Olen läheisriippuvaisen vastakohta
Haluan omaa tilaa ja aikaa ja sukulaiset on vain velvollisuus, ei tunnesiteitä. Omat lapset on tärkeitä, mutta toinen muuttanut jo kotona ja toinen lähtee, minusta se vain kuuluu asiaan. Ei ole mikään ongelma, että mies lähtee viikoksi kalalle veljensä tai kavereittensa kiva. Kiva kun tulee kotiin, mutta jos joskus olisi kuukausi että oltaisiin koko ajan loma aamusta iltaan yhdessä ja samassa paikassa, en kestäisi.
Kommentit (22)
No minäkin olen tuollainen kuin ap, mutta se johtuu ihan siitä, että syvällä sisimmässäni ajattelen, etten kuitenkaan oikeasti kelpaa kenellekään, ei kukaan kaipaa minun seuraani tai yhteydenottoani. Syynä lapsuuden ja nuoruuden kokemukset. Koska saan niin hirveän stressin ihmissuhteista enkä oikein ikinä tiedä miten toimia niissä oikein enkä ikinä osaa arvioida että olenko toivottua seuraa enkä vaan kiusallinen kutina peräsuolessä, josta ei oikein tiedetä miten hankkiutua korrektisti eroon, pidän ihmisiin itse etäisyyttä. Helpompaa niin. Ja kuitenkin siis olen sosiaalinen, sopeudun mutkattomasti eri yhteisöihin, saan helposti tuttavia ja osaan porista niitä näitä pässinpäitä ihan missä vain ihan kenen kanssa vain. En vaan ole ikinä oppinut, miten sitä edetään eteenpäin, ja näin vanhana tuntuu että en varmaan ikinä opikaan.
Ap kaipaa ystäviä, en nauti yksinäisyydestä. Ystäviä ei ole, mutta silti en takerru sukulaisiin ja perheeseen. En ahdistu seurasta.