levittävät.
Suomessa pitäisi olla niin kuin Islannissa, että siellä taytyy peseytyä päästä varpaisiin, huolella, ennen altaaseen menoa. Siellä on ihan vahdit sitä varten, ja muut suihkussa olevat kyllä huomauttavat, jos pesu ei ole perusteellinen. Seinällä on turisteille ohjeet.
Jotku hikoaa ku siat, vaikkei tee mitään. Minulle ei taas tule kunnolla hiki ees saunassa! Aineenvaihduntahäiriöitä kait molemmat...
Noin tyhmistä syistä, voi mennä elämän mies ohi..
Kun ei itsekään tiedä ohjata miestä esim. Pesukoneen puhdistamisessa!
Ihmiset pesevät pyykkiään paljon esim talopesulassa, kuka sen koneen sitten pesee aika ajoittain?
Niin se pitää kotonakin pestä, omalla pesuaineella tai googleta millä?