Käytkö suihkussa aamulla vai illalla?
Kommentit (102)
Aamuin ja illoin. Aamuisin sen takia, kun käyn lenkillä heti herättyäni ja illalla töiden jälkeen on hiki ja likanen olo jos ei käy
Aamuisin. Tykkään herätä kylmässä suihkussa, siinä lähtee päivä hyvin käyntiin. Toisinaan saatan käydä vielä illalla kylvyssä tai saunassa.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 21:31"]
Aina iltaisin. Hiukset pesen joka kolmas ilta tai useammin jos sattuu illalla olemaan liikuntaharrastus.
[/quote]
Sama vastaus myös minulla.
Yleensä iltaisin. Joka päivä kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 21:40"]
Monen iho ja hiukset voisivat vähän harvemmilla ja maltillisemmilla pesuilla paljon paremmin.
[/quote]
Iho varmasti voi paremmin kun luonnollinen rasva on pinnassa kun ei peseydy. Pitäisi kumminkin ajatella muita ihmisiä, haisevat ihmiset ei ole mukavia työkavereita, kaupan jonossa..jne.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 21:46"]
Ai onko se sellaista näkymätöntä rasvaa, jota ei todellakaan silmämääräisesti näe mun pitkistä, tuuheista hiuksistani, mutta jota pitäisi neuroottisena luulotella olevan?
[/quote]
Siellä hiusjuuressa näkymättömissä rasva tirisee ja aihuttaa samalla päänahan kutinaa...yök
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 21:50"]
Ai onko se sellaista näkymätöntä rasvaa, jota ei todellakaan silmämääräisesti näe mun pitkistä, tuuheista hiuksistani, mutta jota pitäisi neuroottisena luulotella olevan?
[/quote]
Siellä hiusjuuressa näkymättömissä rasva tirisee ja aihuttaa samalla päänahan kutinaa...yök
[/quote]
Kyllä mulla pitää aika monta päivää olla tukka pesemättä, että alkaa kutista...
Hassua kun moni pitää hiusten pesua jotenkin kamalana velvollisuutena, jota pitää lykätä niin kauan kuin mahdollista. Ja toitotetaan, ettei hiuksia tarvitse pestä joka päivä. Mitä jos haluaa pestä? Haluaa olla puhdas ja pestä aamuisin myös hiuksensa? Jos se peseytyminen on ihan nautinto, eikä mitään pakkopullaa? Miten ihmiset kuvittelee, että päätä ei tarvitse pestä samalla tavalla kuin muutakin kehoa, vaikka sehän just kerää kaiken pölyn ja lian ja nuhjaantuu yön aikana? Päänahassa on ihan samalla tavalla hikirauhasia, ja se erittää talia ja hikeä, joten miksi se pitäisi jättää päivittäin pesemättä?
Huoh, jos te itse alatte haisemaan jo päivässä, se ei tarkoita että muutkin alkaisivat. Itse en haise koskaan hielle ja hiukseni ovat aina puhtaat, enkä todellakaan ramppaa suihkussa päivittäin. Ehkä n. joka kolmas päivä.
Aamuisin pesydyn niin, että pesen myös hiukset. Jos illalla treenit, pesen myös suihkun yhteydessä hiukset, muutoin käyn suihkussa iltaisin ilman hiustenpesua. Ihoni ei kuivu, vaikken sitä säännöllisesti rasvaakaan. Rakastan raikkautta ja puhtautta! Mun on aika vaikeeta ajatella, ettei kävis edes joka päivä suihkussa...mutta tietysti jokainen tyylillään, kunhan ei aiheuta hajuhaittaa!
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 21:52"]
Huoh, jos te itse alatte haisemaan jo päivässä, se ei tarkoita että muutkin alkaisivat. Itse en haise koskaan hielle ja hiukseni ovat aina puhtaat, enkä todellakaan ramppaa suihkussa päivittäin. Ehkä n. joka kolmas päivä.
[/quote]
Vanha sanonta "ei oma paska haise" pätee tähänkin, sinä et vaan ole vielä huomannut sitä. Kyllä sinä hielle haiset, et vaan itse haista sitä ja tuttusi ovat tottuneet hajuusi.
Heti töiden jälkeen eli käytännössä mihin aikaan tahansa. Teen töitä tk:n vuodeosastolla ja nenääni haisee eritteet ja käsidesi vaikka en mitään päälleni olisi saanutkaan.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 21:50"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä mulla pitää aika monta päivää olla tukka pesemättä, että alkaa kutista...
[/quote]
Näyttääkä pääsi tälläiseltä?
http://i251.photobucket.com/albums/gg315/suebarwebb/Horses/Charlie/IMG_0222.jpg
Te hiusten nopeasta rasvoittumisesta ja päänahan kutinasta kärsivät: Ymmärtäkää jo, että teidän ongelmanne ydin on siinä, että pesette hiuksianne liian usein. Kysykää vaikka asiantuntijoilta, jos ette usko. Kun totuttaa hiuksensa sellaiseen 2 - 3 kertaa viikossa -pesuun, niin ne pysyvät hyvän näköisinä eikä päänahka ole kuiva ja kutiseva liioin. Sama juttu ihon kanssa. En tiedä, millaisia haisuleita te oikein olette, jos pelkäätte muuten haisevanne kaupan kassajonossa (!) muiden nenään. Suomalaisten ongelmat ovat kuitenkin kuiva iho ja päänahan hilseily ja niitä alituinen läträäminen vain pahentaa.
Yleensä kerran viikossa. Ja silloin saunotaan ja pestään kaikki. Muuten en suihkuttele.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 22:02"]
Yleensä kerran viikossa. Ja silloin saunotaan ja pestään kaikki. Muuten en suihkuttele.
[/quote]
Huono provo...noin saastaisia ihmisiä ei ole, niin ei toimi edes provona.
Jaa, kiitos. En kyllä koe itseäni saastaiseksi. Inhoan kellarin kylmää suihkua ja saunaa ei voi joka päivä lämmittää. Toki kasvot sun muut pestään vessassa lähes päivittäin.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 22:11"]
Jaa, kiitos. En kyllä koe itseäni saastaiseksi. Inhoan kellarin kylmää suihkua ja saunaa ei voi joka päivä lämmittää. Toki kasvot sun muut pestään vessassa lähes päivittäin.
[/quote]
Kannattaa muuttaa asuntoon johon tulee lämmin vesi, ne on v. 2014 jo aika yleisiä.
Joka aamu käyn suihkussa ja pesen hiukset. Yrjöttävää jos jättää hiukset pesemättä, ei tule raikasta oloakaan. Pelkkä kastelu myös turhaa, koska hiukset lässähtää entistä pahemmmin päänahkaa vasten. Silloin tällöin käydään myös iltaisin saunassa.
Aamulla harvoin. Yleensä illalla käyn.