Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tupakka ja raskaus. olenko paha ihminen

Vierailija
21.03.2014 |

Olen ollut polttamatta pian 6 viikkoa. 2 kertaa olen ottanut kaverilta parit savut ja nyt poltin melkein kokonaisen tupakin. Sain kamalat omantunnontuskat jokaisesta kerrasta, enkä ymmärrä miksi piti polttaa. Teinkö nyt kamalaa hallaa vauvalleni vai onko se kuinka paha synti. (olen rv 24)En halua polttaa enää loppuraskauden aikana.. :'(

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet roskaa.

Vierailija
42/70 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole polttanut 10 vuoteen, itse sitä ja tätä. Vittu en ole edes alottanut polttaa. En ole niin hiton tyhmä. Passiivinen  tupakointi melkein pahempaa kuin että itse imis röökiä. En tule ikinä vetää niin paljoa kemikaaleja omiin keuhkoihini. Jossain vaiheessa kun kaksi samanikäistä henkilöä ovat vierekkäin, toinen polttaja ja toinen ei. Sen huomaa kumpi on savuton ;)

t. Hyvä geeninen, savuton 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

terve vauva mulle synty ja istukka oli kans ihan kunnossa ja normaalin värinen ei virtauksissa häikkää. Seurattiin tarkkaan, koska poltin paljon

tyttö syntyi 3840g ja 50 cm

20 tupakkia meni päivässä koko raskauden ajan.

Lopeta kuitenki

Vierailija
44/70 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 13:22"]terve vauva mulle synty ja istukka oli kans ihan kunnossa ja normaalin värinen ei virtauksissa häikkää. Seurattiin tarkkaan, koska poltin paljon

tyttö syntyi 3840g ja 50 cm

20 tupakkia meni päivässä koko raskauden ajan.

Lopeta kuitenki

[/quote]

Ja kehtaat oikeesti vielä kertoa tälläistä? Itse häpeäisin silmät päästäni

Vierailija
45/70 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poltin kanssa raskauden aikana 10-15 tupakkaa päivässä ja terve 3500g 51cm  poika syntyi. Nyt poika jo 188cm ja 20v ja edelleen terve... N42

Vierailija
46/70 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei yhtä yhdeksää kuukautta pysty olemaan polttamatta on niin on kyllä heikko ihminen! Kumpi on sinulle tärkeämpää, rööki vai vauva? Et kai tunkisi syntyneen vauvankaan suuhun tupakkaa?

Voi että tekis aina mieli mennä lämäyttään litsari sellaiselle ihmiselle joka polttaa tai käyttää muita haitallisia aineita raskauden aikana. Senkun pilaat oman elämäsi mutta ehkä sen odotusajan voisit ajatella muitakin kuin itseäsi.

Vierailija
47/70 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lähde missään nimessä tuomitsemaan tätä ihmistä. Katsonut sivusta monta tarinaa raskaudesta ja tupakasta, kaikki tarinat olleet erilaisia, osa pysty olemaan kokonaan ilman, osa vähensi, osa poltti sillon tällön. Kaikki pyrki parhaaseensa ja kaikilla terveet lapset. 

Tupakka ja riippuvuus on kaikille henkilökohtaisia ja yksilöllisiä asioita. Kukaan täällä moraalisoiva ei voi oikeesti samaistua siihen ihmiseen, joka sen aineen kanssa kamppailee. Se kamppailu ei ole kenelläkään sama.  Jokainen terve ja fiksu aikuinen tietää, että se ei ole hyväksi ja se on pääasia, että pyrkii / on savuton. Raskaus on varmasti yks tsemppaavimmista asioista lopettaa, mutta on se silti vaikeaa. 

Itse olen nyt kohta puoli vuotta ollut polttamatta yhden ainutta tupakkaa ja sen verran ollut vaikeaa, että haluaisin koko pirun pois jo nyt, että tätä kamppailua ei tarvitsisi käydä jos/kun on perheen perustaminen mielessä. 

Tsemppiä AP, lähet siitä, että enään et sorru :) 

Vierailija
48/70 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä meillä on tuleva Vuoden Äiti. Sinunlaisten ei tulisi lisääntyä. Etkö osaa hävetä?

Vierailija
49/70 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 14:04"]

Ja tässä meillä on tuleva Vuoden Äiti. Sinunlaisten ei tulisi lisääntyä. Etkö osaa hävetä?

[/quote]

Sinulaisten kusipäiden tulisi haistaa piiiitkä paska.

Vierailija
50/70 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 14:04"]

[/quote]

Sinulaisten kusipäiden tulisi haistaa piiiitkä paska.

[/quote]

Osu ja uppos

Vierailija
51/70 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä uskalletaan anonyymisti tulla huutelemaan ja haukkumaan maailman huonoimmaksi äidiksi ja pahaksi ihmiseksi. Kaikki huutelijat tuntuvat olettavan että olen vetänyt kuin korsteeni rv 18 asti, ovat niiin perkeleen väärässä!!! Poltin ennen plussausta yli 30 tupakkia päivässä ja heti plussauksesta vähensin 5 päivässä. Kokeilkaa tupakoimattomat itse korvata tuo määrä "ei millään" välillä oli päiviä etten polttanut, joskus meni 2 joskus 5. Rv 18 lopetin täysin. Koen olevani heikko jne, mutta tämä ei tee minusta pahaa ja huonoa ihmistä joka ei ansaitse saada lapsia. Menkää itseenne ja miettikää. Tai paremmin, menkää sen maha pystyssä olevan äidin luo ja antakaa luunappi otsaan ja haukkukaa naama punaisena kuinka paska ihminen hän on. Lyön tonnista vetoa ettei kukaan uskalla. Kuinka moni teistä lapsellisista on ottanut esim viiniä raskauden aikana. Päihde sekin kuin tupakkakin. Minäpä en ole pisaraakaan, enkä muutenkaan juo. en minäkään hauku teitä pahoiksi ihmisiksi jos haette kaljaa kaupasta olitte raskaana tai ette. -ap

Vierailija
52/70 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kysylee ensin, että onko paha ihminen, ja suuttuu sitten saamistaan vastauksista :D Mitä muuta luuli saavansa kuin moralisointia ja haukkuja täältä?

Oma vastaukseni:olet paha ihminen. Pointsit kuitenkin vähentämisestä ja tsemppiä tupakasta eroon pysymisestä. Onnea loppuraskauteen!

Vierailija
53/70 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 14:22"]Kyllä täällä uskalletaan anonyymisti tulla huutelemaan ja haukkumaan maailman huonoimmaksi äidiksi ja pahaksi ihmiseksi. Kaikki huutelijat tuntuvat olettavan että olen vetänyt kuin korsteeni rv 18 asti, ovat niiin perkeleen väärässä!!! Poltin ennen plussausta yli 30 tupakkia päivässä ja heti plussauksesta vähensin 5 päivässä. Kokeilkaa tupakoimattomat itse korvata tuo määrä "ei millään" välillä oli päiviä etten polttanut, joskus meni 2 joskus 5. Rv 18 lopetin täysin. Koen olevani heikko jne, mutta tämä ei tee minusta pahaa ja huonoa ihmistä joka ei ansaitse saada lapsia. Menkää itseenne ja miettikää. Tai paremmin, menkää sen maha pystyssä olevan äidin luo ja antakaa luunappi otsaan ja haukkukaa naama punaisena kuinka paska ihminen hän on. Lyön tonnista vetoa ettei kukaan uskalla. Kuinka moni teistä lapsellisista on ottanut esim viiniä raskauden aikana. Päihde sekin kuin tupakkakin. Minäpä en ole pisaraakaan, enkä muutenkaan juo. en minäkään hauku teitä pahoiksi ihmisiksi jos haette kaljaa kaupasta olitte raskaana tai ette. -ap

[/quote]

En juonut pisaraakaan alkoholia raskaana ollessa ja olen kyllä avautunut päin naamaa näille "maha pystyssä" oleville, jotka on vetänyt tupakkaa tai juonut alkoholia. Luunappia sentään en ole antanut, vaikka mieli on tehnyt.

Vierailija
55/70 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa mennä tupakalle :)

t. rv 17

Vierailija
56/70 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain wt:t tupakoi.

Vierailija
57/70 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan teki oikein pahaa kun menin ohi naistenklinikalla ja 2 suht nuorta naista veti tupakkaa. Olin itsekin raskaana ja olikin riski raskaus mutta kaikki meni hyvin.

Vierailija
58/70 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sinä, ainakin tyhmä ja vastuuton ihminen ja aivan turhaan vässytät ettet "halua" polttaa jos kuitenkin poltat!!

Eihän sikiö välttämättä siitä ole saanut pysyviä vaurioita, mutta onko oikeasti sen riskin arvoista vetää yksiäkään savuja?

Vierailija
59/70 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan äitejä jotka uskaltaa olla erilaisia ja polttavat raskaudesta huolimatta. En suosittele polttamaan, mutta jos nikotiinihimo sitä vaatii niin on se poltettava.

Vierailija
60/70 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset mätämunat juuri lopettavat polttamisen siihen paikkaan kun lääkäri ensimmäisen kerran diagnosoi ensimmäiset oireet. Lapsilla ei ole niin väliä. Anna lapsesi adoptoitavaksi.