Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: Saako puolison puhelinta tonkia ilman lupaa?

Vierailija
19.03.2014 |

Ihan mielenkiinnosta seuraavanlainen gallup. Eli saako mielestäsi puolison puhelinta (puhelutietoja, viestejä) tonkia ilman lupaa? Vastaa saa/ei ja mainitse myös koulutustasosi sekä oletko mies vai nainen.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisestä puuttui koulutus, eli yo ja hieman korkeakouluopintoja, muttei gradua.

M41

Vierailija
42/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa

akateeminen nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa, mutta annoin itselleni anteeksi kun sieltä löytyi niin kuumia viestejä että saatoin laittaa eron vireille. Muutoinhan minä edelleen olisin ex-mieheni narrina eli hän tämän urkkimiseni ansiosta pääsi viettämään mukavaa poikamieselämää.

Vierailija
44/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 15:04"]

Mua jaksaa aina naurattaa nää, jotka vetoaa lakiin...

Siis joo joo, laki on laki, mutta OIKEASTIKO te vedätte parisuhteeseen LAIT?!?

Mun mies on muuten joskus käynyt nostamassa mun kortilla rahaa, onpa jopa maksanut sillä. Ja toisinpäin. Kiellettyä tuokin. Ja ihan varmasti ollaan tehty jotain muutakin kiellettyä vaikken juuri nyt muistakaan mitään esimerkkiä.

Laitonta... Anna mun kaikki kestää.

Parisuhde pitäisi perustua, ainakin siis mun mielestä, johonkin ihan muuhun kuin siihen, että pysytäänkö laillisissa tekemisissä vai ei. Jokainen toki tyylillään, itse en tuollaista tajua enkä kestäisi.

[/quote]

Olen samaa mieltä! Jos hakkaa vaimonsa tohjoksi tai ajaa miehensä päälle autolla, niin ei pidä mitään lakeja parisuhteeseen sekoittaa ja keksimällä keksiä tuomioita. Kun on naimisissa, saa tehdä ihan mitä vaan, vaikka ajaa suojatiellä mummon päälle.

Vierailija
45/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Nainen, TkT.

Voin kuvitella kuinka tylsä mieheni puhelin on. Tai kuinka tylsänä hän pitää mun puhelinta :D

Vierailija
46/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät nyt aika sävyttyneesti sanaa "tonkia". Meillä kumpikin parisuhteen osapuoli saa käyttää vapaasti toisen puhelinta, selata Facebookkia toisen tunnuksilla jne. Näin tehdään myös toisen läsnäollessa ilman erillistä keskustelua.

Vierailija
47/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 17:20"]

Käytät nyt aika sävyttyneesti sanaa "tonkia". Meillä kumpikin parisuhteen osapuoli saa käyttää vapaasti toisen puhelinta, selata Facebookkia toisen tunnuksilla jne. Näin tehdään myös toisen läsnäollessa ilman erillistä keskustelua.

[/quote]

Olisi kiva tietää, että miksi. MInusta tuollainen toiminta jos minä on toisen epäilemistä ja alistamista.

Vierailija
48/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäilee petosta, moraalisesti saa, juridisesti ei. 90% ihmisistä ei myönnä petosta ilman todisteita, ja mielestäni ihmisellä on oikeus lopettaa oman elämänsä tuhlaaminen.

Vierailija
49/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Me ainakin saadaan molemmin puolin kaivella toistemme puhelimia. Mutta ei me kyllä toisiamme kytätä, me luotetaan.

Musta näissä jutuissa on aina kyse siitä, että se koira älähtää, johon kalikka kolahtaa..

Vierailija
50/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa

FM, nainen

Vierailija
51/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 17:09"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 15:04"]

Mua jaksaa aina naurattaa nää, jotka vetoaa lakiin...

Siis joo joo, laki on laki, mutta OIKEASTIKO te vedätte parisuhteeseen LAIT?!?

Mun mies on muuten joskus käynyt nostamassa mun kortilla rahaa, onpa jopa maksanut sillä. Ja toisinpäin. Kiellettyä tuokin. Ja ihan varmasti ollaan tehty jotain muutakin kiellettyä vaikken juuri nyt muistakaan mitään esimerkkiä.

Laitonta... Anna mun kaikki kestää.

Parisuhde pitäisi perustua, ainakin siis mun mielestä, johonkin ihan muuhun kuin siihen, että pysytäänkö laillisissa tekemisissä vai ei. Jokainen toki tyylillään, itse en tuollaista tajua enkä kestäisi.

[/quote]

Olen samaa mieltä! Jos hakkaa vaimonsa tohjoksi tai ajaa miehensä päälle autolla, niin ei pidä mitään lakeja parisuhteeseen sekoittaa ja keksimällä keksiä tuomioita. Kun on naimisissa, saa tehdä ihan mitä vaan, vaikka ajaa suojatiellä mummon päälle.

[/quote]

Siis kyllä! Toisen tappaminen ja toisen pankkikortilla maksaminenhan ON aivan rinnastettavia asioita!

Vierailija
52/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 17:23"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 17:20"]

[/quote]

Olisi kiva tietää, että miksi. MInusta tuollainen toiminta jos minä on toisen epäilemistä ja alistamista.

[/quote]

Ei se ole mitään epäilemistä tai alistamista. Me kumpikin luotetaan toisiimme eikä kummallakaan ole halua rikkoa perhettä pelleilemällä toisten kanssa sillai. Jos vastaan tulee jotain selkeästi henkilökohtaista puolison kaverinsa kanssa viestittelyä, niin sen voi jättää lukematta tai ei ainakaan saa levitellä ulkopuolisille.

En tarkoita että säännöllisesti selaisimme toistemme viestejä, mutta ei se mitenkään harvinaista ole ja toisinaan viestittelemme tutuille sillä kännykällä mikä sattuu lähimpänä olemaan. Useimmat ystävämmekin tuntevat meidät molemmat, joten on ollut ihan luontevaa käyttää spostia ja kännyköitä ristiin.

M41

Vierailija
53/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Moraalisesti ja rikosoikeudellisesti.

AMK-opiskelija

Vierailija
54/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ja ei saa. Ei saa, jos ei ole mitään realistisia syitä epäillä pettämistä, ei saa pelkästään siitä syystä, että on sairaaloisen mustasukkainen kyttäri. Jos kumppanin käytös muuttuu radikaalisti ja on painavia syitä epäillä pettämistä, niin silloin saa. Minä jäin eksälle kiinni pettämisestä niin, että eksä katsoi salaa puhelintani. En todellakaan ollut vihainen siitä että katsoi, vaan todella surullinen ja pettynyt siitä, että toimin niin raukkamaisesti ja loukkasin toista. Suhde olisi kaatunut muutenkin piakkoin, mutta minun olisi pitänyt hoitaa se oikealla tavalla. Hävettää vieläkin ja harmittaa. Ei enää koskaan.

Vierailija
55/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereiden asiat eivät kuulu puolisolle. Pelkästään jo tässä pitäisi oman moraalin kolkuttaa, puhelinta ei edes anneta muille luettavaksi. Ei myöskään sähköposteja.

N43

Vierailija
56/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa minun puhelinta ei Kyl pystykään ilman salasanaa

mies, elämän koulu

Vierailija
57/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanne olisi AINA jokaisessa parisuhteessa se, että kännykät voi olla vapaasti näkösällä ja tutkittavissa (vaikke toinen edes tutkisi) mutta kyllä valitettavasti itse aloin epäilemään paskoja juttuja kun äijän puhelin oli päivät visusti taskussa ja yöt TYYNYN ALLA! Äijän sit baaristakotiuduttua ja sammuttua tutkin puhelimen enkä kadu pätkääkään, koska sieltä löyty hirveetä matskuu ja ero tuli siitä kuukauden sisällä. En olis tuota todellakaan tehnyt aiemmin, mutta muidenkin ongelmien tullessa epäilykset oli niin vahvat, että en nyt miettinyt että teen tässä rikoksen, kun näin teen. ONNEKSI TEIN! Tämäkään asia ei ole mustavalkoinen joko niin tai näin, vaan joskus pikku rikkeet on vaan suotavaa. Ne jotka väittää sen olevan rikos ja muuta blaa blaa, heillä itsellään taitaa olla jotain salattavaa...

Vierailija
58/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. 

Mies, HuK

Vierailija
59/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Koska puhelin on toisen ihmisen omaisuutta. Ihmisellä on oikeus säilyttää myös yksityisyytensä, vaikka olisikin parisuhteessa. Hyvä parisuhde perustuu luottamukselle. Luottamista ei ole se että tonkii toisen puhelinta. Ja jos ei anna puhelintaan tonkia, ei se ole myöskään pettämistä.

Nainen, peruskoulu pohja, 18v.

Vierailija
60/60 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa, mutta olen joskus sortunut tähän. Halusin tosin vain tietää, onko mieheni saanut viestejä eräältä naiselta, joka on aiheuttanut pientä skismaa välillemme. En lukenut mitään viestejä, vaan katsoin, keneltä niitä oli tullut. Jos niitä olisi ollut tuolta naiselta, olisinko lukenut? Ehkä, olenhan hyvin mustasukkaista sorttia.

Häpeän käytöstäni ja joutunen helvettiin tämän takia.

t. Nainen, yliopisto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi