Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytkö suihkussa aamulla vai illalla?

Vierailija
19.03.2014 |

Vai harvemmin/useammin? Miksi silloin?

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ilta suihku, useimmiten myös sauna. Pesen myös hiukset joka ilta. Hikiliikuntaa tulee harrastettua lähes joka ilta joten ihana pestä hiukset. Ei tulisi mieleenkään mennä sänkyyn peseytymättä. Nukun alasti.

Vierailija
2/102 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ilta ja pesen myös hiukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kummallista lukea, että monet eivät käy suihkussa aamulla! Kyllä sitä yöllä väkisinkin hikoilee, vaikka sitä ei huomaa, ja hiki vaan kuivuu ihon pintaan. Itse käyn joka aamu suihkussa vaikka pitäisi neljältä herätä. Joka toinen päivä pesen hiukset eli muuten ovat nutturalla.

Vierailija
4/102 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 11:14"]Onpa kummallista lukea, että monet eivät käy suihkussa aamulla! Kyllä sitä yöllä väkisinkin hikoilee, vaikka sitä ei huomaa, ja hiki vaan kuivuu ihon pintaan. Itse käyn joka aamu suihkussa vaikka pitäisi neljältä herätä. Joka toinen päivä pesen hiukset eli muuten ovat nutturalla.

[/quote]

Hiki sinänsä ei haise, eli ei tuossa minusta ole mitään ihmeellistä. Jos illalla käy suihkussa ja laittaa dödöä, niin aamulla on täysin turhaa mennä suihkuun.

Vierailija
5/102 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän miten sattuu, mutta yleensä kerran päivässä. Hiukset pesen joka toinen tai kolmas päivä, mutta kolmantena päivä on kyllä jo rasvaiset hiukset ja kutiseva päänahka. Hiukset on niin kuivat, että menisivät tosi huonoon kuntoon joka päiväisestä pesemisestä!

Musta on helpompi käydä suihkussa kun alkaa erikseen peselemään kainaloita yms. Sehän vasta tosi hankalaa oliskin... Mieluummiin suihkuun vaan, ei siihen mene kuin max. kaksi minuuttia, jos ei pese hiuksia.

Vierailija
6/102 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 21:05"]Vai harvemmin/useammin? Miksi silloin?

[/quote]

Käyn suihkussa joka päivä aamuin illoin, sekä siinä välillä urheilusuoritusten jälkeen. Eli max 3 kertaa päivässä käyn suihkussa ja pesen hiukset ja itseni. Pesen hampaani myös 2-3 kertaa päivässä. Eli aamulla, päivällä ja illalla.

Vierailija
7/102 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 11:14"]

Onpa kummallista lukea, että monet eivät käy suihkussa aamulla! Kyllä sitä yöllä väkisinkin hikoilee, vaikka sitä ei huomaa, ja hiki vaan kuivuu ihon pintaan. Itse käyn joka aamu suihkussa vaikka pitäisi neljältä herätä. Joka toinen päivä pesen hiukset eli muuten ovat nutturalla.

[/quote] En voi sietää aamulla suihkussa käymistä ja en hikoile yöllä niinkuin en oikeastaan muutenkaan. Käyn joka ilta suihkussa ja menen puhtaana nukkumaan, aamulla pääsen sitten lähtemään vaikka vartissa töihin.

Vierailija
8/102 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla tietenkin. Ja liikunnan jälkeen illalla tietysti.

Vierailija
9/102 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu... Useimmiten illalla. Käyn aamulla jos on tärkeä meno tai jos olisi petivaatteidenvaihopäivä mutta olen niin väsynyt etten jaksa vaihtaa petivaatteita ja käydä suihkussa, vaihdan ne sitten seuraavana päivänä ja käyn aamusuihkussa niin pääsee taas puhtaisiin.

Joskus joka päivä, useimmiten joka toinen päivä, suuressa väsymyksessä joka 3. Esimekiksi tänään kävin aamulla pikapesulla ja kokosuihkuun menen vasta illalla treenin jälkeen. Muuten olisin käynyt aamulla kokosuikussa (pitkät paksut hiukset, kuivuu ikuisuuden). Mutta joka päivä tulee kuitenkin pestyä intiimit paikat ainakin kerran ja puhtaat alusvaatteet toki. Nyt jo lähmäinen olo mutta ne treenit ensin...

Vierailija
10/102 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla maksimissaan tunti-pari ennen nukkumaanmenoa, koska nukun tosi huonosti jos on likainen iho.

Vierailija
11/102 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesutottumukset opitaan kotoa. Jos vanhemmatkin olivat likaisia niin lapsetkaan eivät ole oppineet peseytymään joka päivä. Vaihdatteko edes alusvaatteitta kerran päivässä?

Vierailija
12/102 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 18:19"]

pesutottumukset opitaan kotoa. Jos vanhemmatkin olivat likaisia niin lapsetkaan eivät ole oppineet peseytymään joka päivä. Vaihdatteko edes alusvaatteitta kerran päivässä?

[/quote] Ei asia ole ihan noin. Kotona asuessani meillä käytiin saunassa kaksi kertaa viikossa, välissä ei suihkussa oikeastaan käyty muuten kuin hikisen urheilun jälkeen. Omaan kotiin muuttaessani aloin käymään joka ilta suihkussa ja samoin tekevät teinit meillä myös. Alusvaatteiden vaihto on ollut aina meillä niin, että illalla likaiset pyykkiin.

Vierailija
13/102 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka toinen päivä illalla saunan yhteydessä suihkussa. Jos olen johonkin kylään tai juhliin menossa käyn useammin mutta inhoan käydä ilman saunaa suihkussa. Asumme kyllä uudessa omakotitalossa jossa lämmitetty pesuhuone mutta silti. En myöskään viitsi lämmittää saunaa joka päivä. Aamulla haluan nukkua enkä todellakaan nauti sängystä noustuani suihkuun mennä kylmettymään. Suihkussa saa toki kuuman veden mutta sen jälkeen 23 asteinenkin sisäilma on kamalaa :(

Vierailija
14/102 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa n. joka toinen päivä. Yleensä liikunnan jälkeen, eli alkuillasta tai illalla. Suihkun jälkeen on kiva laittaa lökövaatteet päälle ja rötvätä sohvalla. Aamulla suihkuun meno tuntuu kylmältä ja ankealta.

Vierailija
15/102 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 06:23"]

Minä käyn suihkussa aamuisin ja tarvittaessa iltaisin, eli jos olen treenannut. Hiukset pesen joka aamu, en ikinä illalla.

Minusta on kiva kuulla, että hiuksiani ei tarvitse pestä joka aamu. Totta puhuakseni en pidä siitä hommasta lainkaan. Jättäisin mielelläni väliin, 2-3 kertaa viikossa olisi sopiva mulle. Mutta mutta. Mä olen yrittänyt. Olen pidetänyt pesuvälejä, yrittänyt sinnitellä rasvaisella tukalla. Ei tulosta. En tiedä, miten pitkän siedätyshoidon pääni tarvitsee, mutta puoli vuotta ei ainakaan riittänyt ja annoin periksi. Tukka oli joka aamu rasvainen. Joka helvetin aamu. Ainoa asia minkä kokeillua saavutin, oli hilse. Jee.

Mä olen googlettanut tietoa, enkä ole vielä löytänyt sellaista asiantuntijaa, joka väittäisi pesuvälien auttavan rasvoittuvaan päänahkaan. Päin vastoin, esim. hilseen hoitamiseksi ja sen pois pitämiseksi suositellaan pesua JOKA PÄIVÄ.

Mä olen mieluummin puhtailla, hilseettömillä hiuksill ja siksi pesen ne joka aamu. Mun hiuspohja vaatii joka päivä pesun. Olkaa onnellisia, jotka pääsette vähemmällä.

[/quote]

Hei, mulla oli sama ongelma kuin sulla. Kunnes eräänä päivänä shampoo oli loppu, ja oli pakko pestä hiukset ainolla mitä kylppäristä löytyi, eli vauvojen pesunesteellä (pumppupullo, keinuhevosen kuva siinä). Koska olen hömelö, en muistanut sitä shampoota muutamaan päivään ostaa, ja huomasin että hiukset eivät enää rasvoitu entiseen malliin kun käytän tuota pesunestettä. Ärtynyt, hilseilevä päänahkakin rauhoittui. Tavallinen shampoo vaan ei sopinut mulle.

Nykyään pesen hiukset kolme kertaa viikossa, ja shampoota käytän silloin tällöin. Pääasiassa käytän tuota pesunestettä, ja sitäkin laimennettuna.

Vierailija
16/102 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 07:50"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 07:42"]

Siinä ei hyväkään hygienia auta jos haukkuu kanssaihmiset haiseviksi paskoiksi ennen kuin on edes nähnyt näitä.

[/quote]

Siis ennen kun on edes haistanut näitä. Harvemmin kun kerran päivässä peseytyvät naiset on todella vastenmielisiä. En todellakaan haluisi sänkyyni illalla naista joka ei ole peseytynyt samana päivänä..hei YÖK.

-mies 30v-

[/quote]

Mies 30v "hei yök" 

Korjaan puolestasi: Nainen 30v

Vierailija
17/102 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 07:50"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 07:42"]

Siinä ei hyväkään hygienia auta jos haukkuu kanssaihmiset haiseviksi paskoiksi ennen kuin on edes nähnyt näitä.

[/quote]

Siis ennen kun on edes haistanut näitä. Harvemmin kun kerran päivässä peseytyvät naiset on todella vastenmielisiä. En todellakaan haluisi sänkyyni illalla naista joka ei ole peseytynyt samana päivänä..hei YÖK.

-mies 30v-

[/quote]

Ei hätää, en haluaisi mistään hinnasta sinun sänkyysi.

Vierailija
18/102 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn suihkussa kolme kertaa viikossa aamulla. Hiukset pesen kaksi kertaa viikossa. Kaikkina päivinä, siis etenkin silloin, kun en käy suihkussa huolehdin muusta ihon hygieniasta pesemällä kahdesti päivässä kasvot ja kainalot, tarvittaessa jalat, kädet varmaan 20 kertaa päivän aikana, ja erittäin perusteellinen suun puhdistus tietysti. Minulle on tärkeämpää oikeasti vaarallisen likaisten asioiden pesu, ja pitää yllä hygieniaa ruoanlaitossa ja vessassa. Vessan ja altaat desinfioin päivittäin.

En koe tarvetta käydä suihkussa useammin, koska en koe olevani likainen. Kotiäitielämäni on tällä hetkellä vain niin rauhallista. Minulla erittyy hyvin vähän hikeä ja rasvaa ihostani, voi olla siksi, etten pese pois jatkuvasti ihoni luontaista pintaa ja eritänkin talia vähemmän kuin mahdollisesti joka päivä itsensä puhdistavat. Voin olla puolitoistakin viikkoa pesemättä hiuksiani, eivätkä ne rasvoitu tai haise, vaan ne ovat ilmavat ihan luonnostaan.

Vierailija
19/102 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn aina iltaisin, tosin joskus näin hellepäivinä tulee käyttyä myöskin täällä työpaikalla suihkussa enen kotiin lähtöä. Vaikka hiuksia pesen, niin shampoota käytän joka toisella pesulla.

Vierailija
20/102 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuin illoin. Aamulla pesen hiukset, illalla en. Kivempi mennä kokonaan suihkuun, kuin räiskiä hanalla pideellä ympäri kylppäriä naama, alapää, jalat, kainalot jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi