Kuinka pitkään olette lukeneet yliopiston pääsykokeisiin?
Niin kuinka monta viikkoa/kuukautta/vuotta ja suunnilleen millaista tahtia?
Kommentit (19)
Pääsykokeeseen liittyvä kirja oli niin mielenkiintoinen, että liki ulkoa sen opettelin, joten vastaaminen suht helppoa. Edelleen yksi lempikirjoistani.
Luin muutaman viikon, vaikka mulla oli alalta jo opistotasoinen tutkinto
Kannattaisi varmaan huomioida viestissä haetaanko kirjat lukeneet jotka pääsivät kouluun vs lukeneet jotka eivät päässeet.
Luin maaliskuisista ylppäreistä kesäkuun alkuun pääsykoepäivään täysipäiväisesti. Sitä ennen olin syksyn mittaan pari kertaa kahlannut pääsykoekirjat läpi.
Vakavaan luin viime vuonna kuukauden ja nyt opiskelen kasvatustieteitä:)
Ja pyrin lääkikseen. Kävin myös viikon mittaisen kemian valmennuskurssin. 9
Luin kolmekertaa lävitse, keskimmäisellä kerralla alleviivaten. Lukukerrat tapahtuivat kolmen - neljän kukauden sisällä.
Mä joka rakastan alani kirjoja niin, että liki osaan ne ulkoa, yhteiskunta- ja kauppatieteet.
Ostin kirjan maaliskuun lopulla, aloitin lukemisen huhtikuussa mutta koska olin silloin vielä toisessa koulussa en lukenut kuin vähän iltaisin ja viikonloppuisin. Varsinaisesti lukeminen alkoi kunnolla vasta kun edellinen koulu toukokuussa loppui. Noin kuukauden luin siis arkisin 9-17 ja lauantaisin pari tuntia, sunnuntaisin en lukenut. Hain ja pääsin historia-aineeseen.
Alotin kolme viikkoa ennen koetta ja luin aika rennolla tahdilla, about kymmenisen sivua per päivä. Enkkua siis ja pääsin sisään.
Luin pääsykoetta edeltävän viikonlopun, noin 20 sivua kirjasta jäi kokonaan lukematta. Pääsin sisään. Ranskan kääntäminen oli kyseessä.
Luin junamatkoilla matkalla pääsykokeisiin. Pääsin molempiin hakukohteisiini. ("harvinaisemmat" vieraat kielet)
Kolme päivää. Pääsin sisään, mutta olenkin nero. Tiedekuntaani hakee melko paljon ja sisään ei pääse ihan hirveästi, muistaakseni n. 300 hakee ja 25 otetaan sisään. Tiedän ihmisiä, jotka ovat lukeneet pari kuukautta ja olleet valmennuskurssilla, mutta eivät pääse silti sisään vaikka hakevat useampana vuotena. Silloin on kyllä jotain vikaa jo päässä, ne kokeet ovat aika Helppoja. Itse kävin töissä kirjoitustenkin aikaan jo, ku ei ollu tukijoita.
Luin Riihimäen ravien lähtöjen välissä. Ja hiukan junassa välillä riksu- Helsinki. Olin tosin harrastanut ja lukenut aihetta muuten paljon. Pääsin sisään.