Mistä paha haju ihmisessä johtuu? Eivätkö kemiat vain kohtaa?
Olen tapaillut miestä joka on muuten oikein hyvä tyyppi ja sovimme ainakin fyysisesti hyvin yhteen, mutta hänen ominaishajunsa tai joku vastaava on nenääni melko sietämätön. Se on vähän kuin viemärin ja ummehtuneen perunakellarin sekoitus, enkä osaa kunnolla sanoa mistä se on peräisin. Joskus sitä ei haista ollenkaan ja joskus sen tuntee jo metrien päästä. Onkohan tällaisella suhteella mitään toivoa tai tottuuko tuohon ajan myötä? Onkohan minussakin hänen mielestään joku tuollainen haju?
Kommentit (936)
Vierailija kirjoitti:
Paskat sillä on housussa tai sit se piereskelee äänettömiä pieruja.
Kiitos. Sait minut rentoutumaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä jännä. Mun mies on alkanut haista jotenkin sellaiselta että lähelle tullessa mua alkaa hieman kuvottaa. Ei meillä koskaan mitään intohimoa ole ollut mutta ei mun mielestä ennen pahalta haissut vaan ihan ok:lta. Maistuu myös samalta kun haisee eli jotenkin imelältä. Tulee mieleen lanttulaatikko (inhokkiruokani) ja joku ummehtunut. Vaatteista ei voi johtua eikä pyyhkeestä tms kun itse ne pesen, samoja dödöjä ja pesuaineitakin käyttää. En ymmärrä mistä johtuu mutta ongelmaksi on muodostunut kun suudellessa halut menee täysin.
Minulla oli tämä sama exän kanssa. Ero tuli.
Mutta tuo ominaistuoksu on kyllä oikeasti tosi tärkeä ja mielestäni sitä ei voi oikein sekoittaa hygieniasta johtuvaan. Kokemusta itselläkin semmoisesta, että hyvältä tuoksuva mies tuoksuu hyvältä myös esim hikoillessaan.
Ientulehdus tai parodontiitti. Ei välttämättä näy hampaissa pintapuolisesti, mutta syvällä ientaskuissa bakteeritulehdus tuottaa pahaa hajua.
Vanhoilla ihmisillä on ominaishaju. Hekin voisivat peittää tuon voiteilla tai parfyymeilla, mutta kokevat tuollaisen turhana.
Tiede sanoo, nenään varastoituu hajuja hetkeksi. Tämä kannattaa huomioida tosielämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä jännä. Mun mies on alkanut haista jotenkin sellaiselta että lähelle tullessa mua alkaa hieman kuvottaa. Ei meillä koskaan mitään intohimoa ole ollut mutta ei mun mielestä ennen pahalta haissut vaan ihan ok:lta. Maistuu myös samalta kun haisee eli jotenkin imelältä. Tulee mieleen lanttulaatikko (inhokkiruokani) ja joku ummehtunut. Vaatteista ei voi johtua eikä pyyhkeestä tms kun itse ne pesen, samoja dödöjä ja pesuaineitakin käyttää. En ymmärrä mistä johtuu mutta ongelmaksi on muodostunut kun suudellessa halut menee täysin.
Minulla oli tämä sama exän kanssa. Ero tuli.
Mutta tuo ominaistuoksu on kyllä oikeasti tosi tärkeä ja mielestäni sitä ei voi oikein sekoittaa hygieniasta johtuvaan. Kokemusta itselläkin semmoisesta, että hyvältä tuoksuva mies tuoksuu hyvältä myös esim hikoillessaan.
Ientulehdus tai parodontiitti. Ei välttämättä näy hampaissa pintapuolisesti, mutta syvällä ientaskuissa bakteeritulehdus tuottaa pahaa hajua.
Parodontiitti on kyllä tosi kurja, sen haistaa metrien päähän kenestä vaan😐
Ketjun Ap'een selostuksesta tuli mieleen että jospa tuoksu johtuu homekämpästä. Jos sellaisessa asuu niin eihän sitä itse haista mutta rupeaa itse haisemaan. Se on sellainen vallitseva tai perustuoksu sitten, hyvinkin ominaistuoksuksi luultava.
Muuten noista tuoksuista ei voi tuumata kuin ootta te mammat kummia😄 Vasta tuli minulle viestiä eräältä ihanaiselta😘 Kirjoitteli että hänen hiuksensa haisee minun hieltä ja hän imppailee niitä hiuksia ja fiilistelee🤭
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Yks mitä kannattaa kokeilla on se, että syö enemmän kasviksia ja hedelmiä. Varsinkin jos syö suuret määrät kanaa ja valkoista leipää saa aikaan kovaa löyhkää.
Otetaanpa tähän vähän miesnäkökulmaakin, nimittäin kaikki naisetkaan eivät haise hyvältä. Oikeastaan kyse ei ole varsinaisesti hajusta, kuten vaikka pierun haju, vaan hienovaraisemmasta aistimuksesta. Jollain saattaa kyseinen tuoksu vaihdella, olisi kiinnostava tietää vaikuttaako ovulaatio asiaan, mutta eihän sellaista voi kysyä.
Osa nuorista naisista tuoksuu huomattavan hyvälle, ikään kuin tuore hedelmäkori, mutta kaikki nuoret naiset eivät tuoksu samalla lailla.
Sairaista ihmisistä haistaa myös erilaisia asioita. Lihavat usein haisevat, samoin kroonisesti sairaat. Tonsilliitin ja parodontiitin haista myös. Toimin terveydenhuoltoalalla.
Miesten ominaishajuissa en heterona havaitse samalla lailla eroja, joku haisee hielle, joku tupakalle, useimmat neutraalille. Toki tyhjästä huoneesta aistii onko siellä ollut miehiä vai naisia.
Joko tyypillä on likainen pesukone, mikä tekee vaatteista ummehtuneen hajuisia.
Tai tyyppi asuu asunnossa missä on sisäilmaongelma.
Tai molemmat.
Kyse ei välttämättä ole hänen hygienian puutteestaan.
Mun ex haisi imelän tunkkaiselle. Tajusin vasta myöhemmin, että se oli se säännöllinen alkoholinkäyttö, ja puski ihon läpi ulos.
Oli siis ihan normi nelikymppinen, ei mikään alkkis, mutta joka ilta otti muutaman oluen ja viikonloppuna enemmän.
Mieheni tuoksuu aina herkulliselle ja haluttavalle, vaikka on jo 60.
Aistit kuin koiralla . Tee niillä rahaa . En muuten normineitona menisi ensimmäiseksi kenenkään intiimialueita nuuhkimaan ,saati maistamaan .
Kaikki hajuvedet alkavat tunnin päästä tuoksua minulla voimakkaan myskiselle. En voi käyttää kuin aivan kevyitä raikkaita tuoksuja, koska muuten olen kuin joku yön kuningatar.
Koiran kujeet sulla . Joutaisit kiinnipidettäväksi . Mä menen kylään , niin heti on kullannoutajan kuono haarukassani . Miten se niin .
Ominaistuoksu on tärkeä asia, tosi tärkeä. Itse rakastan puolison tuoksua ja kyllä se on hyvä, että siitä tykkää.
Tapailin yhtä miestä tossa, ja se alkoi tökkiä, että kaikki pyyhkeet miehen luona (myös hänen herrasmiesmäisesti lainaamansa kylpytakki) haisivat todella ummehtuneelta. En tiedä johtuiko pesuaineesta, vai pesikö liian alhaisissa lämpötiloissa (pyyhkeet tulisi pestä min 60 asteessa), mutta haju oli epämiellyttävä ja laski vähän miehenkin pisteitä silmissäni. Vaikkei hän itse haissut mitenkään pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim kissa talossa tuottaa inhottavan hajun vaatteisiin.
Mun tärkein syy jättää exä oli juuri se paha haju. En voinut sitä hänelle kertoa, keksin sit muun tekosyyn. Hän ei tuoksunut raikkaalle edes suihkusta tultuaan, koska suihkutteli niin nopeasti ja esim kainalot oli niin karvaiset, että niitä olisi todella pitänyt pesemällä pestä. Samoin hampaat pesi joskus ja joskus ei. Esim seksin jälkeen välttämättä ei peseytynyt ennen työpäivää jne.
Ei mitään ominaishajua, mutta kissan haju puski läpi ja ei peseytynyt riittävän hyvin.
Kissa on erittäin siisti eläin eikä ihmisen nenään haise miltään. Eri asia on, jos kissa ei ole sisäsiisti tai omista laiminlyö hiekkalaatikon puhtaanapidon.
Jepulis, oman kisuni pörröisen pehmeä mahakarvoitus on maailman hyväntuoksuisin paikka. Kissa ei todellakaan haise! Hiekkalaatikosta tulevat hajut ovat asia erikseen ja omistajan vastuulla hoitaa se puoli.
Olen 14-vuotiaalle pojalleni jankuttanut peseytymisen tärkeyttä ja puhtaiden vaatteiden vaihtamista. Erityisesti sukkien vaihtamista.
Poika käy kyllä joka päivä suihkussa. Keskimäärin kerran päivässä.
Vaimollani on tolkuttoman hyvä hajuaisti. Samoin sen siskolla. En haista yhtä hyvin, mutta pesen itse vaatteitani usein osittain sen takia, että vaimollani on erityisen hyvä hajuaisti.
Pojat kannattaa opettaa ylihygieenisiksi. Tiedän monia miehiä, joilla on itsensä ja vaatteiden peseminen on sillä tasolla, että ymmärrän hyvin, jos naiset eivät syty. Ehkä lapsuuden kotona ei ole opetettu? Kuntosalilla melkein kaikki haisulit ovat miehiä. Tulevat likaisina ja haisevissa vaatteissa salille.
M48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim kissa talossa tuottaa inhottavan hajun vaatteisiin.
Mun tärkein syy jättää exä oli juuri se paha haju. En voinut sitä hänelle kertoa, keksin sit muun tekosyyn. Hän ei tuoksunut raikkaalle edes suihkusta tultuaan, koska suihkutteli niin nopeasti ja esim kainalot oli niin karvaiset, että niitä olisi todella pitänyt pesemällä pestä. Samoin hampaat pesi joskus ja joskus ei. Esim seksin jälkeen välttämättä ei peseytynyt ennen työpäivää jne.
Ei mitään ominaishajua, mutta kissan haju puski läpi ja ei peseytynyt riittävän hyvin.
Kissa on erittäin siisti eläin eikä ihmisen nenään haise miltään. Eri asia on, jos kissa ei ole sisäsiisti tai omista laiminlyö hiekkalaatikon puhtaanapidon.
Jepulis, oman kisuni pörröisen pehmeä mahakarvoitus on maailman hyväntuoksuisin paikka. Kissa ei todellakaan haise! Hiekkalaatikosta tulevat hajut ovat asia erikseen ja omistajan vastuulla hoitaa se puoli.
Mun koira tuoksuu välillä aivan huumaavan hyvälle. Sanon että se on pessyt itsensä koirashampoolla.
(Kaupan koirashampoita emme käytä, kun kasvattaja sanoi niitä turhiksi tuotteiksi).
Samoin jotkut pikkuvauvat tuoksuvat mielettömän ihanille (silloin kuin vaipoissa ei ole mitään tuotoksia).
Miehet tuoksuvat mielestäni hyvälle silloin, kun eivät oikein tuoksu miltään.
Vierailija kirjoitti:
Toiselle ihmiselle hajusta huomauttaminen on ihan mahdoton asia. Ei varmaan loukkaavampaa asiaa ole.
Kyllä parisuhteessa ainakin on ihan luonnollista ottaa asia puheeksi. Loukkaavinta olisi, jos itse kulkisi huomaamattaan haisulina ja toinen tietäisi tämän eikä kertoisi. Pahimmassa tapauksessa keksisi jopa jonkun tekosyyn erolle.
En ole törmännyt nuorissa ihmisissä moiseen sietämättömään ominaishajuun, vanhemmissa miehissä kylläkin. Olen aina olettanut sen olevan luonnon keino varoittaa epäsopivista lisääntymiskumppaneista.