Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä paha haju ihmisessä johtuu? Eivätkö kemiat vain kohtaa?

Vierailija
19.11.2020 |

Olen tapaillut miestä joka on muuten oikein hyvä tyyppi ja sovimme ainakin fyysisesti hyvin yhteen, mutta hänen ominaishajunsa tai joku vastaava on nenääni melko sietämätön. Se on vähän kuin viemärin ja ummehtuneen perunakellarin sekoitus, enkä osaa kunnolla sanoa mistä se on peräisin. Joskus sitä ei haista ollenkaan ja joskus sen tuntee jo metrien päästä. Onkohan tällaisella suhteella mitään toivoa tai tottuuko tuohon ajan myötä? Onkohan minussakin hänen mielestään joku tuollainen haju?

Kommentit (936)

Vierailija
261/936 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailin yhtä miestä tossa, ja se alkoi tökkiä, että kaikki pyyhkeet miehen luona (myös hänen herrasmiesmäisesti lainaamansa kylpytakki) haisivat todella ummehtuneelta. En tiedä johtuiko pesuaineesta, vai pesikö liian alhaisissa lämpötiloissa (pyyhkeet tulisi pestä min 60 asteessa), mutta haju oli epämiellyttävä ja laski vähän miehenkin pisteitä silmissäni. Vaikkei hän itse haissut mitenkään pahalta.

Minäkin sain muuten siistin miehen luona kaapista "puhtaan" pyyhkeen, joka haisi siltä kuin olisi kosteana maannut kylpyhuoneen nurkassa. En hennonnut asiasta sanoa, vaan kuivailin suihkun jälkeen itseäni vaatteisiini ja wc-paperiin...

Vierailija
262/936 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan olisi miehen syytä käydä useammin suihkussa. Tai sitten hammaslääkärissä hoidattamassa ientulehduksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/936 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monta tuttavaa,jotka suusta tulee niin kammottava haju,että tulee otettua pari askelta taaksepäin, 

Se on sellainen ällöttävä rikin tuoksu.Apteekissa on kurlausvettä,joka auttaa n.12 tunniksi...Harvoin sitä saa kokonaan pois. Tarjoan pastillin.Jotkut ottavat tiedon vastaan toiset eivät.Hankala juttu

Vierailija
264/936 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hyvän miespuolisen ystäväni kanssa elokuvissa ja hänestä huokui edellisillan viinanhaju niin, että harkitsin kauempana istumista.

Muulloin hän haisi omituiselle ja tunkkaiselle, vaikka hän oli puhdas ja siisti. 

Meistä ei tullut paria hänen yrityksistään huolimatta.

Vierailija
265/936 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni lähentelee viittäkymmentä ja on mielestäni alkanut haista. Tämä kuulostaa ehkä nyt surkuhupaisalta, mutta haju on sellainen vähän eltaantunut, vanhan ihmisen haju. Ja hän todellakin peseytyy, vaatteet ovat puhtaat, treenaa tosi paljon, ei näytä, kuulosta tai ole sillai ”vanha” ollenkaan muutoin.

Mutta hänen päänsä alue haisee ja vaihdan mm: tyynyliinat tästä johtuen välillä päivittäin. Haju ei johdu hampaista, se on varma.

Yks mikä tätä aiheuttaa on todennäköisesti pipon ja lippalakkien jatkuva käyttö. ( Joo, sellaiset sopii oikein hyvin hänen tyylinsä - en jaksa mennä nyt siihen enempää ). Kun haistaa niitä lakkeja, meinaan oksentaa. Likaisten hiuksien haju on aivan oma löyhkänsä, mutta kun mieheni on lähes kalju. Niin mitä niinku hittoa?

Muistan lapsuudesta, että joidenkin maalla asuvien vanhempien miesten auto, traktorikoppi tai koko koti haisi just tollaselle hikiselle päälle.

Ja olen kyllä sanonut miehelleni tästä ja hän on yrittänyt pestä sitten päätään oikein erityisesti. Vaan ei se vaan jotenkaan auta. Tämä vaikuttaa valitettavasti seksielämään ja läheisyyden ottamiseen, vaikka muuten kaikki olis ihan ok.

Vierailija
266/936 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni lähentelee viittäkymmentä ja on mielestäni alkanut haista. Tämä kuulostaa ehkä nyt surkuhupaisalta, mutta haju on sellainen vähän eltaantunut, vanhan ihmisen haju. Ja hän todellakin peseytyy, vaatteet ovat puhtaat, treenaa tosi paljon, ei näytä, kuulosta tai ole sillai ”vanha” ollenkaan muutoin.

Mutta hänen päänsä alue haisee ja vaihdan mm: tyynyliinat tästä johtuen välillä päivittäin. Haju ei johdu hampaista, se on varma.

Yks mikä tätä aiheuttaa on todennäköisesti pipon ja lippalakkien jatkuva käyttö. ( Joo, sellaiset sopii oikein hyvin hänen tyylinsä - en jaksa mennä nyt siihen enempää ). Kun haistaa niitä lakkeja, meinaan oksentaa. Likaisten hiuksien haju on aivan oma löyhkänsä, mutta kun mieheni on lähes kalju. Niin mitä niinku hittoa?

Muistan lapsuudesta, että joidenkin maalla asuvien vanhempien miesten auto, traktorikoppi tai koko koti haisi just tollaselle hikiselle päälle.

Ja olen kyllä sanonut miehelleni tästä ja hän on yrittänyt pestä sitten päätään oikein erityisesti. Vaan ei se vaan jotenkaan auta. Tämä vaikuttaa valitettavasti seksielämään ja läheisyyden ottamiseen, vaikka muuten kaikki olis ihan ok.

Pyydä, että mies pesee kaikki lippalakkinsa ja piponsa ja kuivattaa ne auringossa. 

Vierailija
267/936 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seborrea, taliköhnärokahtuma. Ihotautilääkäri voi auttaa, ruokavaliomuutos auttaa: vähemmän lihaa, vähemmän järkyttävät rasvahapot talirauhaseritteessä

Vierailija
268/936 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapailin yhtä miestä tossa, ja se alkoi tökkiä, että kaikki pyyhkeet miehen luona (myös hänen herrasmiesmäisesti lainaamansa kylpytakki) haisivat todella ummehtuneelta. En tiedä johtuiko pesuaineesta, vai pesikö liian alhaisissa lämpötiloissa (pyyhkeet tulisi pestä min 60 asteessa), mutta haju oli epämiellyttävä ja laski vähän miehenkin pisteitä silmissäni. Vaikkei hän itse haissut mitenkään pahalta.

Minäkin sain muuten siistin miehen luona kaapista "puhtaan" pyyhkeen, joka haisi siltä kuin olisi kosteana maannut kylpyhuoneen nurkassa. En hennonnut asiasta sanoa, vaan kuivailin suihkun jälkeen itseäni vaatteisiini ja wc-paperiin...

Pyykkeihin kertyy sekä lika- että pesuainejäämiä, kun niitä pesee toistuvasti liian miedoissa ohjelmissa. Kunnon valkopesu tai puuvillapesu yli 60° auttaa, ja tietenkin se, että kuivatetaan kunnolla ennen kaappia.

Miehillä on naisia heikompi hajuaisti. Siksi onkin huvittavaa, että ne aina höpisevät feromoneista, vaikka eivät omaa lian hajuaan haista.

Vierailija
269/936 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon myös tähän hajun perusteella (ei nyt toki ihan pelkästään) parinvalintaan.

Tapailin miestä, joka oli "paperilla" täydellinen ja kaikki tuntui natsaavan harrastuksista elämänarvoihin jne. Sitten kun edettiin pidemmälle niin huomasin että miehen ominaistuoksu haisee minusta pahalle ja ns kemiat ei toimi ollenkaan yhteen; suudellessa tämä vielä menetteli joten kuten, mutta makuuhuoneen puolella kun piti olla enemmän kontaktissa niin hommasta ei tullut yhtään mitään.

Samoin yleisesti huomannut että miehen hikikin haisee hyvälle jos kaikki natsaa

Vierailija
270/936 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykit!!

Meillä mun miehen vaatteet haisee viemärille ja mun eivät vaikka pesemme samalla koneella, tietysti. Mutta, mies kerää vaatteensa sika nopeaa narulta, koittaa kädellä vähän yhden paidan reunasta ja tuumii että joo kuivia ovat ja linttaa hyllyyn. Sanoin sille joku aika sitten että sun paidat haisee oksennukselle siksi että linttaat pyykit kosteina kaappiin... Mun vaatteet eivät haise, annan kuivua pari päivää narulla tai kuivaan kuivurissa.

Vierailija
271/936 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykit!!

Meillä mun miehen vaatteet haisee viemärille ja mun eivät vaikka pesemme samalla koneella, tietysti. Mutta, mies kerää vaatteensa sika nopeaa narulta, koittaa kädellä vähän yhden paidan reunasta ja tuumii että joo kuivia ovat ja linttaa hyllyyn. Sanoin sille joku aika sitten että sun paidat haisee oksennukselle siksi että linttaat pyykit kosteina kaappiin... Mun vaatteet eivät haise, annan kuivua pari päivää narulla tai kuivaan kuivurissa.

Edit: Vaatteiden hajuun on auttanut Sanytol huuhteluaine joka desinfioi, vähentää bakteereja. Kannattaa kokeilla. Ei tuhoa Lycraa.

Vierailija
272/936 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän se johtuu, että puolison ominaistuoksu on alkanut tuntua ikävältä yli kymmenen vuoden jälkeen. Voiko kyllästyä toiseen niin, että sen tajuaa näin? 

Vierailija
273/936 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan myös aikoinaan pari ihmistä kellä oli outo lemu jonka haistoi etenkin kun puhui siinä likellä, hyi, mistä lie johtuu.

Vierailija
274/936 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kemiaa. Mulle on käynyt pari kertaa sinkkuiluaikoina niin, että miehen ominaishaju on ollut mun nenääni ihan sietämätön, eikä kyse ollut huonosta hygieniasta. Ei vaan ole pystynyt jatkamaan suhdetta, vaikka toinen olisi ollut kuinka mukava.

Sen sijaan nykyinen puolisoni tuoksuu aina tosi hyvälle, vaikka olisi hikoillut tai unohtanut käydä suihkussa.

Mistä sen sitten tietää onko kyse hygieniasta vai jostakin muusta? Ei nähdä niin usein että tietäisin peseekö hän hampaita tai peseekö vaatteita liian harvoin tms. Suihkussa hän ainakin käy säännöllisesti.

Ap

No kyllä pesemättömyyden haistaa. Muistan miltä se toinen ällön hajuinen mies haisi, tuli mueleen tunkkainen kanelin haju. Kaneli, ei kameli 😂

Höh, kanelihan tuoksuu hyvältä - en tajua sinua.

Vierailija
275/936 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä haisi ummehtuneelle ja ihmettelin asiaa mielessäni suhteen alussa koska mies kuitenkin kävi suihkussa, pesi hampaita ja vaihtoi vaatteita ahkerasti. Yhteen muuttaessa selvisi, että miekkonen on koko elämänsä pessyt kaikki vaatteensa työvaatteita ja hikisukkia myöten aina vain 30 asteessa. Päättelin, että pesukonekin on saattanut jäädä putsaamatta ja/tai kuivumatta kunnolla, mikä lisää hajua vaatteisiin. Pidettyäni koulutuksen vaatteiden oikeista pesuasteista puhtaassa koneessa myös haju alkoi hälvetä. :D Eli tässä tapauksessa miehen ummehtunut "ominaishaju" paljastuikin onneksi korjattavaksi asiaksi!

Vierailija
276/936 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kemiaa. Mulle on käynyt pari kertaa sinkkuiluaikoina niin, että miehen ominaishaju on ollut mun nenääni ihan sietämätön, eikä kyse ollut huonosta hygieniasta. Ei vaan ole pystynyt jatkamaan suhdetta, vaikka toinen olisi ollut kuinka mukava.

Sen sijaan nykyinen puolisoni tuoksuu aina tosi hyvälle, vaikka olisi hikoillut tai unohtanut käydä suihkussa.

Mistä sen sitten tietää onko kyse hygieniasta vai jostakin muusta? Ei nähdä niin usein että tietäisin peseekö hän hampaita tai peseekö vaatteita liian harvoin tms. Suihkussa hän ainakin käy säännöllisesti.

Ap

No kyllä pesemättömyyden haistaa. Muistan miltä se toinen ällön hajuinen mies haisi, tuli mueleen tunkkainen kanelin haju. Kaneli, ei kameli 😂

Höh, kanelihan tuoksuu hyvältä - en tajua sinua.

Kanelin tuoksu kertoo sisäilmaongelmista, bakteereista,homeesta tai sienestä. En nyt muista mikä sisäilmaongelma se olikaan.

Vierailija
277/936 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemikaalikuorma kertyy iän myötä, voi vaikuttaa.

Vierailija
278/936 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se johtuu, että puolison ominaistuoksu on alkanut tuntua ikävältä yli kymmenen vuoden jälkeen. Voiko kyllästyä toiseen niin, että sen tajuaa näin? 

Se johtuu omasta hormonitoiminnan muutoksesta. Jos olit silloin käyttänyt pillereitä ja nyt et- tai toistepäin. Pillerit, tai muu hormoneelinen ehkäisy muuttaa hajuaistia.

Vierailija
279/936 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla vaihdevuosissa voi alkaa virtsa haista niin ettei hajusta oikein millään pääse eroon. Hikikin haisee sille.

Vierailija
280/936 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon myös tähän hajun perusteella (ei nyt toki ihan pelkästään) parinvalintaan.

Tapailin miestä, joka oli "paperilla" täydellinen ja kaikki tuntui natsaavan harrastuksista elämänarvoihin jne. Sitten kun edettiin pidemmälle niin huomasin että miehen ominaistuoksu haisee minusta pahalle ja ns kemiat ei toimi ollenkaan yhteen; suudellessa tämä vielä menetteli joten kuten, mutta makuuhuoneen puolella kun piti olla enemmän kontaktissa niin hommasta ei tullut yhtään mitään.

Samoin yleisesti huomannut että miehen hikikin haisee hyvälle jos kaikki natsaa

En lukenut koko ketjua, onkohan mainittu. Mutta ihmisiltähän on feromoneja ihan kuin eläimilläkin. Geneettisesti kaukaisemmat ihmiset yleensä haisevat hyvälle koska se on geneettisesti hyvä match. Oma mieheni tuoksuu minusta todella hyvälle, samoin yksi lapsistamme. Olen aina ihmetellyt miten lapsi voi haista niin hyvälle. Kaksi muuta lasta eivät haise yhtä hyvälle, eivät toki pahallekaan ainakaan puhtaina. Miehen mukaan he haisevat minulle, hänen mielestään hyvälle. Aika mielenkiintoista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan