Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asia joka tuskin ärsyttää muita kun minua; muka-askartelijat!!

Vierailija
19.11.2020 |

Mitä hitsin askartelua se semmoinen on, että VALMIILLE kaupasta ostetulle korttipohjalle liimataan VALMIITA kaupasta ostettuja koristekuvia, ja koko komeus kruunataan VALMIILLA tarratekstillä.

Siis en edes tiedä miksi, mutta tämä tällainen ärsyttää ihan suunnattomasti.

Korttipohjat valmiina nyt vielä menee, mutta ne koristeet ja kuvat niihin pitäis vähintään itse leikata, piirtää, virkata, hyödyntää kenties erilaisia materiaaleja uusiksi jne.

Ja se toivotuskin olisi suotavaa ihan itse harjoitella tekstaamaan kauniisti.

Onko pelkkä valmiiden kaupasta ostettujen materiaalien, tarrojen ja koristeiden liimaaminen toisiinsa askartelua? EI OLE, TIETÄKÄÄ SE!!

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta siitä huolimatta en ymmärrä miksi korttiaskartelun pitäisi olla erityisen luovaa tai persoonallista?

Sanoit että kaupassakin on valmiita kauniita kortteja, mutta minä olen eri mieltä. Minusta ne ovat tylsiä, kaikki ostaa samoja enkä löydä mieleistäni. Miksi en voi tehdä just sellaista kuin haluan niistä tarroista ym? Eihän kyse ole siitä ettenkö osaisi piirtää tms, osaan kyllä!

En ymmärrä miksi asioita pitäisi tehdä yhdellä tapaa vain siksi kuin "näin on ennenkin tehty".

Jos ostan valmiita askartelujuttuja, jotta saan just sem tunnelman korttiin kuin haluan, mikä on ongelma? Loppujen lopuksi kaikki askartelumateriaalit on "valmistuotteita", huovat ja kaikki.

T.76/79

Vierailija
82/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtu vielä lisätä, että ne naiset jotka pelaa jotain kännykkäpelejä tai konsolilla jotain tyttöjen pelejä ei ole "Gamer Girlejä". Oikeata pelaamista on PC pelaaminen tai Dark Soulsin pelaaminen konsolilla. Näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa nämä kiukuttelija-paskartelijat täällä. Ap:n aloitus on niin hulvattoman liioiteltu (vaikka totuuden siemen siinä onkin) että täytyy olla tosi herkkänahkainen jos siitä näin verisesti loukkaantuu. Rentoutukaa nyt vähän.

Vierailija
84/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohtu vielä lisätä, että ne naiset jotka pelaa jotain kännykkäpelejä tai konsolilla jotain tyttöjen pelejä ei ole "Gamer Girlejä". Oikeata pelaamista on PC pelaaminen tai Dark Soulsin pelaaminen konsolilla. Näin.

On ne ihan samoin siinä missä kuka tahansa pelaaja. Tamagotchi tai CS, samaa kamaa.

Vierailija
85/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh ihmiset nyt pahoittivat mielensä :D Missään ei sanottu että valmispohjilla tekeminen on kiellettyä, APta otti päähän se, että alusta asti itse tekeminen ja valmispojien käyttö lasketaan samaksi asiaksi kun se ei hänen mielestään ole.

Ei minua haittaa kummankaanlaiset kortit, se tarkoitus on ilahduttaa ja muistaa, kyllä se ihan valmiskin kortti sen asian ajaa. Itse en näkisi vaivaa joulukorttiin kun kuka niitä nyt oikeasti säilyttää? En itse ymmärrä askartelua ollenkaan koska haluan vain tehdä itse asioita joita voi käyttää ja jotka kestää ja on hyödyllisiä. Joulukortit ei ole, mutta jos joku niistä tykkäö niin tehköön, varmasti joku ilahtuu. Ymmärrän kyllä myös APn kannan :D

Itseäni DIY henkisenä ihmisenä ärsyttää samanlainen ilmiö. Youtuben puoleltakin löytyy "DIY" juttuja, jotka on sitä, että haetaan kaupasta tavara ja laitetaan siihen tarra. Itse taas saatan etsiä kirppareilta kaikenlaista ja ommella/tuunata/korjata itselleni käyttöesineitä ja vaatteita. Sitten joku "DIY henkinen" laittaa somessa viestiä ja käyn tsekkaamassa hänen töitään ja ne on sitä "Ostin prismasta sandaalit ja laitoin kuumaliimalla toiseen yhden karkkipaperin"

Myös korujen valmistuksessa näkyy tätä samaa, on kaikenmaailman pienyrittäjää ja kaikilla niissä koruissa on ne samat killuttimet mitä sinellistä saa. Olkoon, en osta niitä kun näyttää mielestäni halvalta mutta jonkyn toisen tyyliin se varmaan sopii, antaa mennä.

Mutta askartelu ja taide, käsityöt eivät kuulu vain lahjakkaille. Lopulta on kyse itseilmaisusta ja stressinpoistosta. Jos joku tulee iloiseksi siitä, että leikkasi saksilla halpahallin paitaan reiän, kutsuu sitä vaatetuunaukseksi ja luovuudeksi, ihan sama. Hänelle itselleen tuli hyvä olla, ja harjoitus tekee mestarin ja kokeilemalla löytää mitä haluaa osata. Mutta joku itsetietoisuus on hyvä olla siinäkin, että ei nyt ehkä ole mikään vaatturimestari ja vaadi korkeita hintoja netissä kun TÄÄ ON HEI KÄSITYÖ. Jos olisi joku sana mikä erottaisi valmispalatekijän ja elämäntapa-askartelijan, niin asia olisi selkeämpi, mutta toisaalta mitä väliä sillä on.

Tärkeintä on että on kivaa.

Vierailija
86/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on murheet toisilla.

Vierailija
87/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taannoin kovin suosittua (ei kai se enää ole???) "skräppääämisessä" oli sama homma.

Tämä, ihmettelin kuka viitsii näitä rumia kuvakansioita väsätä.

Hyvä kun pelkät valokuvat viitsisi liimata.

Vierailija
88/88 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... mutta siitä huolimatta en ymmärrä miksi korttiaskartelun pitäisi olla erityisen luovaa tai persoonallista?

Sanoit että kaupassakin on valmiita kauniita kortteja, mutta minä olen eri mieltä. Minusta ne ovat tylsiä, kaikki ostaa samoja enkä löydä mieleistäni. Miksi en voi tehdä just sellaista kuin haluan niistä tarroista ym? Eihän kyse ole siitä ettenkö osaisi piirtää tms, osaan kyllä!

En ymmärrä miksi asioita pitäisi tehdä yhdellä tapaa vain siksi kuin "näin on ennenkin tehty".

Jos ostan valmiita askartelujuttuja, jotta saan just sem tunnelman korttiin kuin haluan, mikä on ongelma? Loppujen lopuksi kaikki askartelumateriaalit on "valmistuotteita", huovat ja kaikki.

T.76/79

Sanot, että valmiit kortit ovat tylsiä, ja kaikki ostavat samoja. Mutta se ei ole tylsää, että kaikki lätkivät samoja valmisakertelujuttuja samoille korttipohjille? Ei korttiaskartelun tietenkään tarvitse olla luovaa, mutta olisi outoa pitää muka-askartelua sen luovempana kuin valmis korttien ostoa.