Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asia joka tuskin ärsyttää muita kun minua; muka-askartelijat!!

Vierailija
19.11.2020 |

Mitä hitsin askartelua se semmoinen on, että VALMIILLE kaupasta ostetulle korttipohjalle liimataan VALMIITA kaupasta ostettuja koristekuvia, ja koko komeus kruunataan VALMIILLA tarratekstillä.

Siis en edes tiedä miksi, mutta tämä tällainen ärsyttää ihan suunnattomasti.

Korttipohjat valmiina nyt vielä menee, mutta ne koristeet ja kuvat niihin pitäis vähintään itse leikata, piirtää, virkata, hyödyntää kenties erilaisia materiaaleja uusiksi jne.

Ja se toivotuskin olisi suotavaa ihan itse harjoitella tekstaamaan kauniisti.

Onko pelkkä valmiiden kaupasta ostettujen materiaalien, tarrojen ja koristeiden liimaaminen toisiinsa askartelua? EI OLE, TIETÄKÄÄ SE!!

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtenä vuonna neuloin 60 minisukkaa, joihin tein ripustuslenkin. Niistä suurimman osan ompelin muutamalla pistolla kiinni korttipohjiin. Kortin saaja sai irrottaa sen sitten vaikka joulukuusen koristeeksi.

Niitä sanoisin jo itse tehdyiksi joulukorteiksi.

Mutta käytitkö valmiita lankoja?

Vierailija
62/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap 😂

Ymmärrän sinua niin hyvin! Ja kirjoitat vielä hauskasti. Olet varmaan sukulaissieluni.

Sama täällä!

Mites Ikean huonekalut? Tein kirjahyllyn! (kasasin palikat)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, olen itsekin joskus hämmästynyt joulukorttia, jossa on valmiiseen korttipohjaan isketty yksi tarra ja siinä se. Ennemmin ostaa vaikka valmiin, kauniin kortin. Koetan niitä ostaessa yleensä vähän miettiä minkä tyyppinen ihminen kukin saaja on eli en summamutikassa lähettele minkälaisia kortteja vain. Tai sitten teen itse. En ole mikään huippuaskartelija, mutta näen kyllä hieman vaivaa, kun itse teen.

Vierailija
64/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtenä vuonna neuloin 60 minisukkaa, joihin tein ripustuslenkin. Niistä suurimman osan ompelin muutamalla pistolla kiinni korttipohjiin. Kortin saaja sai irrottaa sen sitten vaikka joulukuusen koristeeksi.

Niitä sanoisin jo itse tehdyiksi joulukorteiksi.

Tällaiset kortit ovat kauniita, ihania ja samalla vaivaannuttavia. Sen valmistarrakortin voi heittää paperikoriin joulun jälkeen, kun siitä on ollut aikansa iloa. Vaan heitäpä roskiin minisukka, jota toinen on nyhrännyt vaivalla ja käyttänyt siihen aikaansa. Meillä ei ole joulukuusta johon irrotetun sukan laittaisi, koska kissat kaataisivat kuusen noin viisi kertaa päivässä jos sellainen olisi. Ilahdun jokaisesta muistamisesta silti, oli kortti itse askarreltu paperin tekemistä myöten tai valmis kortti, johon on kirjoitettu lähettäjän nimi. Joku läheinen on ajatellut minua riittävästi sen lähettääkseen ja siitä tulee hyvä mieli. ❤️

Vierailija
65/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ihmiset osaa pahoittaa mielensä kaikenlaisista asioista. Mitä se on keneltäkään pois jos joku (aika moni) käyttää valmiita askartelukuvioita tehdessään joulukortteja? Kyllähän jokainen näkee, että ne on valmiskoristeista liimaamalla tehty. Eikä niistäkään mitenkään automaattisesti tule hyvän näköisiä, kyllä se vähän silmää vaatii että tulee kauniita.

Vierailija
66/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Askarrella:

verbi

Olla askareissa, askaroida, puuhailla, hommata, toimitella

valmistaa, näperrellä käsityönä jotakin harrastuksekseen.

Esimerkiksi: Askarrella jonkin työn parissa.

Askartelulla voidaan myös tarkoittaa nopeaa kokoon kyhäämistä tai vähän sinne päin väsäämistä. :D

Esim. "Askartelin nyt tämmöisen keittiöpyyhkeen talouspaperista"/"askartelin maalarinteipistä tämmöisen sopivan paikan sun takkiin".

Että mikä vain voi olla askartelua....

Vierailija
67/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut myyvät sellaisia joulukortteja joulumyyjäisissä. Voittoa siitä ei tietenkään synny.

Vierailija
68/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastus jota en ikinä ymmärtänyt, scrapbooking.

Vierailija
69/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap rauhoitu... Ymmärrän tuskasi, mutta jostain pitää saada se ensimmäinen itse tekemisen kokemus...

Vierailija
70/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt ihan samaa, mutta kukin tyylillään kai. En oikein ymmärrä, miten kukaan jaksaa käyttää aikaa ja rahaa ja nähdä vaivaa johonkin niin ei-luovaan: itse joko ostan valmiskortin tai sitten askartelen/piirrän itse alusta asti. Ehkä näille kevytaskartelijoille se pelkkä tarvikkeiden ostelu ja liimailu on mukavaa ja muu turhaa vaivannäköä.

Valmiskortit ei aina miellytä. Ovat usein rumia, tutut antaa tismalleen samanlaisia. Maksavat paljon.

Itse säästän rahaa tekemällä itse. En jaksa jatkuvasti piirtää korttia alusta asti eikä siitä aina tule hienointa mahdollista sillä että teen kaiken _itse_. Opiskelen nykyisin media-alaa ja valmiiltakin elementtejä tulis osata hyödyntää. Ei luovuus ole yhtä kuin "tekee kaiken itse". Luova ihminen osaa sommitella ja yhdistellä valmiitakin elementtejä. Itse ostan valmiita elementejä koska ne on HIENOJA/kauniita, en siksi että voisin näyttää kaikille kuinka luova ja taiteellinen olen. Sitä kyllä kuulen muutenkin.

Aiemmin ollessani lasten parissa töissä, tota askartelua tuli tehtyä lapsille valmiiksi niin paljon että valmiita elementtejä oppi arvostamaan. Ei sitä jaksa kotona väsätä jokaista korttia erikseen eikä mulla ole aina inspiraatiota piirtää jos töissäkin tullut leikattua kissantassuja 2-3h putkeen. Loppuu ne ideat itseltäkin jos aina piirtää.

Kerrohan ap, kai sentään piirrät itse korttisi kuvat etkä leikkaa niitä mistään? 😉

Vierailija
71/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Askarrella:

verbi

Askartelulla voidaan myös tarkoittaa nopeaa kokoon kyhäämistä tai vähän sinne päin väsäämistä. :D

Esim. "Askartelin nyt tämmöisen keittiöpyyhkeen talouspaperista"/"askartelin maalarinteipistä tämmöisen sopivan paikan sun takkiin".

Jos askartelee joulukortin keittiöpyyhkeestä ja talouspaperista, sen voi ehkä kelpuuttaa luovaksi toiminnaksi?

Vierailija
72/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Jos tietäisin kuka olet niin lähettäisin tulevana jouluna sulle kaupan valmiin kortin. Muka-askarreltuja olemme tähän mennessä lähettäneet mielestämme tärkeimmille sukulaisille ja kavereille. Kaikille ei ehdi tehdä niin kaukaisemmat saa valmiin kortin.

Vierailija
73/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se riippuu siitä, onnistuuko saamaan aikaan jotenkin persoonallisen lopputuloksen. Jos käyttää valmiita askartelukuvia, niin lopputulos voi näyttää persoonattomalta. Saaja näkee, mistä kaupasta ja askartelupaketista osat on poimittu ja liimattu. Kortti voi näyttää tylsältä. Joku voisi mieluummin saada ruman mutta persoonallisen joulutöherryksen.

Vierailija
74/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi-sisustaja ompelee kaikki täkkinsä ja tyynynsä itse, värjää omat verhonsa, piirtää omat taulunsa! Muuten ei ole oikea sisustaja, on vain ostanut jonkun tehtaan valmistyynyn eikä ole ollut luova! :( Tai vielä kamalampaa, on katsonut seiniin ja muuhun värimaailmat jostain värikortista, jossa valmiiksi valitut värit. 😱

Vierailija
75/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap rauhoitu... Ymmärrän tuskasi, mutta jostain pitää saada se ensimmäinen itse tekemisen kokemus...

Tämä.

Ehkä he ovat itse saaneet siitä hyvän mielen ja joulufiilistä. Halunneet tehdä jotain luovempaa kuin ostaa valmis kortti. Halunneet ilahduttaa näkemällä edes vähän enemmän vaivaa. Saaneet tekemisen ja antamisen iloa itselleen.

Ehkä heidän tuotoksensa eivät ole samaa tasoa kuin sinun, ap. Ja ehkä he eivät ole itsekään yhtä vaativia saamiensa joulukorttien suhteen kuin sinä. Ehkä he osaavat arvostaa toisten (pientäkin) näkemää vaivaa enemmän kuin sinä.

Vierailija
76/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Askarrella:

verbi

Jos askartelee joulukortin keittiöpyyhkeestä ja talouspaperista, sen voi ehkä kelpuuttaa luovaksi toiminnaksi?

Miksi sen korttiaskartelun pitäisi olla jotenkin erityisen _luovaa_?

Mun mielestä jos haluaa olla luova, voi maalata taulun. Kaikki ei tee kortteja pelkästä luovuuden ilosta, vaan siksi että täytyy tehdä joku kortti.

Itse olen luova ihminen ja musta nää askartelutarvikkeet tarroineen on ihan mielettömän ihania/söpöjä/kivoja!

Yleensäkin muihin vertaaminen on rumaa ja pilaa tunnelman. Jos haluaa olla erityinen ja luova, voi vaikka pitää oman taidenäyttelyn. Sitten sais sitä arvostustakin, jota toivoo.

Vierailija
77/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Askarrella:

verbi

Mun mielestä jos haluaa olla luova, voi maalata taulun. Kaikki ei tee kortteja pelkästä luovuuden ilosta, vaan siksi että täytyy tehdä joku kortti.

Itse olen luova ihminen ja musta nää askartelutarvikkeet tarroineen on ihan mielettömän ihania/söpöjä/kivoja!

Yleensäkin muihin vertaaminen on rumaa ja pilaa tunnelman. Jos haluaa olla erityinen ja luova, voi vaikka pitää oman taidenäyttelyn. Sitten sais sitä arvostustakin, jota toivoo.

Yhtä hyvin askartelijakin voi askarrella itselleen. Miksi ne askartelun tuotteet pitää muille lähettää? Valmiit askartelutarvikkeet ovat kalliita. Kaupoissa on monenlaisia valmiita kauniita joulukortteja.

Vierailija
78/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS. Se liimaaminen ja tekemisen vaikeusko siitä askartelua tekee?

Mitä väliä on sillä oletko liimannut sen koristeen valmiilla tarrapohjalla vai askarteluliimalla? Kummassakinhan sä vain painat jotakin korttiin kiinni.

Ainut ero että tarralla ei tule niitä ikäviä reunoja tai muita sotkuja.

Vierailija
79/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Askarrella:

verbi

Yhtä hyvin askartelijakin voi askarrella itselleen. Miksi ne askartelun tuotteet pitää muille lähettää? Valmiit askartelutarvikkeet ovat kalliita. Kaupoissa on monenlaisia valmiita kauniita joulukortteja.

Näin on. Niin olen itsekin tehnyt, esim joulukyltin oveen jne.

Vierailija
80/88 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta aika moni varmaan ilahtuu joulukortista, oli se sitten askarreltu tai ei, ja jos itse tykkää tehdä joulukortteja ja siitä tulee hyvä fiilis, niin ei siinä mitään pahaa voi olla, vaikka käyttäisi tekemiseen valmiita osia. En usko, että ap:n tarkoitus oli pahoittaa kenenkään mieltä kuitenkaan.