Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te sohvaperunat voitte elää ilman liikuntaa?

Vierailija
19.03.2014 |

Ihminen on luotu liikkumaan. Eikö teitä ahdista istua ja maata sohvalla? Jäykistää vaan luitanne ja lihaksianne? Nyt ehkä vielä jaksaa kävellä ja on hyvä ryhti, mutta entäs kun ikää tulee? Ryhti painuu kumaraan ja huonot lihakset eivät jaksa liikuttaa teidän liikkumatonta kroppaa. Ettekö kaipaa sitä tunnetta, kun hengästyy, veri alkaa kiertää, mieli virkistyy ja kroppa liikkuu?

Joo, olet masentunut? Kyllä jaksaa edes puoli tuntia päivässä kävellä, vaikka ois kuinka masentunut. Masennat vaan itseäsi lisää, kun vaan makaat löllönä sohvalla. Tutkitusti liikunta on paras lääke masennukseen

Myöskään lapset js työ eivät ole tekosyy liikkumattomuuteen. Itse olen ollut kahden lapsen yh ja jos ei muuta, niin poljin kotona cross traineria ja jumppasin matolla, kun vauva nukkui. Ai sun vauva ei nuku? Laita vaunuihin ja mene vaunulenkille. Työmatkat voi kulkea pyörällä. Lähikauppaan voi kävellä. Minä kuljin vauvaaikana ympäri pihaa sauvojen kanssa, kun vauva nukkui. Jos ei työpäivinä ehdi liikkua, niin voi vaikka kotona polkea 30 minsaa kuntopyörää ja sitten vapaapäivinä tehdä pitkän lenkin.

En vaan tajua, miten ihminen voi elää liikkumatta. Ja nyt sit alapeukkuu alapeukkuu sohvaperunat.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sana, ap: geenit. Perimä on arpajaiset joissa joko voitat tai sitten et. On ihmisen hybristä uskoa että kun elää tietyllä tavalla, pysyy ikuisesti terveenä ja nuorena. Valtaosa tästä asiasta päätetään kuitenkin jossain ihan muualla.

Vierailija
62/71 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vanhemmistasi päätellen sulla kävi flaksi elämän arpajaisissa, ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 14:49"]

Ja alapeukkuu mun kauheille mielipiteille, kiitos. ap

[/quote]

Ehdit sitten jo kotiin töistä? Miten pitkä fillarimatka sinulla on?

Vierailija
64/71 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

60:stä mieleen:

Tuohan oli luontevaa elämää "ennen vanhaan". Itse olen vielä sitä ikäpolvea (olen 44) joka lapsena juoksi, pelasi, hyppi ja pomppi, kiipeili kavereiden kanssa pitkin pihoja, puistoja ja kalliota - me ei edes tiedetty mitä "virike" tai "ohjattu harrastus" oli. Joka perheellä ei meillä päin ollut autoa (tai kahta), käveleminen ja fillaroiminen on luonnollista, ei sillä mitään arvottavaa nimeä ollut, tyyliin "hyötyliikunta".

Mökillä kannettiin vesiä ja puita, pilkottiin puita, käveltiin, soudettiin tai fillaroitiin kaupalle, uitiin. Marjastettiin ja sienestettiin eli tarvottiin metsissä. 

Nyt ei voi liikkua ellei ole cross- tai personal traineriä, kotona on soutulaitteet ja kuntopyörät, juostaan maisemia havainnoimatta sykemittari ranteessa. 

Tietenkin terve, hauska ja nautinnollinen elämäntapa on tuonut 60:n vanhemmille (ja mun appivanhemmille) elämänlaatua ja terveyttä. 

Appivanhempani ovat vähän vanhempia, mutta yritämme omassa elämässämme pitää noista samoista tavoista kiinni.

Vierailija
65/71 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee aapeestä mieleen se Tahdon asian Tiina Lymin hahmon julistushetki: "Kiitos Jumala, että me osataan elää oikein!"

Vierailija
66/71 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmiset on niin älyttömän vihasia tästä alotuksesta? Mä en kanssa voi ymmärtää että miten jotkut ihmiset voi elää ilman liikuntaa. Ilmeisesti niitä ihmisiä kuitenkin on, ja jos ne ihmiset on elämäänsä tyytyväisiä niin ei ne toisen mielipiteestä vedä hernettä nenään. Onkohan siis suuri osa sohvaperunoita joita vähän harmittaa oma laiskuutensa ja saamattomuutensa?

Vierailija
67/71 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kyse ei ole nyt siitä mitä ap kirjoitti vaan MITEN.

Vierailija
68/71 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 15:19"]

[/quote]

Siinäpä se. Asiaahan tuossa sinänsä on, mutta aika harkitsemattomasti, suorastaan typerästi heitetty. Itse en ole nuorena ollut ollenkaan urehilullinen tyyppi, mutta mies opetti oikeastaan lapset liikkumaan ja siinä sivussa minutkin. Nykyään koen, että liikunta vaikuttaa todella positiivisesti olooni, mielialaani ja luultavasti terveyteenkin.

Vierailija
69/71 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jaksaa ihmetyttää nämä urheilusekot, eikö ne arkea kestä ilman että niiden tarvii ravata ympäriinsä itseään ruoskimassa. Kukakohan se oikeasti on hullu? Oli varmaan näky, kun ap vauva-aikana kulki sauvoinensa pihansa ympäri. Eikö kukaan todellakaan tajunnut tilata sille ambulanssia hakemaan sitä hoitoon?

Vierailija
70/71 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 15:19"]

[/quote]

Nimenomaan.On eri asia oikeasti pohdiskella jotain asiaa,kuin tehdä siitä provo. Kirjoitystyylistä päätellen ap halusikin saada mammat ärsyyntymään.

Vierailija
71/71 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 15:19"]

[/quote]

Nimenomaan.On eri asia oikeasti pohdiskella jotain asiaa,kuin tehdä siitä provo. Kirjoitystyylistä päätellen ap halusikin saada mammat ärsyyntymään.

[/quote]

Taisin onnistua, sohvamammat! Jiihaa! Työmatkani on, sitä äsken joku kysyi, 5 kilometriä suunta. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi